ferry Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik ga ook naar bed, lekker dekbed tot aan de kin en luisteren, naar de wind.welterusten en tot morgen.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi Visje,Je zei geen Gremlin te bekennen....juist de Gremlins praten tegen je en komen met redenen om te drinken zoals : "ik kon dat kleine flesje wel nemen, ik was sterk, geen gremlin te bekennen, ik ging voor het bepalen van mijn grenzen! What the hell, ik heb zoveel niet gemogen in mijn leven en stiekem gedaan in mijn jeugd. Ik voelde me sterk en twee glaasjes moesten kunnen".Een Gremlin is niets anders dan een gedachte maar wel heel sterk , sluw en geslepen...Gremlins kunnen zich zo goed vermommen zodat het lijkt dat ze er niet zijn....terwijl ze je al helemaal overgenomen hebben....en als ze je helemaal overgenomen hebben in je hoofd kun je ze ook niet meer herkennen...er is geen ruimte meer over...de Gremlins hebben alle andere gedachten weggeduwd...en nemen de macht over...dit wordt ook wel een obsessie genoemd...en het kan in een keer heel snel toeslaan...ik heb het zo vaak ervaren...rotsvast ik ga vandaag niet gebruiken..net zoals jij beschrijft Visje...en dan ineens patsboem weg overtuiging en drinken en snuiven...ik had zelf geen antwoord of verdediging tegen die obsessie...ik was vele jaren kansloos tegen ze....Ik heb al ruim een jaar geen Gremlin in mijn hoofd gehad die mij rechtstreeks aanviel met zulke gedachten...maar ik weet dat ze er zijn en geduldig wachten op het juiste moment....het 12 stappenprogramma is mijn verdediging tegen deze Gremlins....en door dagelijks het tuintje in mijn hoofd te wieden van onkruid en ongedierte blijf ik vrij van zulke gedachten...en als ik mijn werk doe dan doet God zijn werk....mij verlossen van die Gremlins... en ik moet zeggen Hij doet het een stuk beter dan ik moet ik zeggen hahaha....dus ik laat Hem maar ... in mijn eentje heb ik nog nooit gewonnen van de Gremlins...Heel goed van je dat je dit deelt...zet de Gremlins in het licht dat kunnen ze namelijk niet verdragen....ze hebben een hekel aan eerlijkheid...Succes Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Visjeik vind dat als je opnieuw gaat tellen je jezelf onnodig 'pest'. Zo ben ik ook hoor. Zoiets van 'verdiende loon'. Maar deze niet helpende gedachten zijn toch niet goed?Je bent een keer de mist ingegaan. Nou, dat gebeurt dus. Nadat je tientallen jaren gewend was dag in dag uit te drinken val je een keertje in je oude gewoonte terug. Ja, heel erg, maar niet onoverkomelijk. Morgen gewoon doortellen. Je bent toch heel goed bezig. Ik denk niet dat er Ãemand is die geen fout heeft gemaakt. Ik was er in het begin heel 'streng' over als iemand de mist inging. Maar toen heb ik het zelf een paar keer ervaren en toen ben ik er toch anders over gaan denken. kan gebeuren, heel rottig, morgen weer een nieuwe dag, je bent er nu bewust mee bezig. Dat is toch fantastisch!?niet opnieuw beginnen, gewoon doorgaan waar je wasveel succesPietje Puk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ziza, bedankt voor je lieve woorden. Tranen schieten in mijn ogen. Ik put kracht uit je woorden en geloof zeker dat er er iets is die mij zal begeleiden,!Pieje: Ik ben er nog niet over uit. Ik zie dit als een niet ADB, maar wel een bewust doormaken van. Ik weet het niet. Ik zal er een nachtje over slapen.allen bedankt voor de lieve reacties. Welterusten. Morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Anna, anker mee!Stien, je moeder van 78 die gaat stappen?Visje, 2 glaasjes of een fles (ik dacht dat je zo'n heel klein flesje wijn bedoelde) maakt niet uit. Als je maar geleerd hebt voor een volgende keer.Fran, waarschijnlijk lees je dit op z'n vroegst morgen pas, maar toch welterusten.Bammie, jij ook welterusten.Ferry, deksels van schoorstenen zegt me nog steeds niks.Ziza, jij ook de hartelijke groeten en een fijne en veilige rest van de avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik ben talloze malen terugevallen en altijd weer begonnen te tellen.... het heeft mij juist veel geholpen om dat te doen....want ik kan mijzelf op die manier niet in de maling nemen....en hoe ik kan ik trouwens doortellen ? Wat tel ik dan eigenlijk ? De dagen dat ik vecht tegen alcohol en drugs ? nou dat is al een hele lange periode in mijn leven... ik heb zo vaak besloten "nu ga ik er wat aan doen" en viel altijd terug...en als je de dagen telt dat je ook terug bent gevallen wat is dan de reden om uberhaupt te tellen ? Dat maakt dan toch niets meer uit zeker ?Zelfbedrog zou mijn grootste vijand zijn....ik denk dat ik lekker bezig ben maar de realiteit laat een heel ander beeld zien... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hai ZiZa. Dit ben ik ook van mening. Ik zou het fijn vinden als je ook op de meeting komt! Denk erover na, voor velen heb je een heldere kijk op de zaken! Tot gauw! Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik ben er zonder anker doorheen gekomen Kohtje. Het was wel eng, er staan hier overal heel grote bomen, en er lagen overal enorme takken. Onwillekeurig loop je toch steeds omhoog te kijken. Ze waren in de buurt ook aan de waterleiding bezig, ik geloof dat de wortels van een omgewaaide boom de waterleiding beschadigd had. Blij dat ik weer thuis ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Voor allemaal, lekker slapen. Morgen weer een droge dag.Truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Gelukkig Anna dat je weer veilig thuis bent. Voor iedereen nog een fijne voortzetting van de avond. Ik ga ook maar eens boven kijken of alle ramen nog in het dak zitten. En dan ook het dekbed tot aan de kin. Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 18 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @ziza:Ik "moet" ook altijd weer opnieuw tellen van mezelf. Drinken is drinken. Het "gekke" is, dat ik deze keer slecht tel, de weken vliegen voorbij voor mijn gevoel en de behoefte aan drank komt maar heel zelden en zeer verdraagzaam om de hoek kijken. Zou dit komen omdat ik besloten heb nooit meer te drinken? Het heeft dan ook niet zoveel zin meer om te tellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 18 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @kohtje:Lol, dekbed tot aan de kin. Vond dat ook echt een "Ferry-opmerking". Zo schattig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ziza, fijne wooorden, woorden waar ik echt kracht uit kan putten.Anna, fijn dat het iets beter gaat, Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik begrijp dat je nu medicatie hebt.Marieke en Knuffie, hopelijk staat jul;lie schutting er nog.Visje. Knap om weer opnieuw te beginnen. Ik ken het, maar toch ga ik er elke keer weer voor.Bammetje, niet wegwaaien daar hoor, want ik hoorde dat het in het noorden nu het ergst is.Ferry, Kijk maar uit dat je niet zo'n deksel op je hoofd krijgt.Rudy, wat goed van je dat je nu zo "nuchter"kunt ervaren en het een plaats kunt geven.Het is vandaag echt wel moeilijk om de honden uit te laten,maar mijn jonge hond van 6 maanden vindt dit weer helemaal het einde, want overal liggen er stokken voor hem op de weg.Ik ben ontzettend gevallen over een boomtak, gelukkig is mijn broek nog heel, want dat zou wel een hele rare stormschade zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Welterusten Stien, Kohtje en Ferry.Mick, ik denk inderdaad dat het komt, omdat je de knop hebt omgezet en helemaal stopt.Geen twijfels meer, dat had ik ook bijna 21 jaar geleden, toen telde ik ook niet met dagen.Fijn dat het zo goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 18 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @sneeuwwitje:Dank je wel. En hoe is het met jou, of moet ik dan even terug lezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Terugvallen is geen fout...Ik zou niet weten of ik ooit weer zal drinken of gebruiken want ik niet in de toekomst kijken...dus ik kan dat gewoon niet beweren...ik weet niet eens zeker of ik bij wijze van spreken volgende week nog ademhaal...Wat ik wel weet is dat als ik zou drinken en gebruiken mijn geestelijke conditie er slecht aan toe zou zijn...ook weet ik dat als ik bepaalde preventieve maatregelen (lees de 12 stappen) achterwege zou laten ik achteruit ga lopen ipv vooruit...stilstand bestaat niet...Ik zie mijn programma als het geneesmiddel om mijn ziekte tegen te gaan....als ik het medicijn de deur uit gooi kan ik er op wachten dat het misgaat... net zoals iemand die suikerziekte heeft of een hartkwaal heeft die zijn medicijnen zou weggooien...en hier komt de crux...alleen verslaafden zijn zo arrogant (en ik kan het weten hahahaha..) dat ze denken na verloop van tijd kunnen leven zonder medicijn...en dan gaat het mis en krijgt iedereen weer de schuld zoals vanouds...ook is deze vorm van zelfbedrog een onderdeel van de ziekte alcoholisme... deze ziekte is de enige ter wereld die in je oor fluistert (heel zachtjes) "jij hebt het NIET" ...... en als je dit stemmetje hoort maak je borst maar nat dan hahahaha....Maar goed wat weet ik er van... ik kan alleen maar van mijzelf uitgaan en meer niet.....ik ken in ieder geval geen een suikerpatient of hartpatient die uit eigen beweging gestopt is met het nemen van medicijnen...maar ik ken wel alkies die gestopt zijn met het medicijn....en dat is geen pretje om te zien...het is hartverscheurend...terugvallen is niet goed of fout...het geeft echter wel duidelijk aan wat er aan de hand is....wat ik nodig heb is een dagelijkse reality-check.... want mijn beeld van de realiteit schiet nog wel eens tekort....en als dat aan de hand is ben ik precies weer waar ik altijd al was : Fantasialand....@Mick Ik ben blij om te horen dat het je goed vergaat... geniet ervan !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hallo Sneeuwwitje, fijn dat je er ook nog even bent. Gaat het weer een beetje met je? Ja, ik krijg medicijnen nu, en daar ben ik de eerste dagen erg beroerd van geweest. Vandaag was de eerste dag dat ik me weer een beetje goed voelde.Nog een fijne avond allemaal, ik kruip ook onder mijn dekbed.Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 18 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @sneeuwwitje:O ja, jij had dat gedoe met die vof. Heel irritant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 18 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @ziza:Zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet, maar het idee dat ik nooit meer hoef te drinken stelt me gerust en opend andere deuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @Mick... Dat is zeker waar....gr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi MariekeOok een dikke slaapwel van mij gewenst!! Staat jouw schutting nog overeind? Er zijn bij mij 3 panelen uitgewaaid!! Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Haaaalllloooooooooo, Nog iemand hier ?Of zit ik weeral tegen mezelf te praten, haha!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Ik heb zojuist op het nieuws beelden van de storm in Europa gezien. Dat ging er goed tegenaan. Hier was geen zware storm vandaag maar het heeft wel heel veel geregend. De gemiddelde hoeveelheid neerslag voor de maand januari is al twee keer gehaald en het ziet er niet naar uit dat het op korte termijn beter wordt. Jammer voor ons want de schilders hoeven alleen nog maar buiten een paar dingen af te maken en dat kan nu niet. Zitten wij nog wat langer in de rommel.Dag 24 is ook weer voorbij en die heb ik zonder problemen droog kunnen houden.Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Hoi arielVoor jou: Proficiat met dag 24!!!!Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Dankjewel Knuffie. Heel aardig van je.Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden