ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Anna toch, potverdrie, 50% is geen 100%, foei toch. Morgen lekker thuis blijven hé. En hoe lang we al gestopt zijn, weet ik ook niet meer in weken. Volgens mij nu een half jaar. Wat klinkt dat hé. Wat zijn we toch goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Het gaat hier weer snel, dan maar op de dingen apart antwoorden @ Anna en Mieke ik ben er ook voor om de dingen gezamenlijk aan te pakken @ Mieke nee dat van die persoonlijkheidsstoornis snap ik niet , wat voor stoornis is dat ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Allen,Ik heb een zware week voor de boeg.Woensdag ga ik met mijn dochter mee naar het ziekenhuis toe.Dan krijgt ze de uitslag van de autopsie van haar in sept overleden zoontje.Do heb ik 2 gesprekken met Tactus en ik weet dat dit voor mij spannende dagen gaan worden.Ik heb die vriend gevraagd of ik dan woe. avond bij hem mocht blijven slapenom een zekerheid voor mezelf in te dekken ( niet drinken)Nou nee hij wilde me niet volkomen beschermen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Knuffie, ik wil toch wel even reageren op jouw opmerking over een hetze tegen roken. Ik heb astma, en ik heb heel veel last van rook. Ik ben dus blij dat het tegenwoordig op de meeste plaatsen verboden is te roken. Jammer genoeg houden veel mensen zich daar niet aan.Ik heb er ook veel last van als ik bijvoorbeeld buiten op de tram of bus sta te wachten, en iemand die naast mij staat steekt een sigaret aan en de wind waait de rook in mijn richting. Omdat dat buiten is zeg ik er niets van, maar ik ga wel een einde verder weg staan zodat ik die rook niet meer in mijn gezicht krijg. Je wil niet weten wat voor lelijke blikken en opmerkingen ik daar al over gekregen heb. Ik heb zelfs al vaker meegemaakt dat zo iemand expres wéér voor me ging staan, omdat ze me een aansteller vinden. De meeste rokers kunnen totaal geen begrip opbrengen voor mensen die écht last hebben van sigarettenrook, maar eisen wel begrip voor hun behoefte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Knuffie en Mieke ik worstel reeds lang met die onbeantwoorde liefde en ja ik heb met haar gepraat. En ik praat op het werk nog steeds met haar, maar heel weinig. Ik zie haar daar wel niet zoveel. Soms lijkt alsof ik haar op straat meer tegen kom als op het werk.@ Mieke nee dan was hij geen goede vriend van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Tja Mieke,Dat is inderdaad geen kattep*s, pfff een hele zware week. Nu je dan thuis bent, is het dan misschien goed dat je veel schrijft, kunnen wij proberen je droog te houden.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Jos,dat doet er verder niet zoveel toe, ik bedoel je te zeggen dat als er psychische problemen zijn ik de ervaring heb dat eerst de drank eraf moet.Beide problemen aanpakken kan nl erg verwarrend zijn/ worden of zelfs teveel.Je zult merken dat als je een poos bent gestopt je heel anders tegen dingen aan gaat kijken.Kijk maar es naar knuffie, dat is een zo sterke meid geworden in de tijd dat ik haar ken.Bij deze je groeit knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Tja, wat eerst, stoppen met drinken of eerst je andere problemen aanpakken. Tijdens m'n behandeling begonnen beide tegelijk. En doordat er in het begin nog wel eens terugvallen waren leek het alsof er geen vooruitgang geboekt werd. Maar wel degelijk werd ik me steeds meer bewust van de redenen waarom ik dronk. Hier begonnen heel kleine worteltjes te groeien maar bij het minste geringste briesje waaide ik weer om. Toch, door me steeds weer rechtop te zetten, konden deze worteltjes verder groeien en meer houvast vinden. Wel kon ik me pas stevig verankeren toen ik uiteindelijk een week of acht droog stond. Want met een heldere geest kun je jezelf gewoon beter onder ogen komen. Toch had ik die zelfconfrontatie wel nodig om de drank te kunnen laten staan. Dus samen op is geen verkeerde optie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Spannende week voor je Mieke. Ik hoop echt dat het je lukt om het droog te houden. Kun je nergens anders heen woensdagavond? Dan kom je maar heel veel hier schrijven, gooi alles er maar uit.Gaat het gesprek bij Tactus over een mogelijke behandeling? Ik zal voor je duimen dat ze een gepaste oplossing voor je hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @mieke:Laat je niet uit het veld slaan. Het is een harde opmerking, maar misschien is het wel de beste hulp die je kan krijgen van iemand. Begrijp me niet verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Mensen, ik brei er een eind aan, het is 10 uur. Ik ga de hond uitlaten en mijn bed opzoeken.welterusten en tot morgen.slaapse, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Slaap lekker Ferry! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Mieke inderdaad een zware week voor jou +knuffel+ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Anna,Ik hou altijd rekening met mijn omgeving of omstaanders als ik een sigaret opsteek en rook niet op plaatsen waar je niet mag roken! Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die niet tegen rook kunnen en er echt last van hebben, zoals jij dan!!! Als er iemand mij vraagt om niet bij hen te roken omdat ze er last van hebben dan ga ik even in mijn eentje weg als de nood hoog is, begrijp je? Maar je moest eens weten wat er soms allemaal gezegd wordt over rokers!! Net alsof wij de oorzaak zijn van de opwarming en de vervuiling van de aarde!! Het enige wat ik met mijn berichtje bedoelde was, als we allen een beetje toleranter zouden zijn ten opzichte van elkaar zou alles veel mooier worden!!! @Jos,Heb je iets aan dat gesprek gehad?? Misshien lijkt het zo dat je haar buiten het werk meer ziet omdat je ook naar haar uitkijkt, kan dat?@mieke,Kun je niet bij je dochter blijven slapen als je liever wat sociale controle hebt na een moeilijke dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Mick, ik begrijp je wel maar ik begrijp het niet.@ Koh, dit is niet gemeen bedoeld, maar jij hebt de kans gekregen op een opname en ik dus niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @mieke:Er valt niet zoveel aan uit te leggen. Soms is de beste hulp, geen hulp. Men kan niemand redden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Mieke, danke voor de roos!!! Ik word er verlegen van!!:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Slaap zacht, Ferry!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Mick,alleen het gevoel dat ik welkom was geweest en een schouder had gehad om uit te huilen.Een warm bed waar ik in had kunnen slapen, dat was voor mij hulp geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Welterusten Ferry. We hebben het half jaar trouwens nog niet bereikt hoor, ik weet het aantal weken dan wel niet meer, maar wel de datum.Knuffie, ik geloof meteen dat jij altijd rekening houdt met iedereen, ik wilde alleen maar zeggen dat de meeste rokers dat in mijn ervaring niet doen. En dat de opwarming van de aarde niet het gevolg is van sigarettenrook snap ik natuurlijk ook wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Knuffie Toen ik verliefd op haar werd dacht ik haar later nooit meer weer te zien , ze werkte toen tijdelijk bij mij. Later begon ik haar te mailen en zij me op te bellen. Soms zag ik haar maanden niet. Maar de laatste tijd kan ik haar bijna niet ontwijken. Het lijkt alsof het lot een wrede grap met mij uithaalt. En nee het praten met haar hielp niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Ik steek er nog 1 op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Mieke, ik weet wel dat je het niet gemeen bedoelt. Ik wil ook niet iedereen een behandeling aanpraten (hoewel ik het ook niet wil afraden) maar alleen zeggen dat twee kanten tegelijk aanpakken goed werkt.Verder wens ik je heel veel sterkte de komende dagen. En je dochter ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @KohtjeIk moet je gelijk geven!! Toen ik pas gestopt was met drinken begon ik ook na te denken over alle andere problemen maar nu pas heb ik de moed om er ook hulp voor te zoekn, na nu precies (na mijn uitglijder) 25 dagen droog! Morgen start mijn gesprek met de psycholoog, van 20u tot 21u, ik krijg wel een beetje de kriebels als ik eraan denk!!Liefs knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Anna, zal ik die rokers in jouw omgeving een schop onder hun kont komen geven?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden