Mick Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @marieke:Dank je. Ja, ik vind rook ook vies ruiken, wanneer ik zelf niet rook. Dat vind ik wel een beetje jammer, want ik wil niet intolerant zijn, maar toch..... Krijg er hoofdpijn van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Goh Marieke, rook jij dan niet? Kun je nagaan hoe raar zo'n forum werkt wat betreft het je een voorstelling maken van iemand. Ik zag jou echt als een kettingrokende tante... Zit je notabene bij de AA heel zieligjes alleen omdat de anderen zo nodig moeten roken.. Ik krijg gewoon een beetje medelijden met je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Neemt niet weg, dat hier thuis niet gerookt zou mogen worden. (gebeurd gelukkig bijna niet ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Hoi Jos,Ik heb lang zitten denken, kan ik dit schrijven. Maar ik doe het, omdat ik denk, dat het je kan helpen.Heb je nu een paar dagen gevolgd, je manier van schrijven, je opmerkingen en uitlatingen. Volgens mij, is het alcoholprobleem, wat je hebt complex. Een spychotherapeut is volgens mij veel belangrijker, om naar toe te gaan. En dan eerst al je andere problemen, aan de kaak stellen, daar aan werken en oplossen. En dan de alcohol aanpakken. Want voor mijn gevoel, kom jij niet van de drank af, als je niet eerst het andere aanpakt. Nogmaals Jos, het is geen aanval, alleen een suggestie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.Groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @kohtje:devil:Ik ben er binnen ongeveer 3u!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Ferry,Mijn ervaring is om eerst de alcohol aan te pakken, dan pas kan er helder naar de psyche gekeken worden.En dat is een hele kluif kan ik je zeggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Bij ons zit op de voordeur een sticker verboden te roken. In de auto,s ook. En er is niemand die daar een opmerking over maakt. Willen ze roken gaan ze de tuin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Ik ben ook een roker en pas me overal aan , waar er wel of niet gerookt mag worden! Ik vind wel dat het nu in België toch wat overdreven wordt!!!!!!! Net een hetze tegen de rokers, je zou je bijna schuldig voelen als je een sigaret opsteekt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Knuffie Ja ik worstel met een onbeantwoorde liefde en ik heb vooral daardoor teveel zelfmedelijden, ik heb ze trouwens vandaag nog gezien tijdens het voorbij rijden @ Ferry Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hier staat al op een paar plaatsen dat ik reeds een jaar naar een psychologe ga of bedoel jij andere therapie ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Nou Knuffie, Ik denk dat het geen hetze is. Maar als ik een glas alcohol naar binnen kiep, doe ik mezelf schade berokkenen, maar niet jou. Als ik met jou aan tafel zit en jij rookt, krijg ik het ook binnen en dat berokkent mij wel schade. Begrijp je hoe ik het bedoel??liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Knuffie bedoel je die laatste berichten van in Oostende of in het algemeen tegen het roken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @JosHeb je die persoon hierover al aangesproken? Soms helpt een goed gesprek en als het een slecht gesprek wordt kun je je verliefdheid misschien in een ander licht zien? Zomaar een gedacht van mij, hoor! je hebt misschien al heel wat geprobeerd! Waarom heb je daardoor teveel zelfmedelijden? Liefde laat zich niet dwingen en een onbeantwoorde liefde doet natuurlijk pijn maar er zijn toch andere mooie dingen in je leven waar je je kan aan optrekken??knuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 quote: Originally posted by: Mieke@ Ferry, Mijn ervaring is om eerst de alcohol aan te pakken, dan pas kan er helder naar de psyche gekeken worden. En dat is een hele kluif kan ik je zeggen Ik denk dat beide problemen tegelijk aanpakken het beste is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Jos, je hebt gelijk, je schrijft inderdaad dat je bij een psycologe bent. Maar ik bedoel dus, dat je daar dus eerst, verder moet zien te komen. Want ik ben bang, dat je door andere problemen, die er nog zijn, aan de drank blijft hangen. Begrijp je me nu? Anders vraag nog maals .groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Knuf, als jij hier over drie uur aankomt lig ik al lang en breed in bed. En ik weet niet of ik de deurbel boven kan horen. En als ik hem wel hoor weet ik nog zonet niet of ik dan wel op wil staan. Opstaan is altijd een van de moeilijkste dingen die er zijn, vind ik. Vooral midden in de nacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Jos, ik bedoel tegen het roken in het algemeen!!@ferry, heb jij een wagen? Laat die dan maar staan, wat je daar allemaal mee in de lucht spuwt is ook niet gezond, hoor!! Dit is nu niet persoonlijk bedoeld maar ik word er soms zo moe van dat je als roker bijna de schuld krijgt van alle ziekten die een niet-roker oploopt, begrijp je?!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 nu ben ik niet lopen maar even weg @ Ferry Okee ik heb begrepen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Jos en anderenPijnlijk een beantwoorde liefde. Ik kan er over meepraten en we hadden afgesproken goede vrienden te zijn van elkaar.Dat is vanavond flink ontkracht want ik versta onder goede vrienden dus heel iets anders dan dat hij doet.Ik dacht door dik en dun en als je elkaar nodig hebt dat je dan op elkaar kunt rekenen.Ik ben iemand die het erg moeilijk vind om hulp te vragen. Bang om het niet te krijgen ( de mens lijdt het meest om wat hij te vrezen heeft).Ik vroeg vanavond om hulp, echt om hulp en hij heeft me laten barsten. Kei en keihard en dat doet me nu vreselijke pijn.Is vriendschap dan echt een illusie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @KohtjeIk ben een nachtmensje, hé!! Dan wacht ik wel tot je opstaat, hihi!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Knuf, ik begrijp je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Hoi miekeNeen, vriendschap is geen illusie!!!Als hij je liet stikken toen je hem nodig had dan was het van zijn kant toch geen echte vriendschap, hoor!!! Heb je nog hulp nodig? Vraag maar, ik ben er nog een tijdje!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @Ferry, Danke.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 hé Mieke,Dat vind ik heel erg voor je, als je hulp nodig hebt, moet je op vrienden kunnen rekenen. Anders zijn het geen vrienden, ook nooit geweest.Kunnen wij je hier helpen??????liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 @ Jos,Mijn psych gaat niet eerder op mijn persoonlijkheidsstoornis met me aan het werk voor ik een jaar van de drank af ben.Als je drinkt zie je de dingen anders en kun je zelf niet goed de dingen zien waar je echt en nuchter last van hebt.Snappie? is geen kritiek maar eigen ervaring hiermee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2007 Hoi Ferry, vandaag had ik er zelfs op een gegeven moment moeite mee dat ik maar voor 50% ziek ben. Ik heb de hele dag gewerkt, en dat viel niet mee met zo'n verstopt hoofd.Hoi Mick, gezellig dat je je weer even aanmeldt, en gefeliciteerd met je weken ADB en NDB. Wij zijn vandaag ook ik-weet-niet-meer-hoeveel-weken ADB hè Ferry, en Rufus ook. En ik ben al 25 jaar NDB. Applaus mag!Jos, die medicijnen zijn antidepressiva, ik heb ze pas 2 1/2 week. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het beste is, eerst stoppen met drinken, en dan aan je andere problemen werken, of eerst iets aan die problemen doen en dan pas stoppen met drinken. Ik ben in ieder geval eerst gestopt met drinken. En mijn ervaring is dat ik mijn problemen helemaal niet helder zag toen ik nog steeds dronk. Zolang ik iedere dag maar alles bedekte onder een roesje kon ik mezelf wijsmaken dat er niets aan de hand was. Pas toen ik een paar maanden gestopt was met drinken begon ik erachter te komen waarom ik eigenlijk al die jaren gedronken had. Ik weet in ieder geval zeker dat het een niet zonder het ander kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden