Spring naar bijdragen

De vogeltjes fluiten!


visje

Aanbevolen berichten

Ik ga mezelf maar eens trakteren op een tafel van de kringloop en een pot verf. Anders komt er niets meer van vandaag.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga mezelf maar eens uit mijn melancholische bui schoppen. De muziek van An Pierle vanochtend droeg ook niet bij aan een licht gemoed (ken je haar Knuffie? een landgenote van je), maar wel schitterend. Voor de muziekliefhebbers onder ons een toepasselijk nummer: http://www.youtube.com/watch?v=aTvjH7WnBv8
Dank voor je reactie Rosie (en hier ben jij trouwens ook niet zo schuw, dat heb ik in ieder geval nog niet zo ervaren, wellicht moeten we hier beiden oefenen ;) )
En iedereen bedankt voor de felicitaties.
Een fantastische dag gewenst aan allen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@sabine, ja ik ken an pierlé! Ik ben medewerker op het Dranouter Folkfestival en ze heeft er al een paar keer opgetreden! Vind ik ook schitterend !!

@marieke, ik vind het ook stilletjes hier!! Het ligt niet aan jou, hoor!! Hopelijk ben je hier later terug met een frisser kopke en voel je je beter!

knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goediemorgen allemaal. Dag 36 is begonnen.

Die An Pierlé klinkt goed. IK had er nog nooit van gehoord.

De bekrompenheid van een kleine christelijke gemeenschap herken ik heel erg goed. De Zuidhollandse eilanden, daar liggen mijn roots.

Ik heb vanmorgen via internet gekeken naar een item uit 1 vandaag over alcohol en ouderen. Dat is wel een groot probleem aan het worden. Ik kan via internet heel goed bijblijven met ontwikkelingen in Nederland. Veel programma's kan ik via internet bekijken. 1 Vandaag en ook bv. het NOS journaal.
En jawel, Marion de Hond is een mooiere weervrouw dan al die Braziliaanse schonen.

Ik las ook dat het in Europa bijna onmogelijk gaat worden in een horecagelegenheid nog te roken maar ook dat de Europese Unie niets wil ondernemen tegen de gevaren van alcohol. Vreemd is dat toch. Je kunt net zo makkelijk doodgaan aan alcholholmisbruik als aan nicotine. De invloed van de drankindustrie zal wel groot zijn en daarom wordt er waarschijnlijk niets ondernomen. Over politici met idealen gesproken......

Dat waren zomaar wat gedachten op een bewolkte maar warme Braziliaanse ochtend.

Veel sterkte allemaal in de strijd.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard geen droog weekend genoten, wel continu in mijn achterhoofd; probeer er dan op zijn minst vijf minder te drinken vandaag. Lijkt wel te lukken. Vrijdag een verjaardag (uiteraard in de kroeg) van een vriendin die 30 werd, need I tell more? Dag later; beste vriend een housewarming, heb ik me eigenlijk best ingehouden, begin er dan ook echt lichamelijk moe van te worden. Gisteren slechts anderhalve fles wijn op en dat op een vrije dag! Met die anderhalve fles wijn zelfs vandaag (half twaalf) toch nog de voormalig clubkampioen squash in vijf sets van de baan geslagen. Het slaat echt helemaal nergens op! Nou ja op een balletje dan. Probeer elke dag met minder te doen, het gaat lukken. Ik sport gelukkig veel en eet gezond maar vraag me vaak af of die combinatie van excessief drinken en vijf keer in de week sporten wel gezond kan zijn, van beiden elke keer een fysieke klap. Heeft iemand hier ervaring mee of informatie voor me. Moet er weer vandoor, werk.
Fijne droge avond toegewenst van de kok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ariel,

Ik las in de krant iets veel engers, het plan om alcohol cq verslaafden
preventief willen gaan sterilaseren ( duh, ik ben te moe voor het woordenboek) onvruchtbaar willen maken en hun kinderen ter adoptie geven zonder toestemming van de verslaafde ouders.

En sorry maar als ik 80 haal, lijkt me twijfelachtig maar je weet maar nooit, moet ik dan voor mijn gezondheid gaan stoppen met roken? En denk je echt dat als ik nu 80 was ik zou stoppen met drinken?
Weet je wel dat die huizen vol zitten met oude mensen, die alleen maar praten over het weer en wat ze die dag gegeten hebben, als ze dat nog weten?
Nee, als ik 80 ben wil ik alles wat ik nu niet heb;geld voor sigaretten en drank, sex en een heleboel knappe verplegers die mijn eten voor mij neerzetten zonder dat ik de afwas hoef te doen.

Sabine,
Ik denk dat wij als gemene deler hebben dat we allemaal een pantser om hebben. Ik ben best onzeker maar kijk ontzettend arrogant uit mijn ogen. In extreme gevallen is het wel eens gebeurd dat mensen tegen mij stonden te gillen van frustratie en dan krijg je van mij niets, geen emotie, niets
Mijn kinderen zeiden niet voor niets als mama stil wordt dan is het mis.
Het is ook niet voor niets dat ik drank nodig had om boos te kunnen worden.

Dat arrogante in een vreemde omgeving heb ik nog steeds en gek genoeg als een klas moeilijk is verhef ik zelden mijn stem, ik zwijg. Heel doeltreffend.
Een scherpe tong ook nog maar dan dwing je me.

En toch zijn er mensen die beweren dat ik lief ben:huh:B)

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kok,

Zijn deze icoontjes in de uitverkoop? Iedere vent op het forum lijkt op elkaar.

Je kan sporten en gezond eten wat je wilt maar daar krijg je niet je verwoestte hersencellen door terug.
Alcohol nukes hersencellen. Vergeet de lever die heeft het zwaar maar kan zich mits in tijd gestopt herstellen, een hersencel is gone forever.
Sta je daar in je afgetrainde lijf met nul hersencel.

Denk aan onze Nederlandse Diva met het iq van 52! Maar dan met een afgetraind lijf:(

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha, Anjo, dat is een goeie!
Ik denk zelf dat veel sporten en veen alco. geen goede combi is, van beide wordt veel energie gevraagd.
Het gaat dan toch ten koste van iets.
Vandaag veel last gehad van trekmomenten. Door de internet behandeling ben ik er dan toch bewuster mee bezig en leer opmerkzaam te zijn waar de gedachten over gaan, wat ik wil bereiken door te gaan te drinken en of dit zin heeft. Ik moest nog boodschappen doen en heb van te voren mijzelf goed toegesproken, heb een beker yogi gedronken(lekker zoet) en wat zoete snoepjes in mijn zak gedaan. Wonder boven wonder geen enkel moeilijk moment gehad. De man voor mij bij de kassa nam 4 flessen mee, deed me niets. eenmaal thuis overviel me wel een soort teleurgesteld gevoel. Ik snap wel wat dit is, toch vind ik het dan jammer dat ik niet kan drinken. Maar goed, morgen ben ik weer happy, dan dag 12.
Ben vanavond niet thuis, misschien tot laters en anders tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, gelukkig niet weer een paginalange draad om bij te lezen. De stukjes over het pantser vind ik heel herkenbaar, ik ben het met Anjo eens dat dat waarschijnlijk een van de dingen is die we hier gemeenschappelijk hebben.

Ik heb vanmorgen gewerkt en vergaderd, wat niet meeviel met mijn duffe hoofd. Gelukkig wel een paar dingen af kunnen werken die echt moesten gebeuren. Ineens 50% werken is best lastig, want ik kan niet iets even uitstellen tot morgen. Dus moet ik als ik werk echt prioriteiten stellen, en beslissen wat ik persé zelf moet doen, en wat het eerste moet gebeuren. En wat ik niet gedaan krijg laten liggen, waar ik beslist niet goed in ben. Ik heb de neiging een hele dag in die halve te willen stoppen, en dat gaat natuurlijk niet. Nog een heel leerproces voor mij dus.
Vanmiddag een paar uur terug in bed gekropen, dat was wel lekker. En zodra ik op ben zit mijn hele hoofd gelijk weer vol. Waardeloos zeg, ik hoop dat die verkoudheid snel weer over is.

Kok, ik heb geen ervaring met drank en sport, want ik kreeg het nooit voor elkaar om te sporten met drank op. Maar het kan onmogelijk gezond zijn. Dat jij het nu volhoudt wil nog niet zeggen dat je geen risico loopt op een onverwacht hartinfarct. Ik weet niet of je met iemand in je omgeving kunt praten over je alcoholgebruik, maar ik zou in jouw geval toch een keer een arts raadplegen voor advies.

Tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anjo en uiteraard ook de anderen die na haar hebben gereageertd,

Ten eerste bedankt voor je ongezouten repliek, echter een echt afgetraind lijf heb ik niet hoor! Ik ben blij zeker te weten dat je stiekem niet m'n moeder bent (die heeft namelijk nog niet zoveel verstand van internet), ze zou namelijk precies hetzelfde zeggen wat betreft die hersencellen dan! Ter verduidelijking ik heb nog nooit gesport met drank op, althans na m'n laatste glas minimaal 8 uur slaap. Ik zou het een ramp vinden het squashen op te moeten geven vanwege mijn drankgebruik...dus een extra reden er iets aan te doen
Ik ben nu op het werk (op kantoor heb ik internet) en die grote twee liter fles wijn is stevig naar me aan het knipogen, ben benieuwd hoe lang ik het vanavond nog droog houd.
ps kreeg zojuist de complimenten over de filet mignon. Haaaaa!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

@Kok:
Goed dat je in ieder geval al bewuster met het drinken omgaat, dat is volgens mij een eerste vereiste om er daadwerkelijk iets aan te doen. Misschien kun je je bij ieder glas wat je neemt afvragen waarom je het neemt, en dit opschrijven (Tactus techniek). Op die manier krijg je een beetje inzicht welke glazen 'nodig' zijn, welke je uit gewoonte neemt, en vanaf welk glas je het niet eens meer wilt opschrijven. Heeft mij erg geholpen...

@Rosie:
Je schrijft dat je nu op drie glazen per dag zit (inderdaad knap als dat de helft is dan je 'normale' hoeveelheid). Denk je eraan om helemaal te stoppen, en zo ja wanneer? Ik kan me voorstellen dat bij drie glazen per dag de 'bodyshock' vrij gering is als je stopt, vandaar. Waar zie je tegenop?

Sport, drank en roken gaan inderdaad slecht samen. Vandaar dat ik lange tijd geleden opgehouden ben met sporten... ;)
Maar ik wil er wel weer iets aan gaan doen. Zwemmen lijkt me zo heerlijk. Iedere ochtend baantjes trekken bijvoorbeeld. Er is een zwembad in de buurt, dus het kan... Nu nog de moed samenrapen om het de eerste keer te doen.

Net een lekkere maaltijdsalade van AH naar binnen gewerkt voor de tv. Zometeen nog wat werken en vroeg naar bed.

Succes Allemaal!
Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,

Ik heb na 7 jaar droog te hebben gestaan geprobeerd om alleen in de weekends een paar pilsjes te drinken. En met een paar bedoel 2 Ă  3. Dat is een paar jaar goed gegaan. Er waren zelfs perioden van meerdere weken dat ik helemaal niet dronk. Ook niet in het weekend. Maar een half jaar geleden is het niet te stuiten afglijden begonnen. Ik kon er niet tegen vechten. En zo werd mijn drankgebruik steeds frequenter. Op het laatst begon het weekend al op donderdag en eindigde op maandagavond. En uiteindelijk voelde het helemaal niet goed meer. Aanvankelijk dacht ik dat het mij was gelukt om sociaal te drinken (whatever that may be) maar uiteindelijk heb ik kracht genoeg kunnen verzamelen om er maar weer helemaal mee te stoppen. Ik heb momenten gehad in november en december vorig jaar dat ik dacht dat het mij helemaal niet zou lukken en gedachten van hoe stom ik wel niet ben geweest om dat experiment van sociaal drinken ĂĽberhaupt te beginnen. Het was vragen om moeilijkheden. Die zijn er gelukkig niet geweest. Ik dronk niet echt veel, was nooit dronken maar wel afhankelijk en het hellend vlak was er (voor die 7 jaar droogte was dat helaas heel wat anders). Ik heb op tijd aan mijn eigen bel getrokken en sta nu weer bijna 36 dagen droog.

Zomaar wat gedachten Rosie toen ik las wat jouw plannen zijn.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Twijfelaar: Dan ben ik snel klaar Twijfelaar, aangezien ik de afgelopen 4 weken helemaal niet meer heb gedronken (daarvoor was het puur nutteloos om met tellen te beginnen, dat ging meer per vuilniszak blikjes). Ik dacht dat jij ook 4 weken ADB was vandaag?
@Knuffie: Je hebt haar gezien!! Ik had een paar keer de kans hier in nederland, maar iedere keer moest ik onverwachts komen opdraven voor werk :(
De volgende keer kunnen ze allemaal de ***** krijgen en ben ik mooi op weg naar An Pierle....Volgens mij moet ze erg goed zijn live!
@Rosie: Mja, achteraf is het bijna lachwekkend nietwaar? Al die zwarte kousen christenen. Ben je overigens ook echt van plan om op 5 februari te stoppen? Waarom zou het (zoveel) gevolgen hebben voor de rest van je behandeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kok,

Alcohol en sporten gaan heel slecht samen. Ook als je er 8 uur tussen hebt zitten en goed hebt geslapen.
De alcohol zit in je lichaam, overal opgeslagen. (Daarom duurt het ontgiften ook zolang). Als je dan ook nog eens intensief sport, krijgt je lever en hart dubbel op te verwerken. Plus dat je sneller gevoelig bent voor blessures. Dus bezint eer ge begint.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Dus je hebt vandaag gewerkt, ik hoop dat je morgen, wel kunt beslissen in het laten liggen van werkzaamheden. Je moet ook zo denken, als ik er niet meer ben(hoop voor je dat, dat nog lang is), gaat het ook allemaal door. En kruip vanavond maar lekker vroeg onder de wol.

liefs en beterschap.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen de ochtend gewerkt hoor Ferry, tot 13.00 uur. En morgen is mijn vaste vrije dag. De komende dagen maar regelmatig in mijn bed kruipen denk ik, tot ik een beetje uitgeziekt ben. Vreselijk, ik ben half doof, mijn linkeroor zit al twee dagen dicht, en ik krijg op geen enkele manier de druk er een beetje af. Ook neusdruppels helpen niet.

Ik ga maar even stomen, kijken of dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heheh, mja, dat had ik even niet door, en ik ben nog nuchter ook... Dat is de ellende van zo'n forum, je antwoord komt niet direct aan en iedere keer kan je dat hele draadje nalezen, in geval van verwarring, om te zien wie aan wie en wat refereert :)
Nu ja, die vuilniszak was niet mijn dagelijkse portie hoor (tenzij het een uitermate abominabele avond was en een kleine vuilniszak), was meer figure of speech om de zinloosheid van tellen aan te geven. Datgene waar het dus niet over ging!
Ik ga eens lekker een avondje poolen, met een maltje of een spaatje in mijn hand. Houd jij het ook droog? Blijven we gezellig samen oplopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond met z'n allen,

Ik weet ook hoe het is om veel te sporten en totaal geen vooruitgang te boeken. Ik dacht eigenlijk dat ik iets verkeerd deed maar ik lees vanavond dat het te maken heeft met drank + sporten. Ja, dat is natuurlijk heel logisch.
Ik kreeg meteen zin om de draad nu echt eens te gaan oppakken,
Twan, zullen we smorgens samen gaan zwemmen? Jij in jouw bad en ik in de mijne?
Lijkt me leuk om elkaars prestaties te vergelijken,

Rosie, ik heb de titel van het boek dat je noemt opgeschreven en ga het in de bieb halen deze week.

Oja, en Jos, misschien overbodig om te zeggen maar ik las dat je last hebt van hoofdpijn, veel water drinken, minstens twee liter per dag, kan helpen. ik weet nog goed dat ik de eerste weken ongelooflijk veel dorst had en ook wel lichte hoofdpijn. en ik denk dat ik meer dan twee liter water naar binnen slokte per dag, ik was gewoon uitgedroogd aan alle kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...