Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:rose:Perioden met zon, vooral in de westelijke helft ook sluierbewolking. Zacht. :rose:

Perioden met zon, maar vooral in de westelijke helft ook sluierbewolking. De middagtemperatuur ligt tussen 11 graden in het Waddengebied tot 17 in het zuidoosten. De wind, zuidoost tot zuid, is matig, kracht 3 tot 4, aan de kust vrij krachtig, 5 en in het Waddengebied krachtig, 6 Bft. In de nacht van zaterdag op zondag draait de wind naar westelijke richtingen en neemt af. Er komt dan ook wat vochtigere lucht binnen zodat vooral in de westelijke helft de kans op mist groot is. Zondag overdag trekt de mist pas in de loop van de ochtend op. Er zijn vooral 's middags dan perioden met zon en de middagtemperatuur ligt tussen 10 en 15 graden. De wind is noordelijk en zwak tot matig, rond kracht 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, een verslaving achter je laten is een levenswerk.
Zolang de verslaving achter je laten geen strijd meer is, de verslaving geen gevecht meer is tegen de zucht naar het middel, dan pas begint het echte werk.

Wij kunnen elkaar daarin steunen, niet door te vertellen hoe de ander het MOET doen maar te vertellen over je eigen resultaten behaald in dit proces.
Blijf daarbij zo dicht mogelijk bij jezelf door in de ik-vorm te schrijven.
En blijf bij het onderwerp.
Mijn ervaring is dat men op deze manier vermijd mensen die over hun gevoelens schrijven te kwetsen en oeverloze discussies worden op deze manier vermeden.
Wij, alcoholisten maar ook de mensen die hier schrijven en denken met minderen hun probleem te overwinnen ,zijn dikwijls al ernstig genoeg beschadigd in het leven.

Ikzelf ben ervan overtuigd dat door alleen te schrijven op een forum als dit, het onmogelijk is de alcoholverslaving achter je te laten.
Daar is meer voor nodig.
Daarom is het niet minder zinvol te schrijven hoe het leven er nu uit ziet zonder drank, hoe ga ik nu met mijn emoties, pijn verdriet, kritiek jaloezie, teleurstellingen met mijn minder waardigheidsgevoel, schuldgevoel, mijn afhankelijkheid om anders dan vroeger toen ik nog dronk.
Waarom oordeel en veroordeel ik mensen en voel ik me altijd aangevallen ook als het mij niet eens aangaat, vertel over vertrouwen en wantrouwen.
Over de moeite die het je kost te zeggen tegen je kinderen te zeggen dat je van ze houdt.

Als de roes van een avond ingelogd staan op het forum is uitgewerkt staat de werkelijkheid weer voor de deur.
Een avond achter de pc zitten heeft mij dikwijls van de straat gehouden maar ik ben er niet nuchter door geworden.
Alcoholisme is een serieuze aangelegenheid en is niet om mee te lachen.
Voor velen van ons wordt het op den duur een zaak van leven of dood.

Natuurlijk mag er ook gelachen en gegeit of gebokt worden op dit forum maar het doel waarom we hier zijn mag daarbij niet uit het oog worden verloren.
En dat doel is leren omgaan met een leven zonder drank en anderen daarbij helpen, zonder elkaar daarbij onnodig te kwetsen.
De problemen waarover lotgenoten schrijven of praten weerspiegelen mijn eigen problemen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden en op die manier heb ik inzicht gekregen en leren praten over mijn eigen problemen.
Door de verkregen inzichten te toetsen aan de praktijk (mijn angsten te overwinnen), uit de ontkenning te stappen ben ik geleidelijk aan nuchter geworden.
Ik heb mijn zelfrespect weer terug.
In het verlengde daarvan heb ik het respect voor mijn medemensen hervonden.
Het vertrouwen is weer terug.

Dat is wat ik iedereen wens die serieus met zijn problemen omgaat want er is doorzettingsvermogen, discipline en een grote dosis moed nodig om het proces dat alcoholisme heet het hoofd te kunnen bieden.
Het is een levenswerk.

Ik wens iedereen een fijn weekend en hou het droog.
Niets is het waard om te gaan drinken..

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.
Rudy bedankt voor je mooie berichtje.
Knuffie en Mieke , ik lees net jullie verhaal terug en ik ben geschrokken. Ik bewonder jullie om jullie vechtlust en kracht.
Ik weet hier verder niet veel op te zeggen, ik wens jullie veel kracht en beterschap en ben blij jullie morgen te zullen treffen.
Ik ga wat doen, tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Forumgenoten,

Ik heb me vele hoofdbrekers gemaakt over hoe en waar ik dit zou vertellen.
Ik doe het nu op het dagdraadje omdat me dat veel typwerk scheelt, en omdat ik denk
dat deze informatie belangrijk kan zijn voor iedereen.
Het is geenszins mijn bedoeling om onrust te veroorzaken, maar ik wil door eerlijkheid
eventuele schade voorkomen of beperken.

Het gaat om het volgende:

Mijn prive mailbox is gekraakt!!!!!!
Ik kwam hierachter doordat mensen mij wezen op het feit dat ik niet
reageerde op mails. Dat kon ik ook niet want die waren niet aangekomen.
En het gaat echt niet om 1 mail, maar om velen!!!!
Ook kregen enkelen oude en al beantwoorde mails terug met de melding
dat ze niet bezorgd konden worden????????
Dit doet zich echter alleen voor bij mail van mensen van het forum!!!!!
(alsof er geselecteerd wordt op welke mail wel doormag en welke niet)
Ik heb dit probleem bij hotmail gemeld, maar nog geen reactie terug gekregen.
Ik weet niet wie of wat er op mijn account heeft ingebroken,
maar omdat van enkele van jullie het e-mailadres in mijn adresboek staat
wil ik jullie deze informatie niet onthouden.
Want ik kan niet inschatten of er met die gegevens iets gedaan is of wordt.

Vanzelfsprekend heb ik alles wat ik kon doen gedaan om de account beter te beveiligen,
en alle gegevens verwijderd.
En ik hoop van harte dat de ontstane schade alleen mijzelf geldt!
Ik voel me hier erg verantwoordelijk voor, al had ik nooit kunnen vermoeden dat dit zou gebeuren.

Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak!
Ik doe er alles aan om het probleem de wereld uit te helpen.

Joann

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Ik kom me even melden omdat ik niet weet of je je PB's nog leest.

Als het alleen mensen van dit forum betreft waarvan de email niet aankomt etc. moet je het melden bij TACTUS. Je kunt de moderator een berichtje sturen.

Ik neem aan dat dit je hotmail box betreft, je weet dat mij hetzelfde is overkomen.
Maak dan een nieuw hotmail adres, en bericht je vrienden in je oude hotmail dat ze je op je nieuwe adres kunnen bereiken.

Wees vooral voorzichtig met je email adressen, maak anders een extra hotmail-adres aan voor correspondentie met mensen die je niet in lijf en leden kent.

Verwijder dan het oude hotmail adres helemaal.

Je bedoelt toch niet je PB-box dan moet je meteen TACTUS informeren.

---------------------

Aan allemaal,

Het gaat hier wel goed, maar ik heb één uitglijder gehad die ik meteen de kop in heb gedrukt twee weken geleden. Weet ook precies hoe het kwam.

Wat RvTh zegt: als je de verslaving voorbij bent, begint het werk pas. Fijn dat ik daar erkenning in vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, geweldig!

Tien rozen voor tien weken:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Ik denk dat het er inderdaad niet toe doet hoeveel je drinkt, naar mijn idee gaat het er om in hoeverre het drinken in de weg staat bij het zijn van wie je wilt zijn of worden.

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Koh, dat weet ik ook niet precies maar ik heb een vriend gebeld die er verstand van heeft.

Zodra ik meer weet laat ik het je weten.

Mijn pc meld de laatste tijd dat ik aangemeld ben op een andere computer en me eerst afmeld, dat viel me wel op maar dacht er verder niet over na, tot Joann hierover begint nu! gelukkig lees ik het en ik ga het uitzoeken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Ik heb werkelijk geen idee of die melding betekent dat er wat aan de hand is........
Ik heb ze in ieder geval niet gehad.
En De pb-boxen van het forum zijn voor zover ik kan inschatten volledig veilig!
Het enigste wat ik merk is dat er selectief bepaalde mails niet aankomen,
en ook selectief bepaalde mails niet worden bezorgd bij diegene waar ze voor bedoeld waren.
Ik vind het akelig!

Joann

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marieke44

Ik wens iedereen een fijne zaterdag toe.


Mijn 10 weken ADB is vandaag bereikt en het word voor mij steeds makkelijker om van de drank af te blijven.


Gisteren sprak ik nog een kennis van ons, ik vertelde hem dat ik niet meer dronk, hij vond het waanzin, hij vond mij geen alcoholist met die paar wijntjes die ik dronk per avond en af en toe stappen dat moest kunnen vond hij.


Hij vertelde van een kennis, die anderhalve liter jenever dronk per dag, dat is pas een alcoholist zei hij.


Dat gaf me even aan het denken, maar ben toch van mening dat ik ook alcoholist ben, ik heb te veel meegemaakt in dronken toestand, dat ik besloten heb de drank te laten staan.


Het was wel niet het eerste waar ik aan dacht als ik wakker werd, maar toch vond ik mijn drankgebruik problematisch worden.



Marieke,

Van harte gefeliciteerd met je 10 weken. Dat verhaal van je kennis komt me heel bekend voor. Ik heb ook wel eens iemand tegen mij horen zeggen dat ik helemaal niet zoveel dronk. Natuurlijk dronk ik wel veel maar hij zag dat niet. Dat gebeurde stiekum. En in de tweede plaats is het volgens mij niet de hoeveelheid acohol die je drinkt maar de wijze waarop. Als je een paar glazen per dag drinkt maar je kunt er tegelijkertijd niet zonder ben je volgens mij ook verslaafd. Het gaat om de zucht en de obsessie en niet om de hoeveelheid. Voor mijn 7 droge jaren dronk ik echt heel veel. Na die 7 droge jaren veel minder en iedereen zou mijn waarschijnlijk hebben gezegd dat ik geen acoholist ben. Maar ik weet wel beter. Ik ben het wel degelijk want het had op een bepaalde manier invloed op mijn dagelijks leven en functioneren. En het gevaar om weer te vervallen in de oncontroleerbare afhankelijk van voor die 7 jaar bestond wel degelijk en het het monster lag op de loer. Daarom heb ik op 26 december 2006 (de dag na kerst; hier bestaat geen tweede kerstdag) besloten dat ik niet meer terug wilde naar vroeger en dat het beter was helemaal te stoppen. En dat lukt heel erg goed. Zonder problemen. Ik heb, denk ik, op tijd aan de noodrem getrokken.

Joann,

Hotmail adressen zijn ergerlijk. Ik heb er ook één maar alleen voor onbelangrijke zaken. Als je een gratis en veilig email adres wilt aanmaken moet je eens kijken naar hushmail.

Het belooft weer een lekkere dag te worden. Het is nu 09:19 uur en 26 graden bij veel zon.

Iedereen veel sterkte en een plezierig carnaval (hoe vieren jullie carnaval zonder bier?)

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Ik heb uitgelogd en meteen weer ingelogd.

Tijdens het verbinding maken kwam de melding:

U bent afgemeld bij messenger service omdat u op een andere locatie bent aangemeld.
de verbinding wordt over 45 seconden opnieuw tot stand gebracht.

betekend dit dat er iemand in mijn mail zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...