Spring naar bijdragen

Donderdag 22 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

In het blad Psychologie staat een stuk over verslavingen.

"Verslaafden zijn geen slapjanussen. Het zijn pechvogels, jammerlijk geboren met een hunkerbrein".(einde citaat)

Haha, we kunnen er nix aan doen mensen. lol. YIHAAAAA

Nee, beetje flauwekul natuurlijk. Lees het artikel maar een keer. Het hunkerbrein speelt wel een grote rol maar natuurlijk ook omgevingsfactoren. Het hunkerbrein kan wel een verklaring zijn waarom de eén wel verslaafd raakt, en de ander niet, bv kinderen uit hetzelfde gezin, of mensen die opgroeien in soortgelijke omstandigheden.

Heb een fijne dag. Laat de eerste staan.


Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allen een hele goede morgen,

Ik begrijp dus dat ik een hunkerbrein heb, en geen slapjanus ben. Dank je BB mijn ochtend begint goed. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt want volgens mij hunker ik naar vele dingen.
Als je maar lol hebt BB!

Iedereen een droge dag gewenst en succes voor degene die dat nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal.

Rosie, van harte gefeliciteerd meid. :present: + :musicnote: voor jou.

Zometeen weer even naar de grafiek. Verder eigenlijk niet zo veel te vertellen.

@Mick, ja mijn Anna rookt ook niet meer. Zij moest de eerste drie dagen van de week werken en heeft het er dan niet zo moeilijk mee. Daar rookte ze toch al nooit. Maar eenmaal thuis begon het voor haar ook. Benieuwd hoe dat vandaag gaat want nu is ze de hele dag bij huis.
Voor mezelf heb ik vanochtend voor het eerst wat minder zin in een sigaretje na het ontbijt. En ook m'n eerste bakkie koffie, dat ik nu naast me heb staan, gaat wat makkelijker en wordt weer wat meer een lekker bakkie koffie i.p.v. een bakkie "slobber bij de sigaret".

@BamBam, is dat blad Psychologie zo in de winkel verkrijgbaar?

Goed, ik ga er vandoor. Tot later allemaal. Maak er maar weer een mooi dagje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meest bewolkt en later vooral in het noorden wat regen

Het is bewolkt en in de loop van de dag kan uit de bewolking in het noord(west)en af en toe lichte regen of motregen vallen. De middagtemperatuur wordt ongeveer 10 graden en de wind komt uit zuidelijke richtingen en is matig, kracht 3 tot 4. In de loop van de avond bereikt een (niet erg actief) regengebied de westkust en trekt langzaam daarna verder over het land. Vannacht houden we veel bewolking en vooral in de noordelijke helft valt regen. Het minimum ligt rond 5 graden. Vrijdag overdag ook vrij veel bewolking, maar de kans op regen is klein. In de avond neemt de kans op bui wel opnieuw toe. 's Middags wordt het 11 graden bij een matige, aan de kust vrij krachtige zuidenwind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon::present::musicnote::moon:
allemaal voor rosie, omdat
- het de eerste verjaardag is waar ik bij ben
- je me taart gunt
- ik een vrije dag heb genomen, nadat iedereen gisteren zoveel rust en bezinning uitstraalde op de vrije dagen/uren/momenten die jullie beschreven
- ik net ontdekt heb hoe ik die leuke plaatjes vinden kan op de site (ik weet niet zoveel van computeren, maar nu ik er even voor ben gaan zitten heb ik het toch gevonden. weten jullie of er meer van zijn?)
- maar vooral rosie, omdat jij jezelf het grootste kado bij elkaar hebt gespaard: na een heleboel weken je best doen interesseert alcohol je ineens niet zo meer. wat een kado! en aan jezelf gegeven. proficiat! als er bij de plaatjes een vlag zat zou ik die voor je uitsteken; als er een hoed bij zat zou ik die diep voor je afnemen.
ik wens je nog 39 jaren toe waarin de alcohol je niet meer interesseert, en vandaag een fantastische dag.
:sun: bibelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Het belooft weer een zonnige, warme en droge dag te worden en die wil ik mijzelf ook geven. Dus ik ga er weer vol goede moed voor.

De theorie over het hunkerbrein is niet zo nieuw. Het woord wel. Leuk woord. Maar de theorie dat verslaving genetisch bepaald kan zijn bestaat al wat jaren. En die genen, chromosoompjes en dna'tjes zijn verantwoordelijk voor heel wat in ons leven. Waarom niet voor een verslaving. Ik moet er nog eens meer over lezen.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou twan ik hoop dat je gelijk hebt wat het weer betreft kan ik weer lekker nordicken (of hoe je dat ook schrijft) Een gezonde verslaving toch?:)

Ik wil ook Bibelle feliciteren met de vierde dag, VOORAL DOORGAAN!!!!!!!

En over leeftijd gesproken, ik ben 44 maar volgens mijn geestelijke leeftijd een jaartje of 25.
Ga nu eerst ff snel door de winkel sjezen vooral rennend langs de verboden schappen en als ik dan thuis kom voel ik me zo trots als het maar mogelijk is.
En daar komt nog bij dat mijn lieve hond zo blij is dat ik er weer ben, zo moet dit blijven vind ik want als ik door zou gaan met drinken en drugs gebruiken zit ik zo weer in een kliniek of erger.

Nou dit was het dan voor nu, tot later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie gefeliciteerd met je 39e verjaardag:musicnote:: en nog heel veen droge jaren:

Ik heb gisteren een paar keer geprobeerd om een berichtje te schrijven en dan was alles in een keer weer weg.
Ik had gisteren een ook een rotdag, weer naar een nieuwe advocaat, bah komt alles weer boven. Ik lag al om 20.00 uur in bed. In ieder geval beter dan alcohol drinken.

Stien je hebt het goed gedaan gisteren, maar het is wel moeilijk om voor jezelf de puntjes op de i te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, gefeliciteerd met je verjaardag! :present::musicnote: Ik wens je een fijne en vooral droge dag.

Sneeuwwitje, goed van je dat je lekker veilig naar bed bent gegaan gisteren.

Ik kom alleen maar even gauw tussendoor piepen. Maak er een mooie dag van allemaal. Het is lekker weer zo te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...