ferry Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Marieke, geniet van de oude gebouwen, als ze er nog staan. Ik vind het altijd jammer, als er oude gebouwen worden gesloopt. Dan verdwijnt er een stuk geschiedenis en herinneringen. Hoop voor je dat het droog blijft.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 een goede middag op deze druildag.ben begonnen met groenten en bloemen te zaaien in de kas want volgens mij krijgen we geen vorst meer.nog nooit zo vroeg gezaait als nu groet van lucas en maria Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 De vele verhalen over terugvallen en uitglijders en dus waarschuwingen ten spijt ben ik gisteren toch uitgegleden, of eigenlijk moet ik zeggen teruggevallen. Misschien moet ik wel even ter geruststelling vermelden dat het hier het roken betreft.Om maar even in te haken op de discussie omtrent keus of geen keus: daar ben ik voor mezelf niet uit. Ik had voor mezelf duidelijk de keuze gemaakt om niet meer te roken. En ondanks het feit dat ik 100% achter die keuze stond stond ik ook 100% achter de keuze om weer een pakje sigaretten te kopen. Keuze heeft geen zin als de ruggegraat door de weekmaker die verslaving heet is aangetast. Ik ben voor mezelf voorlopig tot de conclusie gekomen dat een slaaf geen keuze heeft om het slaaf zijn af te gooien of niet. Je bent slaaf tot de meester je laat gaan. De meester in mijn geval is de sigaret, de nicotine. Ik kan mij verzetten tegen het gebruik van sigaretten maar zolang ik niet lichamelijk en geestelijk vrij ben zal mijn keuze om de verslaving gedag te zeggen altijd onder de macht van de verslaving blijven, dus niet een vrije keuze, of liever gezegd, er is geen keuze tot vrijheid. De sigaret hoeft bij wijze van spreken maar met z'n vingers te knippen en daar kom ik weer aanrennen om de meester te dienen. Maar hoe kom ik nou af van die meester. Moet ik dan eerst onderduiken tot ie me vergeten is?? Of moet ik toch de keuze maken me vrij te vechten en weer ijzerdraad in m'n ruggegraat zien te krijgen om weerstand te kunnen bieden tegen die gebiedende knippende vingers?De pest met dat roken is dat ik er niet snel voordelen van ondervind als ik er mee stop. Dat was met drinken wel het geval, vooral op lichamelijk vlak en ook geeft roken me geen roes om dingen anders te doen ervaren en te ontvluchten zoals alcohol dat schijnbaar deed en wat ik uiteindelijk niet meer wilde. Kortom, alcohol gaf mij meer redenen om het te laten staan dan nicotine dat doet. Ik wil dus eigenlijk wel van de verslaving af maar niet van de sigaretjes. Ik zou dus wel sociaal willen roken? Maar wat zijn dan de hoeveelheden? Wat is sociaal roken????? Ja, ik weet het, dat bestaat niet meer. Roken is a-sociaal geworden... Nou ja, om het hele verhaal hierboven even samen te vatten in drie woorden: Ik rook weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Hihi.Sorry, ik lach je niet uit, hoor, Koh. Ik lach om je verhaal van de meester en de slaaf... Kan er niks aan doen, maar vind het ineens vreselijk grappig allemaal...Wel jammer voor je. Komt nog wel.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Ach Kohtje. 1 verslaving moet kunnen heh ! ;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Frannie, ik ben in elk geval blij dat je nog wel kunt lachen. Dat zie ik graag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Vooral dat laatste zinnetje vind ik schitterend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 KarelK, zeg dat nou niet joh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Heee Meester.... WORDT WAKKER!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Heb je het nou tegen jóuw sigaretjes, Mick?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Kun jij echt geen enkel voordeel van stoppen met roken ontdekken Kohtje?Voor mij waren de voordelen destijds meer dan duidelijk, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik astma heb. Als ik rookte liep ik al snel de hele dag te piepen, hijgen en hoesten, was ik nauwelijks in staat zelfs maar een eindje te fietsen, laat staan rennen, en moest de geringste lichamelijke inspanning onmiddellijk gevolgd worden door ruime rustpauzes. Ik was gehinderd in mijn dagelijks functioneren.Nu kan ik beperkte stukken fietsen, ik kan zelfs kleine stukjes rennen, ik kan uren wandelen, ik kan stofzuigen zonder volledig buiten adem te raken, ik kan trappen lopen, kortom, ik ben bijna een normaal mens.Maar zelfs al kun jij al die dingen ook als je rookt, ik denk dat ook jij na verloop van tijd meer energie krijgt, beter kunt lopen, rennen en fietsen, een frissere huidskleur krijgt en je fitter voelt. Maar dan moet je het wel eventjes volhouden.En je loopt een aanzienlijk kleinere kans op longkanker, trombose, allerlei spieraandoeningen en nog een scala aan enge dingen. Niet iets wat je zo een, twee drie opmerkt misschien, maar wel erg prettig om nÃet te krijgen.Jammer Koh, want ik wens je een lang leven toe. Volgende poging meer succes! Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen met behulp van nicotinepleisters te stoppen. Alleen moet je daar dan beslist niet bij gaan roken, want dan raak je nog erger nicotineverslaafd (ik ken een paar mensen die dat hebben gedaan). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 @koh:Domkop!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 De MEESTER ben je natuurlijk ZELF!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrijan Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 De sigaret als meester? Ik zie dat anders, Kohtje. Ik ervaar nicotine en alcohol eerder als een jengelend kind dat je zijn zin geeft om van het gejengel af te zijn. Het is toch zo dat die "meester" niet zélf bij de drank en de sigaretten kan? Daar heeft hij jou voor nodig. En om zijn zin te krijgen dreigt hij je niet met een stok of zo, maar zanikt aan je kop. Dat is toch een meester-van-niks? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Hai Anna,Nee, na vijf dagen merk je nog niet zo veel van die vooruitgang. Trouwens rennen doe ik toch al nooit en ik denk zelfs dat als ik zou gaan rennen als ik gestopt zou zijn met roken, ik dat als een nadeel zou zien . En ach Anna, ik weet ook wel dat roken slecht is maar ik ben zóóóóóóóo zwakketjes....... en nu weer even zóóóóóóóóoo tevreden... Maar ik ga wel weer stoppen. Als dit pakje leeg is.. Ik gooi het niet door de gootsteen of in de vuilnisbak, dan krijg ik door de spijt weer zo'n trek dat ik meteen weer naar de winkel (tankstation) loop voor nieuwe... Erg hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Adrijan, als je een jengelend kind z'n zin geeft is dat kind op dat moment toch ook meester. Je hebt ook jengelende meesters, hoor. En zaniken aan je kop vind ik nog erger dan dreigen met een stok.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Mick, ik ben meester-schilder, zoals dat heet, maar verder ben ik niet zo'n meester.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Jengelend kind of niet...jammer Koh.Volgende keer beterB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Hai, ik spring er maar weer even tussen.Jammer Koh, maar het zij zo. Wie ben ik om wat te zeggen!'Ik was vandaag in een slecht humeur. Ik had veeldingen in mijn kop die vandaag, vond ik, gedaan moesten worden en dan gaat het mij allemaal niet snel genoeg. Ik wilde ook nog naar de Ikea, manlief wilde eerst nog even werken, grrrr, uiteindelijk om half drie de kindjes even ergens onder gebracht, staan we in de file voor Ikea en toen we bijna bij de parkeergarage waren werden wij verzocht terug te keren. Er was geen plek meer. Ik kreeg een soort deja vu met het verhaal toen van Shakira. Nou, mijn humeur werd er niet beter op. Wel bij de trend hopper een kapstok en spiegel gehaald en zo even wat kasten naar boven sjouwen, enzov. Voorheen zou ik thuisgekomen een fles open hebben getrokken, nu staat er nog wat open( nog maar 1 glaasje) maar nam deze niet om mijn frustratie weg te drinken. Ik heb thee gezet en mijn humeurtje klaart weer wat op. Ok, ik ga eerst even gehaktballen draaien.Tot laters. Liefs Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Ja Bammie, daar moet ik het nu weer even mee doen. Volgende keer beter.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Ja volgende keer beter Koh. Niet te lang over zeiken, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen en jij wilt gewoon nog roken. Punt uit.Maar he; je drinkt niet!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Hoi Kohtje,In de eerste maanden dat ik op het forum was,en ik steeds weer struikelde.....vertelde jij me dat je in de 5 jaar voor je definitief stopte met drinkenje wel 60 keer gestopt was.............................!En die 61e keer lukte het ineens wel!!!Juist die opmerking maakt dat ik het nog steeds vol houd om te stoppenmet drinken.........ook mijn 61e keer komt!!!!!!!!!Misschien is het voor jou ook zo met stoppen met roken,je onderneemt een x aantal serieuze pogingen maar steeds lukt het net niet...uiteindelijk komt die ene keer dat het wel lukt!!!!!!!!Het is jammer........maar niet het einde van de wereld!!!!Als je echt wil stoppen, doe je gewoon opnieuw een pogingnet zo lang tot het je lukt!Al moet ik nu wel een andere reden bedenken om je te mogen knuffelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Tja, Koh... Had je die jengelende meester maar een trap moeten verkopen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Sprak de verslaafde... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 @koh:Nee joh, dat is heus niet zo. Zolang je dat denkt, dan is dat ook zo en 'wil' je blijven roken, maar jij weet volgens mij heel goed hoe dat eigenlijk werkt, dus laat ik me er verder maar buiten houden.Doe wat je niet laten kunt (wilt). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden