Spring naar bijdragen

dinsdag 13 maart


visje

Aanbevolen berichten

jij bent er vroeg bij visje, maar je hebt gelijk, het is heerlijk in de zon, nog wel koud, maar ik heb de balkondeur opengezet en nu nog even een dikke trui aan; heerlijk, na al die grijze tijd, ik geniet met volle teugen. de takken van de boom voor de deur hangen vol met wilgenkatjes. mooi, ik ga er een foto van maken.
:camera:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, vandaag wederom een hele mooie dag om. Zometeen ga ik sporten en daarna het laatste stuk onkruid wieden in de achtertuin en dan er van genieten met een boek. De voortuin wordt nog een heel project om daar wat van te maken. Ik wil het allemaal zelf doen omdat ik geen zin heb om er te veel geld aan te verspillen, ik doe het dan ook eigenlijk alleen maar voor het aanzien van de buurt.

Helaas werd ik vandaag weer wakker met hoofdpijn. Toen ik nog dronk had ik daar helemaal geen last van. Ik leef gezond, drink genoeg water, eet goed, sport, ect. maar die vervelende hoofdpijn is er elke ochtend. Gelukkig is deze na een uurtje verdwenen. Volgens mij komt het omdat ik heel vast slaap, herkent iemand dit?

Allen veel plezier vandaag en geniet van het mooie weer.

Robbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@robbie, goedemorgen in de zon!

ja ik heb in de afgelopen weken ook vaak 's morgens hoofdpijn gehad, soms zelfs erger dan de kater van vroeger; ik sliep ook heel onrustig, kort, en chaotisch met veel nare dromen, en op het eind dan heel vast en diep. de laatste dagen gaat het beter, ik heb het gevoel dat ik er doorheen ben.

dus het is voor mij wel herkenbaar, maar ik weet niet hoe lang geleden jij gestopt bent (heb je vast wel geschreven, maar dan moet ik alle draadjes en wie is wie nalezen, en ik wilde maar even gelijk antwoorden).

ik hoop dat het werken in de tuin je pijn verlicht en je hoofd verheldert, je doet er in elk geval je best voor met gezond eten en drinken, sporten en werken.

ik hoop voor je dat het steeds minder wodt, en voor vandaag: geniet van zon, wind en tuin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen visje,

Een gewone goedemorgen kan ook hoor. Hoe is het eigenlijk met jou? Je schrijft elke dag wel even, maar bent nogal kort. Hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar vroeg het me gewoon af.

Voor mij is het weer ochtend. Heb wederom 3x met mn hoofd geschud, maar het zal nog wel een tijdje duren voordat ik echt uitgeschud ben. 's Morgens komt altijd weer even alles rauw op mijn dak vallen. Het is een proces en dat schud ik niet even zo van me af, ook al lijkt dat de enige oplossing...

Ik zit ook nog te denken aan het thema 'spijt' en kom daar maar niet uit. Ik heb er allerlei gedachtes over, maar kan ze nog niet goed ordenen en verwoorden. Misschien later.

Ook goedemorgen Bibelle en Robbie.

Fijne dag allemaal, helaas hier nog even geen zonnetje, maar wie weet later op de dag weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na mist perioden met zon. Wat minder zacht.

Mist lost spoedig op, maar wolkenvelden van een zwakke frontale storing schuiven van west naar oost over ons land en beperken de kans op zon. De maximumtemperatuur ligt met een graad of 14 wat lager dan gister. Komende nacht is er weer kans op mist. De temperatuur daalt lokaal weer tot dicht bij het vriespunt. Ditmaal kan de mist wat dikker worden. Woensdag zijn er na het optrekken van mist perioden met zon. Het wordt dan ongeveer 12 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne, ik weet niet wanneer je dit leest, maar het is een prima plan om elke dag een uurtje later te beginnen met drinken, hoe later hoe beter;

in de tijd voordat ik stopte probeerde ik dat ook en ook om elke dag wat minder te drinken, dus later en minder, totdat het drie weken geleden in het weekend weer helemaal mis ging, toen besloot ik om eerst helemaal schoon te worden, zodat ik na 50 dagen nuchter zou kunnen beslissen of ik voorgoed zou stoppen of eindelijk zou gaan proberen om sociaal te drinken.

ik wens je veel succes bij het uitstelen van vandaag! je kunt het vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mick,

ik stuur vast een zonnestraaltje vooruit :rose:

en niet te hard met je hoofd schudden, als dat een verslaving wordt moet je daar ook weer van af zien te komen; en voor je hersens is het vast net zo slecht als alcohol!

zou een koude douche ook kunnen helpen?

dit is serieus bedoeld, met een grappige ondertoon, of als grapje met een serieus randje: want in ieder geval wens ik je sterkte met de rauwe ochtenden! veel liefs :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Hier nog steeds geen zonnetje te zien enkel mist, misschien komt het er later nog doorpiepen!!

@Mick,
Je moet je blijkbaar door een moeilijk periode worstelen, ik wens je veel moed en wijsheid om te zien en weten wat het allemaal betekent en hoe ermee om te gaan!!

Knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier is het mistig, maar de zon komt er denk ik, langzaam doorheen. Ik heb me voorgenomen om vandaag eens naar de werf te gaan. Eens kijken hoe de vorderingen van onze boot zijn, met het groete onderhoud. Want nu de zon weer begint te schijnen, begint het te kriebellen.
Allemaal een fijne droge dag toegewenst.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie en ferry: vast twee zonnestraaltjes: :rose: - :rose: - eerlijk delen, hoor!

en voor mick ook eentje extra: :rose:

zeg ferry: wat heerlijk lijkt me dat om een eigen boot te hebben; ik kan me voorstellen dat het gaat kriebelen........ vorig jaar ben ik met zo'n commerciële boot twee dagen over de waal/rijn/ijssel gevaren, heerlijk! het programma aan boord was niet echt mijn smaak, maar het zitten buiten en de oevers langs je heen zien gaan, en de wind en de geur van het water..... het was heerlijk, twee dagen vakantie!
ik herinner me nu ook ineens weer dat er buiten geen catering was, en dat ik dus toen nauwelijks gedronken had, want het was buiten zo lekker, dat ik niet naar binnen wilde om alcohol bij te tanken. bedankt dat je deze fijne herinnering bij me hebt wakker gemaakt! dus voor jou nog een extra zonnestraaltje
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, mijn berichtje van vanmorgen zou aangepast zijn door de moderator, het was echter een foutje van hun kant, dus ik ben niet stout geweest:D
@ Mick, bedankt voor je reactie. Met mij gaat het goed en ik heb inderdaad de laatste tijd niet veel te melden. Ik lees alles wel door van de dag, maar heb niet overal een een antwoord op. Vandaag kreeg ik mijn laatste opdracht van de internetbehandeling. het voelt eng om de helpende hand los te laten, alsof je los wordt gelaten in de boze wereld. Ik weet echter ook dat ik het zelf heb gedaan, dus redt ik het verder ook alleen wel. ik ben niet volledig droog, dagen wel en als ik daar behoefte aan heb drink ik wat en hou mij zoveel mogelijk daarbij aan mijn afspraak. De dagen dat ik niet drink voel ik mij wel rustiger en heb ik een groot gevoel van zelfwaardering. dit houdt elke keer mijn doel voor ogen, want iedereen kan nogzoveel waardering voor je hebben, eigenwaarde is goud waard. Waar ik mij nog op moet concenteren is tijd voor mijzelf zoeken en dit op te vullen met iets wat ik leuk vind. Dit is ver weg gezakt na jarenlange intensieve zorg voor al mijn guppies. Maar goed, dat komt ook wel weer en niet iets waar ik hotel de botel iets mee moet doen, er komt vanzelf wel weer iets wat mijn interesse zal trekken.Nu moet ik gaan, er zoe een aannemer om twee uur komen, nou op tijd is anders, straks moet ik de kids weer halen en zit ik heir nog met die man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Bibelle,

Had ik nou maar voor half drie toch even gekeken op het forum, dan had ik me wellicht aan mijn eigen voornemen gehouden. Nu keek ik pas na vier uur en had al een glas wijn op. Terug van weggeweest had ik daar intens trek in, en ik hoef de deur niet meer uit. Ik zal beter op me moeten letten.

Ik heb 3 maanden droog gestaan, tot de vakantie. Tja, ik dacht dat kan ik wel aan, is wel zo gezellig. Dat was het ook, maar na de vakantie bleef ik doorgaan en verviel helemaal in mijn oude patroon. Dus nu wil ik terug naar de nullijn én daar zien te blijven.

Dus morgen weer een poging om het tot na 17.30 uit te houden.

Dank je voor je ondersteuning.

Ik zou dit soort gesprekken dus nooit in een praatgroep kunnen voeren. Ik klap dicht als een oester in groepen, dat heb ik al van kindsbeen af.

Groetjes
Corinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, vakanties die kunnen dat doen. Ik lees het hier vaak en ben daar zelf ook voor de bijl gegaan.
Alsof we vergeten dat we onszelf ook meenemen.
Weet je Corinne, ik kreeg een vreemd gevoel toen ik las dat je niet meer weg moest. Met andere woorden andere mensen kunnen je niet zien. Maar de mensen waar je het meest van houd en jij zelf kunnen je nog wel zien. Misschien heb ik het wel helemaal mis.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne,

jammer, maar geen ramp; weet je waarom je begon met drinken? dat kan je de volgende keer helpen niet weer in dezelfde valkuil te trappen.

wat ga je de rest van vandaag doen? heb je afleiding? ken je de wekker-truc? gewoon de wekker op een bepaalde tijd zetten, en voor die tijd niets meer drinken; daarna beslis je pas of je nog een volgend glas neemt, of dat je de wekker nog een stukje verder zet. dat is gemakkelijker dan de hele avond in één keer te moeten overzien.

is er iemand bij je, die je kan ondersteunen?

fijn dat je bij ons geen oestergedrag vertoont; het feit dat jij je uitglijder durft te delen is al een heel goed begin; we slepen elkaar er door, vandaag de een, morgen weer een ander; ik zal ook vast nog wel eens jullie hulp inroepen als het moeilijk wordt.

wat je ook doet, een fijne avond, en morgen gewoon weer droog beginnen.

groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is geen zonnetje te zien en het is behoorlijk koud of beter gezegd fris.

Gisteren hoorde ik dat ik liliput, mijn kleindochter ga bezoeken op haar verjaardag. Ik mag met haar opa meerijden. Dus ik ga aan mijn persoonlijke bankier vragen of ik daar even mag blijven. Mijn kleindochter woont met haar papa en mama in Engeland. In een stukje waar ik met mijn meiden vaak naar toe ging als we een weekeindje weg gingen. Een stukje van dat gebied wil ik al jaren zien omdat het de "setting""
is van een van mijn favourite boeken bij John Fowles. Leek me totaal niet interresant voor mijn koters dus ben nooit gegaan. Mijn dochter dus wel en zei: "ïk zag haar daar staan aan het einde van die pier wachtend op haar fransman." Ik was gobsmacked ( heel verbaasd) hoe weet mijn dochter dat?
Life moves in mysterious ways. Als ik mijn kleindochter beu ben, kan een tijdje duren en ik krijg wrijving met mijn dochter en dat kan heel snel gaan dan lijkt het me wel leuk om in Londen een tijdje te zijn. Ik heb daar een vriendin met een bank met mijn naam erop. ze woont met 4 knullen en een man in een piepklein huisje maar ik mag daar altijd op de bank slapen. Dan zou ik op zoek kunnen gaan naar werk. Het lijkt mij leuk om als reisgids te werken.
Londen in het hoogseizoen, het zou mogelijk moeten zijn. Even weg van dit dorp en toch bezig zijn.
Ik mag daar werken heb daar nog een sofienummer en een ziektekostenverzekeringsnummer en een P 45, bewjs dat je daar al eens eerder hebt gewerkt. Stel dat ik wel iets zou kunnen krijgen dan kan ik ook een bedsit huren of een B&B kamer. En heb ik even afstand.

We zien wel het komt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anjo,

klaar met eten, en dan ze ik jouw leuke bericht; naar engeland en daar oma zijn en vrienden zien, en misschien ook werken. wow! ik ben 1x kort in london geweest, en verder 1x in brighton, verder is engeland voor mij onbekend gebied, maar van vrienden weet ik hoe verslavend (sorry, fout woord) engeland zijn kan. nu begrijp ik ook waarom jouw uitzwaaier in het engels is.

ik hoop dat het lukken gaat, en dat je van daaruit ook op de dagdraad blijft.
by the way: wanneer ga je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje

je hebt gelijk, ik ga er steeds vaker aan denken om na de 50ste dag door te gaan; maar ik hou me aan de belofte aan mezelf: eerst 50 dagen droog en dan nuchter de beslissing nemen; maar bedankt voor het meedenken en meelezen!
overigens: ik ben bijna op de helft: vanaf 18 of 19 februari is 22 of 23 dagen, dus de dag waarop ikbeslissen wil komt al snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,
ik moet uitloggen, want ik heb vanavond een afspraak met de belastingadviseur, moet af voor 1 april. meestal drinken we na afloop wat, ik ben van plan het droog te houden, ik zal mijn nieuwe medicijnen wel als smoes gebruiken, want ik durf niet te zeggen waar het werkelijk om gaat. volgend jaar ziet hij vast hoeveel geld ik over houd (haha) en dan is het vroeg genoeg om trots de waarheid te openbaren.
tot vanavond laat, als ik niet te moe ben

anders nu alvast: :lips: welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik wil je wel een tip geven met betrekking tot die tuin. In een tuin groeit namelijk ongelooflijk veel onkruid, en dat moet om de haverklap gewied en geharkt worden. Verder moet gras alsmaar gemaaid worden. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij persoonlijk zijn dat geen favoriete werkjes. Bovendien kan je tuin er ook heel mooi groen en bloeiend uitzien door potten met planten, en daar heb je een stuk minder werk mee.

Ik zou dus gewoon eerst even voorleggen wie er van plan is al dat onkruid te wieden en (indien van toepassing) gras te maaien. Als je man en zoon met liefde bereid zijn dat zo'n twee keer per week te doen, en zich ook aan die afspraak te houden, mogen ze tuin.
Als ze al dat werk wat minder zien zitten, en jij ziet je ook nog niet de hele tijd in de tuin werken, dan wordt het dus meer stoep en een stel mooie plantenbakken.

Kunnen ze je nooit verwijten dat ze geen inspraak hebben gehad!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, wat een ware woorden: eigenwaarde is goud waard.

Anjo, wat gaaf voor je dat je naar Engeland gaat! Wanneer?
Ben je nu helemaal gestopt met het onderwijs? Sorry, ik ben niet zo goed meer op de hoogte.

Marieke, wat ga je goed! Knap zolang al.
Je kunt ook een paar mooie boompjes planten. Mooi als ze in de lente bloeien en zomers groen.
De prunussen hier staan op het punt in bloeien uit te barsten, prachtig.

Mick, heb je spijt van dingen die nu over je heen vallen? Neem er de tijd voor.
Dat doet me denken aan iets dat Anjo gisteren zei over dat je te laat leert hoe het moet. Maar worden we juist niet mooiere mensen door te leren, en leren doe je vaak pas achteraf. Hoe pijnlijk ook, het is nooit te laat om er beter uit te komen.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...