Spring naar bijdragen

Maandag, 19 maart 2007


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee, doe maar niet Rosie, hebben 'we' toch niet in de hand. Nou ja, bijna niet dan.

En wat is oud. Vorige week bij de AA zegt iemand tegen me; Goh, hoe komt het dat jij er nog(let op het woordje nog) zo goed uitziet!!!??????
Ben pas 42....

Heb het maar opgevat als een compliment:D en ik zie er ook nog best goed uit, hahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Heb het een en ander gemist vanavond geloof ik, maar ik was naar kursus.
Ben vandaag naar de huisarts geweest. Met een hele waslijst aan toestandjes. Ik ga namelijk niet zo vaak.
Tot het laatst getwijfeld of ik de drank toch ook maar (weer) ter sprake zou brengen... Dacht (weer) dat ik het misschien toch wel alleen kon....

Toen ben ik gaan vertellen.... En sprong mijn huisarts op een gegeven moment bijna uit haar stoel... Ze denkt dat (een groot deel) van mijn lichamelijke klachten veroorzaakt worden door mijn "geestelijke pijn". En ze heeft me dus Efexor voorgeschreven om me wat beter te gaan voelen. Daarna gaan we samen vechten tegen de drank.
Wat zou het mooi zijn als ik me eindelijk geestelijk, en lichamelijk wat beter zou kunnen gaan voelen.... Niet meer die pijn....

Als ik een beetje bijgekomen ben, (ben nu erg emotioneel, want huil niet zo vaak maar als ik begin kan ik niet meer stoppen), zal ik proberen misschien wat meer uit te leggen, of in ieder geval wat aktiever te zijn hier. Uiteindelijk moet ik massa's tijd over gaan krijgen als ik niet meer drink, of het in ieder geval in de hand heb...

Er wordt ook weer bloed genomen en van alles onderzocht. Het laatste onderzoek wat ik heb gehad, vorig jaar was gelukkig nog goed, ook mijn lever. Mag een wonder heten na zo lang zuipen. Gelukkig ben ik altijd goed blijven eten en slik ik al jaren extra vitaminen...

Tot zover even mensen, bedankt voor het lezen.
Zou er dan toch licht zijn aan het eind van de tunnel????

Veel liefs allemaal,

een snotterende Droefie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droeffie, geloof me, er is licht aan het einde van de tunnel.
Laat de eerste staan, echt waar, het leven kan er alleen maar beter van worden. Niet al je problemen zullen als sneuuw voor de zon verdwijnen, het is geen sprookje. Maar het kan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben er weer, het is knap koud. En BB dat zeggen ze wel vaker bij de AA heb ik gemerkt. Want soms zie je echt van die verzopen koppen (niet rot bedoeld) En dan kijk ik in de spiegel en kom tot de conclusie, ik heb geluk gehad, was er nog op tijd bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, eerst moest ik even kohtje en water schrijven, nu komt de rest van jullie aan de beurt, jullie hebben wel wat afgerommeld met icoontjes, lastig hoor als ik niet weet waar het op slaat, maar goed, het zal wel erg nodig zijn geweest.

@marion: sterkte met je rug en been, is het nog gelukt bij de huisarts? ik hoop dat het snel beter gaat, leuk met zo'n stappenplan.:heart:
wat de krant betreft hebben anderen al wijze raad gegeven; mijn latman en ik doen het ook met één abonnement: de papieren versie komt bij mij, hij leest de internet krant, en als hij iets wil bewaren, dan stuurt hij een mailtje en knip ik het voor hem uit. de internet krant is heel goed leesbaar hoor.
je dochter zal het vast wel begrijpen; je schuift haar toch niet op zij? misschien kan ze haar stukjes ook wel naar je mailen (of uitknippen), en als jij laat merken dat je echt de inhoud van wat ze schrijft hebt gelezen, dan merkt ze vanzelf wel dat het om het geld is en niet vanwege haar.
dat je zo streng kon zijn voor je zoon vind ik wel heel goed, ik zou het niet gekund hebben denk ik, en hem totaal verpest hebben. ik ben een zachte heelmeester, vrees ik. ben je ook zo streng voor jezelf, als het gaat om de alcohol? misschien was het donderdag wel je allerlaatste kater.

@corinne: goed dat je begonnen ben met een sollicitatie-offensief; de aanhouder zal beslist winnen! heft de muze later op de dag nog haar werk gedaan? of hebben je kinderen je helemaal opgeslurpt. heerlijk als er een piano in huis is, ik kan zelf niet meer spelen, maar ik geniet ervan als een ander voor me speelt.

@marieke, hoe oud is je zoon, misschien heb je het wel geschreven, dan heb ik erover heen gelezen.
in de rij van negerzoenen willen de prinsessebonen ook nog een ereplaatsje.

@stien: je weet het probleem van jouw zoon aardig te relativeren, is dat tegen heug en meug, of kun je werkelijk zo relaxed ermee omgaan? dat zou ik erg knap vinden.

@rosie: ja, wat is er een hoop overbodig nieuws, hè? een bus in het ravijn in verweggistan, erg voor de gewonden en nabestaanden, maar wat moet ik ermee, als ik toch niets helpen kan, ik wordt er vaak zo moe van. blijf je bij boeken? ik ben een lettervreter hoor, pas maar op!
van je verhaal over je werkgevers wordt ik helemaal naar, ik bof maar dat ik goed en gezellig werk heb, bijna om me voor te schamen, maar dat doe ik niet hoor, maar het maakt me wel ervan bewust dat ik de vier jaar dat ik nog kan werken er wat leuks van moet maken. mijn managers zitten ver weg, ik heb alleen met het plaatselijke bestuur te maken heb.
de beste postbodes zijn ook kampioen schaatsen, dus bindt je ijzers maar vast onder. maar pas op voor valse honden!
ik hoop dat er in juni een goede oplossing gevonden is, en dat je dat zonder drank bereiken kunt.
en rosie: met de strijkplank moet ik ook nog aande slag: heerlijke bijverschijnselen van een lathuwelijk.

@knuffie: je zit weer in de wacht, dus je leest dit pas als je morgen weer thuis bent, ik hoop dat je dan een goede wacht hebt gehad, zonder reanimaties en dat soort zware zaken; die waakhulp lijkt me een uitkomst!

@kate: goed dat je je gewoonte hebt doorbroken. hou vol hoor, ik vind het heerlijk dat ik nu helderder ben, al zijn de emoties allemaal wel veel heftiger, maar goed daar zal ik mee om moeten leren gaan.

@visje: als je terug bent van het toneel dan moet je er wel alles van vertellen, hoor, het lijkt me erg goed om ook eens in de huid van een ander te kunnen kruipen.

@anna: lief dat je zo zorgzaam overkomt in je reacties naar iedereen, dat doet me echt goed. jammer dat je ondanks je positieve houding toch in de ziektewet terecht bent gekomen. goed dat je niet op de sneltrein zit, en dat je het in je eigen tempo doet. dat je nu kunt werken aan je situatie sinds je bent gestopt met drinken en dat je dat uur voor uur, en dag voor dag hebt geleerd. vandaar dat ik ook niet verder vooruit wil kijken dan mijn 50 dagen. ik heb er nu nog zo'n 20 te goed. actie, niet piekeren, je hebt gelijk.
en mosterd na de maaltijd? ik denk dat dat helemaal niet erg is (als het al zo is) want beter twee of drie met een goede reactie, dan dat er helemaal niemand reageert, toch? en wie het eerste reageert, wat doet dat er toe...? als je eigen reactie maar gemeend is en eerlijk.

@ferry: je bent wel heel duidelijk en direct, maar ik denk dat sommige mensen dat inderdaad nodig hebben; ik hoor denk ik zelf toh bij de zachte heelmeesters...... goed dat we het hier op het forum met elkaar doen, waardoor ieder eruit kan halen waar hij of zij het meeste aan heeft. als ik ooit een uitglijder heb, geef jij mij dan ook ajb op mijn l-z-r?
en mag ik als jonge hap ook meedoen, ferry? is 61 al oud genoeg?

@anjo: jammer dat je echt ziek bent, maar ook goed dat het nu duidelijk is, dan kun je er tenminste je op instellen, en er wat aan (laten) doen.
ik hoop dat het over twee weken bij de verslavingszorg wat beter gaat, en dat je een nieuwe hulpverlener krijgt.

@lonchamps140: je hebt gelijk, denk ik, als je niet weet hoe je moet leven, dan lijkt de dood de enige uitweg; ik hoop dus dat water inziet dat hij beter energie kan steken in leren leven; zou hij daar lef genoeg voor hebben? (dat is toch zijn motto?)

@kohtje: ja, dat zou fantastisch zijn: 1 jaar adb - nu je zo dichtbij bent, moet het vast gaan lukken!

ik heb nog niet het hele draadje gelezen, maar ik ga toch was verzenden, anders wordt het zo laat. de rest lees ik straks nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag droefie, fijn dat je je huisarts nu als bondgenoot hebt, je bent op de goede weg; ik kon het ook niet alleen, mijn huisarts weet het sinds kort ook, en die staat ook helemaal achter me, medisch, maar vooral ook als mens. en ik heb jullie vanhet forum, iets beters was me in lange tijd niet overkomen. mijn leventje lijkt heel gelukkig en op de rails, maar waarom heb ik dan die drank erbij genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo te zien zijn er heel wat hondjes uitgelaten en rondjes gelopen, mijn man heeft zijn dvd'tje uitgekeken en gaat de vaat nog doen, want na het eten zijn we daar niet aan toegekomen; ik ga nog even overhemden strijken en mijn werktas voor morgen inpakken. ik blijf nog even on-line, dan kom ik straks nog even dag zeggen. wie daar niet op kan wachten (en gelijk heb je): welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, natuurlijk kun je op internet niets zinnigs vinden over zelfmoord. Zelfmoord is namelijk onzinnig. Neem de goede raad hier aan, en zoek morgen echte hulp. Je had toch een verwijzing voor therapie van de huisarts, of nog niet? Probeer het joh.

Mich, Fran zou zeker drie weken weg blijven. Dus je moet het nog even zonder haar stellen.

Bammie, dank je. Ja, ik ben mooi oud hè?:D

Droefie, fijn dat je met de huisarts gepraat hebt. Ik ben nu ook heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik begin nu ook een beetje een band op te bouwen, omdat ik zo vaak terug moet komen in verband met mijn medicatie, en dat is toch wel een prettig gevoel. Toen ik in november naar hem toe ging kende ik hem helemaal nog niet.

Mensen, ik ga naar bed, morgen weer vroeg op. Welterusten allemaal, en iedereen sterkte met alles wat moeilijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond kohtje,
fijn je terug te lezen ik dacht dat jij ook een van de oudere hier op adb zijt .
jouw bericht sprongt mij speciaal in het oog omdat je zo eerlijk en open bent ivm relatie
vandaag ben ik 13 jaar bij mijn partner maar ik mag ook niet zeggen dat het allemaal rozengeur en manenschijn is , mijn verleden als drinkster en de zaken welke ik gedaan heb kan ik niet uitwissen ik kan enkel proberen om het vertrouwen niet meer te verliezen .
eigenlijk mag ik zeggen dat de meeste problemen begonnen zijn na mijn stoppen met drinken maar ik vermoed dat dit is omdat we beide verandert zijn vroeger lag ik als een zoutzak in de zetel en liet alles over mij heen komen nu durf ik mijn mond al eens te openen is ook wennen voor de tegenpartij ;-((
fijn je terug te lezen .
water ik hoop dat jij morgen weer boven water komt .
er is veel lef nodig om te doen wat mijn ma gedaan heeft , haar zorgen zijn over de mijnen blijven
lieve mensen ik neem eindelijk mag ik zeggen sinds de eerste keer dat ik hier ingeschreven ben de moeite doe om iedere dag ADB te lezen pppff en dit na iets meer als twee jaar
het is hier fijn vertoefen :-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...