sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ik ben helemaal door het lint gegaan, zit nu nog na beven en te trillen.En het eerste wat in me opkwam was....alcohol halen en nu, maar ik ben zo als ik beloofd had een tijdje geleden eerst hier naar toe gelopen i.p.v.naar de winkel.Ik heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen. Ok kan gebeuren,Mijn vader is vandaag 80 geworden en mijn zus en ik zouden helpen met de visite.Ik trilde gewoon omdat ik te weinig slaap hed gehad en liet wat op de grond vallen, mijn moeder heeft me de Godsganselijke tijd zitten kleineren echt zo van, dat jij zo zenuwachtig doet, je loopt toch hele dagen bij de psychiater, echt van alles heeft ze me naar het hoofd gesmeten met woorden, ik ben huilend weggerend, helemaal er doorheen......wat fijn zo'n moeder. MIjn vader begreep er niets van, want die heeft de helft niet meegekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 De stappen van de AA helpen ons niet alleen van de drank af maar leren ons ook omgaan met onze emoties en gedachten... de stappen houden mij "right-sized"....Ik heb meer dan mijn halve leven VERKNALD met praten over mijn problemen en ellende ... want ik bleef praten en praten en praten en praten maar ik DEED niets.... en daarom veranderde er ook NIKS....En ik weigerde ook te luisteren naar mensen met een oplossing omdat DIE oplossing mij niet aanstond..ik wilde mijn EIGEN oplossing... en mijn oplossing heeft nog nooit gewerkt hahaha....Alleen door dingen anders te doen verandert mijn leven.... als ik hetzelfde blijf doen wat ik altijd deed zal het resultaat altijd hetzelfde zijn...Vandaag leef ik in de oplossing...staat zelfs in een boek..het enige wat ik doe is het uitvoeren en de resultaten zijn verbluffend... ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld als vandaag.... natuurlijk heb ik mindere perioden maar die zijn niet te vergelijken met de periode dat ik gebruikte en dronk...Alcoholisme is een ingrijpende ziekte... het sloopt de geest en het lichaam... ook zonder drank blijft de ziekte actief.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ja Ziza, ook zonder drank, blijft mijn moeder actief.Ik ga ff slapen, kijken of ik iets rustiger word. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Marion, ook jij heb je dag niet. Toch goed om dan uit de situatie vandaan te gaan.Je zal zien, ook helpt het afschrijven en éérst je pc aan te zetten.Moeders, al zoveel over geschreven. Er komt een tijd dat wij zover zijn, hopelijk doen wij het anders.Marion probeer niet aan de alco te gaan, maakt het allemaal nog erger. Vaak gaat het dan juist buiten proporties. Probeer iets te verzinnen wat je kan afleiden van de trek. Strijken bv. Ik doe het met chocolade (niet de strijk natuurlijk) maar dat zal niet voor een ieder werken.Blijf schrijven, ik voel met je mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Marion,Toch gefeliciteerd met je vader en ja, heel jammer dat je zo'n hardvochtige moeder hebt.Van je familie moet je het hebben, zeggen ze altijd. Blijkt maar weer.Goed dat jij je daarbij sterk houdt. (Huilen is geen teken van zwakte). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Stien,Ik moest plots aan vroeger denken. Ik kreeg een chocolaatje in de vorm van een ouderwets strijkijzer. En wat deed deze ukkepuk. Ja, inderdaad, met het chocoladestrijkijzertje over het witte tafelkleed wrijven. Iedereen lachen, behalve mijn moeder en grootmoeder. Eh, wou ik even helpen. Weer niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Corinne, wat heerlijk dat je dat schrijft. Moest ik erg om lachen, doet je even goed!Maar gelijk komen er visioenen boven. Uitdelen die chocolade strijkijzers, gaan we morgen allemaal onze moeder (voor zo ver we die nog hebben) verrassen en het paaskleed strijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 avond iedereen , wat zijn hier weer wijze zaken geschreven vandaag .mijn ma was zo eentje die twee stenen kon doen vechten maar hoe zegt men het over de doden geen slecht woord ,-(regelmatig heb ik aan mijn ma gezegt dat ze eens naar de psychiater moest gaan vermits er een verleden was van 26 jaren zelfmoordpogingen , mijn ma antwoorde dan ´´ik ga de vieze was toch niet buitenhangen ´´neen maar uiteindelijk heeft ze door haar daad de kranten en de plaatsleijke tv gehaald .een ander schrijft hier vandaag stoppen met drinken en het meer beleven ivm onze relatie , ik denk dat mijn partner mogelijk ook een scheef gegroeide boom is mogelijk door mijn drinken , mijn drinken was ook deels omdat het binnen mijn relatie niet 100% oke was , en neen het is nu nog niet oke maar er terug voor beginnen drinken doe ik niet .ik ben deze morgen wezen werken toen ik op mijn werk in de spiegel keek verschoot ik van mijn eigen ppffff zo een verwatert gezicht precies alsof ik gisteren gedronken heb nu ik weet dat het aan het griepje ligt .ik vindt die van het nieuwe jasje heel mooi al kan mijn nieuwe jasje soms nog wel eens ongemakkelijk zitten , maar dan nog liever dat nieuwe jasje als mijn oude terug aan te doen want daar wil ik niet naar terug .zo ik duik weer de zetel in daar is het momenteel het prettigst. groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Hoi Marion,Proficiat met je vader, fijn dat je niet hebt gedronken en hier bent gekomen. En nu volhouden, dan heb je een enorme overwinning behaald.Met mij gaat het ontzettend goed en mijn nieuwe jas zit als gegoten, ik trek hem niet meer uit.Voor degenen, die er door heen zitten, ga niet drinken, want niet drinken, levert zoveel op.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Heeft zich al iemand gemeld die houdt van ramen zemen en dweilen? Ook hier graag!Beste Stien, ik denk dat jij je altijd zo 'professioneel' en sterk hebt opgesteld, dat op je werk niemand in de gaten heeft dat je dit gewoon even niet aan kunt. En inderdaad, is het professioneel als je jezelf wegcijfert en anderen het werk uit handen neemt? Ik denk van niet, maar het is voor de anderen wel gemakkelijk natuurlijk, en daarom kan dat complimentje er wel vanaf.Het is mij nu ook twee keer overkomen dat ik op mijn werk tegen mijn leidinggevende zat te janken, en ik voelde me daar ook heel rot onder. Dat doe ik nog, maar ik denk dat het de situatie ook heeft verduidelijkt. Ik hoop voor jou dat dat op jouw werk ook het geval is, en dat men nu eens even na gaat denken over wat jouw ziekte, en alle consequenties daarvan, met jou doet. Ik vind het hartstikke goed dat je uit die situatie bent weggelopen, en nog knapper dat je niet bent gaan drinken. Bravo!Marion, wat een vervelende ervaring voor je, om zo door je moeder gekleineerd te worden. Je hebt gelijk dat je weg bent gegaan, het niet nog verder hebt laten komen. Een goed idee om eerst hier naar het forum te komen, en geen drank te gaan kopen. Klasse!Ik denk dat je je vader op een andere dag, als je weer rustig bent, wel uit kunt leggen wat er aan de hand was. Hij kent je moeder immers ook al langer dan vandaag. En misschien is het een idee om je moeder een keer rustig uit te leggen, dat je die kleineringen niet meer pikt?Marieke, ik ben een beetje net als jij. Steeds neem ik me voor de kamers van mijn jongens de kamers te laten zijn, maar op een gegeven moment kan ik er niet meer tegen (en ik wil geen ongedierte in huis) en sla ik toch aan het stofzuigen en bedden verschonen. Weet je wat bij mij heeft geholpen? Alle rotzooi die ligt te slingeren (ook kleren!) in grote vuilniszakken proppen, en die achter bij de kliko zetten. En als ze thuis kwamen meldde ik dat ze nog een kans kregen om uit te zoeken wat ze nog nodig hadden, maar dat dat dan wel óf in de wasmand, óf netjes in de kast thuishoorde. Mijn oudste houdt inmiddels redelijk zijn kamer bij, en mijn jongste gooit meestal zijn kleren in de wasmand, dus er is hoop.Als ik hier lees dat meerdere mensen nu ze niet drinken ook anders in hun relatie komen te staan, prijs ik me eigenlijk voor het eerst gelukkig dat ik dat probleem niet heb. Natuurlijk heb ik wel een aantal confrontaties met mijn jongens gehad, omdat ik veranderde. Maar dat zijn mijn kinderen, en daarvoor geldt denk ik toch meer dan voor een partner dat ze me maar hebben te nemen zoals ik ben. Nou ben ik geen onredelijk mens, dus meestal sta ik wel open voor redelijke kritiek. Ik moet eerlijk zeggen dat het op het moment aardig harmonieus gaat hier in huis, en daar ben ik erg blij mee. Wat niet wil zeggen dat alle zorgen en piekers over mijn kinderen van de baan zijn hoor.Al met al bevalt mijn nieuwe jas me uitstekend, dus ik ben van plan hem te houden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ik lees steeds over een nieuw jasje, wel passend, niet passend. Moest ik even over nadenken. Hoe zit het met mijn jasje? Ik ben nog niet zo ver denk ik. Mijn winterjas heb ik verruild voor mijn zomerjas.Mijn zomerjas is eigenlijk te groot geworden en moet ik nog op zoek naar een passende.Mijn das ben ik maandag verloren, het was toen zulk mooi weer. Vandaag miste ik hem wel degelijk, oei wat was het koud zonder! Zo is het zowel letterlijk als figuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Stien,Ik heb wel een stuk of 10 sjaals. En ik draag er maar een tegelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ik heb sinds een paar weken een nieuwe jas. Hij is splinternieuw, de kleur is frisgroen, de maat is precies goed, de dikte ook: niet te warm, niet te koud. Echt zo'n lentejas.Ik moest er in het begin behoorlijk aan wennen, voelt toch heel anders dan die vertrouwde versleten ouwe. Maar ik vergat het ook vaak, af en toe kwam ik langs een spiegel en dacht: oh ja, een nieuwe jas! Als ik thuis kwam wou ik hem wel eens achteloos op de grond gooien maar bedacht me: oh nee, een nieuwe jas, die behandel ik met zorg! Nu begint het al wat te wennen en zit hij al wat soepeler. Ik begin me een beetje thuis te voelen in deze heerlijke, schone, frisse, nieuwe jas. Weet je, hij staat me goed. Hij begint al een beetje bij me te horen.Die oude versleten jas? Die hoorde ooit bij mij. Het is een stuk verleden. Maar de gaten zitten er nu in. De wind waait er doorheen, hij houdt me niet meer warm en ik zie er verlept in uit. Eigenlijk had ik al veel langer een nieuwe jas moeten hebben. Hij ligt nog wel in een hoekje, die ouwe. Maar ik denk niet dat het lang duurt of ik ben 'm al haast vergeten. Kom hem vast nog wel een keer tegen, bij het opruimen. En dan denk ik: ach ja, die ouwe jas, nee die kan echt niet meer. En dan gaat-ie in de ton.Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Heel mooi beschreven Kate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Corinne, tja maar het is nou net die ene das hé die het 'm doet.Kate, heel mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Heel mooi verhaal, Kate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Zo, ik heb even op bed gelegen en ben iets rustiger.De Gremlins zijn nog niet weg, maar de winkels zijn ondertussen wel gesloten.Ga even het draadje doornemen en koffie drinken, tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Kate, mooi verhaal.Knuffie, fijn dat je er weer een beetje bij bent.Anna, ik denk dat "normale"mensen ook wel hun rotdagen hebben hoor, maar die gaan misschien een patijtje voetballen/tennissen/volleyballen of wandelen om hun frustraties weg te werken i.p.v. naar de fles te grijpen.Blacky, sterkte met je griep.Stien en Marieke, jullie hebben ook een ontzettende rotdag las ik.Knap dat jullie niet zijn gaan drinken, pffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 @marieke:Heb jij een Nilfisk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Marion, het doet mij goed te lezen dat je bent gaan rusten en nu gekalmeerd bent.En dat je het droog gehouden hebt, pfffff....petje af hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Voordat de visite vanmiddag kwam had ik al de neiging om weg te gaan bij mijn ouders, maar ik had mijn zus bij me.Mijn moeder begon al toen ik binnen kwam,wat heb jij de haren wild zitten ( harde wind, kom net binnen)Ik was naar de kapper geweest en had er een stuk af en blonde lokjes gedaan, dus geen compliment maar gelijk afkraken, ik had mijn jas nog niet eens uit.Echt ze heeft wel tientalle dingen tegen mij gezegd om me maar naar beneden te halen.Toen de visite weg was en ik even naar buiten was om een peuk te roken, kreeg ik gelijk commentaar toen ik binnen kwam, dat de hele kamer naar rook stonk, dat was de druppel.Ik heb haar gezegd, dat ik het helemaal had gehad met haar gezeik, ben zo opgestapt.Onderweg heb ik de auto aan de kant gezet en mijn man gebeld om rustig te worden.Morgen krijgt mijn vader uitslag van de MRI-scan, dus ik zal wel moeten bellen.Ik was echt van plan om regelrecht alcohol te halen als ik thuis kwam en me te bezatten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Mick, Marieke is met de Nilfisk naar de AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ja Stien, dat hebben we toch maar weer overwonnen hé vandaag.En morgen zien we wel weer, gewoon stapje voor stapje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Ja, morgen zal het wel erg goed voelen. Kunnen we nuchter alles overdenken en een plaatsje geven.Weer nieuwe akties ondernemen en hopen dat de zonnestraaltjes morgen wél aankomen.Ik ben erg benieuwd waar de AAérs mee terug komen. Wordt er door geprikkeld en toch ook wel erg nieuwsgierig naar. Als dat je nou zo'n goed gevoel kan geven en je er blij van terug keerd.......Moet het toch wel erg de moeite waard zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 april 2007 Rapport Share Geplaatst 3 april 2007 Fijn dat jullie je weer wat beter voelen. Stien, ik ben nog niet uitgedacht. Misschien morgen meer.Weltrusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden