Spring naar bijdragen

dinsdag 3 april


anjo

Aanbevolen berichten

Sorry Anna, ik weet dat ik eigenlijk moet wachten maar technisch is het nu dinsdag.
Mijn slaap wil nog niet komen en nadat ik he dagdraadje vann gisteren weer heb gelezen
viel het me op dat extreem veel mensen een slechte dag hadden gisteren.
Kennen jullie die film met Doris Day? Misschien Annie get your gun? Waar ze zingt I'm going to wash that man right out of my hair? Ik hen daarnet the day out of my hair gewassen. Weet niet of de buren daar zo blij mee zijn.

Dus Twan, ik bestel een mooie zonnige dag en een heleboel zonnestraaltjes voor
het hele forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Lig ik nou tegenwoordig zo vroeg in bed, of jullie zo laat? In ieder geval hebben jullie nog gezellig gekeuveld gisteravond. Dank jullie voor de maan, ik heb hem gezien en hij was schitterend, ben nog even een extra rondje gegaan op mijn bezem (de stofzuiger maakte zo'n lawaai). Maar ik ben niet zo hebberig hoor, jullie mogen er allemaal van genieten.

Moesje, fantastisch gedaan gisteravond! Je krijgt een :present:

Voor iedereen die gisteren niet zo'n geweldige dag had wens ik dat vandaag een fantastische dag wordt. En iedereen die gisteren wel een goede dag had wens ik vandaag nóg een goede dag toe.

Laat de eerste staan, dan komt het allemaal goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen bb en iedereen ,
gisteren dagje in mijn bed gestoken griepje denk ik ??
het is nog niet echt beter maar ik zal toch maar gaan werken , weet nog niet juist hoe dat hier gaat in belgie als men ziek is , en ik mag nog wachten tot juni voor ik verzekerdt ben .
zal me eens informeren .
bb ik lees 7 maanden en 2 weken adb bij jou en ik bedenk me juist dat ik je volg .
vorige zaterdag ben ik naar een AA bezinning hier in belgie geweest was weer heel leerzaam .
wens iedereen hier vandaag een fijne adb dag toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor alle reacties en steun; ik mag even op het internet op het kantoor van de zorgboerderij, maar wil die niet te lang in beslag nemen, ze beginnen om 8 uur op kantoor, dus het kan maar even.
bedankt dus; de begrafenis is zaterdag; van vader van mijn neef weet ik nog niet of hij komt; mijn neef wordt hier op de boerderij fantastisch opgevangen; ik ga nu even naar mijn eigen werk, dingen regelen voor de komende weken, en dan weer naar het huis van mijn zus.
allemaal heel veel liefs! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Inderdaad Anjo, een bewogen dag gisteren hier voor iedereen. Het was volle maan, misschien dat dat het één en ander in werking zet. Iedereen veel sterkte met alle ups en downs...

Liefs, Twan

---

Wolkenvelden, later vandaag wat meer zon en gevoelig kouder

Vandaag trekt een wolkenzone, samenhangend met een zwakke frontale storing, van noord naar zuid over het land. Zeer lokaal kan er een buitje vallen, veel stelt dat echter niet voor. De middagtemperatuur wordt ongeveer 11 graden, een gevoelige stap terug in vergelijking met de afgelopen dagen. Vanmiddag komen vanuit het noorden meer opklaringen het land in. Verder staat er een stevige noordelijke wind, boven land vrij krachtig, 5, in de kustgebieden en op het IJsselmeer krachtig, 6 Bft. Komende nacht zijn er brede opklaringen en koelt het flink af: tot een graad of 3, lokaal is er kans op vorst aan de grond. Woensdag overdag is er geregeld zon en blijft het droog. De temperatuur komt uit op zo'n 12 graden. De wind is meest tussen noord en noordoost en zwak of matig, rond kracht 3, aan zee waait het vrij krachtig, 5 Bft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

men ,wat is het koud.

We zijn weer een onderzoek verder. En ik blijf me erover verbazen dat het lijkt of dat gedoe met mijn schildklier een soort generale repetitie was. Ik wist de weg en wist wat er ging gebeuren.
Morgen even niets, paaseitjes kopen voor de kleine en ineens moet ik weer denken over boodschappen voor Pasen en dat er iets te eten is donderdag voor als dochter 1 aankomt.
Is eigenlijk best leuk, het is zeker 4 jaar geleden dat ik me druk moest maken over dat soort dingen ook
al is het voor de meeste van jullie echt niet meer leuk omdat je het altijd moet doen.
Nu lekker in mijn pj onder mijn dekbedje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Wat een negatief spanningsveld om je heen. Het smijten met die stofzuiger zal je vast iets opgelucht hebben. Je kunt het echter beter met een stevige kartonnen doos doen die toch nog in stukken moet gescheurd worden voor dat ze bij het oud papier past. Bij elke scheur die maakt, denk je dan: da's voor die en da's voor die enz... Heb ik ook al weleens gedaan, het lucht op en je bent even je woede kwijt, zonder huishoudelijke spullen te verknoeien. Haal desnoods bij de supermarkt wat kartonnen dozen.
Een beter idee heb ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ga jij maar lekker naar je Goddeloze Rotterdammers, knap je vast van op.

Tja, die relaties he........ alles lijkt te veranderen als een mens niet meer drinkt, dat herken ik hier ook. Niet dat ik nou vind dat m'n relatie niets voorstelt maar ook hier komen zaken aan het licht die niet helemaal goed zitten. Al die jaren drinken heeft ook een hoop zaken onder doen sneeuwen, en het valt mij ook niet mee.

En blijf alles opschrijven over die buren Marieke. Het is ongelooflijk balen dat je zulke buren treft, om gek van te worden. Ik vind het heel erg knap van je dat je niet gaat drinken, hulde!!!
Ach, beter smijten met je stofzuiger als met.... tja met wat, kwee nie.

Hou vol meid, probeer wat afleiding te zoeken. Dat helpt mij soms wel, anders blijf ik zo malen en fok ik mezelf alleen maar op. Sterkte met de strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, druk,druk,druk. Loop jezelf niet voorbij!!
Hoewel je vast een stapje harder kan nu je droogstaat, toch af en toe pas op de plaats houden hé?
Niet echt dé dag voor een begrafenis zo vlak voor pasen maar het is niet anders.
Ik hoop dat alles eenvoudig te regelen is met je werk, valt daar ook een beetje de druk van af.
Veel sterkte.

Anjo; je weet inderdaad nu wat je te wachten staat met zo'n onderzoek, scheelt toch. Nu maar weer afwachten zeker op de uitslag.
En goed om de dingen afte wisselen, nu dus paasvoorbereidingen. Dat zijn weer leuke dingen.

Marieke,
Je ziet deze dag erg donker, vrees ik. Maar al wat je benoemd is herkenbaar voor mij.
Vooral die éne rede waarom je dronk. Dat is oppassen geblazen vandaag.
Voor mij was dat altijd het excuus om maar weer de gremlins uit te nodigen!! Terwijl als ik in de spiegel had gekeken mijn gezicht op zo'n dag op omweer stond laat staan wat er uit het bekkie rolde en hoé. Iedereen wil op zo'n dag bij mij uit de weg en zéker niet praten als ik op het oorlogs pad ben.
Mogelijk dat je je ei inderdaad vanavond bij de AA kwijt kan, ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar.
Horen deze dagen misschien bij het afkicken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Stien, ik denk dat deze dagen gewoon bij het leven horen. Het verschil tussen 'ons' en andere mensen is alleen dat wij de spanningen die ons op zo'n dag even teveel worden altijd bedolven onder liters drank. En nu we dat niet meer doen, moeten we andere manieren leren om ermee om te gaan.

Terwijl ik dit opschrijf vraag ik me ineens af hoe mensen zonder alcoholprobleem dat eigenlijk doen. Eigenlijk zou ik dat eens iemand moeten vragen, maar ja, hoe leg je uit wat je bedoelt zonder erbij te zeggen dat je dan altijd ging drinken. Misschien een goede vraag voor de AA mensen?
Alleen zijn degenen die bij de AA komen allemaal alcoholisten. Er zullen er vast tussen zitten die er inmiddels mee om hebben leren gaan. Maar wat mij benieuwt is of niet-alcoholisten nou ook zulke dagen hebben, of dat 'wij' ze vaker en/of heftiger hebben.
Persoonlijk denk ik dat niet-alcoholisten ze ook hebben. Dat merk ik in ieder geval op mijn werk wel eens. En meestal laten we diegene op die dag dan maar gewoon een beetje met rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Het lijkt mij tijd dat je je zoon de volledige verantwoordelijkheid geeft over zijn eigen kamer, incluis het verschonen van zijn bed. Als hij zo graag met zijn vriendin op zijn kamer zit, zal hij er snel genoeg achter komen dat hij zijn kamer op orde en schoon moet houden. Hij is oud genoeg en heeft dus momenteel tijd zat. Mijn kinderen moeten dit al een jaar of 5-6 zelf doen. In het begin was het een puinzooi, maar die heeft zich opgelost. Ze willen toch graag hun vrienden kunnen ontvangen.

Volgens mij lijkt jouw man een beetje op mijn broer. De lolbroek buiten en een stuk chagrijn thuis. D.w.z. de hele dag buiten er voor zorgen dat je vlot (terwijl je dat niet echt bent) overkomt en vervolgens moe en chagrijnig thuiskomen. Zeg eens dat hij thuis moet doen alsof hij buiten is. Misschien moet hij er maar eens toe overgaan om thuisgekomen een half uurtje bezig te zijn zijn bezigheden van zich af te zetten, door erover te praten (roddelen) (jij kunt er naar vragen bv.) of gewoonweg even rustig de krant door te nemen, zodat hij echt thuiskomt, en weer open te staan voor jou en je zoon.
Uiteindelijk speelt iedereen een (toneel)rol al naargelang in welke situatie hij/zij zich bevindt.
Thuis moet je in principe jezelf kunnen zijn, op je werk of school gedraag je je naar de normen van de omgeving, net als wanneer je uitgaat o.i.d.

't Zijn maar wat ideetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag had ik wederom een slechte dag. De emoties waren niet te houden.
Een gesprek met leidinggevende mondde bij mij uit in tranendal. Er was geen ruimte om hetgeen wat ik gisteren hoorde van de arbo en fysio een plaats te geven. Meteen vanochtend vroeg werd me gevraagd of ik al vervangende diensten had geregeld voor mijn eigen ziekte dagen. Dat schoot bij mij verkeerd, heb aangegeven dat dat er psychologisch bij mij niet kon. Ik wordt niet begrepen, het is toch gewoon werk. Of ik nog iets kwijt wilde? Dacht het niet, gesprek met mij hierover is vandaag onmogelijk.
Ik ben als het ware gevlucht en heb een berichtje bij een ander achtergelaten om door te geven dat ik weg ben. Helemaal fout, dat weet ik. Maar ik huil nooit op mijn werk, dat is niet dé plaats.
Ik ben eerst eens een uurtje gaan slapen. Gedachten vliegen door mijn hoofd, waar ben ik aan begonnen met dat droog staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien meid, wat een ellende. Je eigen vervanging regelen omdat jij ziek bent??? Ze konden wel niet wijs wezen daar op je werk!
En ja, ik moest ook ff lachen toen ik je laatste zin las; waar ben ik aan begonnen met dat droog staan.

Ik bevind me niet in de leukste periode van m'n leven, veel zaken staan op de kop. Ik weet niet altijd wat ik voel, voel me soms vlak, ben soms in de war wat m'n gevoelens en emoties betreft. Heb de boel op de hobbel, zoals ze dat hier ook wel zeggen.
Toch Stien, toch vind ik het zo fijn om niet te drinken. En krijg ik van anderen te horen dat ik zo goed rond loop. Vandaag nog twee collega's; Goh BB, wat is er toch met jou, je bent verandert. Ze vinden me 'sterk'. En dat ben ik ook, al huil ik soms van binnen en krijg ik soms buikpijn van verwarrende gevoelens en weet ik soms niet waar ik naar toe ga.

Maar niemand neemt van me af dat ik niet meer drink, niemand. De enige die daarvoor een bedreiging vormt ben ik zelf. En ja, wat gooit een mens wat overhoop door niet meer te drinken. Ik hoop Stien dat je tot dezelfde conclusie komt als ik; Wat is het fijn, ondanks allerlei verwarrende zaken/gevoelens en emoties om nuchter te zijn. gemakkelijk, nee lang niet altijd maar ik wil niet terug. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Wat voor een werkgever heb jij. Totaal geen begrip voor iemand die ziek is, en bovendien door de arbo-arts ook ziek is verklaard.
Ziek is ziek, en daar moet je leidinggevende rekening mee houden, die is verantwoordelijk en moet zelf zorgen voor vervanging.
Bovendien heb je je arbo-arts en je fysio achter je staan.
Waar je aan begonnen bent met droogstaan, is vat krijgen op je eigen leven. Iets wat mij nog niet bepaald gelukt is, maar wat ik oh zo graag zou willen.
Heb je je ziek gemeld? Als ik jou was, zou ik zo spoedig mogelijk contact opnemen met je arbo-arts. Je werkgever/leidinggevende frustreert je terugkeer naar de arbeid ontzettend.

Laat nu die gremlins geen toegang krijgen.
Ga een potje janken (dat is gezond) en val dan zonder enig schuldgevoel lekker in slaap. Het zal je verkwikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik bedacht me net dat ik je misschien niet help door te zeggen dat ze op je werk niet wijs zijn dat jij je eigen ziektevervanging moet regelen. Waar je misschien meer behoefte aan heb is steun. Want jij zit er maar mooi mee. Ik denk wel dat het goed is om je te realiseren dat het wel raar is dat jij het zelf moet regelen maar ik weet niet of je daar nu behoefte aan hebt om dat te horen. Nou ja, wat hersenkronkels hiero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden we het gister op de AA ook over, die nieuwe jas. Veel mensen herkenden het gevoel. Later meer, ik mag van mezelf m'n taakjes gaan doen waar ik geen zin in heb, stofzuigen en koken. Bah, al die huishoudelijke beslommeringen. Wie vindt ramen zemen leuk en dweilen, kom ff langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn die reacties! Het is maar een interim leidinggevende, die moet het ook nog leren. De baas erboven liep ook rond, maar ik keek hem aan en bedacht me. Beter dat ik zelf even bekoel anders zit ik bij hem nog weer een potje te janken, daar voel ik me te goed voor. Arbo arts heb ik van mijn werk af gebeld maar was op dat moment niet bereikbaar. Ja, je loopt daar rond, verplicht door de arbo maar ik denk dat anderen er ook mee moeten leren omgaan.
En ik had me een zin in ....maar heb dit zoals gewoonlijk weggesnoept met chocola. Dit helpt mij de laatste tijd wonderbaarlijk goed. En nu ik die moeilijke moment weer gepasseerd ben het hier heerlijk van me afschrijf (dat helpt echt wel) ben ik héél erg blij dat ik nog droog sta hoor. Maar ik ben inderdaad erg benieuwd hoe de niet alc drinkende mensen daar mee omgaan.

BB, ik vind het knap dat je je zo goed voelt op je werk ook al huil je van binnen zoals je schrijft.
Ik ben bang dat ik op dit moment niet de kracht heb, maar zo heb ik me in het verleden wel altijd opgesteld. Nu weet ik niet of dat wel zo goed is. Hoewel men zegt het getuigt van een provessionele houding maar je cijfert wel jezelf weg toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik zou ook schrikken van rondvliegende stofzuigers:o:D

Wij hebben gisteren stap 10 besproken.
Wij maakten er een gewoonte van, onszelf te onderzoeken en erkenden terstond de fouten die wij hadden gemaakt.

Nou ja, dat erkennen is moeilijk hoor maar ik vond het leuk er over te praten. Hoe mensne bveranderen, dat vlakke gevoel soms enzo. Later meer, m'n taakjes zijn nog niet af, grrrr.

Stien, over die laatste opmerking ga ik ff nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...