Spring naar bijdragen

Woensdag 4 april


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Heerlijke nacht achter de rug, nuchtere brein en alles goed kunnen overdenken.
Voor vandaag weer enige stappen te ondernemen maar zie hier niet tegen op.
De eerste zonnestraaltjes stralen me tegemoed en ik heb er echt zin in vandaag.
Dus ook die eerste neem ik niet en houd het droog vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Het lijkt erop dat de "rust" hier in huis een beetje is weergekeerd. We zitten nu in de overdenkingsfase. Overdenken wat we de laatste tijd allemaal over en weer naar elkaars hoofd hebben geslingerd (de 'verwijt-fase'). Een beetje afstand nemen van deze modderbrij laat zien dat ze bestaat uit een hoop rotzooi maar ook uit bestanddelen die wel degelijk de moeite van nader onderzoek waard zijn. Eens zien wat dit ons weer voor opbouwends kan bieden. En als we de bouwbestanddelen hebben gesorteerd moeten we er weer een nieuwe constructie mee zien op te bouwen.... M.a.w. we zijn er nog niet, maar toch...

Bammie, dat wat jij daar zegt over woensdag, oh woensdag.... ken ik nog in een ouderwetse versie van m'n oma en ook m'n moeder. Die versie stamt nog uit de tijd dat de zaterdag nog een werkdag was voor iedereen, dat er dus nog een zesdaagse werkweek was...:
Donderdag, oh Donderdag, schoonste dag der dagen
Des morgens nog een halve week
Des middags nog twee dagen...

Ik moet nog elf dagen, dan heb ik m'n eerste jaar abstinent-zijn er op zitten. Ik drink dus al bijna een jaar niet meer en ik heb nog steeds geen dorst. Over droge humor gesproken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen Koh.

Tja, die goeie ouwe tijd, een zesdaagse werkweek.

Heb je al een kalendertje gemaakt voor die laatste elf dagen:D, hihi. Wat lekker ook he dat je geen dorst hebt!
Hier is het ook prachtig weer. Zag weer reetjes in de wei en dan komt er altijd een glimlach om m'n mond en ben ik, eventjes dan toch, blij als ik ze weer zie staan. Laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik viel gisteravond met een nogal 'sombere' gedachte in slaap. 'Het leven is te kort'.
Ik voel me nog zo jong. Het past niet bij me om oud te worden. Het uiterlijke verval is nog daar aan toe (hoe lang zal ik dit zo blijven denken/vinden/voelen?), maar het inwendige lichamelijke verval is voor mij maar moeilijk te accepteren. Het idee dat de dingen alleen maar slechter worden en niet meer beter. Alle nieuwe atleten staan aan de start... daar zal ik nooit meer staan. Het keiharde besef maakt me soms zo enorm droevig.
Wat is dat toch 'de dood?'. En wie is IK eigenlijk? Ik zit maar gevangen in dit lichaam en kan niet ruilen met jouw lichaam... een geest die vast zit op deze plek en dit lichaam bestuurd en mij nu laat typen. Zo raar. En als ik me bedenk wat ik eigenlijk allemaal nog wil... er zal nooit genoeg tijd voor zijn. En als ik me bedenk wat ik eigenlijk allemaal nog voel... er zal nooit genoeg tijd voor zijn om daar iets mee te (mogen) kunnen. De tranen springen me alweer in de ogen en ik krijg ter plekke pijn aan mijn keel, nu ik me dit weer maar al te goed besef.

Ja, zo is het leven en ik heb me er bij neer te leggen. De tijd, altijd maar weer die tijd... zucht.. Ja, in sommige gevallen lijkt de tijd een eeuwigheid te duren, maar in het grotere geheel is mijn tijd hier op aarde maar een flits. Vaak hoor je mensen ook zeggen, wanneer ze zitten te roken en te drinken.... 'Wat maakt mij het uit, ik leef maar 1 keer.'
Juist, denk ik dan, je leeft maar 1 keer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meest zonnig, vanmiddag 12 graden.

Het is overwegend zonnig, al drijft er in het noorden en noordwesten af en toe een wolkenveld over. Het wordt ongeveer 12 graden. De wind is noord, matig, kracht 3 tot 4. Vanavond en komende nacht nadert een zwakke frontale storing. Vooral in het noorden komt daarbij (lage)bewolking en mogelijk mist voor. De wind wordt noordwest en is zwak tot matig, kracht 3 of minder. De minimumtemperatuur ligt tussen 1 en 4 graden en in het zuidoosten is kans op vorst aan de grond. Donderdag begint op de meeste plaatsen grijs met plaatselijk mist, maar in de loop van de ochtend breekt de zon door en loopt de temperatuur op naar 14 graden. De wind blijft noordwest en neemt toe tot matig, kracht 3 of 4.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Mick voor je prachtige woorden. Ik kreeg er ook een brok van in mijn keel, want ik worstel ook met het ouder worden. Ik voel me nog precies hetzelfde als toen ik 21 was, maar mijn lichaam vertelt een heel ander verhaal. Het maakt me bang. Er is zo weinig tijd, en ik weet niet eens wat ik nog wil. Misschien is wat ik wil ook wel niet belangrijk, maar alleen wat ik doe. Als ik echt oud ben, wil ik in ieder geval kunnen zeggen dat ik geprobeerd heb er iets van te maken. Laat ik daar vandaag dus maar mee beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, heel treffend, ik krijg als ik je verhaal lees ook gelijk die droeve gevoelens over het leven, over het ouder worden en vooral over het dood gaan.
De jeugd is weg en soms voelt het ook of de toekomst weg is, geen tijd meer om helemaal opnieuw te beginnen. somber word ik van die gedachte, maar eigenlijk had ik dat ook al toen ik 40 was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij, dat ik gisteren naar het forum ben gegaan en niet naar de C1000, om bier te halen.
Ik liep net heerlijk met de honden te wandelen en kon er echt van genieten dat ik niet gedronken had, anders had ik nu met een dikke kater op de rand van mijn bed gezeten.

Ik voel me wel heel schuldig tegenover mijn vader, dat ik nu zijn verjaardag verpest heb, door weg te lopen en dat ik me zo heb laten gaan door mijn moeder. Ik denk echt dat het door slaapgebrek is gekomen.

Maar vannacht heb ik gelukkig heerlijk"droog" geslapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, heb jij vannacht nog een beetje kunnen slapen????
Of heb je de stofzuiger uit het raam gegooid.

Wat je gisteren zei over je relatie, dat had ik in mijn vorige huwelijk.
Toen ik helemaal van de alcohol af was zag ik ook dat mijn relatie in stand werd gehouden door mijn alcohol. Nuchter keek ik er ook heel anders tegen aan en besefte ik dat er nog weinig van over was.
Therapie wilde hij niet, hij zei tgen mij, als je warmte wilt hebben ga je maar bij de kachel zitten.
Ja zulke woorden komen nuchter harder aan dan in een bezopen toestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Praat jezelf geen schuldgevoel aan.
Doe eens een onderonsje met je vader en leg het uit.
Het was m.i. heel verstandig van je om weg te gaan.
Wie weet valt er nu een kwartje bij je moeder?
Lekker he, dat je het ondanks die rotsituatie toch droog gehouden hebt. Een dikke vette pluim heb je verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Corinne.
Het voelt ook goed zonder alcohol.
Lukt het bij jou een beetje, het minderen?????
Je moet maar zo denken, alle kleine beetjes helpen.


Er is een onderzoek gedaan naar de volle maan.
Men beweerde, dat er meer baby's werden geboren bij volle maan, dat was onzin.
Men beweerde dat er meer alcohol werd gedronken bij volle maan, dit was ook niet zo.
Er wordt wel meeer ingebroken bij volle maan.
En konden kinderen voor 38% onrustiger zijn.
Als ik dit vergelijk met het forum, dan waren er hier ook heel wat onrustige forumlieden, maar ja kan ook toeval zijn. Aangezien de meesten weer bij onrust gaan drinken, twijfel ik wel een beetje aan het hele verhaal.
Of bestaat toeval weer niet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Met horten en stoten en een neerwaartse en opwaartse lijn wordt het steeds minder.
In 4 weken van 1 1/4 fles per dag naar 3/4 fles per dag.
Nu naar nog minder. De volgende 1/2 liter RW eraf zien te krijgen.
Ik hou me voor ogen hoe goed ik me voelde voordat ik weer begon te drinken.
Ik doe het rustig aan, dan kan zowel mijn geest als mijn lichaam eraan wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag zo naar de tandarts om 3 uur. Ik heb een stuk van mijn kies af en het tandsteen wordt verwijderd, grrrrrrrrr.

Ik zit echt met een bakkei in mijn maag, want mijn vader krijgt vandaag de uitslap van de MRI, ws heeft hij weer een hersenbloedinkje gehad. Ik durf echt niet meer te bellen.

Ook hebben we morgen een beslaglegging en ik weet niet of het doorgaat, want ik heb een bezwaarschrift ingediend, maar niets van die luitjes van de belasting gehoord.
Ik moet altijd die dingen regelen, mijn man is zo passief in dat soort zaken, bah
En zo dreigt er iedere dag weer alcoholgevaar bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, toch knap dat je dan na 3/4 fles, de rem er op kunt zetten.
Dat kan ik dus echt niet en zal ik ook nooit leren.

Mijn man kan een handje vol chips nemen of een stukje van een chocoladereep.
Ik niet als ik wat van die dingen neem, wat gelukkig niet zo vaak voorkomt, dan moet alles in één keer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is vergankelijk dat is zo. En de tijd gaat hard.
Maar er komt altijd weer iets nieuws. En eigenlijk voel ik me in dit ouder wordende lijf veel lekkerder dan ik me voelde toen ik een jaar of 20 was. Een hoop onzekerheid is nu toch een stuk minder. Ik zie mezelf wel als 80 jarige met een boekje op een bankje in de tuin zitten, met een pot thee en een zak koekjes erbij. Wensen, dingen te doen heb ik ook niet veel. De rust in mezelf vinden is voor mij het belangrijkste. Tijd voor mezelf daar geniet ik van. Eigenlijk ben ik een huismus, lekker thuis beetje rommelen beetje lezen. Mediteren. Paar goeie vrienden onderhouden, ik zie "sociale contacten" al snel als sociale verplichtingen.
Verre reizen, wat kan ik daar vinden als ik het niet in mezelf kan vinden.

Anna, je onderschrift viel me ineens op, mooi! Heb je nog niet zolang toch?

Rosie, ik vroeg me al af hoe het met je ging. Je bent dus met acties bezig? (Ik zag alweer een mail van mijn schoonmoeke over pasen. Laten we nou andere plannen hebben....)
Is het volgende week dat je naar Spanje gaat?

Lieve Marion, laat de alcohol geen beslag op je leggen. Wat houdt dat nu eigenlijk in die beslaglegging morgen?

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick ik denk dat het onmogelijk is in één leven alles te ervaren wat het leven zo bijzonder maakt.
Ik denk dat wij wel een grote invloed hebben op wat met ons gebeurt.
Na 35 jaar drinken is mij een nieuw leven aangeboden uit lectuur van AA.
Maar dat was niet genoeg, ik moest mijn nek uitsteken en risico's nemen om aan dat nieuwe leven deel te durven nemen.
Inmiddels is mijn innerlijk bewustzijn gegroeid en de spirituele invloed van de AAlectuur, Boedistische levensstijl, die veel met elkaar gemeen hebben, hebben veel indruk op mij achter gelaten
Inmiddels ben ik tevreden met wat ik heb en verlang per dag niet meer dan dat.

Ik leef per dag, geniet van de humor op straat en de klein dingetjes in de natuur.
Ik ben er me van bewust dat ik eens dood ga maar ik ben daar niet mee bezig.
Ik neem iedere dag afscheid van mijn dierbaren, laat merken dat ik van ze houdt want morgen kan ik er zo maar ineens niet meer.

Doordat ik nu vreugde geluk en liefde ervaar ben ik ook mijn gemis tegen gekomen.
Ik kan mijn leven niet meer overdoen alleen maar genieten van wat ik nu bezit te delen en te geven.
Ik verwacht van de ander niet meer dan hij of zij kan geven en dat voelt goed.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...