Spring naar bijdragen

Goede vrijdag


Mick

Aanbevolen berichten

Heerlijk zo'n vrije dag. Al wat K* klusjes van m'n lijst gestreept, beetje gepoetst. Kijk Rosie kan wel zeggen dat schoonmaken een waste of time is, en dat is ook wel een beetje zo maar ja, als ik nix doe eet ik zoveel hondehaar, blek.

Strakjes lekker met een vriendin gebeld over ADB worden, zijn en blijven, fijn. Beetje meebeppen op het forum, genieten van het lekkere weer, helemaal goed. Zo boodschappen doen=K-klus en dan mag ik fitnessen. Zou het dan toch ooit goed komen met mij:D

Ik wil nog een triest verhaal met jullie delen waar ik gisteren ook heel hard om moest lachen.
Bij de AA vertelde iemand over periodiek drinken. Deze man kon maanden niet drinken maar als hij ging drinken was de beer los. Hij kreeg een slokdarmperforatie en dat was zijn wake up call en staat al een paar jaar droog. Het loopt ook wel es anders. Nav dit verhaal vertelde iemand dat zij een man had gekend die ook periodiek dronk. Als hij dat deed had hij ergens nog een greintje verantwoordelijkheidsgevoel. Als het heel erg uit de hand begon te lopen stuurde hij z'n hond, alleen, met de taxi naar huis. Dus dan zag z'n vrouw de taxi voorrijden met de hond op de passagiersstoel en wist zij hoe laat het was. Ik, en gelukkig de rest ook, moest zo lachen om dat beeld van die hond in die taxi, hilarisch. Trieste van dit verhaal is dat deze man niet kon stoppen en zelf nooit meer met de taxi hoeft, hij heeft zich doodgezopen. Tja, zo kan het ook.

Maar hé, ik hoef ook niet met de taxi, ik ben de BOB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Kate



Minderen is een valkuil op zich. 1 glas wekt altijd de trek naar meer. En dan moet je op wilskracht, en dat is lastig. He, waarom neem je niet vanavond je laatste glas? Wat heb je te verliezen?




Ik heb het gevoel dat er een nieuwe periode in mijn leven is begonnen. En ik geloof erin dat ik het kan. Ik geloof nu echt dat ik het kan. Als ik per dag moet beslissen, dan struikel ik volgende week. Als ik over 5 jaar zonder kan, kan ik het nu ook. En niet pas na een jaar droogstaan. En ik wil ook niet de rest van mijn leven hoeven geloven dat ik een alcoholist ben, dat ik een ziekte heb. Ik wil gewoon fris door het leven, daar heb ik recht op. Zonder ziekte en zonder ongeneeslijke verslaving. Gewoon echt zijn zoals ik ben, zonder versluieringen, zonder bedwelmingen. Dat is echt wel gezond! Joepie!




groetjes,


Kate



Kan het helemaal met je eens zijn. Mooi omschreven, Kate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lief verhaal zeg, over die hond (tenminste... die hond leek me zo lief in mijn fantasie) eigenlijk bedoel ik... "Ach gossie,...arme hond."


Nou, ik ga er snel nog even vandoor. Nog heel even de straat op, om te werken (goh, dat klinkt vaag...hihi) en dan is het weekend.

Heb net de AA afgebeld en vertelt waarom ik niet meer kom. Ook weer gebeurd. Zo lekker om eerlijk en helder te zijn... eigenlijk is dat heel gemakkelijk, je hoeft alleen maar de waarheid te vertellen.
Ben net langs vrienden gereden en die hadden het over de 'engels-talige' AA. Misschien dat ik daar ook maar eens ga kijken. Niet dat mijn Engels nou zo goed is, maar volgens hen werd daar in ieder geval wel 'gewerkt' volgens de AAtraditie. Nou ja, ik zal wel zien.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Mijn gemoed stroomde even flink over na je opsteker.
Ik zal je nog een antwoord sturen. Ik heb nu even een zelfreflectie nodig.
Ik zag nog net dat Mick het ook een mooie tekst vond.
Je raakt de kern.
3 weken niet gedronken, dat is het goede, dan begin je het goede te merken.
Ik ben van nagelbijten afgekomen, van koffie, van chocolademelk. Nu dus nog even van alcohol, nicotine en pulken aan mijn gezicht vanwege de jeuk (ik heb een huidaandoening, geen psoriasis, maar wel eraan verwant). Dat laatste wordt echt minder bij minder drinken, hoewel dat al aardig geminderd is sinds ik minder last heb van de hormonenvariatie in de overgang. Een reden te meer dus om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Kate, een heel mooi stukje, heel aansprekend.

Ik heb daarnet mijn gras van bijna een meter hoog gemaaid, het had ineens wel prioriteit gekregen, en voel me nu een beetje moe, maar erg voldaan. Weten jullie hoe ik daarbij kwam?

Zoals ik daarstraks al zei was ik alweer aan het twijfelen over mezelf, en ik stond inmiddels al in de piekermodus, toen ik ineens de zon buiten zag schijnen, en ik dacht aan Ziza's uitspraak dat denken zijn grootste probleem is. Actie! Dus ik besloot in actie te komen, en ik heb daarmee heel veel vliegen in een klap geslagen.

1. Mijn gras is lekker gemaaid, dus ik kan met Pasen ongegeneerd in mijn luie tuinstoel in de zon gaan liggen, zonder me schuldig te voelen, in de wetenschap dat ik het echt verdiend heb.
2. Ik heb mijn vervelende werkje voor vandaag gedaan.
3. Ik stopte met piekeren omdat gras maaien best inspannend werk is.
4. Ik ben lekker in de zon bezig geweest.
5. Van lekker buiten bezig zijn krijg je gezonde energie, dus ik voel me weer een stuk beter.
6. Ik heb nu zin gekregen om leuke plantjes te kopen, en aangezien ik zo goed bezig ben geweest mag ik me daarop tracteren.
7. Mijn tuin ziet er met Pasen gezellig uit.
8. Ik ben niet gaan drinken.
9. Ik ga ook niet drinken.
10. Ik ben blij dat ik niet drink.

Nou, misschien vergeet ik nog een paar puntjes, maar het gaat om het idee nietwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rudy ,
inderdaad een dag heeft 24 uren en in mijn mond door medicijn gebruik 24 uren slechte smaak :-))
allez behalve de tijd die ik slaap uiteraard en dat doe ik momenteel veel .
lieve mensen er zijn hier weer mooie zaken geschreven tot nu toe :-))
ik bloei open als een bloem als ik jullie lees:-))
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Dat verhaal is dus typisch een verhaal met leedvermaak voor anderen. Leedvermaak (het lachen om andermans leed) schijnt heel gezond te zijn. Toch vind ik het zielig voor die man en zijn vrouw en zijn hond. Maar ondertussen, ja, het is om je dood te lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, het was voor mij geen leedvermaak. Ik hou niet van leedvermaak, voel me daar niet goed bij. Niet dat ik me daar nooit schuldig aan maak hoor, heus wel es.
Ik zag die hond zitten voor in die taxi en dat vond ik hilarisch. De reden waarom die hond in de taxi naar huis gestuurd werd was in en intriest. En de desbetreffende man is nu dood, dus leuk is wat anders. Me beseffen dat er mensen zijn die zich dood zuipen maakte, en maakt, me triest. Ik ben blij dat ik nuchter ben en hoop dat nog lang te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, hebben jullie wel gezien dat Water zijn gedicht heeft verlengd? Stille wateren.....
Een echt talent onder ons.

Corinne, ik hoop dat het je gaat lukken om binnenkort de stap te zetten. Alles op jouw tijd natuurlijk. Je zult ook heel wat te overdenken hebben met die 5 tactuskantjes denk ik.

Nou Anna, wist niet dat er zoveel viel te beleven met grasmaaien. Zo zie je maar weer!

Fijne avond, en wie het nodig hebben veel sterkte,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Water, wat mooi. Ik stel me voor dat je nu op je gitaar zit te tokkelen en er muziek bij bedenkt. Heerlijk om dit te kunnen, geniet ervan.

@Kate, om je de waarheid te zeggen wist ik ook niet dat ik zoveel kon beleven met gras maaien. Het is een klusje dat ik altijd erg lang uitstel, met het gevolg dat het dan extra veel werk is. Ik ben zo blij dat ik nuchter ben. Vroeger was dit altijd een karweitje dat gevolgd werd door ettelijke glazen ww, om mijn vermoeidheid te maskeren en als beloning. Met als gevolg dat ik rond deze tijd meestal al total loss was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Kate
Hier nog zo'n goedgehumeurde. Lekker middagje vrij en lang weekend en 3 weken niet gedronken (mag ik toch nog wel vermelden, het is nog zo kort).

Corinne, ik verwachtte al dat je binnenkort toch helemaal wilt stoppen. Je bent het zo zat, je houdt het drinken niet meer vol. Ook jij kunt de eerste dag weer fris beleven, en de volgende, en de volgende.

Het is waar wat je zei, als je veel drinkt is het niet goed en als je niet meer drinkt loopt daar ook wel weer iemand over te zeuren. Laat anderen niet bepalen wat je wel of niet moet. Doe het voor jezelf. Het heeft mij vaak geholpen, in meerdere situaties om me te realiseren dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft, sterker nog: de meerderheid heeft vaak ongelijk.

Minderen is een valkuil op zich. 1 glas wekt altijd de trek naar meer. En dan moet je op wilskracht, en dat is lastig. He, waarom neem je niet vanavond je laatste glas? Wat heb je te verliezen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om te beginnen met je laatste vraag: Ik heb inderdaad niets te verliezen, alleen veel te winnen.
Je voorlaatste vraag, nee niet vanavond, morgenavond 12.00 uur smijt ik al wat ik nog heb weg door het putje (drank) en verpulver ik in de vuilnisbak (tabak).
Wilskracht alleen is inderdaad niet voldoende, ik moet de voorwaarden/omstandigheden scheppen om er te komen, vandaar ook het stoppen met roken, alleen daardoor kan ik de drankplek vermijden.
En ja, egoïst als ik ben, ik doe het alleen voor mijzelf.
Ik ben het (afhankelijk zijn van) drinken hartstikke beu en ik houd het inderdaad niet meer vol, lichamelijk noch geestelijk.
En op rotte momenten, ik weet het, kan ik bij jullie allemaal terecht. Ben ik blij om. Ik hoop alleen, niet te veel keren.
Oh, Oh, Oh, ik verlang toch zo naar die periode van niet drinken, incluis de ups and downs.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een beetje rare dag gehad. Wij zijn naar Utrecht geweest met het doel te winkelen, doen we wel vaker. Alleen was het daar vandaag giga druk, dus na een paar winkels hadden we het wel gehad.
Tja en toen zijn we al wandelend door Utrecht met het stralende weer beland bij het Spoorwegmuseum.
Bij binnenkomst gaf het mij wel een beetje raar gevoel maar kon dit delen. In gedachte zag ik Marieke en Knuf weer binnenkomen, hun had ik met elkaar verward.
Ik wist waar we moesten zijn voor koffie, wat te eten, het winkeltje en álle toiletten wist ik feilloos te vinden. De restauratie waar we toen koffie dronken was muisstil en knap ongezellig. We zijn er dan ook niet gaan zitten. De eerste keer dat ik er was met een aantal van jullie, ik heb werkelijk niets van het museum toen gezien. Het bleef dan ook toch wel als een beetje "flut" museum in mijn gedachte hangen. Het diende toen een ander doel dat besef ik terdege.
Toen 9 weken droog, nu 16 met uitglijder. Ik heb het anders beleefd, bij het droogstaan stilgestaan, en écht in een rijdend treintje gezeten. Niet het kindertreintje Mieke.
We hebben toen écht niets gezien ofwel opgestoken over treinen maar heeft mijn toekomst wél een belangrijke richting gegeven. Ik ben blij dat we er vandaag geweest zijn, maar die eerste keer blijft voor mij een onwisbare herinnering die ik koester.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...