Spring naar bijdragen

Goede vrijdag


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Het wordt ook vast een goede vrijdag. Ik ga vandaag nog wel werken, maar heb het programma niet te zwaar gemaakt.
Ja pasen was bij mij/ons ook altijd wel leuk. Eieren zoeken, eieren (met veel te groene dooier) eten, eieren gooien..... Vaak was het ook wel mooi weer en wat drank betreft, dit stond eigenlijk nooit zo in het middelpunt. Het was meer een gezellige opgewekte lentedag met weinig tot geen verplichtingen (zoals ik die bij kerst wel vaak voel).

Goede vrijdag allemaal.

:moon: Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik ga nog een ochtend werken. Pasen stond bij ons vroeger in het teken van de kerk. Witte donderdag en goede vrijdag trouwens ook. Ik moest er gisteravond nog aan denken dat ik niet meer 'hoefde'. Maar het eieren zoeken met Pasen was wel leuk, en ik vond dat gebeier van die klokken 's morgens ook wel wat hebben.

Mick, jouw verslag van de AA gisteravond riep bij mij meteen een reactie op van "zie je wel, het kan ook tegenvallen, en dat gerook, daar moet ik niet aan denken". Puur excuusgedrag natuurlijk, omdat ik niet naar de AA ga. Ik hoop dat je een betere groep vind.

Nog gauw even een rondje met het hondje rennen, en dan ga ik me weer nuttig maken. Een fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst zeer lokaal mist, verder op de meeste plaatsen zonnig

Afgelopen nacht zijn er op een aantal plaatsen dichte mistbanken ontstaan, die zeker voor het verkeer verraderlijk gevaarlijk kunnen zijn. Vanochtend lost de mist vrij snel op. Op de meeste plaatsen komt de zon dan onbelemmerd tevoorschijn. In het noordoosten van het land zijn er echter eerst nog hardnekkige wolkenvelden. Vanmiddag ontstaan er waarschijnlijk een paar stapelwolken. De middagtemperatuur wordt zo'n 16 graden. De wind is meest westelijk en zwak of matig, kracht 3 of minder. Komende nacht zijn er opklaringen en kunnen enkele ondiepe mistbanken ontstaan. De minima liggen rond 5 graden. Overdag schijnt de zon aanvankelijk, in de middag af en toe afgedekt door stapelwolken. De middagtemperatuur wordt zo'n 14 graden. De wind is noordwest en zwak of matig, rond kracht 3.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek toch hoe dingen kunnen werken. Gisteren gaf ik mezelf 'toestemming' om ff lekker met m'n bruine knijter in de zon te gaan zitten. Dat heb ik niet gedaan maar wel de was opgehangen, opgeruimd, voorbereidingen gedaan voor het eten, 20 minuutjes hardgelopen en m'n binnenplaatsje opgeruimd. Daar vond ik nog vier lege wijnflessen en een beugeltje bier. Ik ga zo naar de glasbak, hihi. Lang geleden dat ik vier drankflessen 'moest' wegbrengen. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allen!!

Ook ik start de dag met dit forum, ben alweer verslaafd an het worden, haha.
Ook ik vond in de linnenkast nog wat lege flessen:$, ga ik zo maar wegbrengen en dan even naar mn kleinzoon.
Vannacht niet goed geslapen, maar wel rustig gelegen en nagedacht...........vanmiddag zal ik wat meer vertellen.. Joepie, al 28 uur ADB!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
charlie fijn te lezen dat je al 28 uren adb bent , dag per dag minuut per minuut indien nodig .
lieve mensen ik verveel me stik kapot , voor mij is een dagje thuiszitten meer als genoeg maar ja als het niet gaat gaat het niet ;-((
probeer hier thuis een beetje kleine zaken te doen maar zit direct zonder adem .
verveling is voor mijn persoontje iets gevaarlijks wat de gremlins betreft
nu dadelijk onbijten en mijn medicijnen nemen en dan ben ik weer van de wereld voor enkele uurtjes .
nadeel van de medicijnen is dat ik een heel vieze akelige smaak in mijn mond heb
maar samen met jullie allemaal maak ik er weer een nuchtere dag van
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen, jullie waren al weer vroeg op.
Charlie gooi vooral in het begin alle drank de deur uit.
En zolang je het eerst glas niet pakt gaathet goed met je al voelt dat soms niet zo.

Gisteren vertelde ik dat ik mijn drank niet verstopte maar hoe ik snachts stiekem een bak bier leeg dronk, de lege flessen weer vulde met water, doppen rechtbuigen ,doppen er weer terug slaan op zodat mijn vrouw niet in de gaten had dat ik weeral had gedronken.
Deze manier van omgaan met drank is natuurlijk precies hetzelfde als verstoppen.
Griezelig, als ik aan die tijd terug denk.

En maar rennen naar de glasbak,tussendoor wachten op de melkboer want als ik die mis zou lopen was dat een regelrechte ramp, tussendoor plannen maken en mijn dag zo indelen dat er altijd ruimte overbleef om na een teleurstelling of met de gedachte het wel verdient te hebben aan de drank te kunnen.
En als de alcohol mijn geest zodanig had gemanipuleerd dat ik drank lekker begon te vinden washet hek van de dam.

Wat ben ik blij dat ik iedere morgen met een nuchtere kop wakker wordt.
Ik kijk naast me en zij tovert een eerste glimlach op haar gezicht.
Mijn dag kan niet meer stuk.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, 'k zal ook weer eens van me laten horen... ik ben lang niet iedere dag online dus er vallen hier wel eens wat gaten in de cyber-communicatie, zullen we maar zeggen. En daarbij, ik schrijf bij lange na niet zoveel als dat ik lees.
Ik heb wat dagdraadjes doorgelezen en er zijn wel "zware" onderwerpen besproken zeg! Ik vraag me af of ik ooit zo open zou kunnen zijn, zeker op een openbaar forum op het Internet. Ja, het is wel anoniem, maar toch...
Gisteren was dag 5 ADB, en het gaat goed. Ik word 's ochtends nog wel wakker met een beetje katerige kop maar na een douche en een kop koffie voel ik me eigenlijk best prima. Dingetjes doen, opruimen, boodschappen, werken, 't gaat eigenlijk wel weer best. 't Voelt goed. Ik eet ook weer beter. Op de één of andere manier geef ik niet meer om alcohol, ik heb ff helemaal geen zin in de smaak van bier. Water! :D
Laten we het er maar op houden dat de motivatie van mezelf komt en de inspiratie van jullie, dat vat het wat mij betreft aardig samen. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

Wat een mooie dag.

Charlie welkom terug! Heel veel succes!

Bedankt voor jullie reacties gisteren. Ik had even een dipje.
En dan komt dat gezeur altijd een beetje op je af.
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
X heeft mij trouwens al laten weten dat hij dit met mij wil doen.
Dit zijnde deze etappe.

Rvanth, ik wil ook zo'n "glimlach" als ik naast mij kijk, waar haal je die?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, maar ik verstopte het wel vaak, niet altijd. Maar de laatste tijd wist mn man alle verborgen plekjes te vinden en zette de lege flessen dan confronterend op het aanrecht....De jenever en vieux die ik zoop, vulde ik op een gegeven moment aan met water, of thee, omdat ie blijkbaar "wist" hoeveel er nog in de fles zat.... Maar ook dat merkte hij...Op een gegeven moment kwam ik in de schuur om iets te zoeken en vond in een achteraf kastje 2 volle flessen jenever, had hij daar blijkbaar neergezet, gevonden uit mijn geheime voorraad, en ik had ze geen eens gemist...maar o, wat was ik blij, ben twee dagen toeter geweest. Ik weet ook dat er een halve fles in een kast op zijn computerkamertje staat, die had hij zelf gehad, maar ik was er vast aan begonnen...ik weet niet of hij weet dat ik dat weet....Zelf drinkt hij weinig tot niet en al helemaal niet hier in huis....
Maar wat ik me nu afvraag is, wáárom drink ik, vind ik het lekker?? Nee, niet echt....waarom dan wel, voor de euforie, de roes???? Ik weet het niet, heb al heel wat gesloopt in die toestanden, wc-brillen, deuren uit het lood, trapleuning losgetrokken, is dat leuk?? Nee. Het kotsen, het ziek voelen?? Nee.
Weer eens wakker worden met een blauwe plek op je kop en nergens van weten?? Nee. De stomme mailtjes die ik blijkbaar verstuurde, of de telefoontjes waarvan ik geen eens wist dat ik ze gepleegd had??Nee. Waarom dan wel??? Nu zit ik hier, ben lekker bij mn kleinzoon geweest, boodschapjes gedaan, keuken schoongemaakt, de soep staat te pruttelen, voel me blij en lekker, maar weet dat er nog zat in huis is te vinden aan wijn enz....Zou er geen moeite mee hebben om weer een slok te nemen, maar doe het lekker niet!! Kom gewoon lekker hier lezen.........hoop dat ik het volhou....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik realiseerde me net hoe gezegend ik ben.......

Een geliefde die onvoorwaardelijk van me houd...
Kinderen die mijn hart doen overstromen...
Een eigen plekje om te wonen....
De zon die uitbundig haar stralen over me uitstort..
vogeltjes die fluiten, bloemenknoppen die ontluiken

Goh........ik ben gewoon gelukkig!!!
Ik loop over........golven van liefde
overspoelen me.

Het leven is mooi.......
dit moment koester ik.......!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik 'betrapte' mezelf net ook even op zo'n gelukkige gedachte terwijl ik in de stad liep. M'n rotklusje gedaan, Turks brood gekocht met worst, geitekaas en komkommer. Heb net een lekkere cappucino gezet, kortom, telt uwe zegeningen, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie, rudy,

Zeker fantantisch dat je niets meer stiekem hoeft te regelen. Mijn huisgenoten waren met open ogen blind. September '05 toen ik voor het eerst hulp zocht heb ik het ze verteld. Ze wisten wel dat ik dronk, maar dat ik zoveel dronk daar hadden ze geen idee van.
Mijn terugval hebben ze wel in de gaten gehad. Ik heb heel wat kritiek over me heen gehad, vooral van mijn dochter.
Ik ga zondag voor ADB en NDB worden. Pasen is toch een wederopstandingsfeest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, die glimlach "haal" ik niet, die krijg ik zomaar voor niets.
Een glimlach waar ik niets voor terug hoef te doen.
Verdiend, door niet meer te drinken.

Anjo een glimlach van mij voor jou om je moed en doorzettingsvermogen.
Zorg goed voor jezelf..


Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...