Spring naar bijdragen

Goede vrijdag


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie ik denk dat als je de negatieve gevolgen van drinken naast de positieve van niet meer drinken zet, het niet moeilijk is een keuze te maken.
Nu nog volhouden.
Accepteer dat je niet met drank kunt omgaan.
Vecht niet tegen alcohol dat gevecht verlies je.
Vecht voor je nuchterheid.
Daardoor ontstaat er ruimte voor het geestelijke kneedwerk.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne beloof niets wat jeniet waar kunt maken.
Beloven nooit meer te drinken is een loze belofte.
En roept onnodig spanningen op.
Bekijk daarom het leven per dag.
Binnen 24uur is het mogelijk de drankzucht het hoofd te bieden.

Het is een normale reactie dat je huisgenoten kwaad en teleurgesteld op je zijn.
Hervallen betekend ook het vertrouwen weer terug herwinnen van je huisgenoten.
Maak ze wel deelgenoot van de problemen die je ondervind door niet meer te drinken.
Ook daar hebben ze recht op.

Als ik terugkijk naar de periode dat ik stopte met drinken, zou ik niet de moed op kunnen brengen een tweede verslaving erbij aan te pakken.
Neem niet te veel hooi op de vork ineens.

Welke gedachte zit erachter twee verslavingen tegelijk aan te pakken?

Toegeven verslaafd te zijn en stoppen met drinken heeft alles te maken met nederigheid.
Het tegenovergestelde van presteren.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan het gaat goed met je..

Bambam tel je zegeningen, geniet van die soms zo korte maar kostbare momenten die je terug krijgt door de drank te laten staan.
Het is goed daar even bij stil te staan.
Een bewustwordingsproces.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,

Mijn twee verslavingen zijn nauw verbonden met elkaar.
Ik was na een klaplong gestopt met roken (niet echt van harte).
Met het weer beginnen met roken, ben ik wijn gaan drinken om de geur van sigaretten te maskeren.
Steeds meer roken, hield ook in steeds meer drinken.
Op de duur was het eind zoek en heb ik gezegd: ik rook weer.
Ondertussen was ik helaas behoorlijk verslaafd aan de alco.
De plek van roken en alco is dezelfde in huis.
Vandaar dat ik met beide wil stoppen.
Maar, dat zeg ik erbij, als het me niet met het roken lukt, dan zeg ik dat gewoon meteen en ga dat niet meer maskeren met wijn. De alco moet echt uit mijn leven, wil ik nog kunnen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn blijkbaar meesters in het oppakken van negatieve gebeurtenissen uit ons dagelijks leven.
Natuurlijk herken ik dat.

Wat mij heeft geholpen een eind aan te maken aan dit patroon, is iedere avond aan het eind van de dag de balans op maken te beginnen met de positieve dingen die zijn gebeurt.
Al het negatief komt er dan vanzelf achteraan gehuppelt maar weegt niet meer zo zwaar.

Het is een kwestie van oefenen, later wordt zo denken een automatisme.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
charlie

Ja, ben maar aan de soep gegaan...



o, maar CPAS, de "allereerste" keer dat ik verslaafd was, had niemand het ook door hoor, terwijl ik toen s'ochtends al moest beginnen met alcohol en kotsen om de dag een beetje normaal te kunnen beginnen..wat ik toen allemaal uitgespookt heb zal ik hier maar niet neerschrijven, dat wordt te veel. Ik weet wel dat ik op een avond een briefje aan mn man schreef -jawel!-, met HELP ME AUB....Hij is toen de volgende dag voor me naar de dokter gegaan en ik kreeg toen refusal, librium en vitamines. Toen heb ik een paar jaar droog gestaan, maar ben toen langzaam weer begonnen. Maar 1 werden er 2, enz enz....Daarna heb ik steeds periodes gehad, paar maanden drinken, paar maanden stoppen, maar die tussenpozen werden ook steeds korter. Nu wil ik gewon stoppen, minderen heeft m.i geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het toch lekker als je gewoon op de motor kunt stappen zonder te twijfelen aan je evenwichtsgevoel omdat je de vorige dag eventjes doorzakte... weer een voordeel!
2x reed de politie achter me, ik dacht: "hou me maar aan, ik vin ut best... " :P
Heerlijk rondje Westerwold gereden, maar onderweg bedenk je wel de raarste dingen hoor:

Motorrit in Westerwold

Eén met het land en met de lucht
hier is er ruimte voor een zucht
zucht van verlichting, of van spijt,
het maakt niet uit, hier is geen tijd

De kronkelingen van de weg
breien mijn spinsels langzaam recht
terwijl ik traag de einder nader
weet ik: ik was zelf mijn verrader

Met koers en snelheid in mijn hand
geleid door mijn gezond verstand
dicteert het asfalt waar ik rij
maar links- of rechtsom, dat is aan mij

De rust kruipt zachtjes in mijn hart,
verdrijft de woede en de smart
de zon schijnt warm, ik word stil blij
want ik, mijn vriend, ik houd van mij

;)
:rose:

(Zo, er waren nog wat dingetjes met woord-stijl en -ritme, maar nu is het af. Er worden hier zoveel mooie dingen geschreven, ik dacht laat ik ook eens wat proberen. Voor jullie allemaal dus!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog zo'n goedgehumeurde. Lekker middagje vrij en lang weekend en 3 weken niet gedronken (mag ik toch nog wel vermelden, het is nog zo kort).

Water, fijn dat je je weer lekkerder voelt en dat het goed met je gaat! Als je geen zin hebt in alco gaat het allemaal lekkerder he.

Corinne, ik verwachtte al dat je binnenkort toch helemaal wilt stoppen. Je bent het zo zat, je houdt het drinken niet meer vol. Ook jij kunt de eerste dag weer fris beleven, en de volgende, en de volgende.
Het is waar wat je zei, als je veel drinkt is het niet goed en als je niet meer drinkt loopt daar ook wel weer iemand over te zeuren. Laat anderen niet bepalen wat je wel of niet moet. Doe het voor jezelf. Het heeft mij vaak geholpen, in meerdere situaties om me te realiseren dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft, sterker nog: de meerderheid heeft vaak ongelijk.
Minderen is een valkuil op zich. 1 glas wekt altijd de trek naar meer. En dan moet je op wilskracht, en dat is lastig. He, waarom neem je niet vanavond je laatste glas? Wat heb je te verliezen?

Ik heb het gevoel dat er een nieuwe periode in mijn leven is begonnen. En ik geloof erin dat ik het kan. Ik geloof nu echt dat ik het kan. Als ik per dag moet beslissen, dan struikel ik volgende week. Als ik over 5 jaar zonder kan, kan ik het nu ook. En niet pas na een jaar droogstaan. En ik wil ook niet de rest van mijn leven hoeven geloven dat ik een alcoholist ben, dat ik een ziekte heb. Ik wil gewoon fris door het leven, daar heb ik recht op. Zonder ziekte en zonder ongeneeslijke verslaving. Gewoon echt zijn zoals ik ben, zonder versluieringen, zonder bedwelmingen. Dat is echt wel gezond! Joepie!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Welke zinssnede van mij wilde je quoten.

Ik heb net een bericht binnen van mijn Tactusbegeleidster.
Ga ik zo eens even uitgebreid lezen, (wel 5 pagina's), de analyse van mij door een ander.

Zoals ik al aangaf, roken en drinken hangen zeer nauw samen, dus moet ik gewoon eerst beide aanpakken op de cirkel te doorbreken.

Ik moest aanpassen omdat in een keer mijn beide kinderen achter me stonden te koekeloeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

charlie, rudy,




Zeker fantantisch dat je niets meer stiekem hoeft te regelen. Mijn huisgenoten waren met open ogen blind. September '05 toen ik voor het eerst hulp zocht heb ik het ze verteld. Ze wisten wel dat ik dronk, maar dat ik zoveel dronk daar hadden ze geen idee van.


Mijn terugval hebben ze wel in de gaten gehad. Ik heb heel wat kritiek over me heen gehad, vooral van mijn dochter.


Ik ga zondag voor ADB en NDB worden. Pasen is toch een wederopstandingsfeest?



o, maar CPAS, de "allereerste" keer dat ik verslaafd was, had niemand het ook door hoor, terwijl ik toen s'ochtends al moest beginnen met alcohol en kotsen om de dag een beetje normaal te kunnen beginnen..wat ik toen allemaal uitgespookt heb zal ik hier maar niet neerschrijven, dat wordt te veel. Ik weet wel dat ik op een avond een briefje aan mn man schreef -jawel!-, met HELP ME AUB....Hij is toen de volgende dag voor me naar de dokter gegaan en ik kreeg toen refusal, librium en vitamines. Toen heb ik een paar jaar droog gestaan, maar ben toen langzaam weer begonnen. Maar 1 werden er 2, enz enz....Daarna heb ik steeds periodes gehad, paar maanden drinken, paar maanden stoppen, maar die tussenpozen werden ook steeds korter. Nu wil ik gewon stoppen, minderen heeft m.i geen zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k ga nu klusje doen en daarna van de zon genieten.

Anjo, als ik het goed begrijp wil je X nu wel je hulp aannemen. Dat vind ik fijn voor je.

Marion, hoe gaat het met je?

Charlie, veel succes, hou het ook vandaag droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg je van mij ook nog een glimlach Anjo :)

Dit forum werkt inderdaad wel degelijk.

Ik heb vandaag een opsteker gehad, er zijn mensen die in me geloven! Dus ik voel me fijn op het moment, al zit er enige twijfel of ik dat vertrouwen wel waar kan maken. Iemand enig idee waar ik mijn onzekerheid kan dumpen, en hoe ik me daarvan los maak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...