Spring naar bijdragen

maandag 9 april


anjo

Aanbevolen berichten

Volgens mij ligt iedereen in zijn mandje. Dan zal ik de koffie maar alvast aanzetten..

Marion, nog een dikke verjaardagsknuffel en mag dit jaar een beter jaar voor je worden..
Ik las dat sommige van jullie het gisteren wat zwaar hadden, het valt ook niet mee vooral als je een "nieuw" leven moet inrichten. Soms heeft het wat tijd nodig maar het komt echtt wel goed,

Iedereen een prettige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen,

Voor mij (zowat) een gewone maandag. Werk aan de winkel, alleen lekker rustig wat de telefoon betreft.

@moesje:
Vervelend voor je, wat je gister en vannacht allemaal gevoeld hebt.
Jammer dat je er bij bent gaan drinken, maar dat is nu eenmaal zo. Ik hoop niet voor je dat je nu het drinken weer vaker 'onbewust' gaat herhalen (zo ging dat bij mij meestal). Wees wakker en alert en durf te doorleven wat je voelt. Misschien heb je spijt, maar ook dit gevoel hoort erbij. Blijf er niet te lang in hangen en zorg dat schuldgevoel al helemaal niet aan de orde komt (sprak zij met haar strijkbout), want daar heb je helemaal niets aan en sta je weer te strijken voor nop (ik heb zo'n hekel aan dit karwei), zie/voel het als een les en leer ervan.

Heel veel sterkte en wat lief dat je zoontje dagelijks belt.

:present: Mick


Ik weet natuurlijk niet hoe je het 'moet' zien en zal voelen, maar zo voel en zie ik het. :D

Een mooie spreuk vind ik hierin wel passend: De buitenwereld is niets anders dan een ervaring in jou (Ferry Maidman).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen iedereen
ik ben al een poosje uit mijn nestje maar had internet problemen .
marion nog gefeliciteerd .
moesje er terug tegen aan he niet omkijken
gisteren eens tot aan het zeetje geweest was mij veel te druk , men kon er op de koppen lopen , ik door mijn verkoudheid voelde het niet als prettig aan door mijn flanellen benen .
wat er vandaag gaat gebeuren weet ik nog niet de bedoeling was om mee te gaan bij de ouders van mijn partner maar door een al ochtendlijke ruzie heb ik daar geen zin in .
waarom brengen ruzie´s het gevoel naar gremlins naar boven ??
persoonlijk vindt ik het spijtig dat men niet mag reageren op het bericht van houtje maar ik begrijp haar buikgevoel heel goed .
zo lieve mensen
samen met jullie ga ik weer voor een adb dag
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wisselend bewolkt en droog.

Vandaag is er minder zon dan gisteren. Het zuiden maakt de meeste kans op zon en het noordoosten het minste. De maximumtemperatuur varieert van 11 graden op de Wadden tot 16 in het zuiden. Dinsdag komen we opnieuw onder invloed van een hogedrukgebied en met een westelijke aanvoer krijgen we te maken met de aanvoer van tamelijk zachte lucht waarin wolkenvelden mee komen. Het wordt 's nachts een graad of 7 en overdag komen de maxima uit op een graad of 15. De westelijke wind is meest zwak tot matig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snowy, gefeliciteerd.
Heb je misschien je geboortedag en maand in het verkeerde hokje ingevuld, zou de reden kunnen zijn dat je er niet bij stond. Verander het in vandaag, ben je gewoon nog een keer jarig:present:


Moesje, 1 uitglijder wil niet zeggen dat je niet meer adb bent. Je bent goed bezig geweest. Herken de valkuilen, drukte, kinderen weg, je alleen voelen en probeer het een volgende keer eerder te herkennen. Ik poets je penninkje nog een keer extra op.

Blacky, ruzie's zijn vervelend, rot en naar. Ik vind het niet zo gek dat de Gremlins dan extra om de hoek komen kijken. Je weet ook dat het nix oplost, integendeel, je problemen worden alleen maar groter. Ik ga ook weer voor een dag adb en dat gaat vast wel lukken. No matter what.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de weer(goden)mannen bedanken:D

Al zal ik weinig kans krijgen om er echt van te genieten, ik moet mijn administratie induiken, Duiken is het juiste woord volgens mij ligt het allemaal enkeldiep.:$
Lijstje maken en als dat gedaan is lekker naar poppedeintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mooi onderwerp Anjo.... een "nieuw" leven inrichten....
Voor mij betekent het vandaag niets anders dan nieuwe akties dus anders doen dan ik altijd al gedaan had...echter voordat ik daaraan kan beginnen moet ik ook werkelijk bereid zijn om het anders te gaan doen en dat heeft bij mij bijna 2 jaar gekost om de bereidheid op te brengen en om in te zien dat oude ideeen en opvattingen niet werkten...

Ik dronk voor het effect dat alcohol gaf in mijn hoofd... mijn perceptie van de realiteit veranderde bijna gelijk als ik ging drinken en gebruiken...het was mijn oplossing voor het niet voelen en ervaren van de realiteit..en van mijzelf... ik voelde me bijna zonder uitzondering altijd rusteloos , geirriteerd en ontevreden..en zodra ik dronk/gebruikte verdween dat gevoel als sneeuw voor de zon...echter als ik begon kon ik ook niet meer stoppen...dit heb ik jarenlang gedaan.... en voor mij was dit normaal...en ik begon het ook normaal te vinden dat ik s'middags al zat te snuiven om door de dag heen te komen...ik vond het normaal om niet op te komen dagen op afspraken , ik vond het normaal om als ik op mijn kinderen paste gewoon te drinken en te gebruiken , ik vond het normaal om elke avond helemaal knetterstoned te zijn, liegen , bedriegen en manipuleren was dagelijkse kost voor mij om mijn gebruik/drinken en gedrag voor elkaar te krijgen etcetcetc... diep van binnen had ik af en toe momenten dat ik voelde dat ik iets vreselijk aan het doen was maar daarover heen kwam gelijk de stem die riep " stel je niet aan , je doet het harstikke goed , op een dag komt het wel goed rij nu maar naar de dealer je kinderen zijn er morgen ook nog wel etcetc...
Toen ik in aanraking kwam met het 12 stappenprogramma duurde het nog 2 jaar voordat ik kon inzien dat ik gestoord bezig was en dat ik zelf ook geen oplossing had voor mijn drinken/gebruiken...

En dat is de waanzinnige wereld waarin ik jaren heb vertoefd...ALLEEN.... en ook niet meer in staat waarheid van leugen te onderscheiden... en dat maakt deze ziekte alcoholisme zo eng...

Vandaag ben ik nuchter en clean en mijn kindjes zitten opgerold naast me op de bank naar de TV te kijken...heerlijk om ze bij me te hebben en dat ik eindelijk ook iets voor ze kan betekenen ipv te zuipen en te gebruiken...en om alleen maar met mijzelf bezig te zijn...want dat is ook onwijs vermoeiend..over mijzelf nadenken hahahahaha......

Ik wens iedereen een hele fijne 2e Paasdag ....

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje, ik kan me voorstellen dat het pijn doet, en wat knap van je dat je toch op 1e paasdag naar je (ex) schoonouders gaat.
:present:

Marion: van harte gefeliciteerd met je verjaardag :musicnote:. Ik wens je veel sterkte met alles.
Dat je geen enkel leuk moment met je moeder kunt verzinnen herken ik zo goed. Ik heb lang gedaan alsof het allemaal wel meeviel maar dat doet het niet. Het hielp me toen ik ging beseffen dat ik zelf de hoofdrol in mijn leven heb. En ook zelf mijn leven mag leiden.

Stien, 2 dagen werken, ze maken wel gebruik van je, of niet? Bleh stelletje.......

Ziza, geniet maar lekker van je kinderen, je hebt het verdiend. Mooi dat een leven zo kan veranderen, ten goede. Dat vind ik echt knap van je.

Corinne, de eerste dag heb je te pakken, goed van je.

He Bammie, een nieuw logo! Wat betekent het voor je?

Ik had vannacht een bijzondere, mooie droom. Nou moet ik eerst missschien uitleggen dat ik heel regelmatig jarenlang heb gedroomd dat mijn huis op instorten stond, aan het verrotten was en gaten overal vertoonde. In andere dromen kwam ik een vergeten baby tegen die op sterven na dood was, ondervoed, ik moest er dringend voor zorgen. Dat was altijd in periodes dat het slecht met me ging en ik veel dronk.
Vannacht bevond ik me in een heel mooi groot huis in de bergen in de natuur, het was net helemaal opgeknapt. Ik woonde er met een baby, blakend gezond en mollig, goed verzorgd door mij.
De werklui waren een paar stukjes vergeten, ik moet er nog aan (blijven) werken.

Fijne dag allemaal.
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie droom Kate.

Tja, wat betekent het voor mij, m'n nieuwe uiterlijk. Het geeft beter weer hoe ik ervoor sta. Ik denk dat dat het is. Voelde me niet meer zo goed bij het lachende negerinnetje, ach ja, slaat nergens op maar toch. What's in a face, zoiets. Ik zou ook gewoon op kunnen schrijven hoe ik me voel. Maar ik laat het ff zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou me ook vast aan de stijgende lijn Kate. Welke kant ik ook op ga; ik drink niet en dat wil ik niet meer loslaten. Ook al verander ik en begin ik nu pas te ontdekken wie ik ben, wat ik wil, wat ik moeilijk vind en uit ga zoeken hoe ik dat aan kan en wil pakken, ik drink niet en dat is winst, zoveel winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, geniet lekker van je poppedeintje.

Corinne, op naar dag 2 hé.

Ja, hoor mijn moeder belde vanmorgen om me te feliciteren. Ik had haar sinds dinsdag, toen ik kwaad ben weggelopen bij haar, nog niet gesproken. En ze deed net of er niets aan de hand was. Ik heb het er ook maar bij gelaten, want ik heb geen zin om me weer op te fokken. Ik hoop in ieder geval dat ze er nog iets van geleerd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mick, daar schuilt ons gevaar.

Gisteren sprak ik met de buurman op de hoek. Hij vertelde dat hij al 7 jaar droog stond, maar toen zijn schoonzoon vorige week verongelukte was hij ook bijna weer aan de alcohol gegaan.
Hij zei, dat het weinig gescheeld had. Ja, ik vind het knap om op zo'n moment toch nog sterk te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...