Spring naar bijdragen

maandag 9 april


anjo

Aanbevolen berichten

Marion, gefeliciteerd met je verjaardag! :musicnote::present::moon: Maak er maar een fijne dag van!

Moesje, jammer van gisteren, maar vandaag is weer een nieuwe dag en ga je gewoon weer verder. Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk was.

Kate, wat een mooie droom. Volgens mij betekent het dat het goed met je gaat.

Blacky, veel sterkte met de ruzie. Ik hoop dat het gauw weer bijgelegd wordt. En drinken in zo'n situatie lost helemaal niets op, dus mep die gremlins maar het huis uit.

BamBam en Mick, het doet me verdriet dat jullie je rot voelen. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Anjo, sterkte met je stapels, en heel veel plezier met je poppedeintje.

Een fijne dag allemaal. Hier schijnt de zon, en het is een extra vrije dag. What more do we need?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allemaal een prettige 2de paasdag toegewenst en dat we met zijn allen weer trots mogen zijn op weer een dag waarop we de verleiding kunnen weerstaan. Ikzelf ben dag voor dag in mijn derde week van nuchterheid beland en moet eerlijk bekennen dat ik daar met gemengde gevoelens tegenover sta.
Aan de ene kant voel ik me sterker opgewassen tegen de drang om te drinken en best wel een beetje trots op de afgelopen 2 weken, maar aan de andere kant voel ik me zwak en ontmoedigd door het feit dat ik nog steeds geconfronteerd word met de drang naar alcohol. Op de een of andere manier is de gedachte eraan altijd aanwezig, het maakt me moedeloos. Het is zo gemakkelijk om eraan toe te geven. Zo gemakkelijk om te zeggen: een terugval kun je verwachten en niemand zal je dat kwalijk nemen. Aan de andere kant is het mijn eigen keuze om het te laten staan, het is mijn eigen vrije wil dat bepaald dat ik ervan af wil blijven. Maar toch....er zijn van die momenten waarop ik het haast goed praat om toch maar die slok te nemen. Ik word er zo moe van. Als ik dan lees hoelang sommigen van jullie bezig zijn om hiertegen te strijden en er dan nog steeds moeite mee hebben dan denk ik bij mezelf: hoelang blijft het zo? Hoelang....??Zoveel mensen, met ieder hun eigen beweegredenen, maar allemaal met hetzelfde probleem.....Hoe houden jullie het vol om steeds maar door te gaan, waar halen jullie steeds maar weer de moed en de kracht vandaan om door te zetten???De wilskracht om steeds maar weer op te staan??
Pffffff.......sorry, heb het gewoon ff zwaar vandaag, moest het ff van mezelf afschrijven.
Mensen sterkte....groetjes Deb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Moesje, hoe ist met je hoofd:devil: en je hart:(:rose:

Niet te somber worden, dat doen wij wel, hihi. Sorry beetje flauw maar ik slinger heen en weer met m'n emoties. Ben nu ff wat vrolijker en straks weer verdrietig schat ik zo in. Maakt nix, voor alles de eerste laten staan, dan komt alles goed.(bijna alles dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:

Ik voel me niet zo ontzettend rot hoor. Het is meer een vraag in het algemeen en ook zeker een vraag aan mezelf, omdat me dit heel vaak gebeurd. Ja, dus ook vandaag nog...(het komt en het gaat, het komt en het...) maar ik heb het (vandaag) door en zie dat het gebeurd. Het zal een valkuil kunnen zijn en dus houd ik dit goed in de gaten.

Ik heb trouwens ook nog aan TACTUS gevraagd, waarom er inderdaad geen extra inlogcode voor dit forum kan komen. Zal dit zelf ook wel wat prettiger vinden. Soms 'vergeet' ik gewoon dat JP Balkenende ook mee zou kunnen lezen en dat voelt toch een beetje 'bloot.' Maar goed... zo'n ramp vind ik het ook weer niet.

Zolang hij maar niet weet wie ik echt ben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debbie, ik snap je gevoelens helemaal, maar lees hier dat je gewoon met de dag moet leven, dus kop op en ga door ........

Verder van dat meelezen: niemand weet toch wie je echt bent??

Verder heb ik vannacht eindelijk eens goed geslapen en werd ook redelijk vrolijk wakker....Maar hou me vooral vast aan bovenstaande: leef met de dag, als je vooruit gaat denken is het idd moeilijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, gelukkig dat er ook betere momenten zijn Mick. Bij mij is het ook zo hoor, constant op en neer. Ik word er vaak moe van. Gisteren bijvoorbeeld voelde ik me prima, maar 's avonds ging de stemming zonder reden toch weer een stuk omlaag. Zal wel vermoeidheid of zo zijn. Maar ik ben al heel blij dat er positieve momenten zijn, want een paar maanden geleden zag ik alles alleen maar somber in.

Ik begrijp ook niet goed waarom er geen inlogcode aan het forum verbonden wordt. Bij Minder Drinken is dat wel zo, daar kun je pas lezen als je inlogt. Natuurlijk is dat geen garantie dat er geen mensen met minder goede bedoelingen meelezen, maar het voelt toch iets veiliger.

Debbie, voel je niet te zeer ontmoedigd. Het is zo dat het soms na maanden droog staan nog een strijd is, maar dat wordt wel steeds minder. De strijd is niet meer zo heftig als in het begin. En je bent ook niet meer iedere dag met alcohol bezig, en ziet steeds meer voordelen van niet drinken. Dus het wordt beter, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben weer terug op aarde en met beide benen.
;)BB

Allereerst Marion Van harte gefeliciteerd!!!;):musicnote:
Maak er een hele fijne en gezellige dag van!!!

Gelukkig voelt mn hoofd helemaal niet zwaar, daar ben ik blij van.
Bedankt allemaal voor jullie oppeppers, die kon ik ook gebruiken.

Het is jammer, maar eerlijk gezegd, heb ik gemerkt, dat dat uit-
gaansgedoe helemaal niet meer mijn ding is. Heb wel weer een
lesje gehad....
Tjonge, wat is die drank toch ook een gewoonte geworden bij
veel mensen.
Eerst thuis indrinken, dat heb ik dus niet gedaan, en daarna de
stad in. Nou ja en daar gaat het dan verder...tja voor ons is zoiets
gewoon niet goed, wij zijn er gewoon te gevoelig voor, dus idd
die eerste laten staan!!!!! is echt de beste oplossing, dan hoef
je verder ook niet meer na te denken.

Dus Debbie, Mick, wie het ook moeilijk heeft vandaag, bleeergh...
er is echt geen bal aan, aan die troep!!!

liefs en kusjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Kan iemand misschien uitleggen waarom er opeens zo een commotie is over een eventuele extra inlogcode voor dit forum ? Waarom die angst ? De enige reden die ik kan verzinnen voor mijzelf is dat ik wat te verbergen heb met wat ik schrijf... en als zou er een extra inlogcode zijn dan nog maakt het niets uit...gewoon een kwestie van aanmelden en dan kun je ook meelezen en schrijven...

En het feit dat mensen reageren of niet reageren op wat ik schrijf is toch normaal ?
Natuurlijk zijn er sicko's die op dit forum komen en helemaal geen drankprobleem hebben maar alleen komen kijken en ook hun problemen hebben... zgn. sociopaten... en dat is ook zielig en voor deze mensen heb ik al helemaal niets te verbergen...

Als ik nog verder kijk dan heb ik mijn hele leven in het geniep geopereerd en mocht niemand weten wat ik aan het doen was...ik was een leugenaar eerste klas....wat een kans om eindelijk eens eerlijk te leren worden !!

Mijn suggestie zou zijn als je iets hebt te vertellen dat confronterend of beschamend is stuur dan een PB en plaats het niet op het forum...

Mijn mening is dat Tactus dit forum goed in zicht heeft en ook ingrijpt als het nodig is en dat heb ik de periode dat ik hier schrijf regelmatig gezien...

Wat ook voor mij verhelderend kan werken is om eens feedback te krijgen van mensen waar van ik geen feedback wil... over het algemeen heb ik daar veel meer aan dan mensen die met mij mee praten en goed praten wat ik verkeerd doe...

Ik ben blij dat mijn sponsor en mijn supportgroup mij keihard vertellen wanneer ik verkeerd dreig te gaan met allerlei zaken... zij kunnen heel snel signaleren wanneer het minder met me gaat.... de enige voorwaarde is wel dat ik eerlijk blijf... en dat is het nadeel van dit forum... het is niet face-to-face.. als ik dit forum als enige middel zou gebruiken om nuchter te blijven dan zou ik het niet redden want niemand kan mij zien en het is heel eenvoudig om de boel in de maling te nemen... dat anderen dat misschien doen op dit forum maakt mij persoonlijk niets uit... ik probeer alleen maar te helpen en het resultaat daarvan is niet aan mij...

De drempel voor nieuwkomers is veel lager als ze direct kunnen zien wat er hier gebeurt ipv dat ze zich gelijk moeten aanmelden...en dan hun beslissing kunnen maken...

O ja het is misschien pijnlijk maar er zitten echt niet veel mensen te wachten op alcoholisten en wat ze te vertellen hebben...alkies en verslaafden zijn zo self-obsessed dat ze vaak denken dat iedereen met hun bezig is en alles op zichzelf betrekken in hun omgeving.... wake up and smell the coffee people ... wij zijn niet meer uniek en niet meer speciaal dan gewone mensen...
Waarschijnlijk is er op dit moment niemand die aan Ziza denkt behalve Ziza zelf ! hahahahaha.... (ja mensen dat was voor mij een hele klap om te horen hahaha)

En voor eens in mijn leven conformeer ik mij eens aan de regels van het huis (in dit geval Tactus) en als me dat niet bevalt dan zit er niks anders op dan wat anders te zoeken... ik maakte altijd mijn eigen regels en niet echt succesvol...

Wat ik zelf een belangrijk criterium vind is dat hoe helpen we de nieuwkomer.... want door de nieuwkomer te helpen help ik mijzelf... dat is wat ik geleerd heb en het werkt ook nog eens !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Voor jou je laatste forum, voor mij het eerste.
En ach, je hebt toch een inlognaam en -wachtwoord nodig.
Je hoeft hier je echte naam niet te gebruiken.

Ik heb het best een beetje moeilijk vandaag, maar er is gelukkig niets in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo Moesje.

Goh, ik insinueer wel dingen vandaag, die er niet zijn (tenminste). Zal vast en zeker aan mij liggen, anders gebeurde dit niet. Nee Moesje, ik heb het niet moeilijk vandaag wat alcohol betreft. Ik moet er niet aan denken... buhhh. Ik trek hier dagelijks biertjes voor anderen open, maar ik taal er niet naar.

Ik bedoelde te zeggen, dat als ik me denk goed te voelen, er zomaar iets hoeft te gebeuren (en dit gebeurde vandaag wel eventjes) en ik me vervolgens weer slecht voel. Dus hoe goed voel ik me dan werkelijk? Dit zou een valkuil kunnen zijn (toekomst?), net zoals Sw vertelt over die meneer met zijn verongelukte schoonzoon.
Er kunnen zomaar onverwachte dingen op ons pad komen, die een enorme inpact op ons leven hebben en dan zou het 'zomaar' kunnen zijn dat ik die hand met dat flesje naar mijn mond breng... Maar dit hoeft niet eens persee het plots overlijden van iemand te zijn, het kan ook gewoon iets kleins zijn, bijv. omdat ik niet krijg wat ik hoopte te krijgen. Valse hoop!!!?

Of nog kleiner,
Onlangs hoorde ik iemand zeggen, dat hij zich zo lekker voelde en toen kwam er iemand binnen met een grafstemming en dat verpeste ook zijn humeur... tja... :)

Zijn het valkuilen, of zijn het 'smoezen'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza snapt de humor wel, tenminste daar ga ik van uit...
Ben net terug met de motor, 't is hier een graadje of 10 en er komen steeds meer wolken, dus ik ben lekker voor de bui binnen... de rest van de dag een beetje in huis rondfrötten...

Marion, gefeliciteerd! :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Mick!
Zal het idd wel niet goed begrepen hebben!
Maakt nie uit, blijf jij maar lekker biertjes voor een ander open trekken, beter zo idd dan andersom!

Ik ga nog even nadenken over wat je zei over die onverwachte dingen en de gevoelens daarbij,
leuk thema voor mij vandaag.....kom ik nog op terug

knuffels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ben ook maar lekker in huis bezig geweest, hier op het forum is het stilletjes, iedereen lekker shoppen ofzo, want hier is het buiten niet echt lekker, het zonnetje schijnt wel, maar toch...
Verveel me wel een beetje zo in mn uppie hoor en dat is niet goed..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het wel goed is om je te realiseren dat iedereen kan meelezen. In het enthousiasme en onder-ons-sfeertje kun je al gauw uit het oog verliezen dat echt iedereen mee kan lezen. Natuurlijk is dit niet de meest bekeken site en zijn wij voor de meeste internetters volkomen oninteressant.
Toch hou ik altijd in m'n achterhoofd om niet te herkenbaar te worden, want ik wil niet herkend worden.
Voor nieuwkomers is het denk ik van belang om niet je echte naam als gebruikersnaam te nemen en te zorgen dat je profiel uitstaat, je kunt aanvinken of je gegevens zichtbaar mogen zijn. Ik geloof dat als je gegevens eenmaal wel zichtbaar zijn je de moderator moet vragen dit aan te passen. Je echte verjaardagsdatum vermelden is ook een risico dat je zelf neemt. Hoewel er natuurlijk duizenden mensen op jouw verjaardag jarig zijn, dus dat valt ook wel weer mee. Voor degenen die niet anoniem willen blijven: dat is natuurlijk je eigen keus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wat een weertje zeg.... net lekker wezen voetballen en fietsen met de kids...
En mijn partner en ik hebben net om de tafel gezeten om bepaalde dingen zoals vakantie en eventuele verhuizing dit jaar te bespreken... dit was 2 jaar geleden echt niet mogelijk... de reden hiervoor was ook mijn angst voor verandering...maakt niet uit wat het is...en ik was ook niet aanspreekbaar over dit soort zaken..mijn rattige strategie was altijd op alles JA zeggen zodat ik snel van het "gezeik" af was... en als puntje bij paaltje kwam begon ik heftig te protesteren tegen alles wat we hadden afgesproken...deze strategie gebruikte ik al van kinds af aan...geen rekening houden met anderen alleen met Ziza's behoeften en wensen en dan maar vreemd vinden dat ik ruzie had hahaha...ook is het een ernstige vorm van liegen en bedriegen...en alleen maar omdat ik bang was...
Wat ik in die tijd gezeik noemde is wat ik tegenwoordig leven noem...en ook verandering is...
Het was een totaal gebrek aan verantwoording nemen voor mijn leven...

Voor de mensen die net nieuw zijn op dit forum heel veel succes...wat mij helpt is om IEDERE dag een planning te hebben...hoe strakker mijn planning hoe rustiger ik ben want ik hoef niet meer te verzinnen wat ik ga doen... als ik mij verveelde kwam ik maar met uno oplossing : drank en drugs...
Probeer iets te doen...

Straks lekker eten en dan naar een meeting...

groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ik heb mn hondje inmiddels al wel terug en heb lekker een eind met haar gewandeld/gezwommen.
Nu straks de kindjes nog en dan ben ik weer blij.

Kate ik zag ook al dat iemand zn profiel te herkennen was, goed dat je al een pbtje hebt gestuurd.

Ja en verder maakt het me niet zoveel uit wie hier wel of niet leest. Tis hier toch wel vrij onherkenbaar.
Misschien hebben mensen er nog wat aan, die zich ook in een gelijke situatie bevinden.
Ben al een keer getipt door de moderator, toen ik de namen van mn kids noemde, die heb
ik dan ook gelijk weer verwijderd....wel handig zo'n toezichthouder, ahum...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...