Anna Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Vrijdag de 13e, spannend! In principe geloof ik er niet in dat dit een ongeluksdag zou zijn, maar omdat heel veel mensen dat wel geloven vind ik het altijd heel spannend om te ervaren of er nu iets gebeurd of niet. Tot nu toe heb ik nog niets bijzonders meegemaakt op een vrijdag de 13e, dus het zal allemaal wel meevallen.Liggen alle nachtbrakers nog lekker op één oor? Ik ben ook altijd een avondmens geweest, maar iemand heeft ooit bedacht dat je 's morgens in alle vroegte al moet gaan werken, dus kan ik helaas niet aan mijn natuurlijke neigingen toegeven. Een mens moet toch ook een keer slapen, nietwaar.Mick, wat goed van je om naar zoveel AA bijeenkomsten te gaan. Ben je van plan er nog meer te bezoeken, of blijf je voorlopig maar bij die dinsdaggroep hangen?Ik ga mijn hondje uitlaten, en dan aan het werk. Het beloofd een mooie dag te worden, maar dat horen we van Twan. Allemaal een fijne dag, en onthou, 13 is een geluksgetal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Het bijgeloof komt omdat de Franse koning die dag alle .......heeft laten vermoorden in heel Europa.Er is vast wel iemand wie weet wie dat waren. Die hadden dus met recht een ongelukkkige dag.Dus ik doe met je mee, vandaag gaan we voor een mooie dag!Iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 @anna:Ik ben er nog niet over uit wat de AA betreft.Vrijdag de 13e. Prachtige dag. Ik ben niet (meer) bijgelovig, maar toch is dit in mijn herinneringen altijd een mooie dag geweest. De dag is nog jong, maar begon al redelijk goed. Ben zo duf als een konijn (laat gaan slapen), maar dat zal na een goede douche wel verholpen zijn. In vergelijking met een kater voel ik me kipfit. Wat een beestenbende zeg... konijnen, katers en kippen Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Vrij veel en hoge temperatuurEr is opnieuw veel zon, maar ook sluierbewolking. Het wordt op veel plaatsen nog iets warmer dan gister. De maxima liggen op veel plaatsen rond 23 graden. Alleen op de Waddeneilanden en in het uiterste noordwesten van het land wordt het zo'n 16 graden. De noordoostelijke wind is matig, kracht 3 of 4. Later in de middag kan in het noordelijk kustgebied de wind tijdelijk weer aantrekken tot vrij krachtig, windkracht 5. Zaterdag verandert er niet veel. Ook dan weer veel zon, maar ook sluierbewolking. De temperatuur blijft hoog, met op veel plaatsen maxima rond de 23 graden. Lokaal is zelfs een zomerse 25 graden mogelijk. De oost- tot noordoostenwind is zwak tot matig, rond kracht 3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Goeie morgen allemaal,Ik was wakker geworden van de activiteiten van de kinderen en de katten.Mijn uurtjes slaap heb ik dus nog niet gehad.Ik heb nu 2 droge dagen gehad, ging redelijk goed. Vandaag de 3de dag eraan plakken.En buiten houden we het vandaag ook weer droog en zonnig.Dit wordt een goede vrijdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hier mijn antwoord, gisteren moest ik echt weg, gaan werken...Hoi lieve lieve mensen!!!!Ik weet gewoon niet hoe te beginnen, zó stom was ik gisteren.Weet nu ook wat jullie met gremlins bedoelen, nou, die van mij waren dus nat geworden gisteren en in die toestand ga ik dus stomme dingen neerschrijven uit puur zelfmedelijden.En jullie hebben al genoeg aan jullie eigen hoofd om mijn stomme hersenspinsels er ook nog eens bij te hebben!!Excuses zijn eigenlijk niet aanvaardbaar, zoals Ferry al schreef, maar nogmaals, ik ga gewoon stomme dingen doen als ik gedronken heb, heb hier in het verleden al meerdere lieve mensen ontzettend mee gekwetst....Ik moet gewoon achter de PC vandaan blijven in zo'n toestand!Hopelijk kunnen jullie het me vergeven, omdat ik hier erg veel leer van jullie!!En: DE ALCOHOL KAN DOODVALLEN, MAAR NIET IK!!!Ik ga er weer voor, heb vannacht veel tijd gehad om na te denken, mede omdat ik deze keer ipv in teamverband nu op een achteraf locatie zat, in mn uppie.Het zal met vallen en opstaan gaan, daar ben ik van overtuigd, maar ik kan niets meer doen dan mn allerbeste best..Binnen een maand gaan we verhuizen, ons eerste streven is, om in dat huis niet meer te roken.............en ik probeer er ook nog van te maken: en niet drinken....Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag vandaag, loop niet onder ladders door en kijk uit voor zwarte katten.............hihihihiLieve groetjes van een ontieglijke stomme idiote gekke Charlie!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Charlie,Inderdaad, het zou in zo'n toestand verkerend beter zijn niet op het forum te komen en zulke dingen te schrijven.Beter zou zijn niet te drinken, maar dat weet je al, dat weet iedereen hier.Ik ga vandaag mijn derde dag in en dan kan ik morgen met Refusal beginnen. Sterkte vandaag en slaap ze dadelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 goedemorgen....Anjo nou heb je me nieuwsgierig gemaakt.Corinne en Charlie en mensen die met de gedachte rond lopen te stoppen met drinken,laat de moed niet in je schoenen zakken.Stoppen met drinken is niet alleen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven maar ook gezins-familieleden en vooral de vaak nog jonge kinderen zijn met zo'n beslissing gebaat.Ik ken maar weinig mensen die op eigen houtje dit avontuur tot een goed einde hebben gebracht.Zij zijn op één hand te tellen.Zelf heb ik hulp gezocht in het professionele circuit en mij aangesloten bij AA, want met alléén op een forum schrijven had ik het nooit gered, niet meer drinken op langer termijn vol te houden.Stoppen met drinken is voor een buitenstaander niet meer dan het glas omdraaien maar voor een verslaafde heeft het laten staan van drank een impact die hijzelf nog nauwelijks kan bevatten.Vaak is de alcoholist zich niet bewust van al het leed hem aangedaan voordat hij is gaan drinken.Er is moed voor nodig om de drank vaarwel te zeggen want na enkele dagen niet meer te hebben gedronken komen de problemen die voorheen angstig maakten in alle hevigheid op ons af.Dit is een normaal proces dat iedereen moet doormaken.Toen ik stopte was ik blij met mijn genomen beslissing, maar in de euforie waarin zat vergat ik te vertellen dat ik binnenin bang was en me doodongelukkig voelde.Stap dus uit de ontkenning en vertel je meest dierbaren hoe je je voelt nu je niet meer drinkt want overleggen en het leed samen delen is elkaar ook graag zien.Als het even niet goed gaat denk er dan aan dat je geen uitzondering bent en mensen die gestopt zijn met een verslaving dit allemaal hebben moeten door maken.Maar vergeet niet zoals vroeger te praten over wat dwars zit.Stop met vechten, met tegenspartelen en aanvaard de situatie zoals ze is.Ik ben me ervan bewust geworden dat op al onze vragen en problemen het antwoord liefde is.Allemaal een uitzonderlijk goed weekend toegewenst.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Rudy,Wil jij ook weten welke Franse koning in welke periode welke bevolkingsgroep in heel Europa heeft laten uitroeien? Ik ook.Ik heb zes jaar in een stijgende consumptielijn rode wijn genuttigd. Het smaakte steeds naar meer.Dat is nu afgelopen. Morgen kan ik aan de Refusal en dan kan en mag ik geen alcohol meer binnenkrijgen, trek of geen trek.'t Zal moeilijk zijn, dat was het vorig jaar ook, maar dit keer gaat het lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hallo Corinne,Wat goed dat je voor Refusal hebt gekozen.Ik heb na een mislukte poging Campral ook gekozen om Refusal te gebruiken.Het bevalt me tot nu toe erg goed.Wat me wel verbaast is dat je dit middel via de huisarts heb gekregen en nietvan een verslavingsarts die vooraf eerst de leverwaarden test d.m.v bloedonderzoek. Is dit bij jou wel getest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi Marieke,Vorig jaar is het mislukt, vandaar dat ik nu die Refusal erbij wil, dan hoef ik zelfs niet eens erover te peinzen.En deze 3de dag, ja die kom ik ook wel door. Die trekmomenten zijn er wel (zelfs vanochtend om 9 u), maar die gaan na een tijdje over. Ik ga straks wat papieren op mijn bureau uitzoeken en als er nog tijd en zin is, mijn financiële admin. op orde brengen. Ondertussen vogel ik uit hoe powerpoint werkt, elke dag weer iets uitproberen.Deze week had ik veel afspraken en volgende week ook. Maar meest zit ik de weken in gedwongen ledigheid door te brengen. Is niet anders, en verder wacht ik het reïntegratiebureau af, die zouden nu toch al fiat moeten hebben van UWV.Toch vliegen de dagen voorbij.Ik houd het heus wel droog vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Mieke, dat klopt, want ik ging vorig jaar ook voor de campral naar de huisarts, maar zij gaf mij het niet, ze stuurde me naar een verslavingsarts en later kreeg ik het van de psychiater.Charlie, ik vind het knap dat je niet weggebleven bent van het forum. Mijzelf kennede zou ik moeite hebben om weer hier te gaan schrijven. Marieke, sterkte vandaag.Corinne, hou vol vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi Mieke,Ja, hoor, die waarden zijn bekend. En komt van de huisarts, omdat ik hier bij Tactus op de internetbehandeling zit.Vorig jaar ben ik afgeknapt op de begeleiding door de plaatselijke verslavingszorg, bovendien gaf die arts niet eens mijn medicatie door aan mijn huisarts. Ik ben toen wel meer dan 3 maanden ei na droog geweest, puur en alleen om van die instelling af te komen.Dus vandaar geen verslavingsarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Ik heb ooit ergens gelezen of gehoord, dat er juist op vrijdag de 13e minder verkeersongelukken gebeuren dan anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Dat zou best kunnen, Marion, want vele bijgelovigen blijven dan thuis.Vraag me af of er op vrijdag de 13de meer ongelukken in huis gebeuren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Anjo, ik wist niet dat het bijgeloof omtrent vrijdag de 13e daarop gebaseerd was, maar als dat het geval is, dan denk ik dat het haast wel moet gaan om de kruistocht tegen de Katharen in Zuid-Frankrijk begin 13e eeuw door Noord-Franse edelen, met toestemming van de (Noord-)Franse koning Filips. De bevolking van enkele Zuid-Franse steden is toen levend verbrand. Het woord ketter is in feite een verbastering van kathaar.Hoewel deze enige kruistocht op Europees grondgebied officieel gevoerd werd tegen de 'ketters' die het Rooms-Katholieke geloof afwezen, en ook gesteund werd door de Paus, zaten er natuurlijk voor de Noord-Franse edelen en de koning politieke motieven achter. De koning wilde graag de heerschappij over heel Frankrijk, en de Noord-Franse edelen kregen als beloning de grondgebieden van de Zuid-Franse adel die sympathiseerde met de Katharen.Leuk dat hier een samenhang in zit. Als ik meer tijd heb wil ik wel eens proberen uit te zoeken of die massale volksverbranding inderdaad op de 13e heeft plaatsgevonden. Nu kan ik dat niet, want ik zit te werken.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 hoi Anjo,Ik wist ook niet dat ze de Katharen bedoelde. Die werden inderdaad flink achtervolgt door de inquisitie.Frankrijk heeft van begin 13e tot halverwege de 14e eeuw inderdaad heel wat katharen veroordeeld tot de dood, en verder gewoon de bevolking geterroriseerd.Dat noemden ze beschaving.Ik ben halverwege het boek van Ladurie, Montaillou (heet het geloof ik) gestokt. Dat gaat over de periode eind 13e tot begin 14e eeuw.Mijn kennis van de geschiedenis is ook zo vers niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Montaillou (van Le Roy Ladurie) heb ik ook gelezen, en nog een paar andere boeken uit die periode. Ik ben ook vaak in die streek op vakantie geweest, met name ook in het Spaanse gedeelte van de Pyreneeën, waar veel Katharen destijds naar toe gevlucht zijn. Er zijn daar nog steeds kleine musea en volksvertellingen over die periode. Heel leuk!Nu ga ik gauw weer werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Ja, nu wel, destijds niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silver Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hallo, drinken jullie eigenlijk ooit alcoholvrij bier? Hoe kan het dat je dat sneller drinkt dan normaal drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi Silver,Ik heb ooit wel alcoholvrij bier gedronken, vooral in de tijd van Buckler, toen was ik zwanger. Ik dronk dat niet sneller dan ander bier.Nu drink ik alcoholvrije wijn, of eigenlijk gedesalcoholiseerde wijn. Deze drink ik langzamer dan die met alcohol. Van de (wijn met) alcohol (mijn drankje) ben ik nu net een paar dagen gestopt om ervanaf te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silver Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi Cpas, Ben dus al sinds februari gestopt en kan op dit moment ook niet drinken door de antabus. Had de laatste tijd (ook vanwege het weer) wel zin om gewoon een biertje te kunnen drinken en had dus maar alcohol vrij gekocht. Het viel me gewoon op dat ik dat eigenlijk vrij snel op had (in vergelijking met fris). Is waarschijnlijk ook iets wat in je hoofd zit, omdat je gewend bent om normaal bier redelijk snel te drinken en je vanzelf de asociatie krijgt met gewoon bier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi Silver,Ik dus van woensdag en morgen begin ik met Refusal.Vorig jaar heb ik ook droog gestaan, met terugvalletjes en uiteindelijk een grote terugval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Hoi BB,Ik ben verleden jaar in augustus gestopt met drinken en heb daarvoor nooit een poging ondernomen.Dus ik weet niet waar je dat op bazeert, van hoe lang ik er over heb gedaan om ADB te worden. Maar kan me voorstellen, dat je, je vergist want er is zoveel gebeurt in die tijd dat we schrijven.En dat ik hard ben uitgevallen zegt zeker iets over mezelf. Ik heb er goed over nagedacht en kom tot de conclusie, dat dit te maken heeft met afgelopen oudjaar. Wat jij ook hebt meegemaakt hier op het forum.En dat kwam dus even opzetten bij mij. Dus lieve BB sorry.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 13 april 2007 Rapport Share Geplaatst 13 april 2007 Ferry, Ik moet eerlijk bekennen, dat ik gisteren ook even heb gekeken hoelang jij hier ingeschreven staat.Ik heb toen(sorry) ook de conclusie getrokken, dat jij ook met vallen en opstaan bent begonnen.Maar je hebt wel gelijk, je moet er echt hard voor knokken en de eerste laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden