Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 april


Anna

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Had vrijdag de 13e ook niet wat met het Laatse Avondmaal te maken?
Er waren toen 12 apostelen en Jezus was de 13e en werd toen verraden.
Maar zeker weet ik het niet, zal straks even gaan googlen.

Ga nu nog even genieten van het mooie weer en de muziek van de kermis voor de deur(wauhh)
Er is nu geen biertent, maar een tab met allemaal stoeltjes en tafeltjes op het plein. Dat nodigt wel uit moet ik zeggen. GRRRRRRRRRRRR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Gaat heel goed. Ben alleen maar op het balkon geweest vandaag.
Vind van mezelf dat het goed gaat.
Wel vreselijke trekmomenten, maar dat hoort erbij. Die had ik vorige keer ook de hele tijd.
Vandaar ook dat ik met die Refusal wil gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik je niet mee helpen, ik heb nog nooit de bijbel gelezen.
Zal het eens aan manlief vragen, die is katholiek opgevoed.
Die weet vast hoe dat dan zou zitten met de vrijdag de 13de.

Laat die tafeltjes en stoeltjes lekker staan en ga jij maar op je veilige balkon zitten.
Blijf trouw aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry:sun:
Maar ik was idd in de veronderstelling dat je al vaker pogingen had ondernomen. Zo zie je maar weer, was ik te snel met het trekken van conclusies. Ook sorry. Zo, dat hebben we weer gehad, over tot de orde van de dag, hihi.


Mieke, kleine rat, hoeistie.

Corinne, nog steeds ADB? hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, :present:

Vandaag toch wel een heerlijke dag gehad, 'smiddags is de tuin al gauw in de schaduw en heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van het bankje. Deze staat aan de straatzijde dus iedereen komt daar langs en wordt je geregeld aangesproken. Het bankje staat er al een paar jaar, maar om daar te gaan zitten met mijn verslaving te koop heb ik dus nooit gedaan. Nuchter zijn heeft dus wéér een voordeel.

Ook heerlijk naar de kapper geweest, lekker kort koppie, jullie zien dat vast en zeker!
Overige gezinsleden 0,0...die mannen ook, went nooit. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja BB nog steeds ADB en ik moet je wel eerlijk zeggen dat verliefd zijn er wel enorm bij helpt.
Met ons allebei gaat het erg goed, ik ben zo vreselijk blij dat ik nuchter geniet en toekomst plannetjes kan maken.

Overigens heeft een psychiater bij Tactus een nieuw persoonlijkheids onderzoek bij mij gedaan en daar is ADHD uit gediagnostiseerd. Met name in mijn hoofd was het altijd enorm druk en had de alkie nodig om tot rust te komen.
Ik slik nu Concerta en er gaat een wereld voor me open.
Wat een rust in mijn kop.
Eindelijk kan ik es dingen op een rij zetten en de chaos in mijn hoofd is weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mieke,
Wel handig eigenlijk om je stopdatum onderaan te zetten, is voor de rest wel zo duidelijk. Fijn dat het goed met je gaat.

Ben "help ik verzuip" aan het lezen. jemig, wat een boek, lees je echt in 1 ruk uit (het is dat er ook nog gewerkt moet worden). Ik heb zelf niet zo heftig gedronken, maar herinner me wel vele mistige momenten. Af en toe word ik er misselijk van, maar je blijft lezen.

Eigenlijk is het gek dat ik het afgelopen jaar zo goed heb kunnen minderen. Het zou een enorme valkuil kunnen zijn om weer te beginnen. Toch voelt dat niet zo. Ik weet nu: minder drinken bevredigt me ook niet. Dan wil ik de volledige kwaliteit van het leven. Niet behoorlijk helder (is een beetje duf), maar helemaal helder en alle energie die het leven mij te bieden heeft. Mediteren na 2 wijntjes is niet fijn. En ik durf het eigenlijk nooit zo openlijk te zeggen maar ik geloof wel in die hogere kracht waar ik mee in contact sta. En dat ik daar steun van krijg. En dat dat voor iedereen beschikbaar is. Niet dat ik denk dat ik Jezus ben hoor, hahaha. (Schijnt ook nog wel eens voor te komen bij alco's).

Misschien is het wel, bedacht ik me vandaag, dat ik bereid ben om de gevolgen en risico's van het leven nu onder ogen te zien. Tenminste dat begint te komen.
Als je bereid bent alles te verliezen hoef je er niet meer bang voor te zijn. Als er dingen fout zullen gaan (niet lopen zoals ik wil) dan gaat het maar fout. Dan kun je ook echt jezelf zijn en hoef je je niet aan de verwachtingen van anderen aan te passen.
Dat is voor mij misschien wel de belangrijkste eye-opener.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Corinne,
Dat weet ik wel zeker dat me dit gaat helpen. Sucses met de Refusal.
Ging ik laatst bijna de mist mee in.
Bij de cafetaria iets met wisky-saus besteld en ik had niets door.
Gelukkig wees een vriend van mij erop dat het beter was om dat niet te eten of anders zou ik als een rode ballon de straat op moeten :D

@ BB, ik ben blij dat die storm over is want ik werd er knettergek van.

Ha Kate, ja dat vond ik ook wel handy om de datum eronder zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik ben ook de laatste tijd tot de conclusie gekomen, dat ik niet alles in de hand kan hebben en als het fout loopt dan loopt het maar fout.
Ik kan me vandaag niet druk gaan maken om wat er volgende week misschien gebeurt.
Dat levert zoveel nutteloze energie op en het gaat altijd anders dan je denkt.

Ook hoef ik niet zonodig meer de liefste, de beste , de aardigste enz. te zijn. Ook dat heeft me vele drankavonden en energie gekost. Ik ben zoals ik ben en daar is niets mis mee.
Het komt zoals het komt .
en blijf niet te lang zoeken naar GELUK, want je zoekt je een ONGELUK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de titel hier weleens voorbij zien komen en heb het bij bol.com besteld. Een heel eerlijk verhaal van een zakenvrouw die op haar 30e begon met alcohol en in no time verslaafd raakte met alle ellende die daarbij hoort. En hoe ze uiteindelijk er op haar 40e vanaf is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Marion, wat je zegt.
En dan blijkt het geluk vaak toch in een klein hoekje te liggen, in de simpele dingen.
Al die van tevoren bedachte rampscenario's, ja en als het dan fout gaat is het ook weer op momenten dat je het eigenlijk niet verwachtte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Ik heb het boek al uit. Zo veel en heftig heb ik ook niet gedronken en al helemaal niet op mijn werk.
Maar ik was toch aardig op die weg toen mijn vriendin mij eropaan sprak begin 2005.
Nog voor ik het boek uit had, bedacht ik dat ze wellicht mijn leven had gered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Deze dag verloopt tot nu toe gelukkig nog gelukkig. Er kan natuurlijk nog van alles mis gaan, maar laat ik daar maar niet vanuit gaan.
Zit met mijn laptop in de tuin en naast me zit m'n nichtje van 4 te zeggen dat ze al vieah is en zit met haar handjes in mn gezicht te 'kietelen'. Zo lieffff.


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...