Spring naar bijdragen

zaterdag 14 april 2007


ferry

Aanbevolen berichten

Stoppen is makkelijk: gewoon nee zeggen. Vanmiddag op de motor weggeweest, op de terugweg kwam ik langs m'n stamkroeggie, lekker op het terras in het zonnetje gezeten met een tosti, een sigaretje en twee colaatjes. Laat de jongens maar raar kijken, mijn vroegere alco-dealer (de kroegbaas, beste kerel) zegt er niets van, maar ik zie dat hij het prachtig vind dat ik niet meer kom om dom te slempen.
Ik kom ook wel bij vrienden enzo: Biertje? Nee. Oh, wat dan? Doe mij maar gewoon een glas water.
Als ik na moet gaan denken over: ik mag er toch wel 1, en met 2 mag ik nog rijden... dat is me allemaal te moeilijk. Gewoon: nee. Lekker duidelijk en lekker simpel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De meters bier gingen ook vandaag aan m'n neus voorbij, haha, fijn gevoel.
Iedereen buiten, lekker zuipen, jaja, maar ik had niet eens trek. rivella, oooh zoo lekker. Het lijkt idd wel meer bij het mooie weer te horen, dat had ik me ook bedacht.

Water, way to go.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allle wakkeren,
Tjee zeg wat veel herkenbare verhalen.
Corinne hoe voel je je nadat je die 1 ste pil hebt geslikt
Vond je het moeilijk om die stap te nemen

ps ik kan ff geen vraagtekens maken.

Ik vond het wel heel moeilijk, niet die 1/ste pil maar pas een week erna.
Het is niet de bedoeling om je bang te maken maar om hierover graag ervaringen met je uit te wisselen.

Ik ken geen mensen die Refusal gebruiken en ik vind het niet niks om die beslissing te nemen.

Ik ben er eerlijk gezegd mee begonnen omdat ik mezelf niet vertrouwde en een de boel niet wil verpesten.

Hoe voel jij je eronder.

Ps hyperdetypefouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier verkopen ze ook overal alleen rivella light Water. Dat vind ik wel jammer, want ik gebruik liever niet teveel zoetstoffen, dan nog liever een beetje suiker.

Toch vind ik het vreemd dat drinken zo bij de zomer lijkt te horen, want ik dronk gewoon altijd het jaar rond hoor. Het hoorde ook bij de herfst, de winter (gezellig bij de kaarsjes), het voorjaar, kortom, bij alles voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Water.. lekker simpel toch hè? Gewoon nee zeggen, nul komma nul. Ik heb dat hier op het forum ook meermalen zo gesteld en vaak was het comentaar daarop dat dat misschien wel wat simpel gedacht was. Maar het werkt wel, niet dan. Voor mij in elk geval wel. Morgen een jaar en het werkt nog steeds.

Vandaag trouwens een lekker dagje gehad. Met het hele zootje van de modeltekenclub naar Zwolle geweest omdat daar een open atelierroute was vandaag. Ben daar nog twee oude bekenden uit mijn Zwolse tijd tegengekomen die daar ook open dag hadden in hun atelier. Was na bijna 20 jaar een heel verrassend maar leuk weerzien. Veel gelopen vandaag en als afsluiter met de hele bups nog een terrasje gepikt. Ice tea is dan met het weer dat we vandaag hadden mijn favoriet.

Hier in huis gaat het weer een beetje rustig de laatste dagen. We hebben elkaar veel te denken gegeven en dat is misschien maar eens goed ook. Beter zo dan dingen onuitgesproken laten en gaan zitten binnenvetten.

Zo, ik ga zo lekker vroeg naar bed en morgen weer met een lekker ontbijtje aan de zondag beginnen. Allemaal nog een fijne voortzetting van het weekend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anna,
Ik denk dat jij heel bewust bezig bent met fris drinken.
Veel mensen gaan light drinken waar Aspertaam inzit met alle gevolgen nadien.

Onlangs heb ik hier contact met iemand over gehad over Aspertaam en diegene heeft aangegeven dat die zoetstof juist depressies kan opwekken en al niet meer.

Tipje........om niet al te moe te worden....geen alkie en geen light

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk me net dat het misschien lijkt alsof ik het wel heel makkelijk laat lijken. Voor andere mensen is dat natuurlijk anders, ieder mens is anders en reageert anders. Corinne heeft nu Refusal, maar dat werkt dus voor haar ook meteen op dag 1 al... :present:
Voor mij is dit het makkelijkst: gewoon nee zeggen als het over drank gaat, tegen mezelf en tegen ieder ander, en er verder niet meer over nadenken. Ik hou van snel, simpel en duidelijk, en dat werkt bij mij altijd het best.
Ik zit vandaag op dag 14, en ik voel me beter, ik slaap beter, ik doe meer, ik heb er meer lol in, tegenslagen vreten minder aan me, noem maar op... inderdaad, niet drinken is het beste kado wat je jezelf kunt geven.
Trekmomenten los ik ook op met drop en kaas en sapjes en chocomel enzo, dus ik zal ook wel aankomen. So what? Beter nuchter en rond dan dronken en mager.
Mensen in mijn omgeving, die ik het vertel (en die weten allemaal hoeveel ik "vroeger" wegstouwde) zeggen stuk voor stuk "oh, dat vind ik knap, wat goed van je" en dan zeg ik "ja, dat vind ik ook wel" :D
Er zal best nog eens een feestje komen waarop ik weer bier drink, maar dan zorg ik wel dat ik met de taxi ben ofzo, en ik weet nu al dat ik de dag daarna enorme spijt zal hebben in mijn bonskop. Voorlopig hou ik het maar even bij water, water en nog meer water... mij bevalt het prima!
Dus, medeforummers: hou vol! Het wordt alleen maar beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Kohtje. Ik ben blij dat het weer rustig is bij je in huis, en het kan geen kwaad eens een poosje na te denken. Fijn dat je zo'n leuke dag had.

Ik ben het met je eens dat nul inderdaad heel rustig en duidelijk is. Als ik vandaag had moeten piekeren over hoeveel, en hoe laat, en wanneer, dan had ik inmiddels al lang het gevecht verloren. Als ik die hele fles rivella soldaat maak, is er nog niets gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,

Tot hiertoe goed, maar het is nog maar de 1ste dag dat ik Refusal slik.
Ik zit af en toe de trek weg te puffen m.b.v. mijn hara en een glas water.
Ik loop af en toe naar de keuken om uit gewoonte een slok te nemen en dan besef ik: wat doe ik hier.

Ik heb er ook voor gekozen om de boel niet weer te verpesten.
Bij de vorige stoppoging hielpen die trekremmers bij mij van geen meter, ik werd er alleen ziek van.
Ik heb van de Refusal nog geen bijwerking gehad, want dat transpireren van vandaag heeft ws. meer te maken met de temperatuur van vandaag.

Hoe ik er volgende week voor sta, geen idee.

Ik weet alleen dat ik niet meer afhankelijk wil zijn van de rode wijn (de alcohol) en terug de regie over mijn eigen leven wil hebben.

De komende tijd zal een leerproces zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Bij mij zelfs elk deel van de dag. Als ik 's nachts wakker werd, hoppa, even een glaasje wijn en een sigaretje. Bleef natuurlijk nooit bij eentje.
Zat ik daar soms tot zoonlief opstond voor zijn krantenwijk, en soms lag ik in bed te wachten tot hij vertrokken was, om dan te gaan drinken tot het tijd was dat manlief zou opstaan.
Zo jaar na jaar, dag in dag uit, 5/6 jaar lang. Met uitzondering van die paar maanden vorig jaar.

Maar nu wil ik droog blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Water, je klinkt heel positief en dat zal ik in gedachten houden :present:

@ Corinne, het is een hele stap die je hebt genomen en je kunt trots daarop zijn.
Je hebt daarmee je wil getoont maar daarbij ook je kwetsbaarheid..............en daar is niets mis mee.

Schrijf als je het moeilijk hebt en ik hoop voor je dat je een juiste verslavingsarts/ cq- verslavingspsychiater treft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Ja hoor. Ik zit hier bij TACTUS, heb overleg met de huisarts, mijn vriendin is tevens therapeut en begeleidt mij ook in dit proces, en mijn fanclub heb ik thuis.
Die zijn gewaarschuwd, dat ik wellicht wel eens een keer knorrig of kattig zou kunnen zijn om onverklaarbare redenen. Ik ken mezelf een klein beetje.
En verder heb ik jullie.
En ik doe het voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...