BamBam Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Het is nog vroeg, ik hoor vogeltjes kwetteren, voor de rest is het nog stil.De zondag strekt zich voor me uit, ik zie de zon opkomen, het beloofd een mooie dag te worden.Heb een fijne dag.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Hoi BB,Inderdaad het is nog vroeg, ook hier, is het stil.Geniet van de mooie dag en laat de eerste staan.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Wees gerust, BB, Ferry... een prachtige dag als vandaag ga ik niet verpesten met alcohol... ik ga er gewoon heel bewust van genieten, met al mijn zintuigen zo helder als water! En dat wens ik iedereen toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Tegen een alkie zeggen dat ie niet moet drinken is hetzelfde als zeggen tegen een dakloze "koop een huis ! ".... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 de verleiding om er gisteren 1-tje te nemen na 6 dagen niks (zaterdag, wel verdiend en zo) weerstaan met de gedachte dat als ik er om half 9 1-tje zou nemen ik daarna vast de verleiding niet kan weerstaan een 2e te nemen en ik toch net hier op het forum nog geschreven had dat het zo rustig was om niet telkens over die vraag te moeten nadenken. dus aan de fanta gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 mijn computer doet vervelend. halverwege typ ik opeens heel andere letters - moet ik het prograama afsluiten en opnieuw opstarten om weer verder te kunnen. krijg je dus van die half-affe berichtjes.ik wilde iedereen nog een zonnige dag toewensen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Zonnige zondagEr is vandaag volop zon. De middagtemperatuur ligt op een duidelijk hoger niveau dan gisteren. Het wordt zo'n 21 graden. In de kustgebieden blijft de temperatuur met een zwak windje van zee wat achter. De wind komt uit richtingen tussen zuid- tot zuidwest en is zwak tot matig, rond kracht 3. Maandagnacht zijn er enkele wolkenvelden en de minimumtemperatuur ligt rond 8 graden. Overdag zijn er zonnige perioden maar naarmate de dag krijgt de bewolking wel meer en meer de overhand. Het blijft droog en de middagtemperatuur ligt opnieuw rond de 21 graden. De wind waait uit richtingen tussen zuid en west en is zwak tot matig, rond kracht 3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Ik heb op aanraden van Bascha mijn ikoontje veranderd.Vandaag een rustig dagje, dvdtje, goed boek en de ramen wijd open.Lindi, knap gedaan!Iedereen een prettige dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 @anjo:Laat me raden waarom?!Goedemorgen iedereen,ook hier schijnt de zon volop. Was om 8 uur wakker, maar ben toch weer even terug mn bed in gestapt en ben net pas weer wakker.... heerlijk. Dat vind ik nou zo lekker van de zondag, het mag gewoon.Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet meer drink, een betere stap had ik een paar maanden geleden niet kunnen nemen/maken.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 goeiedag allemaal,Het beloofd een mooie dag te worden.Knuffie ik zie dat je ingelogd bent?Gaat het met je?Iedereen...geniet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Wel wennen hoor Anjo, dat nieuwe icoontje. Hiervan zijn er ook al meer, dus moet ik goed kijken van wie een berichtje komt.Allemaal een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Lindi,Goed gepareerd met die Fanta gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Dat vind ik ook Marieke, je gaat mensen op de een of andere manier associëren met hun icoontje, en als iemand dan na zo lange tijd een ander neemt, dan 'past' dat op de een of andere manier niet.Hoewel, bij sommige mensen vind ik hun nieuwe icoontje juist weer goed passen, zoals dat van Rufus, of Francesca. Hou jij je petje maar hoor Marieke dat past wel bij jou. Ik blijf ook bij mijn koptelefoontje, ik zou niet meer zonder kunnen.Lindi, knap gedaan gisteren. Door iedere overwinning zoals die van gisteren word je sterker.Hier is het een heerlijke dag. Een lekker zonnetje maar niet té heet. Ik heb heerlijk met mijn hond gewandeld, dus die ligt nu plat tegen zijn zware oogleden te vechten. Lekker, zo'n rustige zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Zelfs ik, die hier nog maar kort is, associeerde het vorige icoontje met jou, Anjo, je herkent mensen idd aan hun icoontje. Maar deze zal ook wel wennen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Alles went uiteindelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Ik neem een Bloody Mary............nee hoor een tomatensoepje, lekker vers gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Marieke,Jammer dat je die sleurhut nog niet kwijt bent.Goed dat je zoon gaat werken.En eet smakelijk van je patat met kroket (met mayo en mosterd?)Ik weet nog niet wat we eten. Man staat te koken en is dan niet aanspreekbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Charlie,Volgens mij ben jij dol op tomatensoep.Eet smakelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Hier een ansichtkaartje uit Vlaanderen voor Appeltje en de andere oude bekenden.Met mij gaat het heel goed! Vandaag mijn 20ste droge dag, en het valt prima mee! Ik geloof dat ik zowaar mijn patsboem gehad heb. En ik ben niet eens gestopt 'met voorbedachten rade'! Ik was een weekend droog gebleven, en had de maandag weer gedronken. En ik voelde me zo waardeloos! Toen dacht ik: Ik ga voor een rijtje van drie. Het zijn intussen 20 dagen geworden.De ontwenningsverschijnselen waren beperkt: 1 dagje wat zweten, paar dagen wat hoofdpijn, constipatie en een superdroge, rode, schilferende huid gedurende een week. Dat is alweer allemaal achter de rug, en mijn huid ziet er 10 keer beter uit dan toen ik nog aan de zuip was. Helaas ben ik nog geen gram afgevallen, maar ik snoep ook wel meer dan vroeger. Gisteren heb ik bijvoorbeeld twee taartjes gegeten, iets wat ik jarenlang niet gedaan heb... Nu ja, dat mag van mezelf. Het gaat wel weer over en die kilo's gaan er ooit weer af. Het blubbert gelukkig al minder...Ook de geestelijke ontwenning valt heel goed mee. De eerste dagen last gehad van gremlins, dan rond dag 11-12 opnieuw. Eergisteren een vreselijke baaldag gehad, maar toch viel de trek ontzettend mee. Ik weet namelijk dat zuipen het balen alleen maar verergert en vooral dat ik de dag nadien een hekel aan mezelf zou hebben. En ik heb genoeg hekels aan mezelf gehad voor de rest van mijn leven!Ik ben nog steeds met 'vakantie', al heb ik 2 weken geleden wel een klein opdrachtje aanvaard om te zien hoe het zou zijn. Het ging wel, zij het niet van harte. Ik gun mezelf deze rustperiode omdat ik het bekijk als een investering in mezelf. Ik kan het financieel wel hebben en bovendien heb ik al maanden last van mijn nek en mijn rug. Volgens de chiropractor kan het nog wel een hele tijd duren voor de stress uit mijn lijf is, dus ik leef op hoop. Ik voel ook dat het goed is voor mijn ogen om niet steeds achter het scherm te zitten.Wel ben ik heel erg bezig in huis. Puin van jaren ruimen, zeg maar. Ik ben nog lang niet rond, maar ik begin nu ook te beseffen dat ik niet alles tegelijk hoef te doen. Puin van jaren ruim je niet op in 6 weken... Ik probeer elke dag 2 dingen tegen mijn zin te doen. En om de dingen waaraan ik begin ook af te werken. En ik leer mezelf nieuwe gewoonten aan. Heel elementaire dingen, zoals afval meteen weggooien of de afwas niet langer dan 1 dag te laten staan. Ik wist eigenlijk al een hele tijd dat ik behoefte had aan een soort routine in mijn leven, want ik was de chaos zat. Daar wordt dus aan gewerkt.Ik doe ook andere dingen. Ik fiets weer (van A naar B, niet voor de sport), en dat was jaren geleden. Ik probeer meer buiten te komen. Zo ben ik vandaag voor het eerst naar de markt geweest niet ver van hier. Ik woon hier al 12 jaar en zeg al jaren dat ik wel eens naar de markt wil gaan. En vorige week ben ik naar de bloemenmarkt geweest. Ik zit weer lekker in het zonnetje, zodat ik weer een beetje kleur heb. Ik kook voor mezelf...Ik zit ook nog boordevol andere plannen, maar ik geef mezelf de tijd. Eén stapje tegelijk. De lat niet te hoog leggen...Terwijl ik dit allemaal schrijf, heb ik gemengde gevoelens. Alsof het feit dat ik dit allemaal op het forum zet, ook betekent dat ik ga mislukken... Heel raar is dat. Een beetje alsof het nu vervloekt is...Misschien laat ik over een tijdje nog iets van me horen, maar ik ga niet weer actief deelnemen hier. Ik wil niet met drank bezig zijn de hele tijd. Daar heb ik al genoeg tijd aan verspild. Ik voel me heel fijn zoals het nu is, al besef ik dat er vast nog moeilijke momenten gaan komen. Maar vandaag is vandaag en vandaag zuip ik niet!Iedereen het allerbeste, en aan de twijfelaars: Het is absoluut de moeite waard! Mijn onderschrift hier was ooit: 'De mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest', en dat is een waarheid als een koe! Alleen denk ik wel dat je pas stopt als je er klaar voor bent. Blijkbaar was ik er klaar voor. Al moet je natuurlijk wel die eerste laten staan. Want ook voor mij is 1 te weinig en 10 te veel... Haha, dat moet natuurlijk zijn: 1 is te veel en 10 te weinig... (aangepast)Liefs,FranPS voor Anna: Ik heb vandaag op de markt een gebraden kippenpoot gekocht. Een achterpoot welteverstaan. Edit: Ik vind het griezelig om dit op het forum te gooien omdat ik het forum associeer met drank en met mijn vorige mislukkingen. Vandaar dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Francesca, Gefeliciteerd met je 20ste dag. Sterk en goed van je.Het is niet omdat je nu plots zou gaan twijfelen aan jezelf dat je hier schrijft. Nee, dat doe je om van de daken te schreeuwen dat het je lukt en dat je ervoor gaat.En dat je het gewoon kunt. :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Ik word aan tafel geroepen.Eet smakelijk allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Tja Corinne, de soep moet op he.....ben benieuwd wat jij voorgeschoteld hebt gekregen!En gefeliciteerd Franceska, met je 20ste droge dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Vorige week had ik al last van een bloemrijke oprisping na een heerlijke motorrit in de zonneschijn, en het lijkt wel of het bij elkaar gaat horen! de wijdvlakke velden, met lucht en zicht overde blik verder weg, daar voorbij nog en dan herkrijgt al het leven weer iets van zijn toveren meldt: het is goed, voorzover als dat kanvoor gedachten de ruimte, voor gevoelens een plekéén mens en al die stilte, steeds afhankelijk grootsHet is als een wonder, en het lijkt eerst wat gekmaar toch is het simpel: zonder leven is het doodsNou ja, deze zal ook nog wel groeien... dankzij het feit dat mijn creatieve eieren nu nuchter uit kunnen broeden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Rode kool, kipfilet en aardappeltjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Stille waters hebben diepe gronden.Water heeft een dichterlijke ziel.Mooi stukje en goed dat het volhoudt.:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden