Spring naar bijdragen

nieuw lid

max

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Mijn naam is max, ben 44 en ik drink al een aantal jaartjes
zit nu op een halve krat per dag, weliswaar pijpjes, maar dat is toch aardig heftig

Heb geprobeerd met Refusal te stoppen, maar dat moest ik dus zelf innemen en ja hoor je voelt m al aankomen......dat deed ik dus niet altijd

Ik vind het fijn om te drinken, maar eerlijk gezegd heeft t me tot nu toe niets opgeleverd.

Over twee weken ga onder begeleiding stoppen
Knijp 'm nu wel een beetje als ik daar aan denk, maar het moet gaan lukken

Tranen staan mij ogen als ik dit neer tik
hoe heeft het zover kunnen komen
voel me * ga even een eindje lopen

The beast in me
Is caged by frail and fragile bonds
Restless by day
And by night, rants and rages at the stars
God help, the beast in me
The beast in me
Has had to learn to live with pain
And how to shelter from the rain
And in the twinkling of an eye
Might have to be restrained
God help the beast in me

Sometimes
It tries to kid me that it's just a teddy bear
Or even somehow managed
To vanish in the air
And that is when I must beware
Of the beast in me
That everybody knows
They've seen him out dressed in my clothes
Patently unclear
If it's New York or New Year
God help the beast in me
The beast in me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Max,

Goed dat je je hier aanmeld.
Ik vond het ook heel moeilijk om me hier aan te melden, maar het is een van de beste dingen die ik de afgelopen jaren heb gedaan.

En ook ik heb lang angst gevoelt bij de gedachte helemaal te stoppen. Nooit meer dronken. Brrr.

Ik heb dan ook eerst (vanaf oktober) wat zitten minderen, maar dat lukte niet echt goed. Wat ik wel kon was een paar dagen niet drinken, maar als ik dan dronk werd het alleen maar meer dan voorheen. Wat een gedoe.

Nu drink ik vijfenhalve week niet. Ergens is er iets veranderd. Ik heb de keus gemaakt het niet meer te willen en dat werkt wel. Ik verlang zelden naar de roes en de gedachte dat die niet meer komt heb ik geaccepteerd. Ik hoop dat je dit gevoel ook te pakken krijgt.

Bij ditjes en datjes kan je op de dagdraad meekletsen. Lees mee, schrijf mee als je zin hebt en je wil iets kwijt. Maakt niet uit wat. Heel vaak krijg je snel reactie en begrip. In je eigen vrienden en kennissenkring zul je dat moeilijker kunnen vinden. Als je dat al wil.

Succes

Het woordje k*t mag niet van de moderator. Het moet netjes blijven hier en hijzij leest alles. Dus wees niet verrast als hij of zij dat aanpast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Max,

Hoop dat het wandelen je een beetje heeft afgeleid. Je hier aanmelden is niet niks. Ikzelf vond het in ieder geval een hele stap. Toegeven dat ik een alcoholprobleem had...
Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en nu sinds 5 maanden niets meer gedronken, ik hoop het nog lang zo te houden! Natuurlijk heb ik mijn trekmomenten, maar ik heb ook veel rust gekregen in mijn bol. Ik hoef er niet meer voor te zorgen dat ik wijn in huis heb om te ontspannen of om een "goede" avond te hebben. Nu een normaal nuchter leven met de bijbehorende ups en downs, niks mis mee!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Max,
Je hebt een belangrijke stap gezet,
en ik begrijp dat dat emotioneel is.
Onder begeleiding stoppen moet kunnen
lukken, zeker als je het forum erbij gebruikt
voor de ervaringsdeskundigheid en het contact
daarover. Er valt hier veel te helen en ongetwijfeld heb je ook
veel te brengen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Max, goed dat je je hier hebt aangemeld. En ook dat je begeleiding krijgt bij het stoppen, alle hulp, steun en begeleiding is meegenomen lijkt me, want alleen stoppen is toch iets wat bijna niet te doen is, denk ik. Hoop je hier vaker te zien en hoop dat je veel steun uit dit forum krijgt. Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...