Lenie Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 mijn naam is Lenie.ik ben 42, gescheiden en woon met mijn 2 kids en mijn 2 honden sinds een jaar alleen in ons eigen huis.3,5 jaar geleden ben ik gescheiden.nu waren mijn ex en ik "sociale" drinkers, maar sinds mijn scheiding is het bij mij de spuigaten uitgelopen.mede doordat ik in een zware depressie was gezakt.ik drink nu dagelijks zeker 2 six-packs bier...en als ik op "dreef"ben wel 4.de situatie hier thuis word er niet beter op.nu is er een aantal weken geleden bij mij Diabetes type II geconstateerd.drank helpt daar niet bij natuurlijk...maar voor dat ik dat wist wilde ik al stoppen met dat stomme gezuip...ik heb alleen de wilskracht er niet voor...ik vind het zo erg he?...voel me zo'n slappeling.ook ben ik een stiekume drinker, want als ik ergens heen moet of ergens een hele dag ben dan taal ik er niet naar...maar zodra ik thuis ben he?..pffffik moet er vanaf...ik hoop hier tips en adviezen te mogen krijgen, want ik red het niet alleenen ik schaam me dood om bij mijn huisarts aan te kloppen.groet Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Welkom Lenie, goed dat je je hier aangemeld hebt. Dat is de eerste stap. Alcohol houdt de depressie in stand, maar dat wist je misschien al? Heb je een plan, wil je helemaal stoppen? Ik zit nu vanaf december op dit forum en het heeft mij heel erg geholpen om 3 maanden niet te drinken. Je kunt hier veel steun ervaren, iedereen zit in het hetzelfde schuitje, dus in die zin hoef je je niet te schamen. Ik wens je veel succes en hoop je ook in de 'huiskamer' te zien bij ditjes, datjes, dagdraad.Groet van Josje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 hoi Josje...hier schaam ik me ook niet...juist door lotgenoten.ik zit er heel erg mee....ik heb nog geen plan, maar het moet zo snel mogelijk ivm met de diabetesik wil/ moet helemaal stoppen.....ik geloof niet in sociaal drinken als je alcoholist bent. ik ben al druk aan het lezen overal en lees heel veel positieve berichten.oja..... ik ben inmiddels niet meer depri...ben ook helemaal van de meds af......gelukkighelaas ben ik daar door wel mijn baan verloren en zit ik nu elke dag thuis..( te drinken..pfff) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Even wat anders, je profiel staat nog open, dat betekent dat je gegevens in te zien zijn. Ik zal even een berichtje naar de moderator sturen, misschien is het goed dat je even je achternaam, woonplaats ed weg haalt. Je kunt er iets fictiefs neerzetten, of kruisje ofzo. Groet van Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 14 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 Welkom Lenie,Dit forum kan je goed helpen bij het stoppen. Als jij het wilt kan het. En lukt het je te stoppen. Op dit forum kan je vrij je gevoelens kwijt die ongetwijfeld gaan komen. Dat is misschien wel waar je het meest tegenop ziet. Dat delen kan heel goed in de huiskamer, de dagdraad. Heel snel krijg je vaak respons en begrip.Zelf ben ik nu 5 1/2 week gestopt. Ik voel me er nu heel goed bij. Eerst was het even wennen en voelde het allemaal erg onzeker. Daar moet je even doorheen.En je omgeving vertellen dat je niet meer drinkt. Ook heel lastig. Maar het lucht zo op als het eenmaal gedaan is. Veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 hoi Lenieeens waren we allemaal sociale drinkers, waar is dat fout gegaan.schaam je niet om naar je huisarts te gaan, je zal verbaast zijn wat hij allemaal te horen krijgt, daar is dat van ons niks bij.ook ik kreeg diabetes in 1998, maar gewoon door blijven zuipen, maakt dat nou uit.ik zit vandaag op mijn 68 dagen zonder alcohol, en ik ben al 1000 keer gestopt, maar dit keer hoop ik voorgoed.ik was ook een stiekeme drinker, op zolder in de schuur, 's morgens en ik kwam er zelfs 's nachts voor mijn bed uit als ik wakker werd en niet meer slapen kon.je bent geen slappeling, je hebt de eerste stap toch gezet.ik wens je veel succes, en bekijk het per dag, elke dag zonder drank is er een.groetenwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 april 2011 Rapport Share Geplaatst 14 april 2011 en ook een warm welkom hier Lenie,het forum en de ADB training van dezesite zijn mijn houvasten geweest om van de drank af te komenen ik heb waarschijnlijk heel wat jaartjes meer drank misbruikt dan jij.Dus dat betekent dat jij het ook kunt. je kinderen verdienen een nuchtere moederen jij verdient het nuchter van je kinderen weer te gaan genieten. en ze het goede voorbeeldte geven natuurlijk, want ze worden snel groter en voelen en zien meer dan je denkt.Elke dag zonder drank maakt jou weer wat trotser op jezelf en met dat groeiende zelfrespektgroeit ook je motivatie. het is te doen lenie, dus doe het!!! We zijn het waard:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Hallo Lenie, welkom!Ook hier een moeder die teveel dronk. Gelukkig is het me tot nu toe gelukt het tij te keren want het ging niet de goede kant op. Mij heeft het geholpen om hier iedere dag even langs te komen. In het begin van mijn stopperiode zorgde ik ervoor dat ik niet door het zogenaamde drankenpad van de supermarkt liep. Ik haalde zo wie zo niets in huis. Stoppen met drinken gaat niet vanzelf, ik heb er best moeite mee gehad en nog. Maar ik ben ook veel dingen kwijtgeraakt die ik kan missen als kiespijn: katers, black outs, stomme acties en rare dronkemanspraat, schuldgevoel, schaamte, angst, onrust, nachtzweten, etc.Ik voel me nu best trots op mezelf dat het me al 5 maanden is gelukt om niet te drinken en dat is ook een best lekker gevoel:)Dat gun ik jou ook!Succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 hoi allemaal.......ik heb gister zo lopen kloten met het forum dat ik er niet meer op kon komen.dankzij de moderator ben ik er weer, waar ik erg blij mee ben.ik heb nagenoeg de hele middag hier zitten lezen.......en ik heb gejankt!!!...gejankt!!!!!al die verhalen....pfffffffhet gaat een moeilijke tijd worden.....heb inmiddels door het gejank en me depri voelen al 8 halve liters op!...sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 maarrrr??!!!...het eten is klaar voor de kids... ( ahum...bijna 18) maar toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Jammer Lenie dat je gedronken hebt. wil je nu vanavond nog door gaan?Die sombere gevoelens,komt zeker ook door het drinken. je voelt de emoties veel sterker dan wanneer je niet gedronken zou hebben.Kom op meid, je hebt verdorie kinderen opgevoed, een taak die heel zwaar is. Zet er nu je schouders onder en probeer van die rotdrank af te blijven. Ga genieten, nu ben jij aan de beurt. Maar a.u.b. laat die rotdrank staan. Morgen weer en kater, je schuldig voelen, weer gefaald hebben, daar schiet je niets mee op.Gaan we er voor? Ga je vanavond niet meer drinken? Je kunt het, dat weet je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 lieve bolletje....onwijs lief bericht.het gaat me even niet lukken....ex/advocaat/schuldsanering...etc etcmaar het feit dat ik echt al de hele middag hier een heleboel heb kunnen lezenen dat ik heel veel gehuild heb ( nu weer)betere tijden komen er aan...en snel ook gelukkig.kan het nu even niet opbrengen....sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 ik beloof niets.....en katers??...nooit last van...werkt dus ook tegenik zuip een bouwvakker onder tafel! ( schaam) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 april 2011 Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 Het is ook moeilijk Lenie om accuut te stoppen. Bepaal zelf maar hoe je het wilt meis. Maar je weet dat er een dagdraad is hé? Dat is onze huiskamer. Kom daar maar naar toe en huil met ons samen, dan ben je niet alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 ja die weet ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2011 ik heb trouwens niemand ingelicht hoe of wat.....'k wil het echt zelf doen!!!en als ik goed op weg ben...dan meld ik het pas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Natuurlijk kun jezelf bepalen wanneer je dat wilt vertellen. Ik moest wel, ga veel met mensen om en dronk altijd wel wat. En opeens niet meer. Dan krijg je toch vragen.Goed bezig hoor als ik je zo lees op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Juist wanneer je een bouwvakker onder de tafel drinkt wil dat meestal zeggen dat je natuurlijke reactie op de alcohol (kater, aangeschoten of zat worden, overgeven, etc) al kapot is gemaakt door het langdurige gebruik van teveel alcohol...Je reageert dan niet meer op een "natuurlijke" manier op het gif (dat alcohol nu eenmaal voor je lijf is) dat je binnenkrijgt.Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om te stoppen nu. Is het mogelijk voor je om te minderen? Op die manier kun je het drankgebruik per dag afbouwen. Op die manier is het ook mensen gelukt om gezonder te gaan leven.Succes Lenie:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hi Lenie, krijg kippenvel als ik je verhaal zo lees, zo herkenbaar, maar wat dapper van je dat je het nu voor jezelf erkent, wil je heel veel succes wensen, en blijf hier komen, het werkt toch voor veel mensen, en ik voel me ook goed gesteund hier, al heb ik wel eens een uitglijder :$ maar ik hoop toch ook op een alcoholvrij leven, nu toch alweer meer dan een week droog en vandaag neem ik de eerste niet, doe je met me mee?Liefs Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden