Spring naar bijdragen

dinsdag 29 mei

Twan

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

Eindelijk gegeten. Nu ga ik eerst een lekker glas sap nemen om op al het goede te toasten.
Dan ga ik eerst even wat huishoudelijke klusjes doen die ik voor morgen had gepland en niet kunnen wachten tot donderdag.

Ik blijf wel gewoon ingelogd, want kom tussendoor even kijken naar wat jullie allemaal schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal. Heb geruime tijd niet of nauwelijks wat gelezen hier. Zal zo de draad van vandaag wel "even" doornemen en hoop dat ik er een beetje wijs uit kan worden want er zijn nogal wat nieuwe mensen waarvan ik de achtergronden niet ken. Vice versa natuurlijk.
Ik wil in elk geval even laten weten dat ik nog altijd worstel met privéproblemen, zeg maar tot aan m'n oksels in het moeras ben weggezakt, maar heb wel m'n handen vrij en het koppie helder. Problemen onder ogen zien is niet leuk, ook niet zonder alcoholroes, maar ze zijn niet zo beangstigend en overweldigend als ze voor mij altijd werden als de alco-roes weer was uitgewerkt nadat ik daarin gevlucht was. Stukje bij beetje, met de nodige hulp hier en daar, hoop ik weer vaste grond onder de voeten te krijgen.

Wat betreft m'n aanwezigheid op het forum moet ik dus eigenlijk concluderen dat het hartstikke goed met me gaat. Ha.... ADB sinds 15 april 2006...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje, blij weer iets van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat met ADB zijn, maar minder fijn voor jou dat je tot aan je oksels in het moeras staat. Ik hoop dat je binnenkort weer vaste grond onder je voeten voelt. Grijp alle hulp maar aan die je erbij krijgen kunt. Veel sterkte! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koh, heb je al even gemist. Fijn dat je af en toe wat laat horen.
Reuze knap dat je nuchter de problemen aanpakt en ADB blijft.
Mijn reuze grote voorbeeld!
Hoe is het gesteld met de crea? Komt er nog wat uit je handen ondanks deze moeilijke periode?
Ik hoor soms wel eens dat mensen ineens een ommezwaai maken in b.v. hun techniek, kleur gebruik enz. Dat dit allemaal mee speelt met de levensperiode die je doormaakt. Heeft dit ook bij jou invloed?
Nou ja, veel vragen. Dat krijg je als je mekaar weinig leest.
In elk geval, doorgaan Koh, je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vind ik het helemaal niet knap dat ik m'n problemen nuchter onderga. Eigenlijk is dat heel gewoon. Eigenlijk is het gewoon superstom van me geweest dat ik dat vroeger niet deed. Het gaat nu zo veel makkelijker en de problemen worden nu in elk geval niet elke (dronken) dag erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe lang duurt het voordat je gewoon weer kunt slapen? ik heb echt zulke slechte nachten, word er gek van. kon altijd als een blok in slaap vallen, met veel wijn dus, lig nu uren en uren te woelen en word dan rond vijf uur weer wakker. moet zeker nog geduld hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anna, het hoofdprobleem was op het laatst inderdaad drinken. Maar dat drinken was ooit gevolg van problemen. Nu het probleem drinken onder de knie lijkt, zijn de oorspronkelijke problemen er weer. Eigenlijk heb ik dus het werken aan m'n problemen op een vreemde manier zo'n veertien jaar uitgesteld.
Want je kunt drinken wat je wilt om je problemen te ontwijken, ze lossen niet op in alcohol. Sterker nog misschien: ze worden erdoor geconserveerd. Nu de alcohol weg is beginnen ze (die oude verzopen problemen) te rotten en moeten ze nodig opgeruimd worden. Daar ben ik nu mee bezig. Een stinkkarweitje, maar uiteindelijk zal het een opgeruimd gevoel geven..

En Pip, het is inderdaad zwaar als je pogingen doet de alcohol te laten staan. Op het moment dat het geen pogingen meer zijn maar een besluit is geworden gaat het een stuk makkelijker. Om dat besluit te kunnen nemen moet je er wel van overtuigd zijn dat je besluit juist is.

Stien, ik heb in m'n werkwijze in het verleden al zoveel ommezwaaien gemaakt dat ik nu kan kiezen uit een heel assortiment stijlen. Momenteel werk ik veel in een stijl die ik in gemotiveerde, prettige periodes gebruikte en ik ben er druk mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Je hebt mooi de 3400 berichten volgemaakt. En ik denk, dat al die berichten van jou, de moeite waard zijn, om te bewaren als naslagwerk. Want ze waren allemaal, goed doordacht. Een pluim voor jou.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Ferry,

ik lees net dat jij je verblijf op het forum aan het afbouwen bent. Ik dacht, nadat ik hier een tijdje niet geweest was, ook dat ik het hier wel gezien had, maar nu vanavond kriebelt het toch ineens weer en kom dus toch maar weer even "piepen" zoals dat nu heet. Ik hoop dat jij ook af en toe nog even piept, al is het alleen maar om te laten horen dat het je nog altijd goed gaat. Van velen die in de loop van de tijd met de noorderzon zijn verdwenen vraag ik me af en toe toch af hoe het ze zal vergaan op dit moment. Dus als je dat doen wilt, graag.... Kan ik eigenlijk al weer bootjes gaan zwaaien of heeft dat nog geen zin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, fijn voor je - die bloeduitslag & baan!

N.a.v. berichtjes over minderen i.p.v. stoppen: (ik wil hierbij trouwens niets afdoen aan de waarschuwingen van anderen dat dit voor velen niet is weggelegd - ik geloof zeker dat dat voor velen veel beter werkt):
ik heb vaste afspraken met mezelf over wat ik ADB vind: max. 3 op vrijdag en zaterdag en verder evt. nog 1 dag in de week max. 3 als er bezoek is. Een voornemen als 'weinig drinken' of 'af en toe een glaasje'- dat werkt bij mij echt niet! En toen ik bezoek had zaterdag en mijn 3e glas er om half 11 opzat en de rest van het gezelschap nog 4-5 rondes doorging was ik erg blij met deze duidelijke afspraak die ik ook duidelijk met m'n man besproken had, anders was ik zo meegegaan. Dit is afgelopen weken goed gegaan (zit telkens ruim onder m'n weekmaximum). Overigens: als blijkt dat ik me niet aan m'n eigen afspraak zou kunnen houden, zou dat voor mij het teken zijn om terug te gaan naar 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,

Ik begrijp wat je bedoelt en ik zal proberen nog te schrijven, maar het zal wel minder zijn dan voorheen.
Omdat ik mijn tijd anders ben gaan indelen, nu ik niet meer drink.
Mijn gevoel van vandaag is, vooral blijheid en dat ik wel mag drinken, maar niet wil drinken. En dat gevoel is zo nieuw voor me. Het is ook een gevoel van ontspanning, alles mag, niets hoef. Niets meer hoeven te organiseren, om drank te halen of plannen wanneer wel en wanneer niet drinken. Om aan je verplichtingen te kunnen voldoen. Och het is zo fijn om nuchter te zijn.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Ik weet niet hoelang dat duurt, ik heb haast geen last van slecht slapen, behalve af en toe een bizarre nachtmerrie. Maar er zijn verschillende tips, zoals een uurtje van te voren al voorbereiden op het slapen. Alles uit je hoofd zetten, rustig zitten, niet aan de compu dus en noem maar op, als je je geest en lichaam maar voorbereid op de slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...