CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi mensen,Eindelijk gegeten. Nu ga ik eerst een lekker glas sap nemen om op al het goede te toasten.Dan ga ik eerst even wat huishoudelijke klusjes doen die ik voor morgen had gepland en niet kunnen wachten tot donderdag.Ik blijf wel gewoon ingelogd, want kom tussendoor even kijken naar wat jullie allemaal schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 avond corinne , ben blij voor jou ivm morgen :-))en op het goede nieuws drink ik een heerlijke koffie sante groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi allemaal. Heb geruime tijd niet of nauwelijks wat gelezen hier. Zal zo de draad van vandaag wel "even" doornemen en hoop dat ik er een beetje wijs uit kan worden want er zijn nogal wat nieuwe mensen waarvan ik de achtergronden niet ken. Vice versa natuurlijk. Ik wil in elk geval even laten weten dat ik nog altijd worstel met privéproblemen, zeg maar tot aan m'n oksels in het moeras ben weggezakt, maar heb wel m'n handen vrij en het koppie helder. Problemen onder ogen zien is niet leuk, ook niet zonder alcoholroes, maar ze zijn niet zo beangstigend en overweldigend als ze voor mij altijd werden als de alco-roes weer was uitgewerkt nadat ik daarin gevlucht was. Stukje bij beetje, met de nodige hulp hier en daar, hoop ik weer vaste grond onder de voeten te krijgen.Wat betreft m'n aanwezigheid op het forum moet ik dus eigenlijk concluderen dat het hartstikke goed met me gaat. Ha.... ADB sinds 15 april 2006... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Dank je Blacky,Ik heb er even op getoast ... met een glaasje sap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Kohtje, blij weer iets van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat met ADB zijn, maar minder fijn voor jou dat je tot aan je oksels in het moeras staat. Ik hoop dat je binnenkort weer vaste grond onder je voeten voelt. Grijp alle hulp maar aan die je erbij krijgen kunt. Veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Kohtje,Blij te horen dat je ondanks je problemen het hoofd niet laat hangen en je problemen al dan niet met hulp nuchter te lijf gaat.Goed zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Corinne,morgen alvast een hele fijne dag gewenst. Best wel spannend.Hoop dat je het naar je zin krijgt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Koh, heb je al even gemist. Fijn dat je af en toe wat laat horen.Reuze knap dat je nuchter de problemen aanpakt en ADB blijft.Mijn reuze grote voorbeeld!Hoe is het gesteld met de crea? Komt er nog wat uit je handen ondanks deze moeilijke periode?Ik hoor soms wel eens dat mensen ineens een ommezwaai maken in b.v. hun techniek, kleur gebruik enz. Dat dit allemaal mee speelt met de levensperiode die je doormaakt. Heeft dit ook bij jou invloed?Nou ja, veel vragen. Dat krijg je als je mekaar weinig leest.In elk geval, doorgaan Koh, je kan het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Eigenlijk vind ik het helemaal niet knap dat ik m'n problemen nuchter onderga. Eigenlijk is dat heel gewoon. Eigenlijk is het gewoon superstom van me geweest dat ik dat vroeger niet deed. Het gaat nu zo veel makkelijker en de problemen worden nu in elk geval niet elke (dronken) dag erger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Bovendien kun je nu met je echte problemen bezig zijn Kohtje, in plaats van dat de problemen ondergesneeuwd worden door het hoofdprobleem drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 tja kohtje, daar zeg je wel iets heel erg waars. het was meer stom om de dingen te verzuipen. o zo waar maar toch is het soms o zo zwaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 hoe lang duurt het voordat je gewoon weer kunt slapen? ik heb echt zulke slechte nachten, word er gek van. kon altijd als een blok in slaap vallen, met veel wijn dus, lig nu uren en uren te woelen en word dan rond vijf uur weer wakker. moet zeker nog geduld hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Kohtje,Fijn weer iets van je te horen. Goed van je, dat je ADB bent gebleven. En dat je de privé problemen, zo goed kunt aanpakken. Sterkte .groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ja Anna, het hoofdprobleem was op het laatst inderdaad drinken. Maar dat drinken was ooit gevolg van problemen. Nu het probleem drinken onder de knie lijkt, zijn de oorspronkelijke problemen er weer. Eigenlijk heb ik dus het werken aan m'n problemen op een vreemde manier zo'n veertien jaar uitgesteld. Want je kunt drinken wat je wilt om je problemen te ontwijken, ze lossen niet op in alcohol. Sterker nog misschien: ze worden erdoor geconserveerd. Nu de alcohol weg is beginnen ze (die oude verzopen problemen) te rotten en moeten ze nodig opgeruimd worden. Daar ben ik nu mee bezig. Een stinkkarweitje, maar uiteindelijk zal het een opgeruimd gevoel geven..En Pip, het is inderdaad zwaar als je pogingen doet de alcohol te laten staan. Op het moment dat het geen pogingen meer zijn maar een besluit is geworden gaat het een stuk makkelijker. Om dat besluit te kunnen nemen moet je er wel van overtuigd zijn dat je besluit juist is.Stien, ik heb in m'n werkwijze in het verleden al zoveel ommezwaaien gemaakt dat ik nu kan kiezen uit een heel assortiment stijlen. Momenteel werk ik veel in een stijl die ik in gemotiveerde, prettige periodes gebruikte en ik ben er druk mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Pip,Mijn ervaring met het slapen is, dat ik pas na een maand of 7, weer goed kon slapen. Maar dat kan voor jou wel weer anders zijn. Dus gewoon doorgaan en afwachten.sterkte Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ferry, dat meen je niet. Zolang? Sjeemig. Word ik even stil van, had ik niet verwacht. Bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Anna,Je hebt mooi de 3400 berichten volgemaakt. En ik denk, dat al die berichten van jou, de moeite waard zijn, om te bewaren als naslagwerk. Want ze waren allemaal, goed doordacht. Een pluim voor jou.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hé Pip, dat hoef niet bij jou zo te zijn, DAT WAS MIJN ERVARING. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ha die Ferry, ik lees net dat jij je verblijf op het forum aan het afbouwen bent. Ik dacht, nadat ik hier een tijdje niet geweest was, ook dat ik het hier wel gezien had, maar nu vanavond kriebelt het toch ineens weer en kom dus toch maar weer even "piepen" zoals dat nu heet. Ik hoop dat jij ook af en toe nog even piept, al is het alleen maar om te laten horen dat het je nog altijd goed gaat. Van velen die in de loop van de tijd met de noorderzon zijn verdwenen vraag ik me af en toe toch af hoe het ze zal vergaan op dit moment. Dus als je dat doen wilt, graag.... Kan ik eigenlijk al weer bootjes gaan zwaaien of heeft dat nog geen zin? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Pip, misschien geeft dit je weer wat hoop: ik sliep na twee weken weer als een roos. Nou moet ik erbij zeggen dat ik een enorme slaapkop ben hoor. Maar toen ik nog dronk sliep ik ook enorm slecht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Nee Ferry, dat snap ik best maar toch he. Poe poe zeg ik dan! Goed dat het zo goed gaat met jou en ik snap best dat je het forum af wilt bouwen als het zo goed met je gaat. Moet goed voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Corinne, fijn voor je - die bloeduitslag & baan!N.a.v. berichtjes over minderen i.p.v. stoppen: (ik wil hierbij trouwens niets afdoen aan de waarschuwingen van anderen dat dit voor velen niet is weggelegd - ik geloof zeker dat dat voor velen veel beter werkt): ik heb vaste afspraken met mezelf over wat ik ADB vind: max. 3 op vrijdag en zaterdag en verder evt. nog 1 dag in de week max. 3 als er bezoek is. Een voornemen als 'weinig drinken' of 'af en toe een glaasje'- dat werkt bij mij echt niet! En toen ik bezoek had zaterdag en mijn 3e glas er om half 11 opzat en de rest van het gezelschap nog 4-5 rondes doorging was ik erg blij met deze duidelijke afspraak die ik ook duidelijk met m'n man besproken had, anders was ik zo meegegaan. Dit is afgelopen weken goed gegaan (zit telkens ruim onder m'n weekmaximum). Overigens: als blijkt dat ik me niet aan m'n eigen afspraak zou kunnen houden, zou dat voor mij het teken zijn om terug te gaan naar 0. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Blacky,Ik begrijp wat je bedoelt en ik zal proberen nog te schrijven, maar het zal wel minder zijn dan voorheen.Omdat ik mijn tijd anders ben gaan indelen, nu ik niet meer drink.Mijn gevoel van vandaag is, vooral blijheid en dat ik wel mag drinken, maar niet wil drinken. En dat gevoel is zo nieuw voor me. Het is ook een gevoel van ontspanning, alles mag, niets hoef. Niets meer hoeven te organiseren, om drank te halen of plannen wanneer wel en wanneer niet drinken. Om aan je verplichtingen te kunnen voldoen. Och het is zo fijn om nuchter te zijn.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Pip,Ik weet niet hoelang dat duurt, ik heb haast geen last van slecht slapen, behalve af en toe een bizarre nachtmerrie. Maar er zijn verschillende tips, zoals een uurtje van te voren al voorbereiden op het slapen. Alles uit je hoofd zetten, rustig zitten, niet aan de compu dus en noem maar op, als je je geest en lichaam maar voorbereid op de slaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Koh, je kunt alweer bootjes zwaaien en ik zal toch nog maar wat blijven schrijven. Je hebt gelijk, de vinger aan de pols houden. Is misschien wel verstandig.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden