Spring naar bijdragen

donderdag 14 juni


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna ik heb met je te doen.
Zelf ben ik nogal netjes en heb graag alles schoon en op zijn plaats en kan me dan voorstellen dat zo'n verbouwing een boel stoffige ellende met zich meebrengt.
Op dit moment zijn wij met de garage bezig en ik heb al moeite als iemand met zijn modderpoten binnen loopt.
Tja, op één of ander manier moet ik opnieuw leren omgaan met dat dwangmatige schoonmaken, over gehouden uit mijn horeca periode.
Als ik mijn lijstje erop nasla tref ik nog genoeg dingen aan waar de scherpe kantjes nog af moeten.

Wel pak ik alléén dat nog aan waar ik werkelijk last van heb.

Anna alles komt goed...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne beloof geen dingen die je niet na kunt komen.
Dat levert alleen maar onnodige teleurstellingen en spanning op.

Vroeger (toen ik nog dronk) beloofde ik hemel op aarde maar mijn motieven waren niet eerlijk.
Manipuleren kun je dat noemen, iets beloven, daarvoor wat terug verlangen om je uiteindelijk niet aan je beloften te houden...

Rudy....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toegeven alcoholist te zijn opende voor mij deuren die voordien gesloten waren.
Geen weerstand meer bieden, niet meer ontkennen.
Mijzelf serieus nemen.
De eerste stap naar verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen leven door de problemen aan te pakken in plaats van voor me uit te schuiven.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AA is GEEN zelfhulpgroep want ik als ik mijzelf kan redden dan had ik dat allang gedaan...
Ik heb juist andere mensen nodig om geholpen te worden..
En dat is het mooie van de AA... Wat ik in mijn eentje niet voor elkaar kreeg lukt wel met een groep mensen...
En op mijn beurt kan ik ook de nieuwkomers weer helpen zoals anderen mij geholpen hebben...
en door hen te helpen help ik mijzelf tegelijkertijd...
AA is geen praatgroep maar een "doe"groep.... praten ben ik ook heel goed in , net als nadenken , hahahaha... wat mij nuchter houdt is aktie... en dat doe ik samen met anderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Ik bedoelde dat het niet in mijn vermogen ligt om hem te veranderen. Dat kan 'ie alleen als hij dat zelf wil. Het leven wordt rustiger als ik niet probeer anderen de veranderen. Ik kan wel zeggen wat ik er van vind, maar het resultaat is aan de ander. Ach, ik heb me voorgenomen eens te kijken wat er gebeurt als ik even rustig afwacht en pogingen hem op anderen gedachten te brengen achterwege laat. ik ken 'm nog niet zo lang - wie weet levert het verrasssingen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Mens herken ik het. Mijn huis is nog steeds een puinhoop. Gelukkig ben ik erg goed in selfdeception dus ik parkeer mij op mijn bed met mijn laptop en zie de rest niet. Nu ja bijna niet:huh:
Mijn huis schijnt nu klaar te zijn maar het plafond in mijn badkamer ziet er niet uit. Ik heb een paar jaar geleden zelf een badkamer moeten laten zetten omdat ik de badkamer had over genomen vbrestean de vorige bewoner. Het plafond was perfect. Ik ga dit dus niet zelf op knappen. Echt niet. Je moet koppig zijn om te blijven drinken, wie wil dat? En toch maar doorblijven gaan? Dus mijn verhuurder heeft geen idee wat hem staat te wachten. De koppigheid zit er nog in.
Ik snap dat het nu even moeilijk voor je is. Niet dat het gemakkelijker voor jou is maar ik denk aan je.
Veel zelfs.

Ik ben niet depri. Mijn medicijnen werken goed. Daar baal ik wel van want als ik ze eerder had gekregen dan werkte ik nu nog. Wel heb ik zo nu en dan even ruimte nodig voor mijzelf. Even stilte om mij heen.
Ik kan dan wel boos op mijzelf worden maar als je 5 jaar alleen heb gewoont dan is dat niet vreemd.
Het feit is en blijft dat de vader van mijn kinderen gaat sterven. Misschien niet morgen maar het gaat geen jaren duren. Misschien ben ik dus niet depri maar gewoon verdrietig. Ik kan nog steeds lachen en de kinderen gelukkig ook maar het is niet de bs,
beste periode van mijn leven.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Anjo, ik zie jou al op hoge poten naar die verhuurder gaan over dat plafond. Nou, hier gaat het ook allemaal niet vanzelf hoor. Gisteren kwam ik er nog net op tijd achter dat de tegelzetten en de stucadoor er niet van op de hoogte waren, dat ik tegels tot aan het plafond had besteld én bovendien een wastafeltje op mijn toilet. Terwijl het toch heus wel op mijn rekening staat! Gelukkig is het op het nippertje nog goed gekomen, maar wat een geluk dat het precies op mijn vrije dag zo uitkwam!
Bij het slopen het plafond van mijn badkamer is ook een stukje van het plafond van mijn overloop gesloopt. Maar de bouwvakkers gaan níet over de overloop, daaraan wordt niets gedaan. Alleen aan de badkamer. Nu moet je weten dat ik dus eigenlijk 7 kleuren onweer sch**t, maar met de steun van mijn zoon heb ik de aannemer duidelijk gemaakt dat ik toch echt mijn overloop ook hersteld wil hebben. Goed ben ik hè?
Rudy, bij mij lopen ze niet met modder-, maar met cementpoten door mijn huis. De stucadoorspetters en het tegelvoegsel zitten inmiddels ook op mijn deuren! En het is nog lang niet klaar, en daarna komt de keuken nog. Begrijpt iemand dat ik gek word?

Marieke, waar haal je de energie vandaan om iedere avond naar zo'n koor te gaan. Ik ben blij als ik 's avonds een beetje rust heb.

Ik ga eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Je verhuurder mag zijn borst nat maken als hij je badkamerplafond niet goed opknapt.

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om te weten dat de vader van je kinderen niet lang meer te leven heeft. Ik begrijp wel dat die wetenschap moeilijk te aanvaarden is voor jou en je kinderen. Het is echter zo en daar zullen jullie op zijn minst mee moeten leven. Ik blijf het mooi vinden dan je je zo inspant om hem te verzorgen en bij te staan in zijn laatste dagen, weken, maanden,... Die onzekerheid kwelt, je kunt geen plannen maken. Ik stel voor dat jullie met de dag gaan leven en van elke dag dat hij leeft en goed functioneert, een zo prettig mogelijke dag maken.
En jullie mogen lachen en plezier maken, dat hoort bij het leven. Als de humor en de lach er niet zouden zijn, dan werd elke moeilijk situatie onhoudbaar.
Veel kan ik je niet voor je betekenen, maar ik leef in gedachten met jullie mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Ik kan me zo heel veel voorstellen bij alles wat je zegt. alleen ik ben zo ver nog niet. daarbij woon ik in een klein dorp, waar niet eens een AA is. Iedereen kent iedereen hier, dus dat zou ook niet werken.

Voorlopig vind ik het inspirerend om over de AA te lezen en over jouw ervaringen daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ik was blij dat mijn man gedurende de hele verbouwing van ons huis thuis was om toezicht te houden. Ze hebben bij ons ook heel wat gesloopt dat niet gesloopt moest worden, fouten gemaakt en noem maar op. Mijn man was kind aan huis bij onze architect, die de leiding had over het hele gebeuren.
In die periode werd de verhuizing van mijn werk geregeld en werden onze nieuwe ingericht. Ik kon geen verlof meer opnemen. Toen we op de nieuwe locatie zaten, was de hele inrichting nog niet klaar. Dus regelmatig moesten de werklui op onze bureaus staan of met een ladder dichtbij. Om gek van te worden en dan kom je 's avonds in een ander bouwput terecht. Kamperen in eigen huis.

Maar we hebben het overleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allen,

Ik wilde jullie laten weten dat het nog steeds goed met me gaat. Had vanmiddag opweg naar huis heel effe dat weekend gevoel en de hunkering naar alcohol maar de ratio won het van het gevoel. Ben nu lekker aan het ontspannen en ga zo eten klaarmaken.
Zo, te zien heeft iedereen een eigen mening over alcoholisten. Ik denk sluit me aan bij de mening van hen die zeggen dat je zelf bepald of je wel of niet een alcoholist ben. Als alcohol je eigen ik zijn belemmerd dan mag je jezelve een alcoholist noemen.
Ik ga eten klaarmaken en zie jullie later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Monica... leuk om te horen...

Ik ga maar eens wat eten ... net McDonalds voor de kids gehaald... vandaag een speciale dag want mijn dochterje ging voor het eerst naar school.. een halve dag om te wennen...
Zo mooi om dat pretgezichtje te zien toen ik mijn kids ging ophalen... ze vond het harstikke leuk en was dan ook een beetje sip dat ze vanmiddag niet mocht...maar goed morgenochtend mag ze weer...
S 'middags had de oudste een vriendje te spelen wat harstikke leuk was....
En het mooie is ik kan er gewoon bij zijn...

mm... wat ga ik zelf eten want ik vind McDonalds niet bikken... nou ja ik verzin wel wat met ei en tomaat...en brood...

Tot later..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...