Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Juni


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mies, laat je man lekker denken wat hij wil, al doet het pijn dat hij er niet achter staat, je doet het inderdaad voor jezelf en niet voor hem. Als ie toch een greintje inlevingsgevoel heeft zou je hem kunnen vertellen dat zijn reactie je pijn doet en dat je hoopt dat hij je wil steunen omdat je het moeilijk vind om 2 drankjes te drinken en dat nou net het probleem is....

.. en anders moet je die steun hier maar weg halen, ik ben trots op je, je doet iets met je probleem en al zou het geitenwollensokken gedoe zijn (bestaan die nog?) als het werkt voor jou maakt zelfs dat niet uit!

sterkte, kan me voorstellen dat je op het moment erg boos bent en in de war! blijf staande he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies, ik weet niet of jouw man ook drinkt, maar als ik zoiets zei tegen mijn man geloofde hij het ook niet meer, hij zei gewoon dat mijn woorden gebakken lucht waren, dat ie me niet meer geloofde, omdat ik al zo vaak beterschap had beloofd. Hij heeft dus een aardig muurtje om zich heen opgebouwd, wat ik moet af zien te breken. En dat vertrouwen zal ik weer terug moeten winnen....

Vandaar dat ik nu dus een stiekeme AdB 'r ben, misschien als hij ooit ziet dat ik het wél kan......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de vrijdagavond ga ik ook overleven, vandaag eindelijk mijn keuken helemaal schoongemaakt, aanrecht leeg en schoon en zelfs een glimmende wasbak.. dat was lang geleden... zelfs de huiskamer is eindelijk weer gezogen en tafelbladen enzo leeg en schoon...

Vanmorgen eindelijk ook weer hardgelopen(tegen advies van de fysiotherapeut maar ik word gek als ik niet loop en heb nu al 2 weken niet meer gelopen grmpf), dus niet te ver en zeker niet te snel... viel mee met de pijn (heb een liesblessure) en geen napijn, dus wie weet kan ik het weer langzaamaan op gaan bouwen (ik liep 3x per week rond de 10 km, vandaag maar 3 km)

alleen waarom voel ik me dan niet beter nu? en heb ik zulke enorme trek? en vind ik er allemaal niks aan?... het zal er wel weer bijhoren, ik weet het... ach, gaat vast wel weer over en in ieder geval heb ik nu wel een schoon huis.. dat zie ik dan maar als bonus.

Mijn gevoel zegt, wat zeur je nou.. je drankprobleem valt toch best mee? die ene keer zuipen per week en af en toe een glaasje? Neem toch lekker, kan jou het schelen, het is jouw leven en je moet ervan genieten... doe maar gewoon, morgen zie je wel weer....

gelukkig is mijn verstand er nog.. ik weet dat ik niet met een kater kan en ik weet dat ik elke keer als ik (teveel) drink ik met een enorm schuldgevoel zit en heel depressief wordt, dat ik er van uit balans raak en dat het drinken het probleem van alledag niet oplost.. sterker nog, het stuurt me alleen maar verder daar vandaan.. dus dan maar even het verstand aan het werk zetten en het gevoel maar laten zijn wat het is... het zal ooit wel over gaan!

Ik heb nu zowiezo met mezelf afgesproken dat ik niet meer mag drinken als ik me rotvoel, als ik me goedvoel dan ga ik beslissen of ik wel mag drinken als ik me goedvoel, wie weet motiveert me dat om me beter te gaan voelen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies,

Mijn man is er gelukkig achtergekomen dat stoppen met drinken moeilijk is, al heeft dat tijd nodig gehad. Zijn vertrouwen is in ieder geval toegenomen al is het niet helemaal hersteld.
De vorige behandeling was mislukt, kun je zeggen. Ik ben weliswaar enige maanden droog geweest met uitglijders tussendoor. Als enige reactie kreeg ik dan van mijn man te horen: werkt niet echt he. Stimulerende opmerking? Nee, dus. Na de vakantie vorig jaar een gigaterugval gehad met als klap op de vuurpijl een nare depressie met zelfmoordvoorbereiding. Toen gedacht zo kan het ook niet langer. Zelfmoord kan niet want dan laat ik iedereen met vraagtekens achter en misschien wel schuldgevoelens en bovendien was de kans het groots dat een van mijn kinderen juist degenen zouden zijn die mij al eerste zouden vinden. Dan maar niet, maar weer opkrabbelen. Met mijn vriendin ben ik op zoek gegaan naar hulp, was niet makkelijk, want ik wilde per se niet meer bij de verslavingszorginstelling waar ik gelopen had. Daarmee was ik wel klaar. Na lang zoeken geen alternatief gevonden, zou dus niets anders opzitten dan terug naar die club. Gelukkig vond ik hier de internetbehandeling en heb me meteen aangemeld, op een moment kennelijk dat er een gaatje zat. Toen ik het besluit had genomen helemaal niets meer te drinken heb ik mijn ook gevraagd om geen negatieve kritiek te geven. Hij heeft weliswaar niet uit zichzelf aanmoediging gegeven, ik heb tussendoor gevraagd hoe en wat hij er van vond. Ik heb de internetbehandeling enige weken geleden afgesloten tot volle tevredenheid van mijzelf en heb nu het traject vinger aan de pols, d.w.z. een keer per week een contact. Blij dat ik dat er achteraan heb gedaan, want al heb ik dan al bijna 12 weken niets meer gedronken, ik voel me nog altijd kwetsbaar, ook onzeker over mijzelf en ben o zo bang voor een terugval zoals ik die had.
Zoals daarstraks ook bij die receptie, ik was hondsmoe en had grote honger en dan die mensen met glaassjes rode wijn. Ik had het echt even moeilijk. Duidelijk dat vermoeidheid een valkuil voor me vormt. Een situatie die niet altijd valt te vermijden. Ik was blij dat mijn man voorstelde maar gewoon naar huis te gaan. Het was er gewoon veel te druk.
Alleen zou ik dus niet naar die receptie gegaan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, vermoeidheid is een grote valkuil, ben ik ook achter gekomen!!

En nu ga ik lekker weer naar bed, is me vanmiddag best bevallen en kan ik morgen heerlijk uitgerust weer naar mn kleine manneke om op hem te letten en zn moeder bij te staan!!

Allemaal alvast een goede nacht gewenst, ook jij Soothe, als je meeleest!!

Tot morgen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS, wat is vinger aan de pols? Dat klinkt goed! bij mij ging het eigenlijk vrij snel weer mis toen de AdB behandeling gestopt was, van vrij intensief kontakt en mijn ei kwijt kunnen naar opeens niks meer.. ik vond dat behoorlijk lastig en moeilijk en was eigenlijk ook best wel boos en voelde me in de kou staan... maar was ook wel weer te trots om daar iets van te zeggen, dan maar weer op eigen houtje.. moest niet zeuren, zo is het leven nou eenmaal.. maarja het werkte dus niet helemaal zoals ik wilde!

Mede ook een reden dat ik dit forum ging vermijden denk ik achteraf.
Ik ga dan ook maar eens kijken of er nog sprake kan zijn voor een gevalletje nazorg ;) want ik weet nu al dat het weer een flinke klus gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas, welkom terug op het forum. Ik hoop dat je hier weer de steun kunt vinden die je nodig hebt, je gaat in ieder geval alweer twee dagen goed heb ik gelezen. Ik moest erg lachen om de capriolen van Tapas (je hondje).

Corinne, vermoeidheid is voor mij ook een grote valkuil, maar ik moet zeggen dat ik op het moment bekaf ben, en toch niet wil drinken. Het wordt dus wel steeds beter.

Ik heb besloten voor vandaag maar te stoppen met werken, ben zo'n beetje tot nu toe bezig geweest. Vandaag een lange dag gewerkt, waar ik ook nog telefonisch met aannemer en woningbouwvereniging in de clinch heb gelegen :angry:, met de hond naar de dierenarts geweest voor zijn inentingen, naar de Karwei geweest voor structuurverf, en daarna nog een paar muren met een speciaal middel schoongemaakt en met ruim water weer afgenomen. Pffffffffffff, wat een werk zeg, en dan moet die structuurverf er dit weekend dus ook nog op.
Het komt er op neer dat slechts een kant van mijn keuken wordt opgeknapt, daar is vandaag gestucadoord. Ik heb echter extra kasten besteld voor aan de andere kant van de keuken, en moet een fors bedrag betalen hiervoor en de 'bijkomende meerwerkkosten'. Dus ging ik ervan uit dat die muur ook netjes opnieuw gestucadoord zou worden. Niet dus. De meerwerkkosten bestaan uitsluitend uit het ophangen, die muur is voor onszelf. Zakkenwassers!
En omdat ik geen mooie nieuwe kasten op een smerige muur wil hebben, moet dat dus dit weekend gebeuren. Weten jullie alvast waar ik mee bezig ben.:wacko:

Tapas, ik ben jaloers op je schoon gepoetste huisje, je zou die troep hier bij mij eens moeten zien.

Inmiddels is het geloof ik 12 uur, dus Soothe, gefeliciteerd met je verjaardag! :present::musicnote::camera::moon:

Ik ben inmiddels zo moe, dat ik zo mijn bedje maar op ga zoeken. Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat al 8 dagen goed.. meestal lukt het me om 3 tot 6 dagen aaneen niet te drinken, maar nu zijn het er al 8.. dus ja, eigenlijk toch 2 dagen hihi...

Ik begin nu langzaamaan ook te genieten van mijn schone huisje.. ben wat rustiger door de slaapmedicatie en kan nu ook weer wat rustiger voelen en denken en het positieve zien gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tapas,

Nadat de behandeling klaar is, kun je nu in ieder geval kiezen voor het vinger aan de pols traject. Dit betekend nog zes weken een keer in de week contact met de eigen hulpverlener. Die kijkt dan nog naar je momentbeschrijvingen en je kunt een mail sturen met hoe het met je gaat en wat je ervaart.
Ik heb nu alweer mijn 2de wekelijks contact gehad en ben blij dat ik het gedaan heb. Gewoon het feit alleen al dat ik dat contact heb, geeft me een veilig gevoel: er wordt nog op gelet door een deskundige.
't Is net fietsen met zijwieltjes, toch gaan die er ook af over vier weken. Dan moet ik op eigen benen verder. En dat in een periode dat alle verdere sociale contacten ook op een laag pitje gaan i.v.m. de zomervakantie.
En ik voel me nog zo kwetsbaar en ik ben ontzettend bang voor een terugval.
Mijn vriendin zal duidelijk veel meer mail van me gaan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Verbouwingen en die meerkosten, terwijl ze zelf schade hebben aangericht; om gek van te worden.
Ja, die vermoeidheid en dan die glaasjes wijn voor je zien. Nou, ik was gelukkig niet alleen en anders zou ik niet eens gegaan zijn naar die receptie.

Ik wens je alvast welterusten. Ik trek het ook niet lang meer en ik moet er morgen weer tijdig uit.
Ik heb geprobeerd om mijn afspraak morgen af te bellen, maar ik kreeg mijn pianomaatje niet te pakken. Dus zit er niets anders op dan toch maar te gaan, ach, misschien voel ik me morgen wel beter, maar geoefend heb ik niet deze week, ik heb alleen de piano op les gezien. En dan is volgende week ook weer zo'n drukke week. Daarna wordt het hopelijk minder druk.

Werkloos zijn en dan zo toe zijn aan vakantie, het is eigenlijk te gek voor woorden.

Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Dat wordt dus spannend morgen, geef hem van katoen, met de hulp van je zus.
En deze keer wens ik je een dubbeldroge dag. Is er een uitwijkmogelijkheid voor het geval het toch gaat regenen?

OK sloom ze op en slaap lekker.

Ik ga ook opslomen en dan ben ik ook hopperdepop naar bed. Ik hoef pas om 9.30 op, maar ik zet toch maar de wekker, want ik heb het gevoel dat ik meer dan het klokje rond kan slapen.

Sorry voor de huisgenoten, maar dat wordt weinig wassen draaien dit weekend en geen inhalen op maandag en dinsdag. Dat is de eerste keer in jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tapas waarom zou je erbij drinken als je je toch al goed voelt?

Dat is het verradelijke van onze gedachten omtrent drank.
Jezelf op het verkeerde been zetten.

Goed of slecht voelen, het blijft wel dezelfde rotsooi die je naar binnen werkt.
De andere dag met een kater zitten en de circel is weer rond.


Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...