Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Juni


Rudy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

Tapas welkom terug.
Het gaat je lukken.

Marieke ons lichaam maakt zich op voor een grote hoeveelheid alcohol als wij emotioneel worden of wanneer er spanningen zijn.
Dat is ze zo gewend.
Dat hoeft geen reden te zijn er ook echt een te nemen.
De emotie toe laten is een confrontatie met de nieuwe mens Marieke die niet meer drinkt.
Dat is wat je hebt verdiend zonder je daarvoor in allerlei bochten te moeten wringen.
Je doet dat goed Marieke.

Ik ben vroeg wakker en heb het vannacht koud gehad.
Ik heb de electrische deken aangezet om warm te worden.
Hartje zomer...
Ik stap in de auto en ga ontbijten even over de grens in Duitsland.
Even een trui aantrekken.

Laat de eerste staan dat voorkomt een hoop narigheid.
Maak er een mooie dag van, ik ga er aan beginnen..

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen forumvrienden,

Na een zeer gespannen week voel ik dat de rust in mij terugkeert. Zoals ik al gister schreef denk ik dat ik een aanval van mijn bingeduivel heb afgewend.
@ Mies een bingedrinker is iemand die een periode lang grote hoeveelheid alco continu drinkt en vervolgens stopt om een paar dagen of weken niet meer te drinken.
Het afwenden voelt aan als een grote overwinning. Ik moet wel vermelden dat zonder dit forum het waarschijnlijk mij niet was gelukt.
@ Houtje gefeliciteerd met je 20 mnd ADB en blacky met je 10 mnd ADB
@ Gem, hoe gaat het met je.
@ Soothe, mocht je mogen lezen, ik mis je.
@ Corinnen, ik ben hartstikke blij voor je dat je een leuke baan heb gevonden en vooral omdat je de alcohol kan weerstaan.
@ Tapas, ik ben ook een bingedrinker en ik herken je verhaal. Wij bingedrinkers kunnen inderdaad wekenlang zonder alcohol en als we beginnen dat kunnen drinken totdat we erbij neervallen.
@ Rudy je schrijven van gister is ontroerend. In het verleden heb ik vaak banen opzegd omdat ik me schuldig voelde omdat ik zoveel verzuimde. In mijn relatie was er altijd ruzie.
@ En allen die ik vergeten ben een heel prettige vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

brrrr... ja het is inderdaad fris.

@marieke:
Fijn dat je dat glas wijn niet hebt gedronken. Die mutsen zijn dat toch niet waard? Niets is het waard. Je ook nuchter door dit soort vreselijke gevoelens heen slaan, geeft je kracht en zelfvertrouwen. Goed hoor.
Ik kan me het gevoel dat je had wel goed voorstellen. Vreselijk als mensen zo doen, maar ja... het zegt alles over hun. Sta daar lekker boven en dat doe je gelukkig ook. Je bent een krachtig persoontje en laat je vooral niet onderuit halen door anderen, het zijn ook maar mensen. Vergeef ze... hahaha buh, maar toch... een klein beetje meen ik dit wel.

Ok, tijd om op te staan... weer een dag werken. Ik voel me ***, maar ja.... what else is new. Maarruh, ik drink niet en ben dat ook zeker niet van plan.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
zo dadelijk vertrek ik naar mijn werk , laatse dag en ben er blij om :-))
tapas fijn om je terug te lezen ga er voor .
ik voel mij een beetje beter als gisteren .
ik wens iedereen een fijne adb dag , samen komen we er wel
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, petje af, goed van je. Ik kan me zo voorstellen dat jij je vandaag erg sterk voelt dat je die eerste hebt laten staan!

Ik zal mezelf es uit bed slepen, bleef het liefst de hele dag liggen. Het ziet er buiten grijs en grauw uit.

NuU Vandaag.

NU, vandaag, wil ik proberen alleen deze dag te leven en niet te proberen alle alle problemen van mijn hele leven in 1 keer aan te pakken. Ik kan gedurende twaalf uur iets doen dat me helemaal van mijn stuk zou brengen als ik het een leven lang vol zou moeten houden.

Heb een goeie dag vandaag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen allemaal, sinds zeker een maand of 6 heb ik nu een katerloze vrijdag.. en ben ik zelfs vroeg op... tsssssss... nog 2 voor mij gevaarlijke dagen voor de boeg, de vrijdag en de zaterdag. Ik drink zowiezo niet als ik de volgende dag moet werken, dat is weer een voordeel. Normaal zou ik nu een flink stuk gaan hardlopen maar helaas heb ik een blessure... misschien dat ik toch een klein stukje zo ga lopen, het begint zich wat te herstellen en ik mis het gewoon vreselijk als uitlaatklep tegen de onrust.

Iedereen een fijne dag toegewenst, raar om hier weer terug te zijn maar toch een goeie stap geweest.
een commitment voor de komende zware dagen.

Vandaag eerst maar eens mijn huis opruimen want dat is er de afgelopen periode behoorlijk bij ingeschoten, steeds stukje bij beetje maar voor je bij het volgende stukje en beetje bent is het eerste alweer een zootje....;-] en is het nooit af!

sterkte vandaag aan alle medeworstelaars.

Marieke44 ja hoor ik weet nog wie je bent, en wat goed dat je gisteren drankloos bent doorgekomen, zo'n avond is wel de trigger!

Joann, een wat late reactie, hoop dat het nu goed met je gaat, wat moet jij je rot gevoeld hebben de afgelopen maanden in die fake-wereld, Zolang een "spel" spelen, ik zou het niet kunnen! vind je bekentenis wel heel moedig en hoop voor je dat het een aanzet is om er mee aan de slag te gaan. Makkelijk zal het niet zijn maar met een leugen leven is nog minder makkelijk. Als het misgaat laat je dan ook je stem horen? Eerlijkheid duurt het langst, je mooier voordoen dan het is hoeft nu niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas... welcome back, al had ik liever gezien dat je weggebleven was, maar je snapt wel wat ik bedoel... :huh:
maar ja zoals het er nu voorstaat ben ik blij dat je de weg hiernaartoe nog weet te vinden. Geen spijt hebben van je terugval, maar genieten van je nieuwe overwinning, dat is moeilijk maar je weet het is toch het beste. Ga er voor en herpak jezelf, je weet nu des te beter wat het verschil is en hoeveel het uitmaakt.
Sterkte, we blijven je steunen, en misschien kunnen we nog eens naar Tapas, The Sequel kijken... ;)

@ iedereen: hou het droog en maak er een mooie dag van (ongeacht het weer...) :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemaal goedemorgen.....ik ben erg onder de indruk van sommige verhalen....heb zo weinig tijd op het moment om alles te lezen,ga zo werken,zodra ik kan lees ik weer bij.
@Sandra bedankt voor de uitleg:ik denk dat ik dan ook tot de categorie behoor,heb een periode van 4 mnd adb achter de rug,nu kwakkelt het weer,4dagen adb, 2dg de fout in.Maar vandaag gaat het goed komen dat voel ik nu al
@marieke 44, super wat sterk van je,en wat een waarheid als een koe:Wie iets wil doen vind een middel.
Wie niets wil doen een excuus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Vroeg opgestaan. Dan de wekelijkse boodschappen en nog wat andere klussen.
Gisteren ben ik met mijn man naar de goedkope super geweest voor fris, keukenpapier en dat soort dingen. Daar we altijd vrachten daarvan in huis halen, nemen we altijd veel boodschappen kratten en tassen mee. Omdat ik kratten moest verzamelen kwam ik de drankflessen weer tegen. Er bleken nog 2 aangebroken flessen van dure drank bij te zitten. Zoals eerder vermeld, voel ik me op dit moment niet geheel zeker van mezelf. Vanmorgen dus ook tegen mijn man gezegd dat ik die aangebroken flessen ging leeg gooien, hoe zonde het ook is. Het risico om uit een aangebroken fles een slok te nemen vond ik veel te groot.
Dus door de gootsteen met die handel. Nu zijn er alleen dichte flessen. Er is dus nog drank in huis, maar ik vind dat ik daarmee moet leren leven Ik wil mensen wel een wijntje o.i.d aan kunnen bieden als ze onverwacht langskomen.

Mijn psych heb ik al op bezoek gehad, dus ik heb weer wat huiswerk te doen.

Sandra, Marieke, Mies: het gaat goed zo!!

Water; ik ben zeker van plan er en droge dag van te maken!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ gemotiveerd,
drank wegspoelen omdat je weet dat er een risico is is heel sterk.Je beschermt jezelf voor de verleiding.

Heb nog fff zitten lezen en wil iedereen bedanken die gereageerd had op mijn praatjes,had jullie nog niet eens allemaal gezien.dank voor al die opstekers.Ik voel me echt een beetje opgenomen worden .
Ga nu echt naar mijn werk ,goede dag vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
ik las dat er misschien een vacature komt op die school waar jij werkt. dat zou wel heel geweldig zijn.
Het klikt wederzijds, je kan nog even proefdraaien....ik hoop voor je dat het wat wordt! Je hebt het verdiend na zo'n lange tijd. Het zou wel een mooi kado zijn he, na 2 1/2 maand ADB.
Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Eerst en vooral een fijne ABD dag gewenst en succes bij het ADB worden, dan wel blijven.

@Moesje,
Ik heb je link van gisteravond gelezen. Wij vrouwen zouden dus geneigd zijn langer te wachten met het zoeken van hulp uit schaamte en angst voor het wijzende vingertje. Dat zou dus de reden kunnen zijn dat de internet behandeling door zoveel vrouwen wordt gevonden. Lekker anoniem. Als je je hier bij de reguliere verslavingszorg aanmeldt, worden de kosten vergoed door de AWBZ, daarom al moet dit via de zorgverzekeraar. Destijds al had ik iets van waar is de laagdrempeligheid als meteen al een zorgverzekeraar van je probleem op de hoogte wordt gesteld. Voor het betreden van dat gebouw keek ik trouwens heel goed rond om te kijken of er geen bekenden rondliepen. Geen bekenden: sein groen om aan te bellen. Dan in een wachtruimte vrij lang wachten en weer de spanning of er niet een bekende binnenstapt.

@Sandra,
Het is heerlijk voor je die bingeduivel te hebben weerstaan. Lijkt mij moeilijker om te stoppen met drinken als je een bingedrinker bent, dan wanneer je dagelijks een grote hoeveelheid drank wegwerkte (zoals ik).

@Rudy,
Waarschijnlijk heb je je Duits ontbijt al verorbert en zit je in de auto richting huis. Geeft dit een beetje vakantiegevoel?

@Tapas,
Voelt lekker een katerloze dag. Sterkte vandaag en toch veel plezier met het opruimen. In ieder geval heb je een bezigheid om handen om vandaag tegen de gremlins te vechten als ze onverhoeds de deur binnen slippen.

@Marieke,
'k Hoop dat je man snel weer opknapt.

@Mies,
Hou die gedachte dat het vandaag goed gaat komen vast. Ga ervoor.

@Gem,
Beter die dure drank door de gootsteen, dan het risico al de inspanningen op de tocht te zetten.
Het zal je vast opgelucht hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

Ik moet zo ook boodschappen doen: brood kopen en een lap maasstof (of hoe dat ook moge heten) om een zak te maken om de kleding te beschermen tijdens het drogen. Onze wasdroger vreet tegenwoordig kleding kapot en altijd nieuwe of favoriete kleding. Ik had gister nl. gebeld met de leverancier. Het zou een wel heel dure reparatie worden, maar ze deden deze oplossing aan de hand. Mocht dit nu niet afdoende werken, dan moet er maar een nieuwe komen. Hoewel ik dat nu niet als een cadeautje in het vooruitzicht had voor me. Ik heb in ieder geval genoeg geld uitgespaard voor zo'n aanschaf.

En ja, wat dat baantje betreft, het zou wel heel erg leuk zijn als daar wat uit voortkomt. Toch maar niet de huid van de beer verkopen voordat hij is geschoten.

Ik moet nu dadelijk de deur uit, anders komt er niets meer van die boodschappen. Om 13.45 is de diploma-uitreiking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
dat is een leuk vooruitzicht, de diploma uitreiking!
Je zult vast heel trots daar zitten, als moeder "van".
Gaan jullie darana nog wat doen om te te vieren of hebben jullie dat al gedaan.
Probleem van de droger ken ik. Zo'n "zak"helpt wel meestal. Een kussensloop (of meerdere) helpt ook. Heb je geen oude slopen? Hoewel een droger zak met een leuk printje en zelf gemaakt natuurlijk ook niet weg is....
Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen

wat een k*tweer he.......zit hier met een vest aan en lag vannacht ook te rillen van de kou.
Wordt tijd dat Twan terugkomt om het goede weer te voorspellen...:D

Zo, ff lekker een middagje oppasvrij, kan ik tenminste hier wat gaan ruimen, heb ik zo'n zin in....:(

Dus tot later!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede dag allemaal, De dag schiet al weer op want het is nu 13:11 uur.

@Rudy: Woon jij ook tegen de duitse grens aan dan? Ik iig wel, ik vanuit Drenthe en jij?

@Sandra: Soothe leest dit hoor :)

@Mick: zeker fris. Daarnet ben ik zelf nog even in een warm bad gezakt... Wat nou zomer. Volgende week zaterdag 7 juli heb ik hier een tuinfeest. Ik mag hopen dat de natuur zich dan herinnert dat het ZOMER is.

@Blacky: Goed advies, leven bij de dag. Laten we dat maar doen. :)

@Tapas: Welkom terug jij als oudgediende ik ben nog maar een beginneling hier (niet wat drinken betreft, daarin ben ik een oude rot in het vak :D).

@Marieke: fijn dat je je zo goed voelt. Dat is altijd fijn, dan kun je problemen beter hanteren !

@Water, Mies, Gem en Corinne jullie ook allemaal een hele fijne verantwoordelijke dag. Dan komt het allemaal wel goed.

@Soothe: heel veel sterkte weer verder vandaag en niet zenuwachtig zijn voor morgen hĆØ voor je ....ste verjaardag. Of mag je leeftijd wel genoemd worden. Voor dames is dat meestal not done maar voor heren maakt het niet uit, toch? :D. Ik hoor dat wel van je of ik het mag onthullen.... of heb je dat al eens gezegd op het forum. Ik weet het niet meer. Nou ja, een prettige dag, we spreken elkaar.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie,
Fijn een middag vrij. Geniet ervan en laat de boel de boel joh. Je hebt de afgelopen tijd zo weinig tijd voor jezelf gehad!

@Luciene,
Ik hoop met je mee wat betreft beter weer. Heb net in de druil boodschappen gedaan. Heb ik toch al een hekel aan, maar in de regen ben ik nog veeeeeeeeeeeel zieliger.
Afijn, het leed is geleden. Nu mezelf nog ertoe aanzetten om wat dingen te doen vanmiddag.

@Marieke,
Zorg jij maar goed voor je mannetje hoor! Kan hij morgen weer gaan werken....

@Snooker,
welkom op dit forum. Heb al een reactioe geplaatst bij je aanmelding.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Charlie, hij zei net dat hij zich nog heeeeeeel jong voelt en dus dat ik mocht zeggen dat hij 59 jaar wordt morgen.... Ik heb iets naar hem laten sturen, waarvan ik hoop dat zijn hele leven veranderd!!!...

Is dus nog een verrassing voor hem. Een cadeautje voor je verjaardag is altijd leuk, hoe oud je ook wordt, toch?

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was de eerste vanmorgen, de tent was net open.
De broodjes konden niet verser.
Goed ontbeten voor een habbekrats.
Sommige Duisers drinken bij het ontbijt ook een potje bier.
En enkelen staan drie uur en langer voor de gokkast hun salaris te verdoen.
Net mensen.

Lucienne ik woon in de Achterhoek aan de grensovergang richting Bocholt.
Ik woon officieel in Holland maar ben vanwege mijn relatie regelmatig in Belgiƫ te vinden.

Charlie blijf niet doorgaan tot je er bij neervalt, geef toe aan je vermoeidheid.
Ik ga een uurtje op de bank.
Verwarming aan, oorkleppen op en een trui aan.


Tot later...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...