Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Juni


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Luciene,
Misschien een nieuwsgierige vraag, maar je had het er gisteren al over:
je hebt besloten te minderen i.o.m Tactus. Denkt Tactus ook dat je na zolang alcoholgebruik toch kunt minderen? Als ik het verhaal van die TIQ's lees, zou dat dus neit kunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja oorwarmers zijn wel een goed plan :)

En Gem ik moet ook nog boodschappen doen. Ik heb er zo'n hekel aan maar doe het toch maar even snel zo. Het is nu 14:25 uur en zit vanuit het bad daarnet - omdat het zo koud is - nog in ochtendjas. Ik ga me om 15:00 uur aankleden en naar de winkel.

Ik hoop juist dat Soothe nu helemaal zenuwachtig wordt van het idee dat er iets komt morgen en
daardoor nergens anders meer aan denkt........:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra ik heb weleens gedacht dat mijn werk niet heeft geleden onder mijn drankzucht maar bij nader inzien heeft lichaam en geest veel te lijden gehad door dagelijks teveel te drinken ..

Op het laatst verzuimde ik regelmatig.
Mijn lijf was op.
Met dat gegeven omgaan kon ik niet.
Inmiddels heb ik binnen dat slijtage proces mijn grenzen gevonden.
Leren omgaan met lichamelijke pijn door niet tot het uiterste te gaan zoals vroeger.
Accepteren dat ik moet inleveren.
En vragen om hulp....

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er weer een beetje door vandaag. Heb gisteren flink gehuild, en dat was heel lang geleden. Heeft me eigenlijk wel goed gedaan.

Vandaag begint hier de zomervakantie. Mijn ene zus vertrekt vandaag op reis, de andere volgende week, en over twee weken vertrekt ook mijn hartsvriendin voor drie weken. :(

Misschien ga ik Nederland onveilig maken voor 1 of 2 dagen. Wil dringend een keer proeven van Rivella, Dubbelfrisss en andere drankjes die hier dagelijks ter sprake komen maar bij ons niet te krijgen zijn. Jullie zijn gewaarschuwd. :D

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Gem,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets hebt van hoe kun je nou minderen en dat ook t.o.v. de TIQ's. Dat verhaal heb ik natuurlijk gelezen en zelfs hier een keer op het forum gezet. Voor ieder werken die TIQ's anders. Dus ik ga ontdekken hoe ze bij mij werken. Zou toch zonde zijn als het bij mij langzaam werkende TIQ's zijn en ik daar geen gebruik van maak :D:D

Ik ben zodanig eigenwijs dat ik vind dat als ik nu echt helemaal moet stoppen ik nog een gevangene van de alcohol ben. Mensen, en ook op dit forum, zijn soms jaren gestopt en toch denken ze nog bijna dagelijks aan alcohol. Dan ben je voor mijn gevoel niet echt de alcohol de baas. Oké, je drinkt dan niet maar die alcohol heeft je dan nog in zijn/haar macht als het ware. Ik wil proberen of ik toch sociaal kan drinken. Het is de keuze die ik op dit moment maak.

Kijk ik ben er zelf bij :) als het niet gaat en dus als ik niet in staat ben om mij aan mijn eigen afspraak te houden moet ik deze beslissing herzien. Je kiest met Tactus heel overduidelijk op welke dagen je niet drinkt en hoeveel glazen op de dagen dat je wel wilt drinken.

Maar ik hou jullie op de hoogte over hoe het gaat. :D

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fran,

Heel veel sterkte. Goed dat het nu weer een beetje gaat. De hele boel bij elkaar janken wil zeker wel eens helpen. En als iedereen dan om je heen ook nog op vakantie gaat.... Maar kom maar lekker naar Nederland dat is weer even wat anders.

Sterkte!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even snel tussendoor,
het gaat nog steeds zonder alcohol,
maar goed is iets heel anders!

Ik weet het, het hoort erbij,
maar tis wel lastig.
Gelukkig is de lichamelijke afkick
ver over, en uit alle verhalen die ik al die maanden hier
heb gelezen weet ik zo ongeveer wat me nog te wachten staat.

Hoofd omhoog maar,
en glimlachen naar mijn spiegelbeeld
(pff ik wist niet eens dat ik zo chagerijnig kon kijken :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik er zo even ongenuanceerd tussen val... al dat geroos... is me nooit helemaal duidelijk geweest. Ik heb gewoon last van roos en ik gebruik dus Head en Shoulders.. dat helpt wel degelijk. Maar nu ik hier weer van al dat soort enge soorten roos lees, wat moet ik nou??? Moet ik nu in paniek raken en de head en shoulers laten staan of gewoon daarmee doorgaan en allerlei andere drastische maatregelen gaan nemen??? Als je nou maar niet gaat zeggen: neem een borrel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog tegen jullie allemaal wil zeggen is dat ik het zo knap vind dat jullie als er een "trigger" is waardoor je zin hebt in alcohol een weg vind om niet te drinken(bijv.met nootjes en pinda's).Ik zelf heb tot nu toe zonder hulp mijn weg moeten vinden en juist die "triggers"maakten dat ik weer overstag ging......ik hoop echt dat ik als de behandeling start een aantal handvaten krijg om dan juist niet aan een glaasje te gaan.Het lukte wel af en toe om sterk te zijn en ik haalde zelfs periodes van 4 mnd zonder alc.,maar toch ging het dan wel ergens weer fout en moest ik weer van voor af aan beginnen.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joann, :heart:
Lieve Joann, heb jouw verhaal hier gevolgd en ben vol bewondering maar ook vol begrip.... Je bent en blijft voor mij een bijzonder iemand... je weet wel hé? Zonder geheimzinnig te doen naar anderen... je hebt mijn geloof in jou, maar ook mijn twijfels gekregen. Niet geheel onterecht. Maar laat me zeggen dat het geloof in jou nog altijd wint. Je kunt het best, maar ik weet heel erg goed welk geweld je moet ondergaan om zover te komen dat je ook werkelijk de alco de baas kunt zijn.. Liegen naar de buitenwereld valt niet mee, om de dooie dood niet. Daar weet ik alles van, en ik niet alleen, vrees ik. Maar lieve Joann, als je het nu echt meent kun je daaruit alleen al zoveel positieve energie halen dat je al een heel eind geholpen bent op je weg naar ADB..... Verwacht niet meteen teveel bijval van je omgeving... geloof in jezelf, en eigenlijk moet ik nu zeggen Jezelf, met een hoofdleter. Gek he, dat de eerste drie letters hetzelfde ziin als de naam van de Verlosser. Jezus.... de tweede helft is weer heel wat anders: Elf... Een volk dat dicht bij de natuur leeft, geen leeftijd kent, geen menselijke beperkingen...
Grappig, of juist ernstig... Jezus..Elf... Jezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies,

Afleiding is het toverwoord...
En Actie , maar die 2 gaan hand in hand denk ik!
Misschien vind je iets wat je kan helpen op tips&trucs
daar staan een heleboel dingen beschreven over hoe om te gaan met
trekmomenten.
Al ben ik zelf ook nog maar net bezig, afleiding helpt
dat merk ik, en meestal gaat dat gepaard met actie....
als is het maar om een glas water in te schenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mies,
Even een reactie op je opmerking:
ik heb vanmiddag zo'n vreselijke zin gehad in een glas! Niet te geloven. Raar, want ik dronk tot voor een paar maanden terug helemaal niet 's-middags, in ieder geval niet op de vrijdag. Het gevoel begint nu weer langzaam weg te ebben. Terwijl ik dit schrijf voel ik meteen weer een bepaald gevoel in mijn mond, dat voorheen vroeg om een glas! Zo raar!
Het heeft helaas uren geduurd dat gevoel. Ik ben niet eens andere dingen gaan doen, zo bang was ik voor mezelf. Ik heb stilletjes gewacht tot het overging. En het gevoel is bijna over. Ik ga het weer redden vandaag, al heb ik nog niet zo'n sterke aandrang gevoeld als vandaag.
Blij dat ik vanmorgen de aangebroken flessen heb weggegooid! Uiteraard had ik daar vanmiddag spijt van, nu ben ik blij dat ik het heb gedaan.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...