Spring naar bijdragen

vrijdag 17 augustus 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Het is elke ochtend maar weer de vraag hoe ik wakker word. Het schijnt (las ik uit safi dr stuk) dat stoppen met drinken gepaard gaat met stemmingswisselingen. Nou, hier heb ik dus ook behoorlijk wat last van. Er gebeurd ook zoveel met mn gevoel. Veel dingen die ik toen (bijna 9 maanden geleden) leuk vond, vind ik nu niet meer leuk. Mijn huis, mijn baan, mijn relatie en mijn vrienden. Nu staat dit alles op losse schroeven. Ik werd verliefd en dit zorgde voor de nodige opschudding en dit is nog steeds niet voorbij. Het heeft me wel aan het denken gezet en in beweging gebracht. "Ze" zeggen dat je in het eerste jaar geen te grote beslissingen moet nemen en alles rustig op je af mag laten komen. Dit is dan ook waar ik dan maar zoveel mogelijk naar luister. Makkelijk is het niet altijd, zeker als mn gevoel vaak iets anders tegen me zegt. Het is moeilijk mezelf in deze periode te vertrouwen in dat gevoel. Ik "wacht" het nog rustig(?) even allemaal af. Het klinkt misschien nu wat somber (zo voel ik me nu ook), maar ik zei al, het zijn stemmingswisselingen. Over een uur kan ik me anders voelen. Wat wel zo lekker is, is dat ik niet meer hoef te drinken, dat is een enorme bevrijding. De rest neem ik op de koop toe en vertrouw erop dat het goed komt en dat het ook ergens goed voor is om het zo allemaal te voelen.
Ik ben begonnen op dit forum, heeft me goed geholpen in het begin, zeker door de steun van een aantal mensen hier. Op dit moment moet ik toegeven, dat ik niet meer zo "vrolijk" word van dit forum en denk ik vaak; "Wat doe ik hier eigenlijk nog?" en wordt mijn gevoel van onzekerheid en eenzaamheid alleen maar versterkt, maar misschien wordt dit wel weer anders en zo niet... tja ach... dan ga ik weer verder. Ben later naar de AA gegaan en dat steunt me ook aardig. Niet dat ik trek in drank heb, maar je weet maar nooit. Ik blijf liever alert.


Ik wens ieder een fijne dag, zet m op en ook dit weekend.

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen mick ,
dat ik niet meer hoef te drinken ook voor mij is dat een enorme bevrijding
wat de stemmings wisselingen betreft hier ziet nog zo iemand
sinds ik niet meer drink zijn mijn hersens in staat een beetje na te denken , zaken die mij vroeger niet stoorden werk , relatie en noem maar op bekijk ik nu van de nuchtere kant en wat ik zie is niet altijd zo rooskleurig meer ;-((
vroeger was ik blij dat ik mijn fles had en al de rest trok ik mij eerlijk gezegt niet veel aan
maar ook ik weet dat ik die eerste periode geen al te grote beslissingen mag nemen en doe dus verder zoals ik bezig ben en ik zie wel wat morgen mijn brengt .
teveel keren hoor ik dat men vlucht in iets anders en ja ik heb daar ook bij gehoort ;-((
dag per dag zie ik wel wat morgen mij brengt
hoop nog te schrijven voor ik naar nederland vertrek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@blacky,

Ja, herkenbaar wat je schrijft. Vluchten in iets, daar ben ik een ster in. De ene verslaving was de deur nog niet uit of de ander stak de kop al weer op en dit al zo'n 20 jaar lang. Het is niet alleen maar het drinken, dat is slechts een symptoom.

Veel plezier in Nederland.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jullie gevoel goed is, Mick, en ook Blacky. Hoe langer ik niet drink, des te meer dringt het tot me door dat ik niet te hard van stapel moet willen gaan. Dat was altijd een van mijn valkuilen, dat ik veel te hard wilde maar niet kon. Stapje voor stapje, en dan ook nog bij elk stapje stil staan en kijken wat er gebeurt, voelen wat het met me doet, dat lijkt wel de enige vorm van groei en leren die mogelijk is op dit moment.
Past totaal niet bij mijn karakter, ik ga liever volle kracht vooruit. Maar wat heeft me dat gebracht tot nu toe? Een alcoholverslaving en een hoofd vol chaos. Ach ja, men is nooit te oud om te leren.

Allemaal een fijne dag. Het regent hier pijpenstelen, maar ik hou het vandaag droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge!!!!
Stemming wisselingen,was een van de redenen dat ik juist ging drinken.Vooral als de dingen zo hoog opliepen dat ik de controle verloor en mijn gedachten en emoties op de loop gingen.Dan trok ik het niet meer en zoop me klem,met als gevolg vervelende telefoontjes naar mensen en mailtjes vol scheld partijen.Alleen wist ze later niet meer en schaamde me dood als het mij verteld werd.Ach moet er mee leren leven maar dan nuchter.
Houd het droog!!
Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen MIck, Blacky,An en alle andere,

Blacky de stemmingswisselingen heb ik mijn levenlang al. Vooral rond mijn maandelijksecyclus. Ik ben nu 10 dagen weer gestopt en moet ik je wel vermelden dat naast toename van de vrolijkheid bij mij ook een groot gevoel van eenzaamheid en leegte insluip. Momenteel ik accepteer ik al mijn gevoelens en probeer het niet eens meer te begrijpen.
Vandaag moet ik naar amsterdam om een visum te halen voor mijn vakantie. Als dat geregeld is dan heb ik alles nu geregeld voor mijn vakantie. Nog 2 weken en dan gaan we lekker vliegen. Het werk dat zien we na terugkomst wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
START DAG 4: dat de somberheid toeslaat is logisch! Als je drinkt ben je alleen maar met drinken bezig. Hoe krijg ik het in huis, hoe ga ik het innemen, ha ik ben vrolijk, oh nu een kater, shit, hoe kom ik uit die kater, hoe moet ik met het bezoek omgaan???? En nu... de naakte waarheid... we ZIJN ER WEER!! HOERA
VANDAAG DRINK IK NIET (stond op met barstende koppijn en dikke kop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen an ,
dag vier en zo komen er dag per dag dagjes bij :-))
sandra er zijn hier meerdere meiden welke last hebben diene cyclus :-((
zo ik trek mijn schoenen aan en ga vertrekken
een lieve warme knuffel aan mijn kattekes en aan mijn hondje zal ze missen ;-((
wat ik een nacht niet zal missen is dat een van die twee kleine duvelkes zijn klauwen in mijn kont gezet heeft vannacht ;-))
mensen ik hoop dat ik jullie kan lezen want jullie behoren ook al tot mijn leven
we doen allemaal stille voort
ps indien jullie een donker blauw autoke zien voorbij zoefen met belgische plaat is my :)
hou jullie taai
knuffels aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn somberheid bestond uit teleurstellingen en een negatieve denkwijze over alles
wat op mijn pad kwam.
Ik stond nergens bij stil en mijn omgeving bevestigde mijn negatieve gedachten en wat ik over hen had geleerd.
Ik was makkelijk te beinvloeden en altijd met anderen bezig.

Anderen en de omstandigheden bepaalden grotendeels mijn stemmingen, omdat ik niet met die omstandigheden om kon gaan.

En wie staat er als tiener bij stil dat het bevrijdende hemelse gelukzalige gevoel van één schnapps de eerste tekenen van een verslaving zijn?
Nadat ik ben gestopt met drinken was mijn wereld nog steeds een chaos.
Ik heb daarin mijn weg gevonden mede dankzij de professionele hulpverlening en de AA organisatie.
Mijn relatie was mede door het drinken ten einde.
Uit elkaar gegroeid en voor het eerst kreeg ik weer aandacht van mensen van het andere geslacht.
Voor je het weet wordt je meegesleurd in een draaikolk van oningevulde verlangens.
De roes van de verliefdheid, het heimelijke gevoel begeerd en geliefd te zijn.
De wonderschone fantasiën.

Je maakt toekomstplannen voordat de oude rommel is op geruimd.

Verliefdheden in het eerst jaar van inventariseren, het is zo herkenbaar, maar levensgevaarlijk voor je nuchterheid.
Blacky het is niet voor niets dat in AA het verhaal de ronde doet van het eerste jaar
een hond of een plant te nemen.
Als beide na één jaar nog leven denk dan eens aan een relatie.
Er zit een kern van waarheid waar verliefden vaak de ogen voor sluiten.
Het is verschoonbaar.

Liefde of geluk zijn niet het resultaat van bepaalde omstandigheden.
De omstandigheden zijn het resultaat van liefde en geluk.
Eenmaal het geluk en de vreugde terug in mijzelf hervonden ben ik gaan nadenken over een relatie als welkome aanvulling van mijn nieuwe leven zonder drank.

En als je er voor open staat, kun je nergens zoveel leren over jezelf als in een relatie.

Iedereen een fijn weekend toegewenst, hou het droog pak de eerst niet en leef per dag.

Rudy....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele buien, mogelijk met onweer. Vanmiddag afnemend buiig.

Wisselend bewolkt en vooral in de noordwestelijke helft van het land enkele buien, mogelijk met onweer. De wind is zuidwest, zwak tot matig, rond kracht 3 en aan de kust en op het IJsselmeer af en toe vrij krachtig, 5. Vanochtend breiden de buien zich verder naar het oosten uit. In de middag wordt het van het westen uit droog en schijnt de zon vaker. De middagtemperatuur ligt rond de 19 graden. Zaterdag af en toe zon en nog een kleine kans op een enkele bui. Minimumtemperatuur omstreeks 12. De middagtemperatuur ligt tussen 18 en 21 graden. De wind is zuidwest, matig kracht 3 tot 4 en aan de kust en op het IJsselmeer af en toe vrij krachtig, 5.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Aan de mensen die een grote of kleine mijlpaal bereiken vandaag: gefeliciteerd. :present::present::present::present::present:
Aan de mensen met behoefte aan wat zonnenschijn (hier zit er zo een): :rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Mick,
Sinds gisteren ben ik ook somber, maar ook heel moe, terwijl goed en voldoende slaap.
Geen jubelstemming dus. Maar waarom zou plotseling elke dag een vrolijke dag moeten zijn, omdat ik niet meer drink, soms. Ook mensen die geen drankprobleem hebben, hebben hun mindere dagen en kunnen midden op een dag plotseling het gevoel hebben van: nu heb ik er genoeg van. Verschil is dat die er zich minder van aantrekken. Wij (of tenminste ik) zijn meer gefixeerd op het voelen van onze gevoelens.
Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn drinkperiode ook veel van stemming wisselde, maar of dat nu vrolijk of somber was, drinken deed ik er niet minder om. Ik was gisteren en ben nu nog moe en dan ben ik altijd in een mindere bui. En dat sombere weer van de afgelopen tijd is ook niet bevorderlijk.

Blacky,
Niets bestaat uit rosegeur en maneschijn.

Anna,
't Is verhaal als van de haas en de schildpad.

Pietjeb/Paul,
:)

Sandra,
Die maandelijkse cyclus, toen ik de pil niet meer hoefde te nemen, wisten mijn huisgenoten eerder dan ik dat ik ongesteld moest worden. Dat zeiden ze dan ook, wist ik dat ik moest dimmen en niet zo snel mijn irritatie moest laten blijken. Ik ben zo blij dat ik daar van af ben. Geen pijn meer, heerlijk.

An,
Ja, An, en wat een tijd hou je over om iets anders te gaan doen. Mij gaf het ontzettend veel rust, omdat ik die hele logistiek kwijt was.

Blacky,
Van die nageltjes werd je zeker wakker. Hoop dat je nog kunt zitten. Een goeie reis en verblijf.

Stien,
:)

Rudy,
:)


Zo, ik ga me klaar maken om geduld te oefenen.
Heb mijn beide leerlingen vandaag voor NL les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen iedereen,
Fffjjooee, familieperikelen. Zojuist een vroeg koffiebezoek van de zoon van mijn lief. Diens exvrouw en dochter willen mij niet in de familie, de zoon heeft helemaal geen moeite met mij. Vandaag is mijn lief jarig, groot feest, en zoon heeft gisteren stennis gemaakt omdat hij wil dat ik er ook bij ben. Exvrouw en dochter op tilt, lief houdt zich wat afzijdig (gelijk heeft'ie). Ik heb tegen de zoon gezegd dat het echt heel lief van hem is, maar dat ik geen zin heb om de oorzaak te zijn van een familievete. Dochter heeft gisteren tegen mijn lief gezegd: Als dat mens (ik dus) een stap in de familie zet, krijg jij je kleinkinderen nooit meer te zien.
Wat maken mensen het soms toch ingewikkeld.
Toch raar hoe zoiets een rusteloos gevoel achterlaat en tot voor kort zou ik dat meteen overgoten hebben met wijn. Nog steeds best moeilijk om hier iets voor in de plaats te zetten, ineens dat knagende gevoel van, hè, ik mis wat.

Stemmingswisselingen heb ik ook al mijn hele leven, het komt alleen harder binnen nu, als je jarenlang gewend was om er alcohol overheen te plenzen. Het zal zich vast wel nivelleren na verloop van tijd.

Corinne het ziet er hier dreigend uit, hoop dat het vanmiddag droog blijft op de fiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, pammetjes, is oxazepam, tegen al mijn angsten. Normaal gebruik ik ze nooit overdag, maar voor het slapen gaan. Ook de vijf jaar alcoholvrij had ik die sávonds nodig: toen ben ik er eigenlijk mee begonnen. Je kan je de situatie wel voorstellen wanneer je drinkt EN die medicijnen gebruikt, griezelig.

Nu zit ik op dag vier en het weekeinde staat voor de deur, bezoek, nemen ze drank mee, wil mijn man perse drank in huis halen??? Staat ook beschreven in de cirkel. De emotionele 'verslaving', ik heb er niet eens zin in, maar de angst dat ik die ZOOI niet kan weerstaan.

Pff dat lucht al op om het te schrijven. Praten jullie me dit s.v.p. ff uit die rare kop van me !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick

Ik wil alleen even zeggen dat ik nooit somber wordt van jouw berichtjes en hoop dat je gauw weer wat helderheid in je gedachten en gevoelens vind.
Ik heb eens ergens gelezen dat in een verslaving je al je emoties en gevoelens verdringt en dat die dan bij het nuchter worden als een grote rollende sneeuwbal zich allemaal bij je aandringen.
Vandaar die gevoelens ...wie ben ik en wat wil ik?
Al die jaren van verslaving aan de alcohol heeft gewoon tijd nodig om uit je geest en ziel te gaan.
Ik hoop dat je de rust en inzicht vind die je zoekt en ook een beetje dat je je weer thuis voelt op het forum.

Blacky

ik zal tegen elk blauw autootje met Belgisch nummerbord toeteren;-)))
Veel plezier bij je dametje.

Anna
Gelukkig luisteren we beter naar onszelf nu we wat ouder zijn i.pv.altijd maar met volle kracht overal in te storten;)

Paul
Misschien kun je al die mensen nu leuke nuchtere mailtjes sturen?:P
Ik doe met je mee dus houden we het samen droog vandaag!

Sandra
dat gevoel van eenzaamheid en leegte is heel herkenbaar.
je begint tenslotte een nieuw leven en sluit een ander af.
Zie het maar als rouwproces als je die eenzaamheid en leegte voelt...en afscheid nemen aan de fles en dan wordt je vanzelf wel weer vrolijk omdat je weet dat je op de goeie weg zit

Ann
HOERA!!! JE BENT ER WEER:D !!
Succes met dag 4..jij gaat het zeker redden vandaag met die instelling

Stien
We zien je niet veel meer...alles goed?

Rudy

quote:


En als je er voor open staat, kun je nergens zoveel leren over jezelf als in een relatie.


Helemaal mee eens!
Jij ook een fijn weekend en wat zal je toch elke keer blij zijn als je je eigen berichtjes leest dat je van zo diep ...zo geweldig in het leven staat nu.
Echt fijn voor je!

Twan
Bedankt voor je weer bericht...Jij ook een fijn weekend!

Corinne
Weer een beetje bekomen van je sollicitatie?
Ik heb echt veel aan je gedacht dus maar hopen dat het helpt.
Verdanta is een van 's wereld oudste filosofieën en is gebaseerd op de Veda's en Upanishaden, dus de vroegste en heiligste geschriften van India.

Benthe
Hou je taai vandaag.:heart:
Heel begrijpelijk dat het een rusteloos gevoel bij je achter heeft gelaten..wat een kreng trouwens die dochter om je vriend zo te chanteren...daar zal hij ook niet erg gecharmeerd van zijn
Wel lief van je vriend zijn zoon om je zo te ondersteunen tegen de familie.
Komt tijd komt raad...ze kunnen je toch niet buiten houden want je bent geen mythe ..je bent een mens van vlees en bloed
Laat de gremlins niet binnen en blijf schrijven of ga lekker met Max er op uit.
Duurt nu niet lang meer voor hij bij je is...daar zal je een hoop troost van krijgen...zij voelen die stemmingswisselingen meteen en dan leggen ze hun kop op je knie en kijken je ZO lief aan dat je wel moet glimlachen en dan voel je je gelijk een beetje beter.
Ik denk aan je:present:

Verder iedereen een fijne dag...we laten hem staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen,

Vandaag een dagje verlof genomen om het eerste verjaardagsfeestje van mijn zoontje te organiseren voor morgen. Zal trouwens ook mijn eerste grote vuurdoop worden. Want de familie lust er ook wel ééntje om het zacht uit te drukken. Heb al een paar antwoorden in mijn gedachten klaar, want zie de bui al hangen als we moeten toasten...

Dat sombere gevoel soms herkennen we allemaal wel denk ik. Het is er soms zonder aanwijsbare reden. Op de één of andere manier kan ik daar dan ook vreugde uit putten omdat die gevoelens al die tijd verdrongen en verdoofd zijn geweest. Nu voel ik tenminste iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, een beginnende stopper kreeg bezoek voor zijn verjaardag en zij hadden flessen wijn meegenomen. De stopper zei: "Nee merci, niet zo'n trek in vandaag". Iedereen stomverwonderd: wat? Dat hijsbeest heeft geen trek in wijn?
"Je voelt je toch wel goed?", vroegen ze.
Na enig nadenken keek hij nogal ondeugend en antwoordde: "Ja, eigenlijk voel ik me juist kiplekker!"
Ik was een van de weinigen in het gezelschap die wist dat hij van de alcohol af wilde en ik kon mijn lachen bijna niet houden.
Deze stopper is nu al 10 jaar clean, gezond en nog steeds blij dat hij er vanaf is. Moraal van dit verhaal: zo'n avond overleef jij ook wel.

Safi, dank voor je lieve woorden. Ik krijg er geen echte gremlin van hoor, het was ineens alleen dat gevoel: ik moet wat en ik weet niet wat, en toen zweefde er ineens een fata-morgana-fles voor mijn neus. Hij is alweer voorbij gefatamorgana'd.

Voor Max heb ik achterop de fiets een bak laten monteren (tip van Tapas, hoe zou het met haar zijn). Nu is dit zo'n superdeluxe ATB met vering, en elke keer als ik over een hobbel fiets vliegt Max een halve meter de lucht in, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asjka, gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje en succes (en ik hoop ook plezier) met het organiseren.
Wat heb jij voor antwoorden klaar, als ik vragen mag? Zelf heb ik tot nu toe situaties vermeden waarbij ik mezelf zou moeten verklaren, maar als je alleen woont is dat niet zo moeilijk. Mijn meest getrouwen weten inmiddels dat ik niet meer wil drinken en waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eerste antwoord zou kunnen zijn "Ik heb al genoeg gedronken in mijn leven". Waarmee ik dan ook wel ergens aantoon dat ik mijn drinkgedrag in vraag heb gesteld. Een goede verstaander snapt het wel.
Ik wil trouwens ook wel dat mijn omgeving in zekere mate op de hoogte is van mijn probleem. Niemand is perfect en schamen doe ik me momenteel enkel over de persoon die ik ben als ik drink.
Niet over de persoon die terug zijn leven in handen neemt.

Dag 13 is aangebroken en de eerste laat ik alvast staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, je zegt we zien je niet zo veel meer. Mogelijk is het iets afgenomen, maar voor mijn gevoel ben ik toch regelmatig nog aan het schrijven in elk geval lees ik nog elke dag.

Vaak heb ik het gevoel alvorens ik schrijf dat ik in herhaling treed. En daarom laat ik het maar achterwege. Zoals vandaag het verhaal van Mick, Anna en Rudy zijn zo herkenbaar dat ik denk, ja zo is het.
Voorts wil ik niet te negatief schrijven daar heb ik n.l. mijn buik van vol. Ik wil trachten alles van de positieve kant te benaderen. Maar dat er stemmingswisselingen zijn daar ontkom ook ik niet aan.
Maar realistisch gezien, daar had ik voortijds ook wel last van.
Ik ben heel erg beinvloedbaar qua stemming en laat mij makkelijk erin mee slepen. Als er nu een té veel aan negatieviteit om mij heen is probeer ik mij daar voor af te sluiten en bij mijn eigen gevoelens te rade te gaan.
Maar óók ik ben ten prooi gegaan voor enige affectie en heb weliswaar kortstondig in een verliefdheids roes geleefd. Heerlijk was dat wel, maar ben weer met beide voeten op de grond beland.
Ook heb ik afgelopen week een dag in een andere werkkring vertoefd met de bedoeling om van werk te veranderen, maar ook hierbij is het stemmetje "geduld" jouw tijd komt nog wel.
Regelmatig in de afgelopen maanden moet ik een "pas op de plaats" maken en mijzelf als het ware onder de loep nemen. Alles weer op een rijtje krijgen, wat is "nu" belangrijk en welke stappen kan ik "nu" doen.
Ik heb het over stapjes en met kleine stapjes heb ik in de afgelopen tijd toch al heel veel veranderd.
Voor een ander nauwelijks merkbaar maar voor mij een goede ontwikkeling in de goede richting.
Hiermee is nog lang niet alles rozegeur en maneschijn maar goed beschouwd, ik voel me goed, in veel opzichten ben ik gelukkiger af dan toen ik dronk, laat staan hoe het er nu voor had gestaan als ik niet gestopt was!!!
Ik wil het niet weten, voorbeelden te over.

aanpassing; taalfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemmingswisselingen.. Ik heb er ook last van. Drie stemmingen ken ik dezer dagen en die wisselen elkaar een beetje af..

De eerste stemming is die van zelfhaat, somberheid en van het besef van wat er nog een bergen voor me liggen (en achter me). Dat er geen manier is om vergeving te voelen, te vragen of te krijgen.. Dat het allemaal een eenzame strijd is. Dat alles zo'n beetje pijn doet. Dat ik zin heb om alles zo snel mogelijk te veranderen maar dat het eerste voornemen al sneuvelt op gebrek aan energie. Die stemming noem ik: depressie.

De tweede stemming is die van absolute leegte. Ik sluit me, zoals een bloem in de regen, of zoals een oester. Ik voel helemaal niets meer en heb geen contact met mezelf, maar evenmin met anderen. Mijn geliegde zegt dan dat ik als een zombie rondloop. Het voelt als niets, als non-existent en heeft al prettig voordeel boven stemming-1 dat het minder pijn doet. Ik denk dat deze stemming de stemming is van autonome zelfbescherming.

De derde stemming is de stemming van mijn kracht. Dat heb ik heel af en toe, maar als ik het heb voelt het ook heel fijn. Dan kan ik inzien dat het weliswaar allemaal niet niets is, wat ik heb aangericht en wat een werk ik nog te verzetten heb. Dat ik niets uit het verleden kan "goedmaken", maar dat ik het wel als een gegeven kan aanvaarden en dragen (er verantwoordelijk voor zijn) en dat ik het in eigen hand heb, om er wat van te maken. Dat is de stemming van de oerkracht.

Het grappige is, merk ik, dat ik het bericht begon in de eerste stemming en al een eind naar de derde ben opgeschoven, alleen al door het op te schrijven..

Ik was een paar dagen niet op het forum. Dobberde een beetje tussen stemming 1 en 2. Ik heb mijn levensverhaal opgeschreven ten behoeve van de Pesso Therapie. Dat viel ook niet mee. Gisterenavond nog een heel gesprek met mijn Geliefde, Of beter: zij hield een heel referaat tegen mij. Of ik me wel realiseerde dat alle ruimte tussen ons voor 90% werd ingenomen door mij en mijn problemen. Dat ze - toen ik was opgenomen - dacht dat duurt nog even en dan komt er meer evenwicht. En dat het nu weer net zo is. Dat ik niet wezenlijk geinteresseerd ben, of kan zijn, door de problemen waar ik mee worstel, maar dat zij ook zo verlangt naar steun. Naar evenwicht in onze relatie..

(Zo voelt het ook als een dubbel tekortschieten: ik richt de problemen aan (en schiet tekort) en daarbovenop schiet ik ook nog eens tekort in hoe ik ermee omga)

Ze heeft natuurlijk gelijk, mijn Geliefde. Dat heb ik haar ook gezegd. Ik geloof ook dat dat het perspectief is dat goed is aan een LAT relatie. Dan kan ik ook - op mezelf en voor mezelf - de kracht vinden om iemand te zijn waar een ander wat aan heeft.

Pffffff... Enfin, ik drink in elk geval niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ferry, dat heb je goed gezien. Alhoewel ik maximaal 1 a 2 tabletten per dag neem. Soms gebruik ik een paar weken niks.
Verder verloopt dag 4 aardig, maar het valt wel tegen. Zojuist was ik echt aan het 'zoeken': ah, ik neem eens een appelte (voor de dorst)..... was best lekker.
Verder heb ik vandaag tegen mijn man gezegd dat er DIT weekeinde geen drank in huis mag komen, ik heb mezelf niet in de hand. Misschien volgende week wel. En ik hoop op internethulp, maar het schijnt overvol te zijn of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer flink wat Nederlandse taalkennis overgedragen. Knap ik altijd wel wat van op. Mijn beide lln hebben een goed gevoel voor humor, dus dat vrolijk mij altijd op en het weer werkte mee dus ik ben steeds droog overgekomen (pure mazzel). Mijn somberheid is gelukkig verdwenen.

Zo op het eerste zicht zijn hier niet veel berichten uitgewisseld. Ik ga zo eens even lezen. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...