Spring naar bijdragen

Willem


Afwezig

Aanbevolen berichten

Hallo Willem,

Je bent op een goed forum terechtgekomen, want we kennen allemaal het probleem. Iedereen heeft hier een probleem met maat houden, of je nu dagelijks teveel drinkt/dronk of in vlagen. Eén is teveel en tien is niet genoeg!

Is dit de eerste keer dat je gaat proberen Alcohol de Baas (AdB) te worden?

Ik heb zelf veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je houdt dan o.a. een alcoholschrift bij: wat heb ik gedronken, wanneer, waarom, met wie en waar, of had ik trek; waar zitten mijn valkuilen; wat voor een alternatief gedrag kan ik bedenken voor moeilijke momenten enz.

Er zijn hier allerlei draadjes met Thema's en Adviezen.

We hebben hier ook een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar heb je de meeste kans om mensen te treffen. Je kunt het daar over van alles hebben, maar ook serieuze vragen stellen of langskomen als je het moeilijk hebt.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Een slechte gewoonte is niet snel afgeleerd. Mocht je struikelen, sta dan weer op en kijk waar het door kwam. Dan met hernieuwde moed maar weer verder.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Willem,

Wekom hier op het forum. Ik ervaar het forum als heel ondersteunend.

Je schrijft dat je nog geen behandeling wil omdat je niet volledig met je billen bloot wil.

Ik ben jaren bezig geweest om zelf (lees: zonder hulp) adb te worden.

Dat is me niet gelukt. In april heb ik me aangemeld bij Tactus voor een behandeling.

En daar ga ik volledig met de billen bloot. Waarom ? Omdat het voor mij de enige manier is om mijn alcoholverslaving aan te pakken. Ik sta nu ruim 3 maanden droog (minderen is geen optie voor mij) en al was het niet gemakkelijk en is ook de behandeling niet iets wat ik zo maar even doe; het is zeker de moeite waard.

Ik wil je hier best meer over vertellen, laat het me maar weten.

Ik lees dat je 2 kleine kinderen hebt en vind het alleen maar moedig dat je deze eerste stap hebt gezet.

Zij verdienen ook een vader die nuchter en er echt voor ze is.

Ik wens je veel succes en ik dat je ook de stap naar een behandeling (welke dan ook) of hulp vragen bij je huisarts (zo ben ik ook begonnen) durft te zetten.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: WillemW
Hallo Kastanje,

Vooralsnog ga ik gewoon mee met mijn gevoel.quote>


Dat moet je ook vooral blijven doen ;).

Ik wil graag mijn ervaringen met je delen. maar omdat dit nogal persoonlijk is stuur ik je (als jij dit ook prima vind) een pb.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Willem

Mij was het nog nooit gelukt om ADB te worden...hoe weinig mijn leven ook nog voorstelde..alcohol was de baas

Het was erop of eronder...opgebiecht aan mijn man...samen naar de huisarts

Individueel traject bij Tactus gevolgd...leefstijltraining gedaan in een groep

Waar ik in mijn omgeving {mijn man,vrienden} niet over kon praten,kon ik daar wel...geen gesprek was te gek

Geen vooroordeel,geen schuld,,ik kreeg begrip en hulp

Ik heb van dag 1 geen drup meer aangeraakt...ja ik ging met de billen bloot

Maar nog steeds dankbaar, hoe moeilijk het ook soms kan zijn,dat ik deze stap heb gezet.

Ik hoop dat jij de stap ook durft te maken...

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem dat gevoel is lastig;

als je voor buigen kunt kiezen

zal blijken hoe flexibel je wel niet bent.

In je beide onderschriften lees ik nog veel onzekerheid.

Je bent vader van jonge kinderen;

misschien is het een idee hen te observeren,

wat zij doen met onzekerheden en hoe flexibel zij zijn.

Over het algemeen laten jonge kinderen zich leiden

door wat er op jun pad komt, ze leren met vallen en opstaan,

maar geven nooit op en kunnen uiteindelijk allen lopen.:heart:

En elk kind/mens heeft wel een talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem, ik begrijp je gevoel van "buigen of barsten" maar al te goed. Toch is het een irrationeel gevoel.

Je bent, weloverwogen, tot een bepaald besluit gekomen. Wat er momenteel gebeurt is dat alle kleine gevolgen van dit besluit zich als het ware samenklonteren tot een grote hoop die je even niet overziet. Dit resulteert in een gevoel van buigen of barsten. Zoiets.

Bekijk je echter als deze kleine gevolgen één voor één, dan stellen ze per stuk niet zo heel veel voor en zijn ze relatief eenvoudig te behappen.

Wat je eigenlijk alleen hoeft te doen is normaal verder leven met inbegrip van je (weloverwogen genomen) besluit zonder al te veel na te denken over de (mogelijke) consequenties. Die laat je rustig komen en je zult merken dat er niet zo veel is om bang voor te zijn.

Neem nu het etentje wat je noemde. Waar ben je nu eigenlijk bang voor? Dat er geen water, koffie of andere alcoholvrije opties op de menulijst staan? Dat er iemand komt met een trechter die je neus dichtknijpt en .... ?

Er is zelfs niemand die je KAN verbieden om alcohol te nemen. Dat WIL je enkel zelf niet op grond van je EIGEN besluit. En er is niemand die je tegen kan houden om je eigen, nogmaals, weloverwogen besluit, te volgen. Gelukkig maar! Daar kun je blij om zijn in plaats van bang.

Oh ja, welkom op het forum :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Willem, pak jezelf weer bij elkaar jongen. De eerste twee dagen zitten er weer op.

Laat het maar kriebelen en drink niet, anders kan je binnenkort weer beginnen!

Er zijn restaurants waar ze alc. vrije wijn serveren en water kan overal bij.

Zet hem op!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat redelijk momenteel, ik drink door de week niets en sport veel. De kilo's vliegen er nog niet af maar dat komt vanzelf goed!

Een van mijn drink broeders is op dokters advies gestopt met alcohol omdat zijn leverwaardes niet goed zijn. Hij spreekt hier zelf niet over, ik hoorde dit via via. Dit zet mij enorm aan het denken, spreek ik hem aan? Hoe zou het met mijn lever zijn? Al met al een boel stof om over na te denken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...