Gem Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goedemorgen!Altijd lastig een nieuwe discussietitel te bedenken. Er komt niet veel origineels uit!De dochter was vannacht weer niet tijdig thuis, dus zat ik om 04.00 uur weer beneden. Gelukkig kon ik daarna nog even slapen! Dankzij het feit dat ik nuchter ben, ben ik nu alleen maar moe. Echte moeheid dus, niet van een avond slempen en daarvan weer herstellen!Zometeen weer de deur uit en een lange dag.Ik wens jullie allemaal een prettige dag. Mijn spreuk voor vandaag:Het leven heeft oneindige liefde en oneindig geduld. Je mag er zo lang over doen als jij nodig vindt.Ik moet hier eens even over nadenken, want ik ben helaas niet zo geduldig. Minpuntje van mezelf.Een portie geduld zou het wel gemakkelijker maken. Iedere dag niet drinken heeft ook te maken met geduld, de dagen rijgen zich vanzelf aaneen en voila! je staat een week, een maand of een jaar droog. Iedere dag de keuze om wel of niet te drinken.Ik kies vandaag voor het laatste. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goedemorgen Gemotiveerde en alle anderen,Zo, te lezen kom je echt niet aan voldoende slaap de afgelopen twee nachten. Pas je wel goed op jezelf.Geduld is ook niet mijn sterkste kant maar ik doe mijn best. Mijn laatste werkdag. Voor mij houdt dat in hele dag voorzitten. Zwaar vermoeiend is dat. De laatste week ben ik ontzettend vermoeid. Vanaf 5 uur begint mijn vakantie.Ik hoop dat ik mezelf om 17.00 uur niet wil gaan belonen, want dan krijg ik het zwaar.Alertheid en bewust handelen zijn voor mij vandaag de aandachtspunten.Allemaal een heel fijne en droge dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Hoi Sandra, bijna vakantie! toch moet je jezelf belonen, maar dan moet je dit keer iets langer nadenken. Koop je wat leuks voor de vakantie!GEm, ja die vermoeidheid. In het begin ging het beter dan nu met mijn vermoeidheid. Ik sta nu ook al moe op en kan zo weer slapen! Ik denk nu werkelijk dat ik een ziekte onder de leden heb, maar ik moet beter weten.Merk dat ik niet zo'n geweldig forumlid ben, maar er wordt nogal veel geschreven en heb nog steeds moeite het bij te houden, probeer het wel.Las nog dat Blacky gister groot feest had maar haar EEN jaar! Nou dat is echt geweldig.Ja Anna, het is een mega valkuil wanneer je denkt het zonder hulp te kunnen, dat we 'genezen' zijn. Maar ik spreek voor mezelf. Ik dacht na ruim vijf jaar ook wel 'genezen' te zijn en gewoon, gewoon te kunnen doen. Niet dus, het voelt nu even dat ik weer bij 0 zit.Allemaal sterkte vandaag, proberen te genieten van alles wat er wel is.VANDAAG DRINK IK NIET!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goede morgen,Allemaal een fijne droge dag gewenst.Marion heftig, sterkte, maar laat het eerste glas staan.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HAPPY Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goede morgen allemaal,Even mijn verhaal kwijt,Gisteravond gezien waarom ik nooit meer wil drinken ..We waren uiteten met een vriendin van ons , man lief en zij dronken gewoon hun glaasje wijn ,maar het werd zo gezellig dat we zijn blijven hangen...gevolg vriendin en man lief straal bezopen!!!Ik heb eerst vriendin thuis gebracht ,geholpen met omkleden en met moeite in bed gekregen , thuis het zelfde liedje met man lief.....Het was voor mij weer een ""eye opener"". Ik zit nu met pijn in mijn arm en pols (hebben ze beiden aan gehangen).En ik zit hier met een goed gevoel , gisteravond weer gezien wat alcohol met een mens kan doen.Voor mij NOOIT meer !!!!!!!!Vandaag dag 44 ADB en er volgen er nog vele.............Liefs:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Een goeie morgen op deze wat regenachtige dag,Marion ik duim ook voor je. Wat erg dat je nu even geen geld hebt om met de hond naar de dierenarts te gaan. Als ik iets stoms zeg, forgive me, maar kun je de situatie niet aan de dierenarts uitleggen? Kan me amper voorstellen dat zo'n arts zegt, bekijk het maar, laat die hond maar pijn lijden. Lijkt me uitermate frustrerend als je advocaat zich laat overrulen! Kon je je wel beheersen om niet mee te gaan praten en dingen aan te vullen?We horen vandaag meer van je. Sterkte! Dat wordt een spannende week voor je.Happy, hoe gaat het me je uit de kom gerukte arm? Leuk hè, die eye-openers. Zit je lief nu katerig uit zijn ogen te kijken?Het regent niet, het giet, maar hier binnen blijft het droog. Bij jullie toch ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 dubbel bericht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goede smorgensMarion wat zielig voor je hond, oorontsteking is pijnlijk,Heel veel sterkte.Ben redelijk fit mijn bed uit gekomen vanachtend. Zie heel erg op tegen het weekend, ga vanavond met gezin logeren voor een feest, wil het liefst ondanks de afstand naar huis, maar de vier andere gezinsleden willen blijven en niet terug. Zijn zuipweekenden heb er geen zin in, kan het niet maken om weg te blijven. Zondag als we terug komen krijgen we weer gelijk visite, ook drinkers. Bah bah bah, wordt er gewoon een beetje chaggie van. Aan de andere kant deed ik tot een tijdje terug net zo hard mee.Als jullie me vanaf vanavond missen weet je dus dat ik weg ben, denk dan pas weer maandag hier te zijn met een nuchter weekend achter de rug.Ik ga niet drinken het weekend!!!Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Hoi Calimero, dat wordt een zware voor je zeg. Ik kan alleen maar voor je duimen. Zelf heb ik zeker in het begin, van die gelegenheden gemeden. Maar ja ik heb makkelijk praten, als je een gezin achter je hebt is het natuurlijk anders.Je kan er misschien aan denken hoe trots je na het weekend op jezelf bent als je er van af blijft, en hoe dat je zelfvertrouwen een boost geeft. Zijn er geen niet-drinkers tussen bij wie je je kan aansluiten?Hoe dan ook, ik hoop dat je toch veel plezier hebt. Wat wel leuk is als je nuchter blijft, is om eens te observeren hoe aangeschoten mensen zich gedragen. Dat moet toch in verband met je studie tamelijk interessant zijn. En dan kan je denken, heee, zo hoef ik lekker niet meer te zijn! En dan 's morgens met je frisse hoofd weer op, terwijl de anderen met dikke ogen en een droge mond amper een ontbijt naar binnen kunnen krijgen.Sterkte alvast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goedemorgen mensen..hier is het nog droog maar niet bepaald zonnig.MarionMoeten jullie weer wachten maar deze keer niet te lang, volgende week uitslag...ik kan je ook geen raad geven of een vinnige advocaat beter is dan een minder vinnige. En dat je verschrikkelijk moest huilen om je toekomst en wat je allemaal overkomen is dat herken ik erg goed.Toen ik weer eens van mijn reizen terug kwam en een uitkering moest hebben en tegelijkertijd een koortslip kreeg waar je U tegen zegt..echt een bobbel zo groot als een knikker kreeg ik van de dokter een receptje. Bij de apotheek aangekomen zei de juffrouw...dat is dan 102,30 euro............dat moet u zelf betalen omdat uw verzekering nog niet rond is.........ik heb daar toch staan brullen en hysterisch staan janken wel een half uur....en die meiden maar kijken van...'wat een aanstelster zeg...hoe diep kan je zinken...en je hebt toch zeker wel 100 euro ergens'...nee had ik dus niet ik had nog 23.,44 euro en daar moest ik nog 3 weken mee doen voor de uitkering kwam.Niks vergeleken met wat jij nu doormaakt maar ik heb vaak helemaal zonder geld gezeten en ook al lijkt het moment totaal uitzichtloos......de tijd zal keren...en ook voor jullie zullen weer florissante vrolijke dagen komen.Sterkte in het wachten....en niet te diep zinken hoor in je verdriet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Happy...mooie aktie van je vrien en vriendin..maar jij doet het goed....44 dagen ..krijg je van mij 44 :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Sandra...eindelijk vakantie bijna voor het grijpen...en als je dit leest ben je vast al weer thuis...GENIET ER VAN en koop je zelf inderdaad iets leuks:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Ferrybedankt voor je wensen en jij ook een fijne droge dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 CalKan je niet gewoon doen alsof je ziek bent...ben je tenslotte ook.veel te gevaarlijk zo'n weekend en je man kan dan ook wat minder drinken als hij op de kids moet passen en kun je gelijk de visite voor zondag afzeggen omdat je niet lekker bent.Mijn advies...zulke situaties vermijden tot je veel sterker in je schoenen staat.En anders...veel sterkte:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goede morgen,Ik kom even piepen voor ik weg ga. Straks zal ik alles lezen.Allen die een mijlpaal hebben bereikt: gefeliciteerd.Allen die er weer voor gaan: sterkte.Een fijne dag om niet te verdrinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Morgen allemaal,Oei, ik ben wel wat laat uit de veren, kan al bijna weer door naar mijn werk.Hier schijnt overigens het zonnetje door mijn huis, geen flauw idee wat deweersverwachtingen zijn. Met die wisselende diensten gaat er een hooplangs mij heen.Ik krijg gewoon de kriebels als ik hier de berichtjes lees. Het weekeindestaat voor de deur en menigeen heeft toch wel, voor mij althans, "gevaarlijke"bezigheden op de planning staan.Ook ik heb dit soort confrontaties met de alco de eerste maanden vermeden.Gezin of geen gezin, bij mij was er wel begrip gelukkig voor.Een ieder wens ik dan ook héél veel wijsheid en laat die vooral die éérste staan want dan is het met die tweede, derde......zo gedaan!Ook ik heb Nova gemist, Saf, stuurde jij die links niet door? Denk je datook ik in aanmerking kan komen?Jullie betrokkenheid is groots hier op het forum, fijn om te lezen dat eenieder Marion steunt. Hoe beperkt ons vermogen ook is op dit forum,het kan soms wonderen doen in benarde situaties. En nu ga ik gauw onder de douche, laterrr..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 quote: Originally posted by: safidepafiCal Kan je niet gewoon doen alsof je ziek bent...ben je tenslotte ook. veel te gevaarlijk zo'n weekend en je man kan dan ook wat minder drinken als hij op de kids moet passen en kun je gelijk de visite voor zondag afzeggen omdat je niet lekker bent. Mijn advies...zulke situaties vermijden tot je veel sterker in je schoenen staat. En anders...veel sterkte:heart: Helaas, kon dat maar, mijn man drinkt niet dagelijks maar als ie drinkt stopt hij ook niet meer als ie genoeg opheeft, dat is ook altijd de reden geweest dat ik stop met drinken als ik het merk, wilde ten alle tijden voor de kinderen zorgen, laat de kinderen niet bij hem op een feest achter als hij drinkt, zorg ook altijd dat ze in bed liggen als de eerste aangeschoten gaan raken.Heb er over na zitten denken, probeer het niet als een probleem te zien, maar als een uitdaging, moet er toch uiteindelijk mee om leren gaan, anders kunnen de kids en ik nooit meer naar familiefeesten. Die zijn maar twee keer per jaar en gelijk een gelegenheid om weer eens iedereen te zien.Vooral dat fittere opstaan bevalt mij heel goed, ga zoals Benthe zegt smorgens hun katers goed bekijken en genieten dat ik goed opgestaan ben.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 goed zo calimero! zo kun je er ook tegenaan kijken, ik had ook na een week al een familiebijeenkomst waarop flink ingenomen werd, maar let maar eens op, er zijn ook mensen die niet drinken op zo'n weekend, en anders kan je het als observatie gebruiken.. gewoon eens kijken hoe mensen zich gaan gedragen met drank op en of ze nou echt wel zo leuk zijn of zoveel zuipen omdat ze anders hun familie misschien wel helemaal niet leuk vinden.. ik vond dat eigenlijk ook best wel leuk om niet te drinken en voelde me sterk dat ik zonder kon. en fris weer naar huis ging, geen kater de volgende dag, zij wel gnagna en hebben ze nou echt zoveel meer lol gehad als jij zult hebben? het weekend zal het leren!Marion, je moet naar de dierenarts hoor!! geld of geen geld, ik heb het laatst ook voor een collega van mij betaald, hond van 16 had oorontsteking, vlooienallergie, oogonsteking en ik kon het niet meer aanzien.. de hond is nu zo opgeknapt, oorontsteking doet ook pijn!! dus gaan en spreek een betaalregeling af!sterkte met het laatste wachten, en als je het niet eens bent met de uitspraak in hoger beroep gaan he? als dat kan! of bezwaar maken en evt een andere advocaat zoeken. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goedemorgen allen,Tapas, ik heb jou en woef net bekeken. En een mij onbekende dame!!Je wordt een echte popstar!!Vertel eens, er was vroeger ook een NETWERKUITZENDING over ADB.Weet je de datum nog?In ieder geval weet ik wie"Tapas" is,Kan nooit slecht zijn.Je was alleen niet volledig zichtbaar, maar daar kan ik mee leven.Groet Soothe 100% droog!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 CalIk vind het knap van je hoor en ik heb nooit kinderen gehad maar kan me wel voorstellen dat dat helpt om nuchter te blijven.En je klinkt behoorlijk vastberaden dus ik wens je veel sterkte...zoek iemand op die ook niet drink dat scheelt enorm.Als ik mijn honden bij me had kon ik ook altijd veel beter op mezelf letten en geregeld even aan de wandel gaan en eerder naar huis.Veel plezier op je familie feest, Cal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Goedemorgen kransgenoten,vandaag ff bijgelezen, gister doe ik vanavond wel. Wel de berichten van Marion ff bijgelezen, En succes met de afloop.Cal, 'n heel dapper besluit, dat gaat je lukken, ik voel het. Je bent zo vastbesloten als wat! Wie weet heeft die uitglijder van eergister daar wel toe bijgedragen, dat je nu nog standvastiger in je schoenen staat.Ik ga zo voor de officieele intake naar de verslavingszorg, tegen twaalven op de bus. We zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 Weten jullie wat mijn hart nou zo verwarmt? Ik heb heel erg geaarzeld om dat te schrijven van die rekening. Een tijd geleden toen ik op een ander forum schreef, was er iemand die zich erg eenzaam voelde en vertelde dat internet een van de weinige manieren was om nog contact met de buitenwereld te hebben. Op zeker moment schreef ze dat ze het geld niet meer had om haar internetverbinding te onderhouden. Toen heb ik ook voorgesteld dat we allemaal wat zouden storten. Ja hallo, bijna niemand heeft het breed, maar een paar euro kan bijna iedereen wel missen. En vele kleine eurietjes maken genoeg euri om er een hond mee beter te maken, nietwaar Marion?Sohooooo, wat ik toen over me heen kreeg! Ik zou een Jezus- en redderscomplex hebben, en ik zou geilen op haar armoede en een schuldgevoel willen afkopen en bovendien was ik nog arrogant ook. Ik ben nog steeds beduusd als ik er aan denk. Maar gelukkig vinden velen van jullie het ook een goed idee (ik hoop toch jij ook Marion!) en ik voel me weer eens echt in een warme familie!Safi hoe is het toen eigenlijk verder gegaan, met die koortslip en dat dure medicijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 quote: Originally posted by: BentheIk zou een Jezus- en redderscomplex hebben Hahaha, nou, je bent hier zeker onder discipelen???? Prima initiatief, Benthe! Een voor allen, allen voor een! Het motto van de musketiers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 @BentheNiks van aantrekken die reactie toen, je intentie was mooi dat is jouw afdeling, hoe anderen daarop reageren is hun verantwoording, staat los van dat jij wilde helpen.By the way, een Christen zou trots zijn een Jezus complex te hebben, wilt hem als voorbeeld, dus eigelijk kreeg je nog een compliment ook.@HaddockVoel me ook heel vast besloten, mijn uitglijder heeft me bewust gemaakt van een aantal zaken, speelt zeker mee.Heel veel succes bij de intake en een leuke dag gewenst.Als de boodschap wel mag maar de link om op te klikken niet doe ik de volgende mededeling even zo. Als je een uitzending gemist heb kan je naar www punt uitzendinggemist punt nl gaan, daar de dag en zender selecteren en de uitzending nog eens online zien of een zoekterm invullen, Nova in dit geval. Lijkt me allemaal on topic wat ik schrijf, maar als het niet mag hoor ik het wel.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2007 BentheIk vind het niet meer dan normaal hoor dat we hier lief en leed delen en elkaar in een zo'n moeilijke tijd steunen als onze alcoholverslaving dat zoiets als wat geld voor de hond MOET KUNNEN..Goeie aktie van je hoor...en dat andere forum zou ik maar niet meer schrijven...daar kijken ze teveel naar soaps en houden alleen maar van bekvechten zodra de gelegenheid zich voordoet.Het verhaal met mijn koortslip is als volgt verlopen:...ik brullen en hysterisch krijsen en de meiden me maar negeren en andere klanten maar kijken. Toen kwam mijn man terug want die was even een blokje om met de hond en heeft daar ook nog een grote scene gemaakt...toen weer terug naar de huisarts...die ook wel een receptje voor pillen had voor 2.50 euro ...ik weer brullen want ik had hem toch verteld dat ik geen geld had....maar goed..dat heeft mijn man toen maar voor me gehaald bij die apotheek. Koortslip over na 5 dagen en het leven ging weer verder...voorschot gekregen van de Sociale Dienst en eind goed al goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden