Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Safi, bedankt.
Tapas, ik vind het knap dat je aan het programma hebt dúrven mee werken. Als ze mij zouden vragen dan weet ik het zo net nog niet. Ook al ben je inmiddels uiterlijk veranderd de mensen die je écht
kennen zullen je w.s. herkennen. Ik vond het vooral leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen, nu heb ik er een beeld bij en weet wat meer hoe het in zijn werk gaat.

Ondertussen heb ik mezelf helemaal verloren op het net, kwam natuurlijk ook allerlei andere programma's tegen.

Overigens, weet iemand hoelang je het alco schrift kan/moet blijven invullen??
Ik doe het nog wel maar of er ooit nog iemand naar kijkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weer klaar met werken en het eerste wat ik doe is naar dit forum. Zou ik soms verslaafd aan het raken zijn?:D;)

@ Marion: Ik begrijp nu een klein beetje wat er speelt. Nogmaals veel sterkte en we hopen op een goede uitslag!
Wat zielig voor je hond joh.

@ Sandra: We zijn zo gewend om onszelf te belonen met alcohol. Voel ik me rot: een glaasje, voel ik me vrolijk: een glaasje, voel ik me eenzaam: een glaasje etc. En als het nou eens bij dat ene glaasje bleef hè. Mij lukt het in ieder geval niet. Als ik een fles in huis heb, moet ie ook leeg. Heb ik 2 of 3 flessen in huis, dan zoop ik door totdat ik amper nog op mijn benen kon staan.Lijkt een obsessie. Mijn dochter van 10 heeft me zo een paar keer aangetroffen, en dat vond ik zo erg. Nooooit meer!!
Nu moeten we leren onszelf op een andere manier te belonen en jij weet wat je leuk of lekker vindt (en dat is dus géén alcohol)

@ Happy: Je kunt inderdaad happy zijn dat je niet meer zo laveloos thuiskomt na een avondje stappen. Mooie eyeopener met die vrienden.
Gefeliciteerd met je 44 dagen!! :musicnote:

@ Calimero: Kan me voorstellen dat je vreselijk opziet tegen het weekend weg. Jammer dat je man ook drinkt, anders had hij je kunnen steunen. Zijn er geen kennissen of vrienden die niet drinken en kun je je daar dan bij aansluiten?
Wat goed van je dat je het niet drinken ziet als uitdaging ipv probleem. Die moet ik onthouden, thnx!
veel sterkte voor dit weekend!

@ Ferry: Dank je. Jij ook een fijne droge dag!

@ Tapas: begrijp ik nou uit de berichten van de anderen dat je op tv was?

@ Safi : thnx voor je bemoedigende woorden (de anderen ook) gisterenavond.
:heart:

@ Haddock : Hoe was het bij verslavingszorg?

@ Benthe : ik heb dezelfde ervaring gehad op een ander forum waar iemand een draad had geopend voor een ander forumlid die het abonnementsgeld niet kon betalen. Wat die persoon over zich heen kreeg....niet normaal.
Tis triest dat er mensen zijn die een ander niks gunnen.

@ Gem: :)
@ An : Goed zo!
@ Cpas : :)
@ Stien : :)
@ Sammy : :)
@ Soothe : :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Xienix, met jou alles OK?

Stien ik heb geen flauw idee hoe lang je dat dagboek moet blijven invullen. Waarschijnlijk zolang als het voor jou nuttig is? Ik zit nog maar in deel twee van de therapie, dus doe ik het nog elke dag en het wordt ook gelezen. Volgens mij kun je altijd nog contact opnemen met tactus, of dit nog zin heeft. Dacht dat er na het afronden van de therapie nog nazorg bestaat?

Haddock laat je weten hoe het was met de intake? Vonden ze je nog steeds zo ADHD? Nog steeds vastbesloten om het de volgende week op een zuipen te zetten?

Gem ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je internettherapie krijgt. Ik had mazzel, kon meteen na drie dagen beginnen, maar het schijnt wat drukker te zijn geworden. Luctor et emergo hè!

Corinne je moest vandaag afscheid nemen van je tweede pupil, hoe is het gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, beetje rillerig nu, maar gaat ook weer over.
Ben blij dat ik gisteren niet gedronken heb want kon met een helder hoofd naar mijn werk.

Zit er beetje mee in (ik ben zo'n piekertante) dat vriend me nog geen sms terug heeft gestuurd nadat ik hem gisteren smste.
Onze relatie heeft behoorlijk op losse schroeven gestaan en dat maakt me nu heel onzeker.

En tóch drink ik vandaag niet, verdorie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero,
Wel een heel vol weekend en dan ook nog allemaal drinkers om je heen, ik ken het.
Wat mij wel heeft verrast, en ik me ook wel een beetje over schaam, is dat ik nu sommige niet-drinkers beter leer kennen en dat blijken hele lieve waardevolle mensen te zijn. Ik had er eerder niet zo'n aandacht voor, stond meer vooraan bij de brallers....
Ondanks toch nog drinkdagen de afgelopen maanden blijf ik op feestjes en avonden met anderen al een tijdje nuchter.
En dan blijken sommige drinkers heel erg tegen te vallen, maar dat ben ik ook weer gaan relativeren. Zijn ook lieve mensen en zo was ik ook. Ze zitten vast in hun drinkgedrag net zoals ik dat zat.

Brengt me bij wat jij zei Saffi: zolang je nog in dat hunkeren zit ben je inderdaad niet genezen. Wat maakt het ook eigenlijk uit hoe je het noemt. Maar iedereen kan er uit komen, kijk naar Ziza en naar jezelf en alle anderen hier die het beter gaat. We kennen het toch allemaal, die tijd dat we gevangen zaten en de knop maar niet om kon.

Marion, ik wens je heel veel sterkte en sterke zenuwen. Ellende kan onverwacht komen, maar goede wendingen ook. Nou nog eerst zien he.

Las net dat de acteur Roef Ragas overleden is aan een hartaanval, ongelooflijk. Hij speelde de Gier in Grijpstra en de Gier.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend verschijnsel Xienix. De eerste twee weken dat ik gestopt was, was het steeds een graad of 25 en ik liep te rillen in een dikke sweater.
Tijd om je relatie eens te herzien? Nee ik zeg niet uitmaken ofzo, maar gewoon je eigen standpunt in de relatie eens herzien. Het lijkt me niet goed als je zenuwachtig op een SMS'je van je vriend zit te wachten. Niet goed voor jou bedoel ik.

Safi alles wel okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een mooie collage gemaakt met alleen mijn man , de honden en onze bus er in en nog wat mooie herinnerings schotjes van plaatsen waar we zijn geweest op Photoshop. Zodra ik geld heb laat ik er een A3 van maken en dan inlijsten.
Ik ben bezig mijn huis een beetje meer in te richten en mooie dingen op te hangen. Mijn man heeft gisteren een klerenkast en een planken voor gereedschap gemaakt en zo langzamer hand zijn we dozen aan het uitpakken. 3 kamers hebben nog steeds geen vloerbedekking...geen geld maar komt tijd komt raad.
Ik moet zeker meer hobby's hebben en ook meer sporten want ik vind mijzelf lui.
Ik loop wel 3-4 keer met de hond...ochtendwandeling 40-60 minuten..midagwandeling...40-60 minuten...avondwandeling soms twee keer 20 minuten...dus dat is toch al wel 2 uur lopen per dag. en ik doe veel op fiets...maar ik zou wat meer inspannende sport moeten doen...zodat mijn hart moet pompen en ik een adrenaline kick krijg.....mijn hersenen geactiveerd worden tot het aan maken van

quote:


Endorfines zijn lichaamseigen morfines, die als neurotransmitter fungeren. Ze werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters. De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine. Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine. De smaakervaring bij suikers, vetten en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam. Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie of zelfverminking.


(bron Wikipedia)

Dat lijkt me wel een goeie tegenhanger van de alcohol euforie die ik ooit had;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verkoudheid is bijna over, dankje.
Ik weet niet hoe het in Groningen is maar hier is een buurthuis waar je voor 4 euro in de maand twee keer in de week kan fitnessen, dat gaat onder leiding van studenten van de sportacademie die stage lopen, vandaar dat het zo goedkoop is. En dat is stevig zweten hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heftig bericht over Roef Ragas.. jeetje, 42 jaar oud.. vrouw en 2 kids.. bah

Blacky, ik schreef dat niet over of en on topic maar dat gebruik je vaak op forums, als iemand een onderwerp op een forum opent noem je dat een topic dit is bv het topic vrijdag laatste dag van de maand geloof ik.. meestal gaat het dan over 1 onderwerp, onze dagdraad is meer een samenraapsel of een soort inloopcentrum hihi.. als je dan teveel van het onderwerp afdwaalt noemen ze dat of topic, oftewel, we hebben het even over iets anders dan het onderwerp van deze discussie

ehm snap ik het nog? snap jij het ?

Ik heb net een vriendin proberen te helpen op internet te komen wat helaas niet gelukt is, na 4 uur zwoegen, rotcomputers ook! wel een internetverbinding maar geen dataverkeer mogelijk mmmm.. nou dinsdag komt de monteur en wij zaten alletwee strontsaggerijnig op de bank na al dat uitgezoek en porberen..

Soothe, ik vond mijn achterhoofd met onderkin wel genoeg om op TV te laten zien.. die beelden zijn vorig jaar april ergens opgenomen.. tja anoniem, behalve Tapas de hond dan, die was wel in beeld.

als je de vorige uitzending wilt zien dan moet je even het archief induiken van Nova en alcoholdebaas intikken

Safi zo heb ik wel eens hysterisch huilend overstuur bij de parkeerdienst gestaan.. 2 boetes en een wielklem omdat ik in het verkeerde parkeervak stond met mijn oude barreltje met parkeervignet en op dat moment geen cent te makken. dat zijn geen leuke momenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik heb je gezien in de uitzending van Nova. Anna...hm..mooie naam.;)
Stoer dat je het aandurfde om op tv te komen. Ik zou het besterven van de zenuwen, denk ik.

Benthe, de relatie met vriend is momenteel in opbouw, zeg maar. Hij was me zo strontzat als ik alcohol achter m'n kiezen had en hij heeft nu ook wat afstand van me genomen. Eigenlijk geef ik hem wel gelijk, ik denk niet dat ik kan leven met iemand zoals ik was (als ik gezopen had).
Ik zie hem nog wel maar veel minder dan 'vroeger' (en dat was al niet zo heel veel).
Ik hou heel veel van hem maar zijn besluiteloosheid van de laatste jaren over onze relatie (welke natuurlijk gekleurd werd door mijn gezuip) heeft me ontzettend onzeker gemaakt.
Daarnaast vond hij dat ik hem teveel 'claimde'. Tja, van zaterdagochtend tot zondagavond vond ik eigenlijk wel meevallen. Zeker als je bedenkt dat we samen kinderen hebben.

In ieder geval maakt het wéér eens dat ik me zorgen zit te maken en dat kan ik op dit moment gewoon niet gebruiken. Want zorgen maken staat voor mij aan wegdrinken.

Straks nog even naar de supermarkt en de wijnflessen weerstaan.

Ben hartstikke wiebelig, merk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik heb de draad van gisteren gelezen en vandaag, weer een hele klus om bij te blijven dus dat geef ik dan ook maar op.

Ziza komt wel goed terecht omdat ie al goed terechtgekomen IS.

Marion een kort geding is onvoorspelbaar. Ik doe mee met de actie van Benthe, ik vind dat als dierenliefhebben dood-normaal. Benthe, stuur me even een peebee? En een knuffel van mij en een aai van de katten.

Blacky je hebt het fantastisch gedaan dat jaar. Nog gefeliciteerd. Maar het is (helaas) zoals Anna zegt: wij zijn niet-drinkende alcoholisten, ex- xxxx gaat voor ons helaas niet op. En ik kan het alleen volhouden door het dag-voor-dag te willen en te doen, anders niet.

Ik heb vanmiddag mijn moeilijke middag, de laatste vrijdag van de vakantie, stress vanwege alles dat morgen moet gebeuren vóór werk en school weer beginnen a.s. maandag. En vrijdagmiddag is altijd mijn zwakke moment. Ik eet vanavond pas heel laat (ik heb een afspraak) dus ik heb net nog een dikke italiaanse bol gegeten om het gat niet zo te voelen in mijn maag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van de intake, en meteen de stad ff ingeweest met m'n meissie.
Ze vragen je je hemd van het lijf, tot aan de grootouders aan toe. Dikke intake.
Ook 'n reeks vragen m.b.t. ADHD, soort indicatietoets of je evt. ADHD hebt, en dan daarna evt. 'n echt onderzoek daarnaar. Bestond uit twee reeksen vragen, over nu, en over je tijd als kind. Die werden weer uitgesplitst in 2 gedeeltes. Als je overal meer dan 4 punten had heb je volgens hun mogelijk ADHD. Ik had 7,9,9 en 9. Schaal 1 tot 10. Veelbelovende score, dus. Sta er toch wat sceptisch tegenover, maar we zien. Druk baasje ben ik altijd geweest. Ze stonden ook te kijken van m'n arbeidsverleden. Wanneer voor het laatst 'n uitkering gehad? Nooit! Oh, jah, toch, maandje of twee soos toen ik in het voorjaar uit dienst kwam, dik 30 jaar geleden.

Benthe, over mijn doorzakplannen voor as. zaterdag: deze zijn geheel en al naar 0 bijgesteld. Ook vandaag drink ik niet, en dat zeg ik dus morgen, zaterdag, weer.

De droogkloot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...