Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haddock

Hoe voelt dat dan voor jouw ADHD zijn...hoe merk je aan je zelf dat je anders bent...behalve dat je zegt dat je een druk baasje bent.
Ik bedoel mijn zus noemt beidde kinderen van haar ADHD maar als ze ook maar even puberaal druk doen dan schreeuwen beidde ouders...'hebben jullie je pilletje al ingenomen'... Soms heb ik ook het gevoel dat ADHD gewoon een nieuwe cultuur ziekte is wat gelijk staat aan ....ouders zijn te laat aan kinderen begonnen ...zijn al ver over de 50 als de kinderen beginnen te puberen en kunnen er niet meer tegen...bovendien werken ze allebei en hebben ze behoefte aan rust als ze thuis komen.

Ik ben niet zeker of ik dit nu wel op had moeten schrijven maar het is wel mijn mening en als ik mensen hier mee in het verkeerde keelgat schiet dan hoor ik het graag om mijn mening aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he allemaal net ff bij gelezen

en safi wat lief dat je aan me dacht

Vandaag ben ik erg moe en wat pijn in mijn gewrichten......vanmiddag toegegeven aan een dutje doen.
ik ben nog altijd adb en dat ga ik ook blijven.
Vanavond naar aa groep in andere plaats.
Ik eet weer drie keer per dag, maar de darmpjes moeten er aan wennen.
en ben bezig met allerlei zaken op te ruimen om op te pakken
Eigenlijk ondanks de onwenningskwaaltjes voel ik me goed............

voor iedereen op het forum wat is iedereen toch hard aan de slag!!!!
mooi om te lezen.
Jammer dat de actie voor de hond mislukt is......

ik ga nu ff koken op schema blijven en zal straks nog wel hier zijn.

groetjes Flipsen

4 de dag nuchter en vastbesloten dat te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè hè, ik dacht al, waar blijft 'ie na die bandrepetitie van eergisteren. Maar het is dus bij thee uit een whiskyflesje gebleven. :D
Good for you!

Haddock suiker is heel slecht voor ADHD'ers. Ben het overigens met Safi eens, drukke kinderen & volwassenen bestonden er altijd al, ze blijken nu alleen iets lastiger gevonden te worden. Maar wat ik me afvraag, modeverschijnsel of niet, wat willen ze met die conclusie? Krijg jij dan ook pilletjes om je te reguleren, en zou je dat dan willen, opdat je een modelburger wordt ofzo? Zo druk kan ik jou anders niet vinden met al die dutjes die jij doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja de repetitie ging perfect
en zoals menig forumlid hier al beschreef in andere situaties eye openers
en een kasteleins vrouw die vraagt ben je ziek, gewoon ja gezegd hahahaha

gisteren lekker gelezen. mijn lief kwam ff langs en gebabbeld over de situatie
deed goed..................

vanmorgen op tijd op en aan de slag........

sorry maar ik begrijp het hond verhaal niet......

en voor adhd bestaat er een nieuwe goed aanslaande therapie neurofeedback
hij is alleen nog niet opgenomen in het zorgstelsel
opdat de methode nog niet avedanced based is.

adhd is geen mode trend vroeger noemde men het mbd kinderen
inmiddels is mbd verder verfijnd eigenlijk
en is uitgesplits er zit adhd en adh en nld en asperger en autisme verwante stoornissen in dezelfde range

voeding schijnt bij adhd zeker iets uit te maken.

groetjes Flipsen
als er nog vragen zijn over adhd
ben van orgine pleeg dus vraag maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Zo druk kan ik jou anders niet vinden met al die dutjes die jij doet!




Hahaha, lekker geslapen! Overigens heb ik zelf m'n scepsis over deze ziekte al geetaleerd na het orienterend gesprek bij de verslavingszorg, toen ze er mee kwamen, dus dat moet jullie bekend zijn. En 'n lobectomie (loboctomie?) is vooralsnog geen sprake van. Ik ben geen pillenslikker, nooit geweest.
Toch was het lijstje wel treffend, vooral de dingen als kind. Ik had altijd heel goede raporten, behalve gedrag, orde, netheid en vlijt!
Laten we het er op houden dat ze erg drukke baasjes tegenwoordig ADHD noemen. Heb het daar ook aangegeven. Zolang het physiek niet aantoonbaar is is het niet meer dan 'n mooi proefschrift van iemand geweest, in mijn ogen. Maar we zien, ik laat ze komen. Ik merk bijvoorbeeld wel dat ik na 'n tijd van niet drinken helemaal hyper wordt.

Hiep Hyper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Hier ben ik dan eindelijk.
Vanochtend redelijk vroeg opgestaan, maar kwam niet echt op gang. Heb heel lang over ontbijt en krantje gedaan en toen was het haast tijd om weg te gaan terwijl ik nog niet op het forum was geweest.

Heb afscheid genomen van mijn Marokkaanse pupil. Het lezen van de klok heeft ze nu goed onder de knie. Het is ook zo verwarrend dat je kunt zeggen twintig over twaalf en 10 voor half 1 voor dezelfde tijd en idem dito voor 10 over half een en 20 voor een. Verder heeft ze me weer mogen voorlezen. De teksten worden moeilijker, dus de vragen talrijker. Ze houdt van lezen. Ze komt er wel.

Teruggekomen was ik nog steeds moe, heb geluncht en een dutje gedaan. Toen bleek ik een mail te hebben gekregen van een bedrijf. Het CWI had mij voorgesteld aan het bedrijf. Of ik even wilde bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Heb ik ook gedaan, maar wel gezegd dat ik vanaf dinsdag gedetacheerd ben via een uitzendbureau voor langere tijd. Zo probleem van de verplichte sollicitatie-activiteit voor deze week opgelost. Ik ben uiteraard afgewezen, nog voor het gesprek plaatsvond.

Inmiddels ook avondeten binnen en nu ga ik eens lezen. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!
Eindelijk ook weekend voor mij. Was om 7 uur thuis dus een lange dag.
Als er een actie hond wordt opgepakt dan doe ik graag mee!

Verder zijn we toch weer allemaal goed bezig.

Haddock,
veel plezier bij je "oude"(?) neef. Altijd leuk zo iets onverwachts!

Soothe,
still going...

Calimero,
mocht je dit nog lezen...veel sterkte en hou vol! Ik duim voor je!

Marion,
Wat vervelend dat je nu weer een week moet wachten...
Geef je hond ook maar een knuffel. Ik hoop dat de actie hond geregeld kan worden!
Jullie sterkte!!

Happy,
Gefeliciteerd met 44(!!!!!!!!!!) dagen alcoholvrij! Je gaat goed!

Charlie,
Volhouden meid. Ik hoop dat het goed met je gaat.

Stien,
erg knap dat je die wisselende diensten volhoud. In combinatie met niet (meer) drinken lijkt me dat heel moeilijk.

Corinne,
afscheid van al je pupillen genomen? Ze zullen je wel missen...

Benthe,
goed idee, de hondactie. Of het nu wel of niet wat wordt, lief dat je eraan dacht. Het is ook door mijn hoofd gegaan maar ik durfde het niet voor te stellen. Gelukkig had jij die moed wel!

Flipsen,
zo gaat ie goed!

Blacky,
366 dagen:moon::moon::moon:

Sandra,
VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Luciene,
al een tijd niets van je gehoord. Gaat het goed met je?

Joann,
ook al even niet ECHT iets van gehoord...of heb ik een berichtje gemist??

An,
Je bent een kanjer. Je drinkt niet en ik doe met je mee vandaag!

Tapas,
weer over de schok van de uitzending heen?

Alle anderen (mijn geheugen is nog steeds niet optimaal, wordt heel langzaam beter) veel sterkte en succes. Ik lees (alles hopelijk goed) en leef mee!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik reageer ook maar weer eens, want ik weet even niet waar ik met mijn emoties heen moet.
Zag, toevallig op TV (helaas) hoe 2 katten werden opgeblazen, moeder en jonkie. Toen zag ik 4 berggorilla's die vermoord zijn...
Ik ben in tranen, zie het niet meer zitten. Ik weet dat er mensen ook veel worden aan gedaan, die reacties ken ik, maar dieren.. zo onschuldig, ik kan het gewoon niet handelen, word zo depressief. Oh ja, ook een berichtje in de krant over varkenstransporten, het bloed droop langs de wagens.
Ik probeer veel te doen, geld geven, geen vlees eten etc. maar hier kan ik echt niets tegen doen.
Voel me zo down! Wil me alleen maar verdoven, wat een kl@# wereld.
lunalee. Hoe moet ik hier mee om gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij met jullie allemaal!!.
Houtje: GREAT, vanmorgen al gezocht naar NOVA en nu kon ik het zomaar openen, voelde me zo erkend, zeker niet de enige, wat enorm veel mensen gebruik maken van internet hulp: en het werkt dus.

Ik ben nu ook met internet hulp bezig en kreeg een enorm persoonlijk berichtje terug met gerichte vragen, vragen waar ik wat mee kan, waar ik over na kan denken, ik zie nu al patronen.
Moest B1 gaan kopen en kan het na twee dagen al merken? Vanmiddag voor het eerst geen inzinking, niet moe, dusssss totaal geen behoefte aan alcohol om me op te peppen. Terwijl ik vanmiddag eerst ook nog een feestje had. Wijn en jus'orange 'neem toch ook EEN glaasje', ik heb gezegd 'ik moet er niet aan denken op dit vroege uur, bluchhh'' haha, maar toevallig meende ik het ook nog. Voel me vandaag Berensterk. Ik voel nu dat het me gaat lukken!!!!!!!!!! Ik ben zo blij!!!!!!!!!! Ik zit pas op dag 18.
Ik snap nu ook hoe het komt dat ik na vijf jaar een terugval kreeg. Het zit in mijn systeem, ik verval in oude gewoontes bij big problems.

Xienix en Flipsen, WAUW de vierde dag, jullie gaan ook lekker zeg!!! We gaan er met z'n alle voor, het geeft een kick. WE KUNNEN HET!!!

Gem, En nog een aantal, dank je, vaak een klein woordje, maar toch zo persoonlijk om op iedereen even te reageren. Mij lukt dat niet hoor, bedankt, het zijn de kleine dingen die het doen.

Ook zie ik momenteel niet op tegen feestjes of wat dan ook. Zaterdagavond weer een feestje, nou gewoon koffie dus. Ik las dat een aantal van jullie een zwaar feest weekeinde in MOETEN. Ik zou toch zeggen, denk toch aan jezelf. Trek je wat meer terug. Ga bij iemand staan die ook niet drinkt. Ga eerder naar bed onder het mom van zware hoofdpijn of diaree, ik verzin maar wat. Het is een kwestie van de tijd door komen en wanneer je toch in de verleiding komt, heb je dan een telefoon nummer van iemand die je kan bellen????????? VANDAAG DRINK IK NIET!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee, ja joh ik hoorde het van die varkens, schan-da-lig gewoon!! Gelukkig dat de wet wel is opgetreden! Helaas hebben we eigenlijk niks in de hand wat er hier in de wereld gebeurd. Je geeft al veel, je doet zoveel mogelijk om het dierenleed te verzachten.
Het enige wat je WEL kan doen is goed voor jezelf zorgen, want alle dieren hebben er niks aan als jij er ook onderdoor gaat. Dat is het enige zinnige wat ik erop kan zeggen, heb het met je te doen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee,
Besef dat de emoties nu harder aankomen. Als je niet meer drinkt.
Helaas is dat iets waar velen hier mee te maken krijgen. Ik ook.
Dat maakt het niet minder erg wat er gebeurt, maar het komt harder aan dan anders.
Misschien dat dat besef een ietsie pietsie helpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@safi

Ik weet dat ik niet meer zoveel reageer maar nu moet het me even van het hart!!
Mijn zoon die 13 wordt heeft ADHD én neemt rilatine! Het is NIET zo dat het een mode ziekte is en dat hij gewoon een drukke puber is!! Reeds in de derde kleuterklas nam de juf me even apart om me erop te wijzen dat ze dacht dat hij ADHD had en weet je wat?? Ik lachte het weg, zei dat hij altijd zo druk was en dat gewoon z'n aard was! Toen hij in het eerste studiejaar zat kwam weer die opmerking en nog steeds wou ik niet luisteren! Ik kende m'n kind toch het best, zeker?! Toen hij in het tweede zat (7j oud) werd ik bij de begeleidingsdienst en de directrice van school geroepen om even te praten over hem! Ik heb toen wel geluisterd en ermee ingestemd om hem te laten testen! Het was overduidelijk ADHD maar een lichte vorm die met de gepaste medicatie kon opgelost worden! De psychologe legde me uit dat ADHD niet alleen druk bezig zijn als symptoom heeft maar nog heel wat andere dingen, zoals concentratiestoornissen, problemen met de fijne motoriek, impulsieve gedragingen en reacties... Ze legde me ook uit dat rilatine geen kalmeermiddel was (want dat dacht ik!!) maar een oppepper!! Een kind met ADHD blijft constant op hoge versnelling draaien en raakt niet aan de natuurlijke rem in z'n hoofd om even te kalmeren (wat wij wel doen, na een tijd druk bezig maak je een natuurlijk kalmeermiddel aan en geeft je lichaam een sein dat je even moet rusten!) Maar door hem rilatine , dus een oppepper te geven raakt hij toch aan die rem en wordt hij vanzelf kalmer, begrijp je?? Ik was een echte vijand van het idee om m'n kind dat geneesmiddel te geven en stond er heel sceptisch tegenover!! Maar na een dag zag ik m'n heel erg drukke kind veranderen in een gewoon druk kind maar met heel wat meer mogelijkheden!! Zoals hij het zelf verwoordde, "ik kàn nog steeds druk zijn maar ik moét niet meer"!! Z'n schoolresultaten zijn daarna met 10% gestegen, gewoon doordat hij zich beter kon concentreren!! Hij is nu nog steeds een drukke puber maar zegt zelf dat hij dat pilletje nodig heeft om beter met zichzelf en z'n omgeving overweg te kunnen!!

Zo, ik hoop dat je hiermee wat meer inzicht krijgt in ADHD en aub niet meer denkt dat het gewoon een mode ziekte is die ouders misbruiken om van hun drukke kind een soort 'lammetje' te maken!!

Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...