Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 September

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.
Er zit een mevrouw in mijn telefoon die zei dat het tijd was om op te staaan. Nou, dan moest ik dat maar es gaan doen.

Mick, gefeliciteerd met je 9 maanden alcoholvrij.:present::moon::sun::musicnote::moon::):present::moon::present:

En voor iedereen die een mijlpaal heeft behaald; gefeliciteerd.

Heb allemaal een fijne dag.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Mick van harte gefeliciteerd. En iedereen die wat te vieren heeft ook.
Ik vertrek zo meteen naar schiphol. Jullie zullen komende 15 dagen waarschijnlijk niets van mij vernemen. Maar zal wel aan jullie denken. Na vandaag precies 4 weken zonder alcohol in mijn lijf ga ik mijn vakantie tegemoet. Is wel een heerlijk gevoel.
Allemaal fijne dagen hier. Tot over 15 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
mick ook van mij van harte met je negen maanden :present::moon::musicnote:
bambam blij jou te lezen , ik heb weer wekkertjes op vier pootjes welke mij wakker maken :rose:
zo lieve mensen ik ga douchen en werken , wat het douchen betreft kan ik beter buiten gaan staan want het giet al denk ik dat er dan ongelukken gebeuren op deze drukke straat ;)
corinne geniet van deze eerste gevangenis werkdag
en lieve mensen allemaal samen staan we sterk :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, fijne vakantie en kalm aan. Hopelijk kom je eraan toe lekker uit te rusten.
Als er Gremlins op je schouderskomen zitten; laat het gevoel er zijn, vechter niet tegen. Bedenk en ervaar dat het gevoel om te willen drinken weer over gaat.
Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam:

:D:):heart::P

@Anna:

:):sun::rose::moon:

@Benthe:

:clock::):moon::rose:

@Blacky:

B):D:):rose:

@Sandra:

:):moon::camera::rose:

@Francesca:

:):D:rose::moon:

Pffff, ik doe dit niet elke dag hoor..... :D,
maar bedankt voor de felicitaties.

Een hele zwangerschap lang niets gedronken, maar ik zonder baby in mijn buik. Die dikke baby ben ik zelf :). Ben best wel een beetje trots op mezelf, ook al vind ik dat ik er nog lang niet ben. Er is een groot verschil met mij en 9 maanden terug. Ik voel de veranderingen elke dag weer. Pas sprak ik met een vriendin en had het over het niet drinken. Het is alsof ik me elke dag weer verheug op de toekomst, omdat ik voel dat er dingen positief veranderen. Het is echt niet alleen maar leuk, nee... integendeel, maar toch voelt het opbouwend. Ik vergelijk het met een huis, mijn huis. Ik heb het afgebroken en nu ben ik het opnieuw aan het opbouwen en ben niet, zoals ik altijd deed, gaan verhuizen en dat is geweldig. Daar staat straks een prachtig huis. Ik ben er blijven wonen en ben er iets moois van aan het maken, maar het is wel een heeeeele klus. Gelukkig zijn er mensen die me helpen en die ik ook om hulp heb durven vragen... ja, want dat is ook best moeilijk, hulp vragen.. Vragen of ze mee willen helpen om dat muurtje uit te breken en weer opnieuw op te bouwen bijv. Ze zeggen ook dat ik bepaalde dingen beter anders kan doen, of dat ze iets niet mooi vinden.... tsssss, maar toch... ik luister naar ze en dan zie ik dat ze gelijk hebben en dan heb ik weer iets geleerd. Gelukkig is het niet 1 richtingsverkeer... geven is ook helpend en zo leren we van elkaar.

Fijne dag allemaal.

:present:Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal!
Ik heb weer heerlijk geslapen en voor me ligt een hele nieuw dag met talloze mogelijkheden! De fouten uit het verleden tellen niet meer, vandaag is er weer een nieuwe kans.
Nou, als dat niet positief is....

Mick, van harte met je 9 maanden!!:present::moon::musicnote::rose: Toppie van je!
Mooie metafoor van dat huis. Over een tijdje heb je een prachtige villa staan!

Ik zit vandaag op 7 dagen samen met Flipsen.
De achtste dag en vandaag drink ik niet!

Nu even aan de slag met mijn huiswerk van Tactus.

Fijne dag allemaal en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Mick ook van mij van harte hoor. :present::D:present::):present::D:present:
Dat heb je mooi beschreven. Hulp durven vragen, hot item nog voor mij.

Ik moest vanochtend wel lachen, volgens mij had ik Mick op 2 september al gefeliciteerd. Dus even teruggekeken. Nou ja, heb ik perongelijk Mieke er van gemaakt.
En wat zien we dan een hoop trouwe volgelingen. Zo zou het moeten zijn met het stoppen met alco. Hi,hi,hi. Niemand die mij corrigeerde die dag.
Mick, had jij dat dan niet in de gaten? Nou ja, ik ben ook maar mens, toch.

Marion, fijn dat je toch uit onverwachte hoek hulp gekregen hebt. Ik hoop dat het weer goed gaat met de hond. Verder sterkte.

Corinne, zorg dat je vandaag op gezette tijden gaat luchten, nu maar hopen dat het dan net even droog is. Heel veel succes!

Er schoot me wat te binnen van vroeger, toen moest mijn man wat werk verrichten in de bajes van Scheveningen. De kinderen waren nog klein en hadden ons er over horen praten. Je raadt het al, op school ging het verhaal dat hun pa in het gevang zat. Achteraf lachen we erom, maar toen de juf mij het voorzichtig vroeg was het al een week later. Praatjes genoeg op het schoolplein van wachtende ouders.

Allen een droge dag ook al regent het af en toe pijpestelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick
gefeliciteerd met je 9 maanden:present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Wat een mooie gedachte

quote:

Een hele zwangerschap lang niets gedronken, maar ik zonder baby in mijn buik. Die dikke baby ben ik zelf .

Die gedachte ga ik van je overnemen want ik ben nog nooit zwanger geweest dus is het prachtig om zwanger te zijn van mezelf voor het eerst. Bedankt en je verhaal over je huis vond ik ook erg mooi en helpend.

Alle anderen..fijne dag...ik heb weer slecht geslapen 5 uurtjes...maar al mijn huiswerk al af dus de stress voor vandaag weer verlaagt en ik kruip nu nog even naast mijn man.
Houd hem droog vandaag.

Marion...fijn om te horen van de druppels voor je hond..tof..good samaritain en sterkte met het wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, Stien en anderen, zoveel mensen zoveel verschillen hier, maar dit lijkt toch wel inherent aan verslavingsgevoelige mensen, dat moeilijke om hulp kunnen vragen.
Als iemand mij ergens mee helpt heb ik altijd het idee dat ik dat dubbelop moet "terugbetalen". Terwijl als ik een ander help, heb ik alleen maar een plezierig gevoel dat ik heb kunnen helpen. Blijkbaar gun ik een ander dat plezierige gevoel niet? Ik voel me kleiner worden als ik hulp moet aanvaarden. Wat een raar innerlijk mechanisme is dat, ik snap er zelf niet veel van als ik het rationeel bekijk.

Xienix klinkt goed wat je schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, Safi, als je nog niet weer bent teruggekropen in bed, jij dronk toch altijd bambukoffie? Of heb je nu gewone koffie gedronken omdat je een oppepper wilde?
Had het je gisteren nog willen vragen maar toen was je alweer weg.
Hoop dat het vandaag beter met je gaat, 't is een lekker weertje om met een regenjas aan naar buiten te gaan en uit te waaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, ook van mij de felicitaties, dat 't maar 'n mooie kleine mag zijn!

En Sandra, 'n goeie vakantie, als je het nog leest.

Zelf net terug uit de eerste nachtdienst. En heb i.v.m. de maandagochtendvalkuil de laatste maar vrij genomen. Ik weet het, ontwijkend gedrag.Maar als ik 'szondags uit de lange wacht kom weet ik zeker dat ik als 'n blok in slaap val.
Hondjes zijn al uit geweest, nog ff prutsen en dan op bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien:

Dank je wel. Ik lees tegenwoordig heel weinig mee, dus ik heb dat van 2 september over het hoofd gezien, anders had ik vast wel gereageerd.
Ennuh, hulp vragen is uiteindelijk heus niet zo moeilijk hoor. Je zal zien, dat mensen het ook fijn vinden om hulp te bieden. Wat ik al schreef, geven is ook helpend. Geven is leuk. Dus.... gewoon vragen.

:present:

@xienix, ferry, safi en haddock,

jullie ook weer bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

Mick wat een prachtige metaforen gebruik je, vooral dat huis vind ik geweldig en als er eenmaal maar een gedegen fundament staat, met hulp of zonder hulp van anderen, kun je daarna elk huis neerzetten wat je maar wilt!! gefeliciteerd met 9 maanden! :rose:

Haddock dat is geen ontwijken hoor, dat is goed voor jezelf zorgen die laatste dag vrijnemen!!

Xienix, goed bezig hoor, positief blijven! maar niet vergeten af en toe het verdriet om je verbroken relatie ook toe te laten he!

Blacky, ik hoop voor jou dat je vandaag een wat betere dag hebt dan gisteren, heftig hoor, al die herinneringen aan je moeder. Kom maar rustig hier praten over je herinneringen en ervaringen en schrijf het van je af want het is een zeer traumatische ervaring wat jij meegemaakt hebt en nog steeds doormaakt.

Benthe mee eens, als je zelf zo'n plezier hebt in het helpen van een ander waarom misgun je de ander dan dat plezier dus hulp vragen is fijn voor een ander.. en trouwens een ander kan altijd nee zeggen als ie niet wil.. toch? waarom zouden wij die beslissing voor die ander nemen.

Safi, van de koffie afblijven he! en als de zon vandaag gaat schijnen even lekker er in gaan zitten!! Ik drink senseo caffeinevrij en dat smaakt echt erg lekker. Ik heb elke vorm van caffeine afgezworen, ben al druk genoeg van mezelf en flipper anders helemaal de dag door.

Ik vergeet vast nog wel wat mensen maar moet nu gewoon gaan hardlopen, zit al een half uur in mijn kloffie klaar... dag 74 en het gaat nog steeds goed!
tot later !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Al die een mijlpaal hebben bereikt: gefeliciteerd.

Nog even hier wat rondhangen voordat ik wellicht de regen mag fietsen. Tussen de buien door miezert het hier. Ik ben dan niet echt zenuwachtig, maar mijn darmen (mijn zwakke pletk) zijn al hyper sinds gistermiddag. Hoop dat ze tot rust komen.

Eerst en vooral Mick: gefeliciteerd met je 9 maanden ADB :present::rose::musicnote::):moon::heart::moon::):rose::present:

Sandra: 4 weken ADB: :present: :present: :present: :present:

Xienix: 7 dagen :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Flipsen: 7 dagen :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

@Marion,
Ik hoop dat je nog een beetje goed hebt kunnen slapen.

@BamBam,
Heb jij een wekvrouw in je telefoon??

@Anna,
:rose:

@Benthe,

@Sandra,
Nu onderweg naar een land met een stabiel temperatuurtje van ca. 23 graden en :rose:
Alleen al een beetje zon zou elke dag wat opvrolijken.

@Blacky,
Ook al bijzondere wekkers, met vier pootjes.
Ben me al geestelijk aan het voorbereiden op de bajes. Straks strijken, fiets buiten, douchen, lunchen en daar gaat ie.

@Francesca,

@Mick,
Ja, waarom is het vragen en aanvaarden van hulp bij een zere arm of been makkelijk en bij een probleem als alcoholisme zo moeilijk, vraag jij. Volgens mij zijn dat de schaamte en het taboe waarmee alcoholisme nog is omring.

@Xienix,
Sterkte met je huiswerk.

@Stien,
Ik ben je netjes gevolgd met de felicitaties aan Mieke.
Tja, ik hou zelf geen verjaardagskalender bij en dan zit dit risico erin.

@Ferry,

@Safi,
Haal maar in die slaap.

@Benthe,
Ik denk dat iemand die hulp biedt om een alcoholist uit het slob te halen, onbetaalbare hulp biedt. Er staat geen waardige wederdienst tegenover.

@Haddock,
Ontwijkend gedrag is in deze goed gedrag en zal je helpen om te leren dat einde nachtdienst beter beloond kan worden met een lekker kopje koffie, thee of een sapje of wat dan ook non-alcoholisch.

@Mick,

@Tapas,
Wat gaat de tijd toch snel. Loop ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick

Van harte met je mijlpaal, wat een prestatie, nou een kind kan een leven lang mee, dus dat adb moet ook lukken.:rose::present::moon:

Voor de rest iedereen met een mijlpaal, gefeliciteerd.

Vanachter deze pc, gaat het niet goed. Een verleden is niet altijd voorbij, kan willen wat je wilt, nieuw leven opbouwen, maar sommige mensen uit het verleden blijven het heden verpesten door leugens te vertellen zowel over nu als vroeger terwijl ze me al meer dan dertien jaar niet gesproken hebben.
Elke keer komen die verhalen via de dorpstamtam weer bij mij, heb nog een geluk dat ze niet geloofd worden door de mensen in mijn omgeving, wel door mensen die me al meer dan dertien jaar doodzwijgen, niet meer groeten en vinden dat ik vernietigd moet worden. Ben zolang geleden uit een sekte gestapt waarin ik opgegroeid ben, dit zijn de gevolgen. Kon niet meer geloven wat ze leren en werd uitgesloten, familie en al mijn vrienden kwijt, met moeite nieuw leven opgebouwd, maar ze blijven zieken.
Zou wel op het moment naar de andere kant van de wereld willen verhuizen, kan er heel slecht tegen op het moment.
Denk dat ik vandaag een baaldag neem, maar dan zonder alcohol.
Vandaag drink ik ook niet.

Prettige dag allemaal.
Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Ben nog niet weg, hoor. Over een uurtje pas. Maar alvast bedankt, want idd. ik sluit zodadelijk af.

@Cal,
Voor familie kies je niet, daar wordt je gewoon mee opgezadeld.
Vrienden kun je kiezen, maar als ze je vriendschap niet waard bleken en blijken, dan kun je ze het best maar afdanken en nieuwe vrienden zoeken, die wel je vriendschap waard zijn.
Ik wens je veel sterkte en haal het beste uit je alco-vrije baaldag.

Mensen,
Tot vanavond (laat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, heb jij niet zo'n vrouw dan die je 'sochtends wekt?:D

Succes vandaag.

Cal, het leven met alcohol is niet zo simpel en het leven zonder alcohol is ook niet altijd simpel. Alle gevoelens die er al waren zijn er nog steeds.
Iemand legde me onlangs de betekenis van het engelse woord sober uit.
Sober: Son of a Bitch, everything is real.:huh: en ik maar denken dat het nuchter betekende, haha.
Mijn ervaring van de afgelopen maanden is dat niets maar dan ook niets het waard is te gaan drinken.
Sterkte en vraag, tijdig, hulp als je de behoefte voelt te gaan drinken.

Andere uitdrukking die ik weer van iemand anders leerde;
Bellen voor men gaat bestellenB) Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero wat voor sekte was dat? het blijft toch raar dat er in een "sekte" zoveel liefde gepredikt wordt ,maar dat naar de mensen daarbuiten of die het er niet mee eens zijn zo liefdeloos en stukmakend gereageerd worden. Er is volgens mij geen geloof of religie die dat van oorsprong zo bedoeld heeft.

Lijkt me heel rot als je er steeds weer op deze manier mee geconfronteerd wordt, mijn respect dat je de keuze hebt kunnen maken om eruit te stappen omdat je daar ook heel veel mee verloren hebt.

dus dat wordt een dagje droogbalen vandaag!

Ik heb mijn uurtje hardlopen er weer op zitten, viel niet mee, ja heen wel, wind mee, die had ik terug dus tegen met nog even een flinke bui erbij, maar je frist er wel lekker van op.... onderweg weer lekker nog wat braampjes gegeten.. en genoten van de natuur zo dicht bij de stad.

Corinne, heel veel succes vandaag en ik vind het minstens even spannend als jij het vind, ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen van vandaag!

later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...