Spring naar bijdragen

Woensdag 5 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe je bent helemaal toppie

RJb ...erg mooi gedicht...moet hem wel een paar keer lezen dus heb hem gekopieerd!
Goed van je dat je gisteren al die woede van je vriendin aan kon zonder wankelen...zij moet dat ook kwijt kunnen..je bent gegroeid want een een week of zo geleden vond je dat nog heel moeilijk en zat je gelijk met allemaal schuld gevoelens.
Nu doe je het zoveel beter en meer helend voor jezelf..negatieve gedachten zijn niks waard..ze brengen je nergens..ze verbeteren niets ...ze zorgen alleen maar voor schuldgevoelens.
Ik ben blij voor je en als je wat langer bij de AA bent zou ik daar graag wat over willen horen hoe je het ervaart. Ik durf die stap maar niet te maken.
Vandaag heb ik het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz uit de Bieb gehaald en die ga ik zo even lekker lezen.
Jij had ook goeie boeken gehaald...laat me weten als er iets moois tussen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

dank jullie wel voor alle kado's, bloemen, knuffels en lieve en bemoedigende woorden. Het verwarmd mn hart. Heel fijn.

Ik schreef vanacht dat ik toen mn eerste dag achter de rug had. Later bedacht ik me dat dit niet helemaal waar was. In de nacht van 3 op 4 september had ik nog gedronken en daarna niet meer. 5 september was mn eerste alcoholvrije dag.
Ik had vakantie gehad waar in ik elke dag liederlijk dronken was geworden. Het regende veel, we zouden van alles gaan doen maar er kwam nix van terecht. Ik voelde me zwaar *** en dat eigenlijk al heel lang. Ik werd elke dag wakker met zo'n waardeloos gevoel over mezelf, braak. Ik walgde van mezelf. Ik nam me elke dag voor niet zoveel te drinken maar ik kon het echt nooit vol houden. En dat mezelf voor houden dat ik minder zou drinken deed ik al jaren! In die vakantie begon ik meestal 's middags ook al te drinken. Ik had flessen Beerenburger gekocht, want ja,het was koud, het regende, herfst in augustus. Biertje, BBtje, biertje, BBtje, ff goed eten en dan kon ik er 's avonds weer tegen aan. Altijd in de weer met die drank. Ik heb 24 jaar gedronken en het was eigenlijk vanaf het begin al problematisch. De laatste 10 a 15 jaar dronk ik bijna elke dag en ik berustte erin. Ik werd eigenlijk elke dag dronken ook al trad er natuurlijk een behoorlijke gewenning op.
Maar ja, ik werkte, woonde samen, had een eigen huis, honden, sport, fijne familie, vriendinnen dus nix aan de hand toch?

Vraag me niet wat nou maakte dat ik het knopje, de Pats Boem of hoe je het ook wilt noemen, had gevonden. Ik ging op die maandag met een vriendin naar de sauna(met een ongeloofelijke kater bye the way) en draaide weer mn gebruikelijke riedeltje af; ikvoel me niet goed, ik zuip te veel, ik ben zo moe, ik heb zo'n hoofdpijn,zeg maar drankjank terwijl ik redelijk nuchter was:angry::devil::$:wacko:
Zij zei tegen mij dat ik misschien zou kunnen overwegen elke dag veel minder te drinken of es even niet. Ik wist dat minderen geen optie was, dat had ik nou al zo vaak geprobeerd. Ik reed naar huis en bedacht me dat ikhet wel es kon proberen. WAAAAAH, ik weet nog steeds niet waar ik nou de kracht vandaan haal en heb gehaald om, dag na dag, de eerste te laten staan.
En ik heb het me soms toch een potje moeilijk gehad, zo! Veel steun gehad aan het forum, heel erg veel. Avond aan avond praten, serieus, slap ouwehoeren, ruzie maken, steun krijgen, steun geven! Heerlijk. Vanacht nog ff zitten bladeren in ouwe draadjes. Het draadje van 23 januari, lampekappen, klysma's, veren, reetjesindewei, hilarisch. Ik zat die avond te schrijven terwijl de tranen over mn wangen biggelden van het lachen. En nog, ook al schrijf ik minder mee.
Dag na dag hield ik vol. Het veranderde veel in mn leven. Ik ben bij mn vriendin weggegaan, ik werd verliefd en deed alle dingen waar ze bij de AA van zeggen dat je dat niet moet doen:huh:
(inje eerste jaar droog staan geen belangrijke beslissingen nemen, en ik ben het hier wel mee eens alleen lukt dat niet altijd) Ik heb het wel gedaan en ben nu aan het onderzoeken hoe ik mn leven wil gaan invullen. Meteen weer in die 'valkuil' stappen en uit angst niet op eigen benen durven staan? Onderzoeken hoe ik om kan gaan met alle emoties die ik voel en waar ik soms geen raad mee weet. Het is een hele klus. Ik ben al sinds mn 18/19e jaar mn gevoelens aan het verdoven dus ik weet soms helemaal niet hoe dat moet; nuchter zijn en dealen met al die emoties en gevoelens?
Na zes maanden toch de stap naar de AA gezet. Ik wist niet precies wat ik daar wilde maar ik voelde dat ik mn verslaving niet goed kon aanpakken alleen vanchter mn pc. Er moest meer gebeuren. Ik voelde/wist/zag in dat ik wel gestopt kon zijn met drinken maar dat ik ook mijn manier van handelen en mijn kijk op zaken onder de loep diende te nemen. Anders veranderde er nix en dat is niet goed. Tot nog toe ondervind ik veel steun aan de AA en ben ik blij dat ik de stap heb durven zetten.

Nuchter is het leven soms net zo leuk en ingewikkeld en moeilijk en de moeite waard als met drank. Alleen bevalt het me zonder drank toch veel beter. Ik kom nu pas toe aan het 'echte' werk en daar kijk ik naar uit.
Ik zou nog veel meer willen schrijven, dat hoofd van mij staat echt nooit stil. Maar mn plicht roept;ik ga koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Safi!

Ik ben niet bij de AA hoor.. Ik heb een jaar in een kliniek gezeten en heb ik pesso therapie en - sinds de crisis van eind juli ook individuele therapie.. Ik noemde de AA net alleen als een mogelijkheid. Ik zelf wel een paar keer bij Buitenveldert geweest. Op dit moment heb ik het gevoel dat dit forum genoeg tegemoet komt aan mijn lotgenotenbehoefte.. Ik heb er erg veel aan. Vooral omdat we allemaal verslaafd zijn en dus elkaar begrijpen, of in elk geval begrijpen dat het moeilijk te begrijpen is, allemaal..

Hartelijks, RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Happy, Soothe,
Ja, het zou best leuker zijn om de emoticons :beer: en :wine: te vervangen door slingers of iets anders feestelijks.

@Tapas,
Tja, op zich verandert er niet zo veel in de omgeving. Het zijn wijzelf die veranderen en alles door een andere bril gaan zien. En mensen die ons na staan en ons drankverleden kennen, kijken nu ook anders tegen ons aan, maar behouden hun angst voor een terugval net als wijzelf. En als wij een mijlpaal hebben te vieren, dan denkt onze omgeving: wat is daar voor bijzonders aan, het is toch normaal om niet te drinken. Geef ze maar eens ongelijk, want zo is het. Alleen wij vinden elke alcoholvrije dag bijzonder en belangrijk.
Tenminste zo zie en ervaar ik het.

@Kate,
Je gaat goed.

@Blacky,
Lekker uitgeslapen. Ik ga zo aan de kook.

@Benthe,
Geslaagd!

@BamBam,
Je bent een leuke, to the point medeforummer.
Bedankt voor je schrijverijen, ik heb er altijd wat aan.

@Safi,
Voor de verandering zeg ik, blijf alert. Je bent een leuke medeforummer.

@Blacky,
Ik voel met je mee.

@RJB,
quote
Vooral omdat we allemaal verslaafd zijn en dus elkaar begrijpen, of in elk geval begrijpen dat het moeilijk te begrijpen is, allemaal.
unquote.
Deze moeilijke zin zegt het helemaal.

Zo en nu gaat deze vrouw ook aan de kook. Tot na het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BB,

Meisje, van harte, met deze mijlpaal. Je hebt het toch maar waar gemaakt, ondanks de moeilijke momenten en de hele rotte keuze, die je hebt moeten maken.
Je mag trots zijn op jezelf. Ik ben heel trots opje. Een dikke kus en een stevige knuffel.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blacky sterkte met het verlies......

bam bam nog proficiat ook ik werd in belsag genomen vandaag door mijn eigen sores....

en thanks voor jullie woorden........maar met die 365 dagen bedoelde ik meer dat is mooi dat wil ik ook
ik realiseer me heel goed dat het vooral gaat om vandaag niet te drinken, en dat ik werk naar herstel.

het is goed om de eerste stap te zetten en vervolgens de stapjes verder te zetten ik merk dat nu ik het echt onder ogen zie: IK BEN ALCOHOLIST.......van de enne kant heel veel verdriet met zich mee brengt, en ook zie dat ik anderen verdriet heb aangedaan. Was vanmiddag bij mijn ouders die zich al jaren bezorgd hebben gemaakt, mijn excuses hiervoor aangeboden.........en verteld waar ik nu mee bezig ben.

zo terug kijkend denk ik wat heb ik me toch zelf aangedaan (en anderen) al die jaren, van de ene kant opgelucht ik weet het en kan en doe er iets aan, aan de andere kant verdriet....

en als ik zo links en rechts naar jullie verhalen luister ben ik niet de enige die daar mee kampt, ik merk dat ik geen drang heb naar drank (zelfs een beetje raar) maar ben wel moe, en lam geslagen van alle indrukken van deze dag.
Vanavond muziek maken met de band, ik ga wel, maar zou het liefst in bed kruipen.
Wel zal ik de komende tijd hierover moeten nadenken en een keuze maken wat hier in goed is om te doen, ik bedoel wil ik me iedere week confonteren met drank (ook tijdens optredens) verliest muziek maken zijn glans(zonder alcohol) ik denk het word anders, maar ik zal ook moeten nadenken over wat is goed voor mij.

zo dat waren gewoon ff hardop overdenkingen
reageer er maar op hoor

tot straks kom ik nog ff lezen
na de repetitie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam dank je voor je verhaal, ik wilde bijna zeggen "mooie" verhaal maar wat er aan vooraf ging was natuurlijk niet zo mooi. Je rent voorop samen met Blacky en nog een paar anderen, ik hol er vol vertrouwen achteraan. Ondanks de humps, stroperige tijden, zandvlaktes met ijsstormen, het lijkt me allemaal steeds meer de moeite waard.

Blacky wat erg voor je, sterkte!

Corinne dat glaasje van Happy was natuurlijk wel een glaasje met een knipoog, omdat ik het eerder had over Rivella in een champagneglas.

Hoe het eigenlijk ging: de dame van de catering ken ik, ze zit op het gospelkoor waar ik zing. (De bruid trouwens ook.) Het was voor haar helemaal geen moeite om voor mij Rivella in te schenken en dat glas aan mij te geven. Ik kreeg opmerkingen dat mijn champagne wel een raar kleurtje had en heb gewoon gezegd dat het fris was omdat ik geen alcohol wil drinken, maar wel graag in stijl wilde klinken.
Voor wie dat hypocriet vindt, so be it, ik vond het een prima oplossing die ik zeker in de toekomst nog vaker ga gebruiken. Dat van die kinderchampagne vind ik ook een puik idee Corinne. En inderdaad, ik drink hier thuis mijn Spa of gewoon water uit de kraan altijd uit een mooi rood glas met ingeblazen bubbeltjes en liefst met een kleurig rietje omdat het water dan veel lekkerder en feestelijker lijkt.

Tapas alles goed gegaan in het ouderlijk gremlin-huis? Als het bij jou net zo giet als hier zal er weinig van gras maaien gekomen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,die blauwe knoop heb ik al gehad bij de AA toen ik zes maanden droog stond. Die penning was blauw. Officieel lever je de voorgaande penning weer in als je een nieuwe krijgt maar ikke niet hoor. Ik wil alles! Hahaha. Heb er dus 1 van zes maand, een paarse van mn negen maanden en morgen krijg ik mn jaarpenning. YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Die mag ik wel houden mn naam staat er zelfs in.

Benthe, blijf maar lekker achter ons aanhuppelen. Eeeuhh, ik heb nog een vraagje over die pyama's van je. Draag je die ook als je latter komt??? Hihi, later.

Heb allemaal een fijne avond, ik ga met een vriendin naar een theatervoorstelling.
Laat de eerste staan, gewoon laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, gecondoleerd en sterkte. Je hebt en houdt vast hele goeie herinneringen aan deze sterke man.
En Benthe, voor mijn part drink je spa uit jeneverglazen of champagne uit emmers, gewoon doen wat je wilt.
Tolie, ik weet niet goed wat te zeggen, gewoon doorgaan met nieuwsgierigheid naar de toekomst kijken. Die glans komt glanzender weer.
En Cal, fijn he, dat knppie......
Verder ben ik voorlopig wel ff uitge****.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

Ik heb vandaag bij mijn boekhandelaar De Val van August Willemsen besteld.. Komt vrijdag al aan begreep ik.. Ik betrapte me toch een beetje op een lichte gene toen ik de bestelling plaatste (alsof die mevrouw zou zeggen: "Heel goed meneer, ik ben blij dat U de waarheid eindelijk eens onder ogen ziet..", of: "wat moet U nu met een boek van een alcoholist, U lijkt me zo'n keurige man") maar ik "verheug me" op good reading. Van de hier veel geprezen Geurts heb ik wel het Rookboek gelezen, maar ik rook nog steeds.. Is dat andere boek een aanrader?

Ik weet niet of iemand het eerder door mij geposte gedicht van Elizabeth Bisschop begreep.. Het zat al de hele dag in mijn hoofd, daarom stuurde ik het.. Het is ook wel een mooie gedachte dat je de kunst van het verliezen kan leren, misschien zelfs wel MOET leren, om uiteindelijk de kunst van het behouden onder de knie te krijgen..

Of slaat dit nergens op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, mijn latter vindt mijn pijamaatjes zo snoezig. Als er een emoticon voor geef es effe een teiltje bestond, zou ik het er nu bij zetten, hihi.

RJB, heb je Houtje gemist of denk je dat je een bericht van Houtje gemist hebt? Gewoon hard roepen, komt ze vast wel weer binnenwandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Ik drink ook altijd kraanwater. Lekker. Spa rood drink ik niet graag, het smaakt raar en er zitten bubbeltjes in waarvan ik vreselijk moet boeren.

@Marieke,
:)


Het eten was een fop. Ik kan ook zonder alcohol vergeten water bij de aardappelen te doen.
Manlief gauw een instantpuree gemaakt.
De rest was wel goed.

Ga zo eerst strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


mijn eerste chair is deze morgen overleden , de man die mijn eerste stapjes in mijn nuchteheid meegemaakt heeft maar ook een man die zelf al 30 jaar nuchter was , de man van wie ik mijn eeenjaarspenning kreeg terwijl ik nog geen 6 maanden adb was



Wat erg Blacky, heel veel sterkte. Een cyberknuffel voor jou.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RJB

1. "wat moet U nu met een boek van een alcoholist, U lijkt me zo'n keurige man") maar ik "verheug me" op good reading.



2. Of slaat dit nergens op?



Hahaha, RJB, goeie kerel ben jij, je weet me toch weer uit de tent te lokken.

ad 1: Keurige novelle, hoor. Ben zeer benieuwd wat je er van vindt.

ad 2: slaat zeker ergens op. Met het stoppen raak ik aardig introspectief. Onthechten is voor mij de sleutel tot het echte hebben........

"De verslaving voorbij" van Geurts heb ik al weken half uit. Wel erg "hulpverlenerig" geschreven, geef mij maar 'n goed boek dat en passant alles aanraakt. Ken je "De Wolkenatlas" van David Mitchell? Ben ik nu in bezig, pakt enorm, wat 'n schrijver!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de kunst van het verliezen gaat over "loslaten", 'iets achter je laten en weer verder gaan' dan is dat inderdaad iets wat je moet leren want
door los te kunnen laten houd je ook weer vast.. zonder te claimen, zonder die enorme angst voor verlies... ik heb het mogen leren en het heeft mijn leven veranderd en jij RJB bent het ook aan het leren, dat is nu wel duidelijk! ga zo door!

Ja hoor, ik heb het gremlinhuis bevochten en eigenlijk deed het me niet eens zoveel, de flessen wijn meteen naast de keukendeur en de koude koele biertjes in de ijskast.. het waren meer de herinneringen aan vorige keren (voorjaar) dat het 'zo heerlijk was' om daar te zitten in het late avondzonnetje, grote tuin, veel groen, en dan te kunnen drinken wat je maar wilt omdat alles voorradig is (en dus zwabberend naar huis fietsen en onderweg nog even naar de avond-AH om toch nog maar even wat extra biertjes te halen en thuis door te drinken, te laat naar bed te gaan en de volgende ochtend geen knip meer waard te zijn).. hoewel de herinneringen toch vooral bij het eerste deel blijven hangen hihi en niet bij de gevolgen.


Gaat goed dus!
Ik weet niet of ik vanavond nog online ben, zometeen komt een collega mij helpen om mijn pc weer aan de praat te krijgen, die wil niet echt meer, en de mac waar ik nu vanaf internet moet dan ook uit.... dus wie weet tot later en anders tot morgen ofzo

enne.... houd het droog he!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...