Kaia Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Jee blacky wat erg.....de shock, het verlies..... wat komt het dan dicht bij he, hoe onverbiddelijk kan het leven zijn.....en je hebt zo gelijk: we moeten NU leven, want niemand kan weten of er een morgen is, heel veel sterkte voor jou!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky jij krijgt het wel voor je kiezen de laatste dagen, eerst je "chair" en nu weer deze kennis. Ik hoop dat jouw jonge katjes jou troost geven, en misschien wij ook wel een beetje.Een knuffel voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000MARION, GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Yettsie en Tori, welkom hier en fijn dat jullie mee schrijven. Ik hoop dat julliehier vinden wat je zoekt en zo mogelijk nog méér als jullie nu denken.Marion, geweldig nieuws Het is jullie van harte gegunt, en nu weer op de rails toch?Eindelijk hebben de duimen rust. Gem, ik loop al een tijdje te denken over jouw vraag. Ik denk je vanweinig nut te kunnen zijn.Na de verhalen hier gingen mijn gedachten direkt weer terug naar de kinderwagen tijd.Kind in wagen zul je denken, was ook wel zo. Maar had meteen al een oh, zo belangrijkefunctie erbij gekregen. :light: Die kinderwagens van mij hebben dubbel hun geld opgebrachtofwel ingeslikt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus vele verhalen zijn mij niet vreemd.Maar Gem, zoals je weet heb ik jongens en leef in een mannenwereld.En jongens reageren volgens mij anders, bij mij in elk geval geen gesprekken.Alleen de nodige "kei harde" opmerkingen, die overigens vaak niet overkwamen.Mijn "jongens" zijn zowiezo geen praters dus dat wordt dan al anders en nu zijnze geen jongens meer, maar "mannen". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 yettsi,allereerst welkom hier! Ik hoop dat je hier de steun vindt om te stoppen/minderen!Xienix/Kaia,het is voor mij een absolute valkuil om alleen thuis te zijn. Ik denk dat dat voor een ieder is, die ook thuis een stevig glas dronk zoals ik. Hou er rekening mee dat de gremlins op de loer kunnen liggen. Zolang je je daar van bewust bent, ben je al een heel eind!Ik schrok me de eerste keer alleen thuis namelijk te pletter, hoe ik me voelde en hoeveel trek ik kreeg.Als je het weet, dan kan je ermee rekening houden. Gebeurt er niets dan is dat alleen maar meegenomen.Nu weet ik dat ik alleen thuis kan zijkn en niet hoef te drinken, maar de eerste keren was het moeilijk!Blacky,Jee, gecondoleerd meis. Een slecht bericht komt nooit alleen, dat is hier wel heel erg van toepassing.Ik hoop dat het met je gaat en kom anders hierheen hoor! Ik kan wel weer wat hebben, dus ik ben er voor je Heel veel sterkte!An,slaap lekker en geef eraan toe! Mag gerust! Je hebt het verdiend!Cal,Tapas,een make-over na 77 dagen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky, je hebt gelijk. Nú die eerste laten staan en desnoods van dag naar dag of als moeilijk is van uur naar uur leven.Ik denk dat jij nu wel weer naar wat opbeurende nieuws uitkijkt?Da's niet niets zo achterelkaar slecht nieuws te horen en het zet je inderdaadgelijk aan het denken. Want wat maken "wij" van ons leven?Pas goed op jezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Stien,het zal zeker uitmaken of je jongens/mannen hebt. De relatie moeder/dochter of moeder/zoon is vaak al heel verschillend. Die kei-harde opmerkingen herken ik wel hoor. Mijn dochter praat helaas ook bijna niet, althans niet hierover. Ik begin er ook niet over want dan krijg ik een grote bek!Het zal zijn tijd wel moeten uitdienen denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Hoi Marion,Van harte, eindelijk krijgen jullie rust. En nu kun je dan zonder verdere problemen, je alcoholprobleem gaan aanpakken. Heel veel succes er mee en je weet, het aanbod geldt nog steeds.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky...wat vervelend nieuws..het zit je wel een tegen de laatste twee dagen..... en je was zo positief bezig vooral de laatste tijd stonden al je berichtjes vol met smileys en roosjes dus probeer wat van die positiviteit achteruit te houden voor na de begrafenissen...je zult het nodig hebben.Niet te diep zakken hoor...maar rouwen moet..dus ik wens je veel sterkte.ik ben er ook voor je vandaag dus schrijf maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky, wil je ook heel veel sterkte wensen. Een cyberknuffel voor jou.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky wat naar zeg, eerst je chair en nu deze vriend. Dat is wel erg veel in korte tijd.en inderdaad het zet je aan het denken, het leven is te kort om te verdoen met drinken en daar weer boos over zijn en jezelf langzaam de vernieling in te helpen.Sterkte de komende tijd! en hou je taai (kus) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 GemJe vroeg vanochtend of ik al verzekering had voor de bus....er hebben zich wel twee verzekeringsmaatschappijen gemeld dat ze eerst een foto willen ...van de bus binnen en van buiten...dus die is mijn man nu even aan het maken...zal wel los lopenEn ja ik ben weer uit mijn rothumeur omhoog gekropen..zonnetje hielp ook mee en geen vieze vette dingen meer eten want daar wordt je ook niet vrolijker van...krijg je dat schuldgevoel komplex weer die naar boeven komt over te veel ongezonde dingen eten.Ik laat dat hoogstens 1 -2 dagen toe anders weet ik dat ik verzuip en dat wordt het van kwaad tot erger.Dus even een hartig woordje met mezelf spreken...van je houd op hoor...nou is het genoeg geweest...ga es wat nuttigs doen...ga eens wat gezonds eten....je gaat NIET depri worden hoor...ik verbied het...nou ja en dat wil nog wel eens helpen...meestal wel tenminste vooral nu ik niet meer drinkVroeger niet toen ik nog dronk dan kon ik echt in zo'n snack/drank/depri spiraal naar beneden rollen. Maar als ik het nu al voel aankomen ga ik gauw al wat dingen opschrijven die ik nodig moet doen en waar ik me onprettig over voel dat ik het nog steeds niet gedaan heb en elke keer als ik een streep kan zetten door 1 van die dingen dan gaat mijn humeur al weer met een streepje naar de positieve kant.Kan het iedereen aanraden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 bedankt het heengaan van deze nederlandse man raakt mij ook enorm .ik heb zijn strijd tegen de drank gekend en een deel van zijn leven deze twee mensen heb ik leren kennen via mijn groepen in spanje en hier in belgie en ik vermoed dat als men veel volk kent welke de zelfde strijd leveren als ik in het begin dus kiezen voor een nuchter leven , dat men er ook veel ziet gaan sommige jong andere ouder , sommige lukt het andere niet om aan de drank te verstaan .aanstaande maandag is zijn crematie in rotterdam van sommige internet kennissen weet ik dat ze naar zijn crematie gaan vanuit belgie en dat is de kracht van de groep ,de kracht van mensen die gaan voor hetzelfde ,weg komen uit de hel van drank welkom aan de nieuwelingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky heb je maandag dan een begrafenis en een crematie?dat lijkt me wel erg zwaar...er niet aan onderdoor gaan hoor...maar je schrijft het erg goed...weg komen uit de hel van drank dus ik denk dat je met je gedachten en wilskracht wel op de juiste weg bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 hoi safi , naar beiden zal ik moeilijk kunnen gaan denk ik , ook omdat ik het uur in rotterdam nog niet juist weet.de begrafenis in belgie is s'morgens en in het antwerpse dus al een stukje tegen nederland aan ik zie wel alleen vandaag .bedankt safi voor al de nuttige informatie ivm de fotos met waarde , dinsdag mag ik mijn kapotte pc mee doen naar een klant van mij aar man is pc deskundige beter dit als dat ik er aan zit te friemelen benthe neen heb geen siesta gedaan lukt niet het is weer zo een dagje van vreugde en verdriet , van een lach en een traan maar dit is nu eenmaal het leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Graag gedaan Blacky...ik hoop dat je je waardevolle foto's weer terug mag krijgen dan is dat tenminste weer een traantje van geluk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 marieke engelse drop is dat van di gekleurde vierkante drop ??ivm de penningen hier in belgie is dat idem men begint pas te tellen van het ogenblik dat men de groep binnen komt , indien je zoals ik van een buitenlandse groep komt telt de dag dat je daar binnen kwam mijn maandpenningen komen twee van een intenationale groep en een van een belgische groep , maar alle groepen zijn uiteraard anders ook hier in belgie en ook in spanjemarieke mag ik een engels dropje aub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 quote: Originally posted by: sneeuwwitjeWE HEBBEN GEWONNEN Geweldig, Marion, gefeliciteerd! Toch 'n wijze rechter. Je ziet, 'n advocaat hoeft niet te schreeuwen, weloverwogen maakt ook z'n indruk.Maken jullie er maar 'n lekker feessie van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Sneeuwwitje, HIEP HIEP HOERA!!! Gefeliciteerd met jullie overwinning! Ik ben zo blij voor je, ik heb echt mee in spanning gezeten. Wat zul je je opgelucht voelen. Ik ben er zeker van dat het ADB zijn nu ook echt gaat lukken, hoewel ik de prestatie die je het afgelopen jaar geleverd hebt toch ook al heel knap vond. Het ging wel af en toe mis, maar je bent steeds opnieuw begonnen, hebt vele droge periodes gehad, en hebt de moed niet opgegeven. Een grote voor jou!Blacky, nogmaals gecondoleerd, het is wel veel achter elkaar, maar zoals je zegt: zo is het leven. Ik vind dat je er sterk onder bent.Ik was laat thuis, dus ik moet nog eten. Zit een beetje te hyperventileren, zeker een beetje te druk geweest vandaag. Dus nu voel ik me net als vroeger, als ik op zo'n moment de eerste glazen te snel naar binnen had gegoten, een beetje dizzy. Gaat met wat rust en een glas fris wel weer over, maar blèh ik hou niet meer van een dizzy gevoel. Allemaal een fijne avond. Lekker weekend, lekker relaxen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Sjonge, Blacky, de tweede vriend in korte tijd???! Jij krijgt het wel voor je kiezen.Veel sterkte en gecondoleerd, Poppemieke. Laat ze trots op je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Mieke gefeliciteerd met je verjaardag & Marion gefeliciteerd met het geweldige vonnis! Wat een opluchting zal dat voor je zijn! En alle jubileurissen ook, van harte!Blacky, jij gecondoleerd! Wat een verschrikkelijke week heb je op dat gebied! Ik bewonder je, omdat je - ondanks dat - zo stevig op je benen staat!Gem., je hebt vanochtend een heel belangrijke vraag gesteld. Ik heb er de afgelopen weken al veel over gschreven. Mijn kinderen zijn ook nog klein (8 en 5) maar ze hebben zeker veel van mijn verslaving meegemaakt. Niet alleen, zoals jullie weten, eind juli, maar ook daarvoor. Ze hebben vanzelfsprekend meegemaakt dat ik opgenomen was in een kliniek. Daar kwamen ze overigens heel veel op bezoek. En ook logeren (wat heerlijk was; mijn dochtertje schepte zelfs op het schoolplein: "Ik heb drie huizen: mama''s huis, papa's huis en papa's ziekenhuis"). Ik denk dat er een paar dingen belangrijk - maar moeilijk zijn. De eerste is: EERLIJKHEID. Ook al zijn de kinderen klein, ze hebben van alles in de gaten. Kinderen zijn van nature geneigd alles op zichzelf te betrekken, of zichtzelf de schuld te geven. Daarom is het zo belangrijk op open te zijn en zo goed mogelijk uit te leggen wat verslaving is. Ik probeer daarnaast ook heel veel ruimte te hebben voor de boosheid, of het verdriet van - met name mijn zoontje. Die is - OOK - erg loyaal en ik wil dat hij zich zoveel mogelijk kan uiten, ook dat hij teleurgesteld is in mij. Toen hij mij - toen ik nog opgenomen was - vertelde dat hij in de kring over mijn verslaving had verteld, kon ik wel huilen van ontroering en opluchting. "Dit wordt geen kind met een Groot Geheim - zoals ikzelf destijds met mijn verslaafde moeder - maar hij durft er gewoon over te praten". Voor het overige had ik vandaag een therapeutisch dagje. Vanochtend Pesso, waar ik altijd veel aan heb (vooral veel energie krijg ik er van), vanmiddag langs op de kliniek waar een van mijn mede-bewoners afscheid nam. Daar had ik ook een afspraak met mijn favoeriete socio-therapeute van tijdens mijn opname. Haar advies; ga op je kracht zitten. Je bent niet mislukt omdat je gedronken hebt, maar je bent een talentvolle man met een veslaving. En je doet de goeie dingen. Dus niet "in je mand en schaam je!", maar op je benen gaan staan en de goede dingen blijven doen. Dat was een prettig advies, dat ook aansluit bij wat ik de laatste week probeer. Op de terugweg - Haddock! - langs de boekhandelaar waar August Willemsen, De Val, klaarlag. Daar ga ik zo in beginnen. En dan morgen weer een heerlijke dag met mijn lieve kinderen.. Yettsi en Tori, wat goed dat jullie meteen al zo actief zijn op het Forum! Sterkte met de strijd, en jullie zien: je bent niet alleen!(sorry dat ik me in de naam vergist heb, Marion.. ik wist wel dat jij het was, heb het nu aangepast, bedankt Safi..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Ach Blacky toch, veel sterkte meisje.Vanavond toen mijn man thuis kwam en een grote borrel op tafel zette werd ik even poepsjacherijnig.Een stem in mijn hoofd dreigde te gaan zeuren en ik ben dingen om gaan gooien en heb even flink met kastdeurtjes staan smijten (dichtgooien dan he). Mijn man hield zich maar even gedeisd en zette even later een muziekje op waarvan hij weet dat ik ervan hou. Pfff.... de stoom liep weer weg en ik hou me vast aan de gedachte dat ik vrij wil zijn. En dat ik niet weer opnieuw wil moeten gaan tellen na de zoveelste mislukte stoppoging.Ik zal er mee om moeten gaan. Ik had toch moeilijk kunnen zeggen: doei ik kook en eet niet meer, ik ga achter de computer zitten. That's real life.Het eerste moeilijke moment in 11 dagen, mag nog niet mopperen toch.Straks lekker koffietje en film.Fijne avond allemaal, hou het droog, dat doe ik ook!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 RJB, goeie inzichten van je therapeute! Begin gelijk dat liedje van Monty P. te neurieen, zonder ironie, hoor: always look on the bright side......Leesze, en veel plezier morgen met je kinderen. Straks weer drie huizen, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 RJB,Geweldig om te lezen hoe jij aan jezelf werkt. En dat je kinderen het niet stil hoeven te houden.Als jij dat boek nou ook zo goed vind, ga ik het ook lezen. Hou ons op de hoogte.Tapas, blijf zo stralen. Vooral op donderdagavond en de vrijdag. Staat je goed groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Blacky meisje, je 2de vriend deze weel al die je moet missen, sterkte!!!!Marion, hieperdepiep hoera!!!!!!!!Mieke, gefeliciteerd!!Allen: nog een hele fijne avond!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden