Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 september

An

Aanbevolen berichten

Goeiemorrugu, kukelekuuuuuu!! zou ik nu dan toch een draadje openen???
Lekker wakker geworden en vandaag lekker VRIJ! Ben van plan om er een heerlijke dag van te maken.
En IK DRINK NIET!!!!! Vrijdag is normaal voor mij een dag om flink te tanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen dames, het is goed dat je er over begint An, tanken moet ik ook, weliswaar benzine omdat ik weer vertrek naar België
Ik was een paar dagen in Nederland om wat dingen aftehandelen die anders te lang blijven liggen.
Nog even wachten tot het ergste fille leed achter de rug is en ik vertrek.

Maak er een mooie dag van, ik ga er aan beginnen.

Mieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Hier ben ik dan weer, het gaat een beetje beter met mij. Dank jullie wel voor de ondersteunende berichtjes en PB's. Dat doet echt goed.
Ik ben met een heleboel dingen aan het worstelen op het moment. Dingen die ik nog niet helemaal kan benoemen. Ik zou vandaag een afspraak met mijn psycholoog hebben, maar die heb ik verschoven naar volgende week. Ik zit voor mijn gevoel even op slot en denk dat ik volgende keer meer aan een gesprek heb.
Ik wil echter wel 1 ding aan jullie vragen. Het is heel persoonlijk maar jullie zouden me heel erg helpen als jullie een reactie zouden geven.

Hoe reageerden (reageren) jullie kinderen op jullie drankgebruik?
Hoe gingen jullie daar zelf mee om, uiteraard nadat jullie geminderd of gestopt waren?
Op welke manier hebben jullie zelf en je kinderen dat gevoel verwerkt of zijn jullie (kinderen) het aan het verwerken)?

Ik kan me voorstellen dat je deze zaken niet zomaar op het forum slingert. Als je een PB naar mij wilt sturen in dat geval, heel erg graag. Alvast bedankt!

Tapas,
Gefeliciteerd met je 77 dagen! Nog dank je wel voor de link die je me gestuurd hebt een paar dagen terug!

Mieke,
Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van!

Marion,
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte vandaag! ik leef met je mee en ik hoop dat het recht zegeviert!

Houtje,
Ik hoop dat je hoofdpijn over is!

Cal,
wat heftig wat je hebt meegemaakt met de Jehova's getuigen! Heel vervelend dat ze je zo zwart maken en dat nu nog proberen.
Ik vind het razend knap dat je je daarvan los hebt kunnen maken (in hoeverre je dat van zoiets kunt) en heel knap dat je dat nu zonder alcohol doet! Sterkte!

Bambam,
die penning krijgt vast wel een heel plaatsje? Iets om razend trots op te zijn!

Corinne,
succes vandaag. Straks zit je eerste week erop. Je werkt geen hele dagen begrijp ik?
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Ik ga misschien ook wel een aspirientje proberen voor mijn benen. het gaat beter dan een paar weken terug, maar ik heb er nog wel last van!

Charlie,
een pilletje, daar opteer ik ook voor! Waarom niet ALS ze er zouden zijn? Uiteraard wel met andere begeleiding, zodat ik wel bezig ben om de oude "troep"in mijn hoofd op te ruimen.

Joann,
jij gaat gelukkig ook weer heel goed! Zet hem op!

Safi,
is de donderwolk bij jou een beetje verdwenen? Je doet je best om leuke dingen te doen. Heel knap van je, want ik ben nog weleens geneigd het moeras in te zinken bij zo'n bui!
Heb je al een verzekering voor je bus? Benieuwd (beroepsdeformatie!) welke verzekeraar dat is geworden!

Haddock,
leuk dat je steeds tips over boeken geeft. Ik heb jaren niet veel meer gelezen, maar begin het weer op te pakken. Ook ga je nog steeds goed! Nu maar doorgaan he?

Soothe,
Jij bent geweldig bezig1 Je hebt nu een aantal droge weken achter de rug. Ik hoop dat je erg trots op jezelf bent, ik ben in ieder geval trots op jou!

An,
Geniet van je vrije dag. Ik werk ook niet vandaag, maar moet wel veel dingetjes doen. Jij vast ook, dat is meestal zo op vrije dagen!

Rudy,
Voorzichtig op de weg en goede reis.

Blacky,
Je bent zoooooooo goed bezig. Het is niet gemakkelijk voor je, maar je doet het toch maar!

Alle anderen, dit beicht word heel lang als ik allemaal persoonlijk op jullie ga reageren (gaaaaap, voor jullie dan!), Ik leef mee en met alle mijlpalen die dag na dag worden gehaald.
Ik drink niet vandaag, dus An en Blacky ik doe met jullie mee. Straks boodschappen doen en veel lekkere drankjes in huis halen. In ieder geval fruitsap en kijken of ik weer eens iets nieuws zal proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, gefeliciteerd, hoop dat je een hele leuke dag hebt :present:

Marion, heel veel succes vandaag

Voor de rest iedereen met een mijlpaal of goede voornemens ook heel veel succes.

Gem, even over je vraag, denk niet dat je zo heel veel aan mijn antwoord hebt, mijn kinderen zijn nog onder de tien allemaal, als ik begon te drinken was dat doordeweeks meestal na vijf uur, zat het eten nog tussen en de hoeveelheid liep voor de rest pas op nadat ze al sliepen, ging door met drinken tot ik moe genoeg was om naar bed te gaan, vaak tussen 1 en 2 uur 's nachts.
Als ik in de weekende dronk begon ik wel eens eerder, maar als ik het gevoel had dat ik aangeschote raakte stapte ik over op water om vervolgens later op de avond weer aan de alcohol te gaan, ik ben een keer voor ik kinderen had knock out gegaan door de alcohol en zo ziek geweest dat ik daarna niet meer tegen het gevoel van misselijkheid kon, bovendien een controlefreek en doodsbang voor het moment dat ik me niet meer kan herinneren wat er gebeurt. De hoeveelheid die je kan drinken voor je bij die grens bent ligt steeds hoger.
Al met al denk ik dus niet dat mijn kids op die manier er ooit last van gehad hebben, heb altijd goed voor ze kunnen zorgen en ben ook een type die gewoon doorga als ik me niet goed voel, vind dat anderen daar geen last van hoeven hebben. Misschien was dat anders geweest als de kids groter waren en zagen hoeveel ik dronk.
Heb me wel voor genomen zodra ze intresse gaan krijgen in alcohol, ze aan te moedigen gewoon niet te beginnen met drinken of het heel matig te houden met de reden waarom en dan krijgen ze ook mijn ervaringen te horen, heb mijn lesje wel geleerd hoop dat mijn kids genoeg hebben aan die ervaring en het niet zelf gaan ontdekken.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,
Het punt is dat kinderen het altijd merken wanneer een ouder drinkt al denk je dat jejezelf goed in de hand hebt en niemand het merkt. Hetzelfde eigenlijk wanneer je zegt: 'ik kan goed auto rijden, geen mens merkt het'. Dat voor de duidelijkheid. We moeten beseffen dat dit heel erg is voor kinderen, we zullen momenten gehad hebben dat we er niet waren, emotioneel of wat dan ook.
Beseffen dat dit niet goed is en door nieuw gedrag laten zien dat je aan het veranderen bent. Bij mijn vorige stopperiode van ruim vijf jaar heb ik er de eerste maanden niks van gezegd. Eerst zien dan geloven. Ik kon n.l. niks beloven, alleen vandaag dan, vandaag drink ik niet. Na een jaar heb ik het verteld, toen ik mijn penning zou krijgen. Mijn oudste vertelde ik het en ze leefde enorm mee, ze vond me harstikke knap en was enorm trots op me. Hij is toen ook met me meegeweest naar het feestje.
Nu ben ik weer gestopt en de kinderen weten het nu en zijn blij voor me. Kinderen zijn heel loyaal, mits je toegeeft dat het niet goed was waar je mee bezig was en dat je je leven probeert te beteren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte met alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, Gefeliciteerd een hele fijne dag! :present::musicnote::present::musicnote::present:

Marion, succes voor vandaag!

Cal, gefeliciteerd met 1 week ADB en Happy met 50 dagen, jullie gaan goed!

Kaia, welkom op het forum. Ik hoop dat je snel je draai hier vindt en ook aan de tel gaat.

Tapas, oei, dat vond ik een moeilijke vannacht hoor! Ik heb er zelf ook wel eens last van gehad, zeer pijnlijk. Dus ik hoop dat het nu wat beter met je gaat!

Gem; :present:

Knuf, Haddock slaap lekker.

Komende nacht moet ik er ook aan geloven. Ik heb getracht laat te bed te gaan en uitslapen, maar dat lukt niet erg na diensten waarbij ik om 5.15uur op moest. Dat wordt vandaag dus "voor"slapen.
Dus ik ben vrij maar eigenlijk toch niet vrij, het is dag maar voor mij nacht, maar niet helemaal nacht dus toch ook een stukje dag. Nou ja ik ga van dit korte dagje maar wat fijns maken!

Twan, geen weerbericht meer? Heb ik iets gemist?
In elk geval schijnt het zonnetje hier da's vast voor de goede hum!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stien

Komende nacht moet ik er ook aan geloven. Ik heb getracht laat te bed te gaan en uitslapen, maar dat lukt niet erg na diensten waarbij ik om 5.15uur op moest. Dat wordt vandaag dus "voor"slapen.

Dus ik ben vrij maar eigenlijk toch niet vrij, het is dag maar voor mij nacht, maar niet helemaal nacht dus toch ook een stukje dag. Nou ja ik ga van dit korte dagje maar wat fijns maken!

Hahaha, ik snap precies wat je bedoelt, en zo zijn er hier meer, begrijp ik.
Maak er maar 'n fijn dachtje, oh nee, nagje van, of zoiets.

De dagslaper, voorslapen lukt me nooit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Mijn oudste vertelde ik het en ze leefde enorm mee, ze vond me harstikke knap en was enorm trots op me. Hij is toen ook met me meegeweest naar het feestje.

He, An, lekkere chaoot, is die oudste van jou nou 'n dochter (ze) of 'n zoon (hij)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,
Slaap lekker.

Stien,
Rare dag. Ik zou het niet kunnen wat jij doet met die wisselende diensten. Ik snap dat het door je werk niet anders kan, maar mijn systeem zou volkomen ontregeld raken.

Kaia,
Heb je nog geen welkom geheten hier, dus bij deze.
Ik hoop dat je hier de steun vind die je zoekt.
Ik vindt je reactie bij Lunalee geweldig! Ik hoop dat jullie er samen voor kunnen gaan en dat ze op je reageerd heeft!

An,
Mijn dochter van 16 had drommels goed door wat er met mij aan de hand was. Ik heb nooit verzaakt, ging altijd door, maar was er gedurende de tijd dat ik dronk natuurlijk niet voor haar zoals het moest. Haar natje en droogje waren er altijd, maar iets zoals kwalitatieve(!!!) aandacht was er niet altijd zoals die er moest zijn. Ook als ik dacht dat ik wel bij de mensen was (zelf heb je het niet altijd door, al denk je van wel).

Cal,
Fijn dat je kinderen nog niet zo oud zijn, maar vergis je niet! Niet om je bang te maken. Je kinderen kunnen het misschien niet zo benoemen, maar ze merken wel degelijk wat.
Snap dat het scheelt als ze nog vroeger naar bed gaan (mijn dochter gaat later naar bed dan ik), maar toch pikken ze er dingen van op. Daarom is het fijn, dat je nu niet meer drinkt en de gevolgen voor je kinderen beperkt kan houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag:present::moon::musicnote:
Ik hoop dat je een fijne dag hebt met familie en vrienden.

Tapas
Ik had ook erg last van vergeetachtigheid in mijn heftige drankperiode en mijn man werd er gek van. Toen hebben we in een tweedehands zaak een leuk rieten mandje gekocht in de vorm van een eend en als ik binnen kom gaat daar alles in :mobiel, sleutels, zonnebril, portemonnee en sindsdien ben ik nooit wat kwijt maar zit het in mijn 'Duckie'

Gem
Ik heb geen kinderen kan je dus ook niet helpen maar begrijp dat je er veel moeite mee hebt en hoop dat je er gauw uit kan komen met je dochter. Ik denk zelf als dochter van een alcoholistische vader dat eerlijkheid over zijn zwakheid naar de alcohol en zijn moeilijkheden in zijn gevecht ertegen me heel goed zouden hebben gedaan en me misschien wel de juiste waarschuwing had kunnen geven om niet dezelfde fout te maken. Als 15 jarige begrijp je niet dat iemand drinkt omdat ie moet dus die uitleg en de gevoelens beschrijven wat alcohol met je doet zou een goeie zijn denk ik.

Verder wens ik jullie allemaal een fijne droge dag en ik doe ook mee...Ik drink vandaag niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai goedemorgen allemaal!

Sinds gisteren ben ik deelnemer geworden aan het forum en bij wie is wie heb ik me al een beetje geintroduceerd. Vandaag ga ik aan mijn eerste dagdraadje beginnen.
Beetje eng want ik ken eigenlijk nog bijna niemand van jullie.

Toch heb ik al een paar hele fijne warme reacties van jullie mogen ontvangen gisteren en ik wilde even zeggen dat dat me nu al heel erg goed doet. Bijvoorbeeld mijn reactie naar aanleiding van het bericht van Saffi:

Vanmorgen ben ik opgestaan met: ik ga werken aan mijn nieuwe Ik!
Het voelt goed, ik voel me weer sterker, heb gisteren niets gedronken (ok, het is nog maar een heel klein begin),maar er is zeker bij mij een knop omgegaan. bij mij is drinken inderdaad een constante vlucht voor mijn gevoelens en daar moet ik vanaf. Niet meer vluchten, niet meer NEP, PUUR Tori!
Mijn man wilde er eerst niet aan dat ik verslaafd ben, en duwde mij eigenlijk steeds verder van me af (en ik hem van mij) maar nu wil het het ook onder ogen zien en mij steunen. Ik ben enorm blij!

Ik merk ook dat het forum me goed doet en me sterker maakt. Veel wijze woorden van lotgenoten, herkenbare verhalen, ondersteunde woorden, het doet me enorm goed!
Op een dag hoop ik ook zo sterk te zijn dat ik anderen kan helpen met mijn ervaringen.

Goede dag voor allemaal en ik spreek jullie weer snel!

liefs,
Tori

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tori,
Hartelijk welkom hier. Ik heb niet gereageerd bij wie is wie, omdat mijn reacties zo hetzelfde worden.
Jouw bijdragen kunnen nu al ons helpen hoor! Daarvoor hoef je niet al lange tijd droog te staan! Als ik voor mezelf spreek, dan is die mix van beginners, gevorderden en degenen die al lang droog staan of minderen juist zo goed. Je herkent je in veel dingen die mensen schrijven, beginner of niet.
Sterkte en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mieke proficiat

tori van harte welkom, je hebt de eerste stap gemaakt, ik drink die eerste niet
en ook al lijkt het maar een klein begin, het is al heel wat.....lees en schrijf maar lekker mee...

vandaag druk dagje
was op tijd op vandaag beter als gisteren
vanmiddag naar mijn psychotherapeut.........we gaan het over mijn plan van aanpak hebben dus ik moet nog wat dingen uitwerken
herkeuring aanvragen bij het uwv
ahome aansluiten bij mijn ouders
vanavond naar de aa en daarna nog ff naar vrienden
het lijkt wel of een dagje een baan heb, lekker...........

dus vandaag zal ik helaas niet veel op het forum zijn maar ik zal erna wel weer verslag doen.

ook vandaag drink ik niet.....

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Dat is het kromme van het geheel, mijn moeder was alcoholiste en mij overkomt hetzelfde. Dat verzin je toch niet? Gelukkig ben ik niet gek, want meerderen hier hebben het gelukkig meegemaakt. Kinjd van drinkende ouder(s) zijn en er zelf ook instinken.
En je wilt niet weten hoe ik heb gescholden op mijn moeder (in gedachten helaas), maar het was zo'n taboe! We kionden er niet over praten met haar.
Ik heb me voorgenomen dat zelf anders te doen, dus hier in huis is het in ieder geval bespreekbaar.
Helaas pubert ze nog steeds, dus het werkt niet zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen, hier een uitslaper, helemaal tegen mijn gewoonte in. Weer een van die moeie, lamme buien. Ben er al aan gewend, vandaag moet maar alles op z'n jan boerenfluitjes.

Tapas, een spastisch colon heb ik zowat heel mijn leven gehad. Auw! Toen ik een jaar of wat geleden vrijwel stopte met rund- en varkensvlees eten, is het opmerkelijk verminderd.

Ik heb eens een paar jaar een huis gedeeld met een vader van twee kinderen. Als ik wat op had, was het altijd dikke pret met die jongens, lol maken, door de kamer swingen. Zelfs zo dat ze me vaak zelf wat te drinken brachten omdat ik dan veel leuker werd.
De oudste blowt nu de hele dag door, zwalkt van baantje naar baantje waarhij dan met zijn duffe hash-hoofd veel te laat of helemaal niet komt opdagen dus weer ontslagen wordt. Dan denk ik wel eens, sjeeesjj, als ik daar toe bijgedragen heb met mijn drankgedrag, dan heb ik heel wat op mijn geweten!
Kinderen zijn zo gevoelig en kwetsbaar, ook al stellen ze zich loyaal en steunend op. Met een ouder die er niet echt voor ze is, ontneem je ze voor een deel hun broodnodige kind-zijn. Ieder mens heeft meer nodig dan alleen voldoende gezond eten, schone kleren en een dak boven het hoofd, en dat geldt al zeker voor kinderen. Dit is overigens niet speciaal "tegen" iemand bedoeld, het is gewoon mijn eigen ervaring van toen ik nog een kind was.

Tori niet schromen. Toen ik hier net mee las en schreef, dacht ik ook dat iedereen elkaar al jaaaren kende en dat ik er als nieuweling nogal tussen kwam vallen. Dat gevoel was ongeveer binnen een uur weg (hihi) en nu tater ik mee alsof ik nooit anders heb gedaan :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...