Spring naar bijdragen

Alweer Vrij-dag

An

Aanbevolen berichten

Xienix, het ziet er naar uit dat je er zakelijk wel uit gaat komen na alle bovenstaande tips maar emotioneel is het zwaar k*t!
ik begrijp die ex van je niet, net als jij... Kan hij het niet hebben dat het goed met je gaat? Had ie verwacht dat je smekend op je knieeen terug zou komen ofzo? of dat je helemaal ten onder zou gaan aan de drank? Kan hij er soms niet tegen dat je je goed blijkt te redden? soms zitten mensen zo raar in elkaar en snap je niet waarom ze elkaar zo'n pijn moeten doen!

Heel veel sterkte en echt niet gaan drinken, dat lost zo ontzettend niks op!! NIET DOEN!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi mensen, hier ben ik dan eindelijk en dan ook nog voor even.

KarerK gefeliciteerd met je verjaardag.

Iedereen die ADB te vieren heeft: gefeliciteerd.

Ik ga straks even lezen en kijken wat ik daar allemaal van oppik.

Gem,
Jij hebt hier het laatste berichtje geplaatst en ik kan het niet laten, want je doet zo uitdagend ;).
Ik heb vandaag van alles gedaan, maar dat valt grotendeels niet onder de noemer werken:
uitslapen, uit bed gebeld om een afspraak voor een sollicitatie te maken, bellen, eten, lezen, roken, wassen.

Ik heb Joann aan de lijn gehad en ze voelt zich al beter en straks zal ze wel eventjes op het forum komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Xienix: wat een l*l die vent! Jou zo laten schrikken en van streek maken om iets (?) wat er nu in ZIJN hoofd zit. Breek jouw koppie er maar niet over, de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend! Ik sluit helemaal aan bij wat Gemotiveerd zei: pas op de plaats, laat het even in een sopje gaar koken. Het kan niet zijn dat jij nu je hele wereld laat bepalen door wat meneer vandaag nodig vond aan jou mede te delen. Het zit in HEM, niet in jou. Laat hem niet ook nog eens jouw positieve manier van met jezelf bezig zijn afpakken. Geef het wat tijd, alles valt op z'n plaats straks, alles wordt rustiger, wat er ook wel of niet gebeurt: het komt zoals het komt en jij kan dat aan. Soms weet ik gewoon dingen. We gaan niet terug naar het gezuip hoor, wat ons ook overkomt!

*Soothe:
Maar wat een hunkering!!!
je raakt er doodop van!
En er komt niets maar dan ook niets uit mijn handen.
Alles heeft ze'n bekooring verloren. te gek voor woorden toch.

Ik ken je (nog) niet, maar hier schrik ik toch wel van! Moeten we ons zorgen maken??

* Tolie: 'tis dat ik zo moet lachen om dat putje, maar anders.....
Is het nu eens afgelopen met dat gezuip van je? Anders vertel ik je niet dat ik oa het liefste animal crossing, super mario bros, pokemon pearl en castlevania speel! Dat ik dat nog doe op m'n 42ste, en zelfs overweeg de wii aan te schaffen, is al erg genoeg;-)
Je gaat er nu voor zeg je, en ik hou je er aan! En weet je: gamen met een pot thee doet echt NIETS onder, koop jezelf bv een nieuw spelletje voor je nieuwe missie, leidt ook lekker af...ideetje?

*Femmy: dat zeg je goed: "de trek ben ik niet". Jij bent juist degene die er alles aan doet om van die destructieve verslaving af te kunnen komen. Jij bent de persoon die achter de verslaving zit. En je gaat het winnen! Ik wens je alvast een heel fijn alcoholvrij weekend, dan maar even watertanden, maar het is het waard: zoveel beter wakker worden, zoveel meer uit je dag halen en maandag zoveel uitgeruster aan de week beginnen! Zet em op :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, ik zou me niet op voorhand zorgen maken.En we zijn niet allemaal het zelfde.
Maar het gaat niet onopgemerkt aan mij voorbij.
De trek is overpowering, dat is nog te hanteren, ook niet eenvoudig,Maar ik vind niets meer leuk, komt omdat mijn hoofd elders is.

Er komt ook niets uit mijn handen, doodmoe.

Kan zijn dat jij het lichter ervaart, Mischien speelt het aantal jaren en de hoeveelheid ook een rol.
Het is natuurlijk een ontwaken uit een toestand, van er niet echt zijn.
Een er zijn, wat chemisch gestuurd is.

Dus nu ben ik het echt. En dat is even anders.
maar ik vertrouw dat het goed komt en met jou en een ieder ook

Breng het beroerd onder worden, maar dat kan, omdat ik het zelf niet echt snap.
Dus ik ben een beetje met zelfanalyse bezig.
Ga je goed kaia.Wat een ander kan, kan ik ook.
Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

karin ,
cardo marianno was iets wat ik in spanje in nam om de lever te zuiveren zo nam ik meerdere zaken om mijn lever te zuiveren en s'avonds kapte ik ze maar binnen de wijntjes he :-(
ach ja positief op mijn lijstje is dat ik vanavond niet kook maar eens lekker ga uit eten met mijn uit gespaarde centjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran juist, Brave Margot, heb ik ook.
Était lalalala, of zoiets.

Toen ik druiven plukte in de Beaujolais, was er een fransman met guitaar, die kon hem goed imiteren
Ik heb de plaat twee dagen.
De teksten zijn een beetje filosofisch, een beetje een poetisch.

Kende hem al van vroeger. Als ik hem wat vaker draai, gaan de zinnen wel in mijn gehoor liggen.
Mooi Frans trouwens.

De man met de pijp!
Groet Soothe.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, ze zeggen wel eens, als je niks positiefs te zeggen hebt, hou dan je hoofd. (Ik heb het nu over wat ik ga zeggen hè, niet over wat jij zegt.)
Maar ik ga het wel zeggen, in de hoop dat het op een of andere manier toch positief is. Je bent nu bijna net zo lang op het forum als ik, en in die tijd ga je steeds van: toch weer gedronken, toch weer wat naar binnen gegoten, is me weer niet gelukt.... Waarom stel je je doelen dan niet bij?
Blijkbaar wil je niet stoppen met drinken. Prima, wat je maar voor ogen hebt.
Mijn vraag is dus: wat heb jij nu eigenlijk voor ogen?
Je moet me maar even vergeven, ik word nerveus van gewiebel en dat ligt beslist aan mij. Elke keer zeg je weer, ik ga ervoor, en dan na een dag: goh, toch weer gedronken. Net alsof je denkt, jemig, ik kon het echt niet helpen hoor!
Ik weet dat alcohol voor velen van ons vijand no. 1 is, maar toch: jij hebt het stuur van je leven in handen. Jouw keuzes, ook met drie of vier glazen in de week kan je adb zijn. Stel een doel en hou je daar aan.
Even goeie vrienden hoop ik.

Xienix, die vent is geen bal waard, behalve dan dat hij twee lieve kinderen heeft verwekt. Een man die niet voor zijn kinderen wil zorgen, dat is toch niet leuk meer.
Ik sluit me bij Tapas aan, hij is gewoon een sch**tl**ster die als de dood is dat jij wel eens zelf een sterke vrouw zou kunnen blijken te zijn. En dan staat hij zelf zo te kakken hè. Ik hoop dat jij je meisjes het voorbeeld kan geven van een sterke mama die voor ze op komt.
Veel sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, het zal ook wel een proces zijn.....voor mij is het ook een ontwaken, maar op de een of andere manier is wat eronder vandaan komt tot nu toe veel beter dan hoe het was, ook emotioneel, ik ben blij weer puur te kunnen voelen, tranen over mijn wangen laten gaan als iemand wat liefs tegen me zegt.....ik moet wel steeds bezig blijven, anders vliegt het me allemaal te veel aan.
Zou het inderdaad te maken hebben met hoelang/ hoeveel gedronken? Ik was iid niet 24 uur dronken, dronk ruim 10 jaar praktisch dagelijks "alleen" 'savonds in 2-3 uur minstens 1 literfles wijn leeg, en in gezelschap ook nog andere drankjes.
Er gaat een wereld voor me open nu ik 'savonds doodmoe vroeg naar bed ga en 'smorgens zowaar wat aan m'n dag heb! Ben wel wat huiverig voor wat er gebeurt als deze euforie overwaait, het bij de dag nemen is een goede raad voor mij. Voor jou denk ik ook, wat we al die jaren hebben gedaan zit zo diep in alle lagen van je zijn, dat heeft tijd nodig.
Ik hoop dat je ondanks dat je op het moment niet echt plezier aan dingen kan beleven, je in ieder geval wel een oprecht goed gevoel over jezelf hebt, want waar je mee bezig bent is iets om met recht trots op te zijn! Ik hoop dat je hoofd zo vaak mogelijk daar kan en van jezelf mag zijn, want dat is voor een heel groot deel wie je nu echt bent. Anders, maar dan beter, en ik hoop ook dat je dat laatste zo snel als het voor jou goed is mag genieten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is moeilijk uitvogelen wie je bent zonder zuip. Ik wil zo graag op eigen benen staan en verval zo gauw in 'oud' gedrag. Ik wil zo graag dat iemand anders mijn last gaat dragen. Moeilijk hoor. Wel weten maar (nog) niet kunnen handelen. Geduld, geduld, geduld.
Ik ben op de goede weg maar man, soms vind ik het zo f****ing zwaar.
Moet eerdaags ook ongesteld worden, dat draagt zeker niet bij tot een positieve kijk op het leven:(:angry::devil:

Maar goed, weer gaan drinken is GEEN optie dus ik ga door. Stap voor stap, dan ga ik vast wel ergens uitkomen. Ben de komende dagen weg, zal proberen niet teveel aan jullie te denken.
Sterkte voor wie het moeilijk heeft en gefeliciteerd voor wie een mijlpaal heeft bereikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, Benthe,

Ik vind het ook moeilijk dat het zoveel mensen wel lukt, en daar stralend en optimistich over zijn. Maar ik lees van
méér mensen dat ze het in de aanlooptijd moeilijk heddan, en, net zoals ik, en ook regelmatig struikelden. Net als ik.
Verder ben ik wel met de internet begeleiding bezig, maar nog in de onderzoekende periode. Er is ook nog geen doel gesteld voor me, en dat is ook een hobbel voor me.
En zoalng er geen doel is, is het moeilijk naleven, ik modder nog maar even aan.
.
Ik dacht met jullie hulp, maar ik zal me met het vertellen of ik wél of niet gedronken houden wat meer op de vlakte houden.
groet, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, PBtje trug;-)

En wel blijven vertellen hier hoor, wat Benthe tegen je zegt is ook helpen, ontneem jezelf dat soort hulp ook niet! Voor jou kan het dan vallen en staan zijn, maar de aanhouder wint. Je moet (ehm je moet natuurlijk helemaal niets!) het JUIST eerlijk vertellen, maar verwacht niet steeds een troostend woord, gun jezelf die schop onder de kont, zo vaak en zo hard als die nodig is!
Maar waar hebben we het eigenlijk over, dit is JOUW moment, toch?!!! Jij gaat het gewoon DOEN nu, en wij gaan je aanmoedigen! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe y Blacky, yo se que es una merluza, pero sin embargo no comprendo lo que ustedes dicen? Yo tambien soy cansado de mucho trabajar.

Ik moet ook ongesteld worden. Hoe ik dat weet? Ik heb een nieuwe telefoon gekocht, bedden verschoond, heg geknipt, gras gemaaid, 2x de lakens gewassen (omdat ze na de 1e keer weer groen waren geworden van het opspattende gemaaide gras!), gestofzuigd en nog heb ik geen rust. Dit is dus mijn versie van PMS.

Bij wat ik gisteren schreef over mezelf accepteren had ik toe moeten voegen, als ik eenmaal ontdekt heb wie ik eigenlijk ben. Maar dan werd dat bericht zo ontzettend lang, dus bij deze. Want voor mij geldt dat ook. Na jaren vruchteloos proberen te zijn wie anderen wilden dat ik was, weet ik niet wie ik dan eigenlijk wél ben. Het proberen te accepteren wie ik ben gaat dus min of meer gelijk op met het ontdekken wie ik ben. En ik vergis me nog wel eens zo af en toe, geloof ik. Maakt niet uit, het komt goed, daar ben ik van overtuigd. Zo lang ik die eerste maar laat staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, daar was ik nou al bang voor. Ptvrrrdrrrie, het is helemaal niet mijn bedoeling dat jij je op de vlakte houdt. Hallo zeg, alsof ik de baas van het forum ben, ofzo. Ik geef je een mening waar jij wel of niet iets mee kan doen. Jouw keuze.
Je zegt nu weer: bij de internettherapie is nog geen doel voor mij gesteld. Meid, jij bent het toch ZELF die doelen stelt? Als je blijft afwachten tot andere mensen de dingen voor je beslissen.... enfin, het was goed bedoeld.
Ik heb ook geen halleluja-verhalen, ben gewoon heel blij dat het me tot nu toe nog dag voor dag is gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
xienix

Keb zin om hem zijn huid vol te schelden!

Dat is beter dan drinken, tenminste als er echt op geen ene manier te praten valt in alle redelijkheid.
Tjonge Xienix, je krijgt heel wat op je schouders. Kan je het niet even neerleggen en punt voor punt bekijken wat je er het beste mee kan doen ipv het allemaal op je schouders te laten liggen?
Heel erg veel sterkte, en Soothe heeft gelijk, drinken maakt het erger, je kan beter proberen nuchter en helder alles op een rijtje te zetten.
Cyberknuffel voor jou.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...