Spring naar bijdragen

Alweer Vrij-dag


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even van me afschrijven hoor. Ben zo boos en teleurgesteld. Liep tijdens het stofzuigen te janken.

Ex-vriend die dus ook vader is van mijn kinderen wil geen alimentatie betalen voor de kinderen als ik die 32 uur ga werken.
Ik ga er financieel dan flink op achteruit omdat ik dan geen recht meer heb op Belgische kinderbijslag (dat is 280 per maand voor 2 kids).
Hij heeft me steeds vertelt dat hij alimentatie betaalde aan de sociale dienst waar ik mijn aanvullende uitkering kreeg. Dat blijkt dus niet waar te zijn. Sociale dienst heeft wel 280 geeist van hem maar nu blijkt dus dat hij daar met een advocaat tegen in beroep is gegaan.
Ook zegt ie nu dat hij de erkenning van de kids ongedaan wil laten maken (we zijn nooit getrouwd geweest, maar hij heeft ze wel erkent) en er veel rechtszaken voor over heeft.

Ik snap bij God niet waarom hij zo kwaad op me is.
Ik ben er erg verdrietig over, voornamelijk voor mijn kinderen.
Hoe ga ik dit doen zonder drank??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xienix

in ieder geval niet drinken

heb je rechtbijstand?
in je verzekeringen

anders een eerste gesprek bij een advocaat kost je niks
ik zou de situatie voorleggen

heeft hij vast werk?

en heeft hij des tijds de kinderen aangegeven bij de gemeente?

HET ENIGE WAT HIJ ONDERUIT ZOU KUNNEN is dat als jij gaat werken de alimentatie voor jou vervalt als hij die betaald...........de kinderen is een ander verhaal.......

actie dus........

groet flip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienis, ik kan me voorstellen, dat zo'n bericht je aan het huilen maakt. Laat je niet van de wijs brengen en niet naar de alcohol grijpen. Juist nu moet je je hoofdje koel en droog houden.
Als ik het zo lees, dat hij zijn kinderen niet meer wil herkennen, dan mag je misschien wel blij zijn, dat je van hem af bent, want zoiets vind ik echt vershrikkelijk.
Ik leef met je mee, dikke knuffel:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate en Kaia :present:

Nee, geen feestje, herdenking. Veel familie en veel droevige dingen gebeurd.........
Ben nu weer super gemotiveerd en Kaia, die eerste laten staan, daar gaat het echt helemaal om.

Aardig idee Gem, na het eerste jaar beslissen wat je doet. Maar zoals je weet had ik vijf jaar niet gedronken en toen nam ik de eerste en dat heeft ruim anderhalf jaar geduurd...
Maar misschien ben ik wel een apart geval en kunnen anderen het wel. Ik denk wel dat ik dit bij mijn internet therapie naar voren breng. 'IS het mogelijk om sociaal te drinken voor mij???' ooit, als ik tachtig ben...
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix. Hoi met Soothe.
Kom je mij een bezoekje brengen?
Kan je zien wat hier over de tafel ligt, aan procedures, krijg er de heebie- jeebies van.
Het is natuurlijk ellende. maar is het over met een drankje, niet dus!!

het vergroot je probleem uit. Als je er nuchter doorgaat, kom je er beter uit:
Groet soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi xienix ,
ik kom juist thuis en lees als jou bericht , raar ik begin altijd bij de laatse
ik wil jou iets schrijven sinds twee jaar heb ik email kontakt met iemand die in jou positie zat want kids en ex betreft , de dame in kwestie vluchte ook altijd in de drank en resultaat vandaag is dat de kinderen bij haar ex zijn wegens haar drank misbruik .
mijn mening is dat je u beter en zelfstandiger zal voelen als je met je eigen werk/geld je kids kan grootbrengen , vang je nog een extra alimentatie dan is dit mooi meegenomen
succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix,
Even laten betijen alles. Kan me vreselijk goed voorstellen dat je boos en verdrietig bent.
De kinderen worden de dupe, dus rustig aan. Slaap er een nachtje over en beraadt je.
Het lijkt of hij je inderdaad pijn wil doen. Vraag hem waarom, als je nog met elkaar praten kunt!
Grijp niet naar de alcohol, want daar is niemand en zeker jij niet bij gebaat. Je bent sterker dan je denkt, ook al denk je nu het tegenovergestelde.
Natuurlijk heb je recht op alimentatie voor de kinderen. En weer de erkenning ongedaan maken, kan niet zomaar.
ik hoop dat jullie binnenkort hierover kunnen praten.
En die boosheid is terecht. Krop het niet op. Het mag er zijn. Het moet zelfs, want het is beter om het te uiten. Schrijf het van je af, hoeft niet hier, desnoods in een ongeschreven brief naar de vader van je kinderen.

Sterkte he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, 'alles heeft zijn bekoring verloren', ja zo lijkt het wel he.... ik denk alleen maar, vandaag niet, morgen zal het beter gaan. De gevoelens komen wel weer spontaan. Moeten we nu daar echt die ZOOI voor hebben. Ik loop de halve dag met een MP3 op mijn hersens, anders stomp ik af zonder mijn pepmiddel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, moest lachen om het monopoly-spel te vergelijken met ons alco's. Ik ken er nog een"Corinne mag de gevangenis weer verlaten!

Anna, mooi stuk heb je gisteren geschreven over verantwoordelijk zijn en kunnen accepteren.
Ik vind accepteren het moeilijkste.

Tolie, ik kan het begrijpen, dat je het van de week moeilijk had, omdat je dochter jou niet had gevraagd om mee te gaan en wel haar schoonmoeder. Ik zou dat ook heel erg gevonden hebben, misschien moet je haar dat vertellen, want dat lucht ontzettend op en van de fles krijg je geen antwoord.

Anjo, wat fijn dat je weer wat van je hebt laten horen. Ik kan me in jouw geval ook voorstellen, dat accepteren op dit moment heel moeiljk is voor je.
Hoopelijk trek je het nog een beetje. Dikke knuffel van mij:sun:

Tapas, je hebt weer een donderdag zonder alcohol, dus voortaan geen donderdag meer voor je maar, een zonderdag;)

Marieke, gaat het weer een beetje met je zoon?

Haddock, als je een Tukker bent, dan moet je dicht bij mij wonen en als je echt ADHD hebt dan moet neurofeedback heel goed helpen. Even googlen.

Joann, betreschap meissie. Je hebt het dit jaar wel voor je keiezen gehad met je gezondheid.

Corinne, fijn dat je zo snel weer werk gevonden hebt.

Gemotiveerd, dat klinkt goed, dat je nu al in maaanden kunt tellen.

Flipsen, dit jaar is er een groep van ons in Utrecht bij elkaar gekomen. Stien en Bammetje haddden dat georganiseerd.

Karinneke en Brenda, welkom op het forun.
Karinneke, ik vind het knap dat je naar de dokter gaat vanmiddag en over je alcoholprobleen gaat praten.

Femmy, jammer dat ook jouw relatie over is. Ik vind het fijn dat je nu wel de kracht hebt om van de alcohol af te blijven.

Stien, gaat het weer een beetje. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, om je tranen te moeten inhouden als je nachtdienst hebt. Je hebt ook al zoveel overwonnen en elke keer win je weer het gevecht. Je bent zo veel vooruit gegaan sinds ik je ken. Je durft voor jezelf op te komen, meer te schrijven, dat was in het begin wel anders. Klasse, gewoon doorgaan en af en toe een keer goed huilen, daar is niets mis mee. Als je dan toch niet droog blijft, kan het beter van de tranen zijn dan van de alcohol.

Charly, is het berichtje niet aan gekomen. Ik snap er niets van.

Kohtje volgens mij zit jij weer op het goede pad.

Safi, fijn dat je weer wat van je hebt laten horen.

Ferry, jij zit vast op je boot met dit lekkere weer.

Blacky, :heart:

Ik kan onmogelijk iedereen noemen, want er is zoveel geschreven, maar voor iedereen een fijne dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Ik geloof Bambam onmiddelijk:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GEFELICITEERD MET 6 MAANDEN ALCOHOLVRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:present::present::rose::musicnote::):present::present::present::rose::musicnote::):present::present::present::rose::musicnote::):present::present::present::rose::musicnote::):present:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, dank voor jullie berichtjes.

Ik vind 'm zo'n kl**thommel!

HIJ wilde van me af toen ik net gestopt was met drinken...en nu is HIJ kwaad!
En wil hij kennelijk ook van de kinderen af. Keb zin om hem zijn huid vol te schelden!

Omdat ik een minimuminkomen heb (ook met 32 uur werken) heb ik gelukkig recht op een pro-deo advocaat.
Ik ga eerst dit weekend eens uitzoeken hoe het zit met de toeslagen die ik krijg en of ik het financieel allemaal wel ga redden dan.
Als blijkt dat ik het toch kan redden dan ga ik misschien toch geen alimentatie eisen. Al die energie die erin gaat zitten...
Maar hij komt er dan wel makkelijk vanaf. Hij hoeft trouwens geen alimentatie voor mij te betalen, heeft ie ook nooit gedaan.

Ik snap het niet, een paar maanden geleden hield ie nog van me (zei hij) en was hij leuk met de kinderen...ik snap het echt niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, hier iemand die na een schikking en 3 rechtszaken ook geen kinderalimentatie meer krijgt. Ik kan je in ieder geval vertellen dat erkenning ongedaan maken niet zo gemakkelijk is. Ik ken natuurlijk de wetgeving in België niet, maar hier zijn Europese regels over. Eenmaal erkend is je ex juridisch de vader hoor, en dat kan hij alleen ongedaan maken als hij kan aantonen dat hij dat niet is. Dat is behoorlijk moeilijk, want dan moeten er DNA-tests gedaan worden, en ik neem aan dat hij wél de vader is, dus dat gaat nooit lukken dan.
Ook biologische vaders, die het kind niet erkend hebben, kunnen tot alimentatiebetaling gedwongen worden. Een andere mogelijkheid om daarvan af te komen is als hij kan aantonen dat hij te weinig financiële middelen heeft om alimentatie te betalen. Zo is het mijn ex uiteindelijk gelukt, waarbij de rechter dan even geen rekening hield met het feit dat hij wél die rechtszaak kon betalen.

Je hoeft je dus volgens mij niet meteen heel erg veel zorgen te maken. Een ander punt is de inning van die alimentatie, want dat kan ook nog een vreselijke lijdensweg worden. Ik zit met 32 uur werken ook op een minimuminkomen, maar ondanks dat heb ik nu meer rust dan in al die jaren dat er met hangen en wurgen alimentatie betaald moest worden, en de ene rechtszaak de andere opvolgde. Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè, lekker om zo weer 'thuis' te komen! De fles port van eergisteren is met zijn geheel in het putje gegaan , alleen jammer genoeg het putje van mijn keel.....
Maar goed, zijn er meer die vandaag ( ik voor de zoveelste keer) met dag 1 beginnen?
Ik zie langzamerhand bont en blauw van het struikelen op de verkeerde weg!
Oké, de wil is er weer, bedankt voor jullie opbeurende woorden!
En Soothie, of je me alleen kan laten...de appel is in ieder geval op!

Mensen ik ga er (weer) voor!
Liefs voor een ieder! Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...