Spring naar bijdragen

Alweer Vrij-dag


An

Aanbevolen berichten

Goeiemorrugu allemaal,
Ja Tollie VANDAAG gaat het lukken. Ik drink VANDAAG NIET, geen ZOOI in mijn lijf.
Vandaag heb ik 'vrij', nou ja hoe je dat dan wilt zien.
Water interessant die puzzel van jou, 'hoe komt het dat het nu wel lukt', mij is het ook eens vijf jaar gelukt. Op een gegeven moment gaat het gewoon. Dat gevoel ben ik nu kwijt en heb het idee dat er geen eind komt aan die strijd. Maar er komt een dag, dan lukt het gewoon.
Punt is: De EERSTE laten staan.
Sterkte allemaal!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
Vandaag doe ik weer met je mee An.
Vandaag ook weer een klusjesdag, zoals elke vrijdag.
Lekker uurtje later opgestaan (7 uur i.p.v 6 uur) en zo psychenbezoek. Is 2 maanden geleden, dus wel een en ander te bespreken. Het is bijna het einde van mijn behandeling en voor mijn gevoel ben ik met deze psych ook wel klaar.
Daarna de internetbehandeling (ik hoop niet te lang te hoeven wachten) en dan het hele zaakje maar eens aankijken. Heb ik genoeg begage om verder te kunnen of moet ik toch nog een of andere vorm van hulp?
Ik heb het idee het wel alleen te kunnen. Ik ben ook niet zo van de hulpverlening, als het niet perse moet. Het was noodzakelijk om van de drank af te komen, maar nu?

In ieder geval iedereen een prettige en droge dag (in meerdere opzichten). kom tussendoor vandaag wel een paar keer langs.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anna, ik ben blij dat je mijn gevoel herkent. Er lijken weinig mensen voor uit te willen komen dat ze diep in zichzelf heel ongelukkig zijn.
Vaak krijg je dan adviezen in de zin van "probeer te genieten van de kleine dingen" of "iedereen voelt zich wel eens rot".
Dat is allemaal heel lief en goed bedoeld, maar daar zit hem het probleem nou net. Dat genieten van die kleine dingen lukt maar heel soms en ik voel me niet gewoon een dagje rot.
Ik kan het goed verbergen hoor, ik denk dat de meeste mensen niks aan me merken, het is dus niet zo dat ik een zware depressie heb.

Ik denk, en hoop zeker, dat de AD nu beter hun werk kunnen doen. Dat zal ook tijd nodig hebben.
Ik heb in ieder geval weer zin (puf) om dingen te ondernemen en ik denk dat dat een goed begin is.

En heel lief zijn voor mezelf, dat vergeet ik nog wel eens. Ik cijfer mezelf meestal weg. Alles komt op de eerste plaats en als dat allemaal gedaan is, komt xienix aan de beurt.
Ik heb nog een heel traject te gaan, maar de wil en de 'spirit' is er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh,
Corinne van harte met je nieuwe baan!
Xienix succes met je solli.
Er is er ook een jarig hoera hoera, KarelK, geen idee wie je bent maar evengoed van harte.
Quera, ouwe bandenschopster, ik ben nog niet weg. Merk alleen dat de laatste tijd mijn aandacht wat meer naar "buiten" gericht raakt, en dat is alleen maar goed.
En voor allen weer een adb-dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

goedemorgen Xienix,




Wens je veel succes met je sollicitatie!!!! Idd spannend...nerveus ervoor?




Minipoesjes...nee heb dieren genoeg op dit moment ;-)


Werd wakker en reuze positief...nu begint t wat te zakken..maar goed...ga ervoor vandaag!



Dank je Karinneke! Idd best wel nerveus.

Volgens mij ben je nieuw hier dus ik wil je nog even een warm welkom toewensen.
Ben je ook gestopt met drinken?


aanpassing: zinnetje vergeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gemotiveerd

Daarna de internetbehandeling (ik hoop niet te lang te hoeven wachten)




Gem, tip, trouwens. Ik heb ooit m'n mailadres aan Tactus gegeven i.v.m. een evt. openvallende plaats. Voor ik daar bericht van had was ik al met de behandeling gestart. Gewoon per dag paar keer proberen aan te melden (was toen ook 'n tip van iemand) en op 'n gegeven moment zat ik er zo tussen.
Succes, Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

ben op de goede weg vandaag...en redelijk vrolijk....ga t zo proberen te houden...



Hallo Karinneke,

zo hoort het.

Ik loop sindskort ook bij het CAD. Laatst bij de intake al 'n indicatietestje gedaan om te zien of ik eventueel ADHD zou kunnen hebben. Daarbij scoorde ik nogal hoog. Dat wil volgens de geleerden nog niet zeggen dat ik het heb. De echte test volgt dus vanmiddag. We zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, mijn internetbehandeling loopt a.s. week af, komt er weer een plekje vrij, dus hopelijk is dat plekje voor jou.

Xienix nog even wat je schreef over mensen die met van die dooddoeners komen als: "iedereen voelt zich wel eens een dagje rot", inderdaad goed bedoeld en het is ze ook niet kwalijk te nemen. Als iemand niet aan den lijve heeft ondervonden wat een voortdurend innerlijk gevoel van depressie is, dag in dag uit...
Ik ging eens op het diepst van een dal met een vriendin een dag uit. Probeerde haar iets te vertellen over mijn gevoel, en haar antwoord was: "Nou dan doe je vandaag maar even alsof je je wel lekker voelt." Kan er achteraf wel om lachen. Je kan net zo goed tegen iemand in een rolstoel zeggen: "Nou vandaag loop je dan maar eens gewoon hoor!"
Wat mij wel geholpen heeft, is accepteren dat ik nou eenmaal zo ben. Toen werd het gaandeweg al een stuk minder. En tja, ik ben er door het leven zelf ook een eind overheen gegroeid. Raak niet meer zo gauw uit mijn doen.
Een van de weinige dingen die mij echt nog volslagen van mijn stuk kunnen brengen is dierenleed. Ik moet echt uitkijken, anders heb ik zo een huis vol stakkerige hondjes, vlooienbalige ouwe katten met afgeknelde staart, afgedankte karrepaarden met hoefroest en zonder tanden... Nog steeds moet ik dan keihard NEE tegen mezelf zeggen. Een derde van mijn inkomen gaat ondertussen naar fondsen voor zieke en zielige dieren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

*An: hoe komt het toch dat het nu voor jou zo'n strijd blijft? Sta je er zelf op een of andere manier niet voor de volle 100% achter of drukken andere facetten van je leven zwaarder? Ik ken je natuurlijk helemaal niet, maar weet uit ervaring dat er strijd blijft als er iets hapert aan of stoort in aan de motivatie...zolang niet drinken op dit moment niet het aller allerbelangrijkste is in je leven, zal het een strijd zijn. Wat kan het toch moeilijk zijn om het juiste knopje te vinden en dan ook nog eens in te drukken.....mij heeft het jaaaaaren gekost, jij bent al een stuk verder, en het zonnetje schijnt vandaag voor jou!

*Karinneke: hoe is het je gisterenavond zo in je eentje vergaan? Knap van je dat je in gezelschap je drankgebruik onder controle hebt (bij mij gingen er alleen maar meerdere schapen over de dam), maar ben je niet bang dat je daarna thuis alleen verder gaat? Het zou natuurlijk heerlijk zijn als je 'normaal' gezelschapsdrinkster zou kunnen zijn, maar ben je ook niet bang dat je de smaak dat teveel te pakken houdt? Zomaar vragen hoor, mezelf even op jou geprojekteerd, maar ik zou willen dat ik het kon! Fijn dat je dag zo goed begint, moge zich dat voortzetten!

*Gemotiveerd: ik heb zelf ook 5 jaar psychotherapie gehad, weet hoe het voelt zo op het eindje: aan de ene kant voel je dat je er aan toe bent omdat je eigenlijk alles hebt besproken, aan de andere kant huiver je voor het idee dat je deze steun en toeverlaat los moet/mag laten.....mij heeft het toen wel geholpen dat ik, mocht ik dat willen, de optie had om altijd zo voor een keer bij hem terug te komen.
Je zou het niet zeggen nav die 5 jaar, maar ik ben ook niet zo van de hulpverlening, doe heel veel met mezelf, maar in extreme situaties kan het wel heel veel tijd schelen en kan je het ook als een avontuur zien wat je met jezelf aangaat. Klus ze, van binnen & van buiten ;-)))

*Xienix: van harte gefeliciteerd met die 4 bolletje wol!!! Ik zou zo in de verleiding komen, maar heb net 3 jaar niet op vakantie gekund wgs de verzorging van mijn bejaarde lievelingskatertje, en voel nu zoveel vrijheid, dat ik niet weet of ik het ooit weer een keer aan zal gaan (ik ga er nl veeeeel te veel van houden). Heel veel succes bij je sollicitatie (slik) en geniet van je kroost! En lief voor jezelf zijn hoor, je verdient het!!!

Gisteren naar de sauna geweest, was heerlijk, zag een paar mensen wijn bestellen: kleine glaasjes en dan nog voor de helft gevuld, dan kan je net zo goed niet drinken;-)
Vannacht erg veel gedroomd, mijn hart keer op keer gebroken en een paar keer huilend wakker geworden.....overdag probeer ik de gebeurtenis van maandag weg te schuiven volgens het " ik kan zelf kiezen waaraan ik denk"-principe, maar blijkbaar werkt dat nu niet als ik slaap, heb er nu nog steeds een kater van ;-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Een van de weinige dingen die mij echt nog volslagen van mijn stuk kunnen brengen is dierenleed.


Benthe, ik kan je de hand schudden. Ik zou er om kunnen moorden. Ik lig nachten wakker van berichten over mishandeling en verwaarlozing. Maar het ergste raakt mij nog de bioindustrie, daar word ik helemaal gek van. Er zijn zoveel mensen die niet willen weten, en wel willen eten. Dieren als dingen. Ondertussen gaan ze zelf met hun lieveling naar de dierenpsychiater. Sorrie, ik liet me even gaan, maar ik drink al een week NIET! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

Zo ga nu naar buiten toe...T zonnetje roept me toe...




Hier dreigt de regen al......

Opgelucht is idd. niet het juiste woord. Het zou wel veel verklaren. Ben altijd erg druk geweest, als kind helemaal niet te temmen.
Ben ook niet zo van de medicijnen, slik helemaal nada. Wat wel frappant was bij het intake gesprek waren de vragen over m'n vroegere evt. drugsgebruik. Ik vertelde dat ik van speed helemaal hyperdepieper werd, hele weekenden ging stappen zonder te slapen, road to ruin, en er daarom mee gestopt was. Coke daarentegen was ik gek op, kwam 'n soort vastberaden rust en overzicht over me, top of the world.
"Dat hebben veel AHDers", zei ze!
Toch maar helemaal uit die wereld gestapt. Was te verweven (zelfde dealer, speed en coke, speed veel goedkoper), en met alcohol alleen kon ik me staande houden, daar hoefden geen extra stimuli bij.
Zo, nou weten jullie dat ook maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Karinneke: ik was (mag ik dat nu al zeggen? op dit moment, heel voorzichtig dan!) ook gewoontedrinkster, en merk dat gewoonten gemakkelijker te doorbreken zijn dan je zou denken: simpelweg door het te DOEN (en dat is heel moeilijk als het om gewoontes gaat, daarom heten ze ook zo;-)) En ja, ook ik dacht al heeel lang: dit kan zo niet langer (en dan trok ik nog maar een extra flesje open!), daarom voelt het ook zo goed dat ik nu eindelijk doe waarover ik al zo lang zoveel strijd in mijn hoofd heb!

*Femmy: dat verdient absoluut ende zeker een heel mooi bloemetje!!!

*Haddock: oeps......nu breng je me aan het twijfelen.....heb ik ook ADHD? Hoe was je met xtc? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sollicitatie achter de rug. Pfew, moeilijke vragen stelden ze maar ik geloof dat ik het er wel goed vanaf gebracht heb. De afdelingsverantwoordelijke zei in ieder geval bij het afscheid "tot ziens" en dat geeft een beetje hoop.
Maandag of dinsdag hoor ik of ik ben aangenomen.
Het gaat om een baan in de horaca in een verzorgingstehuis. 32 uur per week (hoorde ik net) en daarnaast 4 uur les. Lijkt me wel pittig om te combineren met mijn kids en huishouden.
Daarnaast zou ik ook af n toe in het weekend en in de avonduren moeten werken. Ik heb eerlijk verteld dat dat heel moeilijk voor me is ivm de kinderen en ze zeiden dat daar wel een mouw aan te passen is.

Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik snap heel goed dat mensen die zelf nooit in een dergelijke depressie zijn gekomen, zich niet kunnen voorstellen hoe dat voelt. De adviezen die ze geven zijn zeker heel goed bedoeld en ik neem dan ook niemand iets kwalijk hoor.

Kaia: Ik kan me voorstellen dat je nu van je vrijheid geniet. Je bent toch gebonden aan een huisdier. Ik kan die kleintjes helaas zelf niet houden, heb al 3 katten en vind dat eigenlijk wel heel erg genoeg. Maar anders...ik zou zo voor de bijl gaan.
Dank je voor je lieve tekst!

Haddock: Ken je Jochem Myer (die cabaratier)? Heeft ook ADHD en ik vind hem ongelooflijk gaaf. Iemand die zijn 'beperking' heeft gebruikt om succes te hebben.
Mijn zoon (hij is nu 21) heeft/had trouwens ook ADHD. Ik snap dat het niet altijd eenvoudig is.
Maar ik ben zelf heel rustig dus kan me amper indenken hoe het is als het in je hoofd bijna altijd onrustig is.

Tis heerlijk weer hier, dus ga zo maar eens wat doen (van de zon word ik wel vrolijk).
Fijne droge dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he xienix

klinkt goed met de die solli
heb je pb beantwoord....

he beste forum leden WAT VINDEN JULLIE VAN HET IDEE:

een landelijke forum dag te organiseren
ik vroeg het aan de moderator of tactus zoiets ooit gedaan heeft
ik kreeg als antwoord dat het forum voor van de leden is
dat het ooit wel al eens door leden van het forum georganiseert is......
en dat het een succes was.

nu weet ik dat ik in 2005 toen ik mij aanmelde de anonimiteit me erg aansprak, nu door naar de AA te gaan ervaar ik wat voor een steun het kan zijn om met lotgenoten uit te wisselen...

ik hoor het wel wat jullie er van vinden en als er mensen bereid zijn om mee te organiseren zou ik dat leuk vinden........

groet flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannend Xienix, hoop voor je dat je wordt aangenomen al zal het veel geregel worden met je kinderen en huishouden

ik weet niet of je mijn berichtje van gisteren bedoelde met "genieten van de kleine dingen" dan wil ik dat wel toelichten.
Ik ken het zware depressieve gevoel maar al te goed en inderdaad los je dat niet op met "geniet van het kleine" maar ik merkte bij mezelf soms ook dat ik er zo in bleef hangen en er maar niet uit kwam omdat ik teveel gefocused was op het negatieve en het positieve niet meer kon zien. Daarom train ik mezelf om me veel meer op het positieve te richten nu.. niet makkelijk, een gedragsverandering en die heb ik ook gecombineerd met hulpverlening om mijn verleden te kunnen verwerken en accepteren. Dat is een zware klus geweest maar uiteindelijk heeft het ook veel rust gegeven. Nu merk ik dat als ik weer dreig in dat zware te blijven hangen dat ik er uit kan komen door me op het positieve te richten of mezelf tot actie aan te zetten... en door te accepteren dat het nu op het moment gaat zoals het gaat en is zoals het is.

Haddock, mocht je ADHD hebben dan mag je gratis aan de speed, ritalin hihi.. ik ken verschillende mensen die daar enorm veel baat bij hebben, zich rustiger voelen en weer het idee hebben dat ze "normaal" zijn en de dingen kunnen behappen.

nou, ik ga mezelf tot actie schoppen, heb schandalig lang in bed gelegen maar was ook wel behoorlijk moe, nu maar eens in beweging komen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tapas, had het inderdaad over je bericht van gisteren...
Bedankt voor je toelichting. Ben het met je eens hoor...ik heb ook de neiging om te veel door te slaan naar het negatieve en dan moet ik mezelf bij m'n kraag pakken en een flinke schop onder m'n kont geven.
Toch denk ik (en hoop ik natuurlijk) dat dat sombere gevoel voornamelijk werd veroorzaakt door de drank. Ik denk dat de AD nooit goed hun werk hebben kunnen doen.
En dan kun je therapie volgen tot in den treure en pillen slikken tot je erbij neer valt, maar dat heeft gewoon weinig zin.
Nu ik gestopt ben met drinken is er wel iets aan het veranderen in me. Zoals ik al schreef voel ik veel meer zin om iets te ondernemen. Het solliciteren op die baan is daar ook een voorbeeld van, toen ik nog dronk zag ik dat helemáál niet zitten, had er ook geen energie voor.

En verder denk ik dat ik niet moet ontkennen dat er simpelweg heel wat op mijn bord is gekomen, vooral ook weer de laatste jaren. Ik heb het allemaal weggedronken en het moet nu een plaatsje krijgen en verwerkt worden. Ik vind dus dat ik best eens somber mag zijn, ik denk dat dat ook hoort bij lief zijn voor mezelf. Niet meer krampachtig proberen om de schijn op te houden.
De kunst is wel om niet door te slaan in het negatieve en te lang te blijven hangen in die sombere gevoelens.
Ik vertrouw erop dat het wel goed komt. Dat is trouwens ook iets nieuws sinds ik niet meer drink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
femmy



Lief dat je dat vraagt. Met mij gaat het eigenlijk wel lekker. Etentje voor vanavond afgezegd en alleen afspraken voor het weekend gemaakt die passen bij deze periode van "jong gestopte". Vole me sterk doordat ik voor mezelf kies en heb eigenlijk zin in een nuchter weekend. Dat is Laaaaaaang geleden:)




Daaaag



Go girl! Je gaat goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, hebben we hier straks ook een heel rustig ritalin-jongetje in ons midden. Of ouwe vissers nog met ritalin te helpen zijn is een tweede :D

Tapas schandalig zeg, zo lang in je bed blijven liggen. Luilakje! Ik kwam er ook pas om halfnegen uit hoor, voor mijn doen al achterlijk laat. Bioritme, dat weet wat.

An je vroeg nog naar het spel truth or dare, gisteren. Het is niet helemaal on-topic, maar wat mij twee maanden geleden mede de aanzet heeft gegeven tot stoppen met drinken, was het lezen van het boek: "Story of my life" van Ray McKinnerney. Dat gaat meer over coke, maar maakt eigenlijk niet uit, het is verslaving, en wat je daar allemaal voor stomme dingen mee kan doen.
Daar staat dat spel uitgebreid in beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...