Spring naar bijdragen

Zaterdag 15 september


BamBam

Aanbevolen berichten

hoeveel sigaretten ik al niet verkeerd om heb aangestoken
of ooit met een warme kruik onder het hoofd gaan slapen om de volgende dag met een enorme brandblaar op je gezicht wakker te worden
of midden in de nacht besluiten kastjes te verven en dan de volgende dag zoet zijn met verfresten en druipers verwijderen
of op de fiets stappen om extra drank te halen snachts en dan niet verder komen dan de hoek van de straat want daar lig je onder je fiets

maar verder valt het hier eigenlijk wel mee

okee ik ben weg, verjaardag! thee met gebak!
later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Of dat je denkt dat je een dropje neemt uit het zakje naast je bed, maar het blijkt een peuk te zijn, en je kauwt er al op voordat je het weet.
Of dat je je mobiele telefoon terugvindt in het zeepbakje van de douche (tuurlijk joh, doodnormale plaats, doet iedereen toch?)
Of dat je de boodschappen netjes in de garderobekast hebt opgeborgen.
Erger vind ik al die kwaaie mailtjes die ik heb verstuurd, of telefoontjes met beloftes waar ik achteraf niets meer van wist. Zo heb ik wel eens een week met een vage vriendin van vroeger op een Canarisch eiland doorgebracht op mijn kosten, omdat ze me blijkbaar had verteld hoe eenzaam ze zich voelde, en ik onmiddellijk een reisje had geboekt via internet, uit jankend drankmedelijden.
Enfin, nuchter zijn is soms (vaak) hard, maar in ieder geval een stuk goedkoper en helderder.
Je weet tenminste wat je hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

We zijn ongeveer een uurtje thuis nu.
Wat een end reizen en dan ook nog terug.
Het was een mooie uitvaartdienst, er is mooi gesproken en muziekgedraaid.
Daarna 3 koppen koffie gedronken. 't Was lekkere koffie. Had me bij de eerste kop vergist had zoetjes in poedervorm genomen, vandaar dat ik vier zakjes nodig had i.p.v. twee.

We gaan straks uit eten, want mijn man had gisteren al gezegd dat hij geen zin had om nog te gaan koken na zo een gereis. Ach kunnen we meteen mijn 5 maanden droog en nieuwe job vieren.

Ik ga zometeen kijken wat jullie al allemaal geschreven hebben.

Degenen die wat te vieren hebben: gefeliciteerd.
Zij die het moeilijk hebben: sterkte en zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, bij alle wandaden die ik in mijn drankverleden heb uitgevreten, hoop ik dat ik nooit en dan ook nooit, iemand (behalve mezelf) aan het lijntje heb gehouden. Ik ben wat allergisch voor mensen die dat wel doen, dus het kan zijn dat ik jouw vriend totaal verkeerd beoordeel. Wellicht is het helemaal niet zo dat hij jou aan het lijntje houdt.
Aan de andere kant, je zegt dat je je vriend met niet zulke leuke bewoordingen hebt gevraagd wanneer hij dan wel komt. Keer het eens om: hoe zou jij je voelen om op zo'n manier uitgenodigd te worden? Zou je dan denken: "Hmmm, dat wordt een leuke, gezellige avond, daar heb ik nou echt zin in!"
Nou ja, gewoon een overdenking. En knap van al dat spitten, terecht dat je trots op jezelf bent.

Xienix, ben je nog met je dochter naar buiten geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam,
Het is gemakkelijker tot Mars door te dringen dan tot je zelf. Carl Jung
Je hebt een diepzinnige WC-kalender.
Al ben ik een geduldig mens, soms kan het me niet snel genoeg gaan.
Niets menselijk is ook mij niet vreemd.
Blijf vooral schrijven wat je voelt, ook je rottige gevoelens.
Het leven is gewoon niet altijd rozegeur en maneschijn.
Ook deze dag doe ik met je mee en drink niet.

@Karinneke,
Vandaag je eerste stap. Inmiddels is vandaag al ver gevorderd.
Dag 1 ga je volbrengen.

@An,
Nog steeds op de goede weg.

@Blacky,
Eerlijk gezegd wil ik ook best twintig jaar terug en zou bijna alles hetzelfde doen, alleen niet aan de wijn beginnen.
Mijn kittens zijn nu ondeugende katten.

@Water,
KISS (Keep It Simple, Stupid) is mij nu duidelijk, doe ik ook meestal, maar waar staat IRL voor?

@Ferry,
:)

@Tapas,
Geniet van het feestje.

@Benthe,
Paardemiddel om van een oorontsteking af te komen. :D

@Stien,
Misschien was je computer nog niet goed wakker vanochtend.

@Femmy,
Beterschap.

@Xienix,
Dapper voor jezelf opkomen en van jezelf houden, dan wordt ook makkelijker om van een ander te houden.
Veel plezier met je dochter.

@Kaia,
Mijn idee over alcoholisten heb ik hier bijgesteld. Ik had daar ook een heel negatief beeld bij.

@Gem,
Het klinkt misschien gek, maar mijn problemen begonnen toen ik besefte dat ik teveel dronk en ik er van af wilde komen. Toen kwamen ook het schaamtegevoel en het gevoel een mislukkeling te zijn en dat zijn negatieve gevoelens die je ook nog eens tegenwerken bij het stopproces.

@Quera,
:)

@iedereen,
Wat mij te binnenschoot. WiesWies had zich voorgesteld bij Wie is Wie. Ik had daar zelfs op gereageerd. Omdat ik het vreemd vond dat jullie allemaal zeggen dat zij zich niet had voorgesteld, heb ik dit even gecontrolleerd. Idd. dat draadje onder Wie is Wie is weggehaald. Gek dat de moderator dat niet in zijn/haar antwoord naar Benthe toe heeft vermeld.

@Anne,
Idd. wordt er heel wat afgezopen bij allerlei gelegenheden. Vandaag werd er nog een anecdote aangehaald tijdens een van de afscheidswoorden. Een ongewenste borrel die werd leeggegoten in een colafles, die een van mijn schoonzussen (eentje die dus helemaal niet drinkt) als kind aan de mond zette en het vervolgens met een grote abavies uitspuugde.

@Haddock,
Zijn de boodschappen al binnen?

@Houtje,
:)

@Tapas,
Idd. na de internetbehandeling voelde ik me nog niet klaar om op eigen benen verder te gaan. Ik was dus ook blij met de geboden Vinger aan de pols.

@Charlie,
Jouw poes en hond zijn wel hele grote deugnieten. Ze kregen vanochtend zeker geen eten meer?
Ik heb weleens in het donker mijn tanden gepoetst met zalf. Wat smaakte dat vies. Daarna heb ik wel vijf keer mijn tanden gepoetst met tandpasta. Ik dronk toen nog lang niet.

@Marion,
Ik ben niet zo een pruimenliefhebber, juist omdat ik nogal gevoelige darmen heb.

@Tapas,
Ik steek nog regelmatig mijn sigaret verkeerd om tussen de lippen.

@Francesca,
:)

He he, ben ik bij, gaan we over een kwartiertje of zo weg.
Straks weer inhalen.
We zien nog waar we gaan eten, dat wijst zich onderweg wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond genoten van concert en dit weekend allerlei aktie. Simpele dingen: tuin, klusjes, studie.
En daar geniet ik zeer van, met een lekker helder gevoel.
Flipsen, in het boek van Deepak Chopra vond ik veel bevestiging dat ik op de goede weg zit: niet uitgaan van de angst en de onmacht voor de verslaving; yoga en meditatie beoefening, contact met de natuur al doe ik dat meestal simpel in mijn tuin, en spiritualiteit. Ik voel me een ander mens worden, of nee, ik ontdek de mogelijkheden en de energie die in mij zitten en die zich laten zien als ik het maar een werkelijke kans geeft.

Marion, wat een nare houding van je zus: dat je aandacht zou willen trekken met je alcoholverslaving. Wat zou daar toch achter zitten denk ik dan. Is ze jaloers op je, voelt ze zich tekortgedaan, komt ze zelf aandacht te kort. Ze heeft er zelf waarschijnlijk het meeste last van dat ze zo is, moet je maar denken.

Fijne avond allemaal,

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
zo terug van gistel want daar was de receptie
het was een heel mooi huwelijk in de mis zijn mooie woorden gebruikt ivm het kmw gebed en het was stralend om het al oudere paar te zien glinsteren :-))
het koor welke allemaal kennisjes zijn van mij hebben prachtig gezongen , de roos van ann christy , het AA gebed , dat beroemde liedje van de titanic film in een woord prachtig .
en ze hadden een prachtig weer .
wat is het stomste wat ik ooit gedaan heb met mijn dronken kop ppff behangpapier af getrokken en in de douche in brand gestoken en daar bij vergeten dat de lijm het extra vlambaar maakt , de zijpanelen van de douche welke van plastiek waren zagen er mooi uit :-(( ben door de rook ontwikkeling ook op de grond gevallen en heb maanden met een eitje en blauw oog gelopen tja mensen toch
vandaag maar eventjes een kriebeltje gehad bij het aanblik van de champagne raar want ik was geen champy drinkster , indien ik het al wel dronk lag ik na een glasje onder de tafel .
corinne geniet van je etentje
charlie countdown :present:
femmy verzorg die verkoudheid
benthe goed van jou ivm wieswies op mijn andere sites die hoofdzakkelijk AA gericht zijn is er niemand die ze kan invullen omdat iedereen daar reeds een poosje gestopt is met drinken , ik persoonlijk heb de te invullen lijst zelf niet open gemaakt
lieve mensen ik ga een half uurtje mij neer vleien bijna 300 km kruipt in een mens haar benen
tot later en we drinken veel water :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wij zijn ook weer thuis.
Lekker naar grote dochter geweest waar kleine dochter (10 is ze en niet zo klein eigenlijk) dol op is.
Heerlijk over de markt geslentert en een beetje geshopt. Op een terrasje wat gedronken (ik bitter lemon) en gegeten en het was zalig weer.
Kortom, een geslaagde dag.
Zometeen nog even hier opruimen, kid in douche en naar bed en dan kome ik vanavond nog wel even koekeloeren hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik denk idd, dat mijn zus iets dwars zit. Toen de acupuncturist mij enkele maanden geleden te kennen gaf, dat hij mij wel zag zitten en dat hij het jammer vond, dat we al getrouwd waren anders had er nog wel wat kunnen groeien tussen ons. Toen ben ik gelijk opgestapt en nooit mee terug gekomen, dit deed ik volgens mijn zus ook om aandacht te trekken.
Waarschijnlijk trek ik ook meer aandacht dan mijn zus en dan bedoel ik niet qua uiterlijk, maar zij is een muurbloempje, sociaal verlegen en dat ben ik dus echt niet.

Ik ging net nog even naar de C1000, omdat ik wat vergeten was. NEE: geen alcohol:)
Toen liep er een oude grote hond alleen, zoekend naar eten. Ik heb geprobeerd om hem bij me te krijgen, maar hij was heel bang, maar had hele erge honger. Ik zag ook niemand die hem zocht.
Iemand is bij de C1000 snel een paar kluifjes gaan halen, maar toen we die naar hem gooiden werd hij nog banger en liep weg. Ik ben net nog met de fiets gaan kijken, met een halsband van mijn dogs met een paar botjes, maar ik kon hem niet meer vinden.
Eerder zou mij deze onmacht aanzetten tot alcoholgedrag, want ik voelde mij opdat moment verantwoordeljik voor die hond. Ik dacht dat ik dat niet had, maar zo zie je maar weer.
Het is zielig maar ik heb mijn best gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...