Spring naar bijdragen

woensdag 19 september 2007


blacky

Aanbevolen berichten

An,

Ik denk dat het een combinatie van en en is. Buiten kouder en gebrek aan "vuurwater". Ik ben van nature niet z'n koudkleum dus ik heb dat rillen van me een beetje afgedaan als ontwenningsverschijnselen, iets wat van binnenuit kwam. Stom. Weer mijn lichaam verwaarloosd en nu niet eens niet door drank.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Femmy, je moet me niet kwalijk nemen, maar toen je vroeg naar oude forumleden schoot ik in de lach. Ik ben niet zo van de nostalgie, maar meteen schoot de frase van het vertaalde liedje "la Montagne" me te binnen:
"Ik was een kind en wist niet beter
Dan dat dit nooit voorbij zou gaan".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, welkom! Hoop dat het je tot nut mag zijn.

Hoop geschreven, weer. Cal., als jij de controle nooit verloren hebt heb je het harstikke goed gedaan, ik rolde altijd full stretch door, never mind! Maar heb ook geen spijt. Zo was de stijl, zo waren de dagen. Hier ook nooit de kater weggedronken, of stiekum gedronken, gewoon niets of volgas.
Ben wel erg blij met m'n doelstelling, geen drank tot 1-1. Knoop er denk ik nog wat maanden aan tot mei, dan met vallen en opstaan 'n jaar. Denk wel dat ik ooit weer drink, maar eerst maar 's droog. Physiek knapt erg op, koud is het hier niet met de houtkachel, 24 graden.
Ik geloof niet in de enige juiste weg, wat de AA of Jellinek ook zegt, Soothe. En ik denk ook, als ik alles zo overlees, dat de dwangmatigheid waarmee je dronk ook de dwangmatigheid waarmee je droog staat bepaald, of zelfs misschien wel nodig is. Ik ben altijd 'n flierefluiter geweest, maar heb mezelf toch aardig weten te redden, ben waar ik wil zijn, op de drank na, dan. Daar ben ik mee bezig. En ik denk dat ik heus wel weer eens 'n lekkere Macallan of Lagavulin inschenk. Bier weet ik nog niet, da's net p*s eigenlijk. Maar 'n glaasje water erbij. Wie weet, euforisch ge***, de tijd zal het leren, voor 'n uitglijder ben ik ook niet bang.
Voorlopig hou ik het ook droog. Maar ik ga m'n eigen pad.

Mach's gut en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry.
Ik ben het niet helemaal met je eens. In een grijs verleden ben ik er ook geweest.
Niet dezelfde meeting neem ik aan. Daar werd je dronken zelfs niet weggestuurd.


Men ging er van uit dat we een ander niet moeten oordelen!
Echter niet aan het gesprek deelnemen.
Ik kwam zelf de eerste keer dronken gewoon 's middags, de deur was open, er liepen er enkele rond.
Ze zagen dat ik er rot aan toe was en zeiden, blijf maar tot de avondmeeting,je hebt het nodig!
No problem.

Ik heb het over de grote stad!

ferry, ga je goed!! Soothe!B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke: toppie

Corinne: :)

Ik geloof niet in de enige juiste weg, wat de AA of Jellinek ook zegt, Soothe. En ik denk ook, als ik alles zo overlees, dat de dwangmatigheid waarmee je dronk ook de dwangmatigheid waarmee je droog staat bepaald, of zelfs misschien wel nodig is.

Haddock: je schreef: Ik geloof niet in de enige juiste weg, wat de AA of Jellinek ook zegt, Soothe. En ik denk ook, als ik alles zo overlees, dat de dwangmatigheid waarmee je dronk ook de dwangmatigheid waarmee je droog staat bepaald, of zelfs misschien wel nodig is.

Zo zie ik het nu dus ook, ik schrijf er uitdrukkelijk bij NU. Ik stond vijf jaar dwangmatig droog en de alcohol was me dus nog steeds de baas.
Overigens kwamen er bij onze AA ook mensen in beschonken toestand, maar die werden zeker niet weggestuurd.

In ieder geval DRINK IK VANDAAG NIET en het gaat me langzaam aan goed bevallen.
Wat er komt, komt er.

En ga ik eindelijk slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
haddock

Hoop geschreven, weer. Cal., als jij de controle nooit verloren hebt heb je het harstikke goed gedaan, ik rolde altijd full stretch door, never mind! Maar heb ook geen spijt. Zo was de stijl, zo waren de dagen. Hier ook nooit de kater weggedronken, of stiekum gedronken, gewoon niets of volgas.


Ben wel erg blij met m'n doelstelling, geen drank tot 1-1. Knoop er denk ik nog wat maanden aan tot mei, dan met vallen en opstaan 'n jaar. Denk wel dat ik ooit weer drink, maar eerst maar 's droog. Physiek knapt erg op, koud is het hier niet met de houtkachel, 24 graden.



Nooit is teveel gezegd, maar de keren dat ik dronken was en mezelf niet onder controle had kan ik op één hand tellen, kom niet verder dan drie keer, waarvan één keer (met de babyfoon wat ik eerder verteld heb afgelopen week) nadat ik kids had.
De keer dat ik knock out gegaan ben door de drank daar ben ik zo gigantisch beroerd van geweest dat het eng was, was niet meer in staat om nog maar een simpele handeling te verrichten en ben zeker twaalf uur kwijt van het moment dat ik knock out ging totdat ik me weer wat kon herinneren. Zodra ik de alcohol nu voel al wil ik al niet meer, heeft niks met goed gedaan te maken, meer angst nog eens ziek te worden van de drank.

Succes met je voornemen, geniet van je kacheltje, altijd gezelliger dan cv.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, wat maakt het jou uit wat overal opgang doet? Of "eens een a, altijd een a", waarheid is zal jouw eigen tijd uitwijzen. Niemand anders kan dat voor jou of iemand anders bepalen.

Laatst zat je nog op mij te katten dat ik het er over had dat ik nooit meer wilde drinken.
Ook prima, en gelukkig heb je een soort "licht" voor jezelf gezien.

Hou eerst van jezelf, en dan houden anderen ook van jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Heb ik over een juiste weg gesproken?

Weet zelf niet ,wat de juiste weg is.

Ik zeg iets wat overal opgang doet. Eens een alcoholist altijd een alcoholist.

los van de AA of de Jellinek.

Het is een gegeven!!!

Soothe.



Kreeg die indruk, m'n waarde co-stoker! Keep the boiler boiling, I'll prove them wrong!? Of ik ben geen alcie? Ik ben 'n gegeven, de rest is theorie......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

karinneke ik denk wat zit dat mens nu met een das aan voor haar/zijn pc ??
gelukkig heeft mijn werken bij nederlanders iets geleerd en dat is dat een das bij jullie is wat wij een sjaal noemen .
maar wat wij een das (rond den man zijn hals) noemen hoe noemen jullie dit dan ??
ferry zowel in spanje bij de internationale , als belg-nederlandse groep en ook hier in belgie bij de groep mogen mensen die gedronken hebben binnen , al denk ik niet dat ze dronken moeten blijven komen ;)
onlangst op een vergadering aan zee was ik haast dronken door diegene die naast mij zat , heeft op de koop toe nog eens zijn melk over mij gegooid :wacko:
mensen ik denk dat ik stilaan ga onderduiken is een lange dag geweest en mijn eigen kennende ben ik er morgen weer vroeg uit .
slaapzacht :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe
De juiste weg is je eigen weg en een gegeven is in dit geval een mening en eens een alcoholist altijd een alcoholist een stelling. Succes morgen met prikken.

Ik heb het ook altijd koud als ik uren op een forum zit of aan de studie. Als ik dan een half uur hard gelopen heb is de bloedsomloop weer op gang en krijg ik het nooit meer koud. En een avond wandeling is ook lekker tegen kou.

@Karinneke, Die beestjes die zijn figuurlijk dat snap je toch? Die jeuk waar je (ex)drinkers vaak over hoort, nou zo voelde het vandaag. Nu is het alweer beter.

Fijne avond iedereen en morgen fris weer op, de beloning voor het nu doorzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dani,
Beterschap.

@Haddock,
Mag ik bij je kachel komen zitten?

@Karinneke en anderen die gaan slapen of al zijn gaan slapen: welterusten.

Ik hou ook niet van dwangmatigheid. Daarom ben ik ook gestopt met drinken. Die terugval was dwangmatig drinken. Puur drinken om het drinken. Lekker nee. Genieten van de roes: nee.
Dat was pure ellende voor mij en mijn gezin.
De eerste weken van het stoppen hadden wel iets dwangmatigs, maar dat was ook nodig om er doorheen te komen. Sindsdien zeg ik dat ik niet meer hoef te drinken, niet mag niet of zo.
Ik drink nu niet en doe geen beloftes. Ik zie wel, ik ben iig geval blij dat ik niet meer drink.

@Haddock,
Geen nachtdienst?

@Blacky,
Een das (plastron) wordt in Nl stropdas genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marion,
Die moeheid gaat vast over met slapen.

@Benthe,
Potterfan?
Hier nog een. Zit alle boeken bij te lezen, dan ben ik klaar voor de laatste uitgave (ik geloof dat die in november uitkomt).

@Erik,
Ga je slapen? Dan welterusten.

@Karinneke,
Lig er maar niet van wakker en slaap lekker.

@Haddock,
Sorry, jij bent lekker vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...