Spring naar bijdragen

woensdag 19 september 2007


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
ik ben al wakker zoals jullie kunnen zien , een uurtje verkeerd gekeken op de klok, nu ja is de moeite niet om er voor een uur weer in te duiken dus maar wakker blijven dan .
koffieke staat al voor mijn neus :)
marion knietjes afkuisen en er weer tegenaan he
corinne zal ik nu ik zo vroeg wakker ben je was komen draaien ;)
q hopelijk een beetje uit geslapen ??
zo mensen ik wens jullie een dag met veel warmte in jullie hart :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!
Blacky, jij bent wel heel vroeg! Maar ja, al je je een uurtje vergist?
Het wordt steeds lastiger opstaan met deze tijd. Het is nog zo donker!

Blacky, geniet van je koffie (als het nog niet op is) en de anderen die later inloggen:

een hele fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen gem ,
derde koffieke is juist binnen .
ik ben gaan slapen rond 23:30 tot 05:15 zijn bijna 6 uren en ja ik voel mij nu wel fris en fruitig :rose:
waar ik de ganse morgen al aan denk is dat ik vroeger al met een drank hunker zou gezeten hebben al dronk ik nooit als ik moest gaan werken , maar indien het weekend was dan zou ik mij op dat vroege uur wel en glas wijn met water genomen hebben met als escuus dan slaap ik tenminste nog een beetje .
heb al en beetje zitten opruimen en was plooien zo is er weer iets positief aan het vroege opstaan :)
en deze namiddag kan ik een siestake doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede smorgens, ook kort geslapen hier, van 02:00 tot 6:30 uur en veel gedroomd, weet alleen niet meer wat, maar ben er moe van.
Wil nog even kwijt wat me dwars zit, heb me gisteren behoorlijk geërgerd hier, de gevolgen van drinken is niet voor iedereen hetzelfde, maar hier wordt wel iedereen over één kam gehaald.
Wat het moederschap betreft, ik vind mezelf geen slechte moeder, alhoewel er altijd punten zijn voor verbetering, die in mijn geval meer op een ander vlak liggen dan op het drinken. Mijn kinderen hebben mij nooit aan de zuip gezien, altijd aan de koffie of aan het water, op een pilsje bij het koken na en in het weekend 's avonds aan één of twee wijntjes, daar is niks mis mee, ook mensen die niet teveel drinken doen dat zonder ernstige gevolgen voor de kinderen. Dat ik altijd stopte met drinken zodra ik het idee had dat ik de alcohol voelde is juist omdat ik altijd wil weten wat ik doe, de controle wil houden en voor de kinderen wil zorgen als het nodig is, heb dat ook altijd prima gekund.
Als ik smorgens wat minder fit uit bed kom, zal ik daar niks van laten merken en gewoon functioneren, ben geen type die aan moe zijn of een griepje hebben toegeef, ben gewoon gezellig tegen de kinderen en onderneem wat ik anders ook zou ondernemen. Sorry hoor, laat me niet een k*tgevoel aanpraten omdat sommigen van jullie wel zuipen waar de kinderen bij zijn of jullie ouders die dat deden.
Op sociaal gebied heeft het me meer voordeel opgeleverd dan nadeel, omdat ik met drank af en toe mee durf te praten in groepen en me iets minder gestresst ben, mensen in mijn omgeving zeggen ook altijd na een wijntje kletst ze wel mee.
Als er totaal geen voordelen zouden zitten aan drinken vertel me dan maar eens waarom jullie gingen drinken en waarom mensen er verslaafd aan raken. Ik besef nu ook dat de nadelen groter zijn dan de voordelen, maar dat betekend niet dat alcohol geen voordelen heeft, zelfs in de internet behandeling is er oog voor het geheel plaatjes.
Mi wordt er hier door sommigen doorgeslagen van aan de drank en teveel zuipen omdat je dat blijkbaar ooit zo prettig vond om welke reden dan ook, naar doorslaan naar de andere kant waarin oogkleppen zijn voor hoe het eens voor je was. Wat mij betreft ook een gat in de weg waar je in kan donderen als je niet meer weet waarom je ooit dronk, kan het je zo weer gebeuren.
Mijn reden om te stoppen is niet omdat ik sociaal schade geleden heb of mensen om me heen, wel om mijn gezondheid, de hoeveelheid drank die ik nodig eer ik er iets van merk erg hoog ligt, mijn gezondheid eraan gaat.
Iedereen vandaag een prettige dag.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iedereen..
gisteren dus 1e refusal (weer) genomen, voel mij vandaag al stukken beter..
wel veel geplast vannacht, en beetje koud gehad.
was ook veel geduldiger naar kids vanochtend en zowaar zin in de dag..

drinken bracht me (ogenschijnlijk) een paar uur plezier 's avonds, maar de volgende dag betaalde ik de prijs, ook al waren het soms ' maar' drie glazen.
gisteren zonder was eigenlijk prima en de winst is vandaag een hele dag zonder brakheid en schuldgevoel..
iedereen fijne dag!

-------------------------
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Precies zoals je zegt Cal, iedereen heeft dat anders ervaren. En jij schrijft weer vanuit jouw ervaring.
Voor mij was het in het begin ook een sociaal iets, ik kon me ontspannen en gezellig doen.
Als dat zo gebleven was, zou ik me nooit hebben aangemeld voor de internet-therapie en dit forum.
Dat drinken voor mij één grote no-go area is en ik het nooit meer wil, is een criterium dat ik voor mezelf stel, niet voor een ander.
Wat ik hier schrijf over mijn drankverleden doe ik ten eerste omdat het mij oplucht, ten tweede omdat er altijd wel iemand is die er iets in herkent - en herkenning doet goed - en wellicht dat er iemand anders nog wat aan heeft.
NIET om iemand iets voor te schrijven of iemand af te keuren.

Aan iedereen een vastberaden dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik wou bijna schrijven "en welkom Lianne", maar zie dat jij er al een stuk langer bent dan ik.. Ik gebruik ook Refusal. Niet omdat de Refusal me afhoudt van drinken (stoppen met drinken is echt alleen een wilsbesluit, volgens mij. Je drinkt niet (meer) omdat je dat NIET (meer) wil - en daar helpt Refusal niet bij) maar omdat het me beschermt tegen voor mij - althans vooralsnog - onbegrijpelijke impulsen. Ik hoop dat het jou ook helpt!

Calimero, trek je alleen die dingen aan die voor jou van toepassing zijn. Als ik twijfel aan hoe ik zelf als verslaafde vader ben geweest, betekent dat niet dat ik jouw moederschap veroordeel..

Misschien schrijf ik later nog wat uitgebreider..

(Misschien ook niet)

Fijne ADB dag allemaal gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Vandaag een gedwongen vrije dag. Ik hoop dat die mensen voor het opnemen van de bouwkundige staat van ons huis snel komen en weer weg zijn, dat wordt het een echte vrije dag.

Iedereen die een mijlpaal haalt vandaag: gefeliciteerd.

@Blacky,
Was lief aangeboden van die was. Hij zit eriin.

@Gem,
Maak er het beste van vandaag. Je kunt niet meer verzetten dan je twee handen en hoofd je toestaan.

@Karinneke,
Nee gezegd en nu kun je tijd besteden aan je herstel, want ik veronderstel dat je nu helemaal niet meer hoeft te komen? Kun je daarna op zoek naar een andere, met lichamelijk lichter werk, baan. Eigenlijk een heel goed idee om eerst maar eens een maand aan jezelf te werken. Kun je gebruiken na het stoppen. Het herstel van je lichaam vergt veel en je voelt nu ook de schade die je hebt aangericht.

@Calimero,
Ik begrijp wat je bedoeld. Voor mijn eerste stoppoging had ik ook geen problemen door het drinken. Ik wilde minder of stoppen omdat mijn lever te hoge waarden had, ik toch last begon te krijgen van tremors en van de afhankelijkheid af wilde. Echter tijdens de terugval erna dronk ik problematisch. Ik dronk toen om het drinken en niet meer om de smaak of het effect en had geen controle meer over mijzelf. In die periode hebben mijn huisgenoten, maar ook andere mensen om mij heen last en hinder van me ondervonden en ik isoleerde me van de wereld. Daarom hoef ik nu geen alcohol meer, voor mij is het geen optie meer.

@Lianne,
Teveel water gedronken voor het slapen gaan? Heb ik ook wel last van, ik heb nu eenmaal een hekel aan een droge keel.

@Benthe,
Je uitzwaaier bevalt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Cal, oordelen en veroordelen over anderen is makkelijk. Jij weet wat jij hebt gedaan en jij weet dat je een goede en leuke moeder bent. Als je kinderen het goed 'doen' is dat het beste teken.
Ik dronk ook nooit overdag, hooguit eens een wijntje of biertje op een terras. Ik wilde niet dat mijn kids zouden lijden onder mijn gezuip (zo helder was ik dan weer wel) dus ging de fles open als de kids in bed lagen. Dat ging lange tijd goed maar op een gegeven moment heeft dochter (met a.v.s) toch wat meegekregen. Door mijn gezuip kwam er vaak ruzie met nu ex en liep het nogal eens uit de hand. Kind werd hier wakker van. Dit was iets van de laatste tijd en toen heb ik ook besloten dat het klaar moest zijn. Ik wilde absoluut niet dat mijn kind (eren) er onder zouden lijden.
Ik vind mezelf ook een leuke moeder en volgens kids ben ik voornamelijk heel lief. Ondanks het gezuip 's avonds heb ik me overdag altijd voor ze weggecijferd. Ook 'savonds trouwens. Tot het dus uit de hand liep.
Wat een ander hier van vindt, zal me eigenlijk worst wezen. Dat klinkt heel arrogant en zo is het niet bedoeld, maar voor een ander die hier de situatie niet kent of zelfs mij amper kent, is het makkelijk oordelen. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....
Haal uit dit forum wat goed voor jou is.


Ik heb een nachtje kunnen slapen en ben om. Ik ga helemaal niet meer drinken. Geen zin om vanaf nu al uit te zitten kijken naar oud en nieuw "want dan mag ik een glaasje".
Ik wil leven bij de dag, dat bevalt me nu al 3 weken erg goed. Dus ik drink niet!

Dochter heeft een vrij dagje en ik voel bijna haar adem in mijn nek. Ze wil op msn!
:) Ik ben weer even weg dus.
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge iedereen,

Heb me gisteren aangemeld op dit forum en mijn eerste dag achter de rug zonder. Heel bewust wezen hardlopen om spanning kwijt te raken, niet te lang tv en computeren. Heb denk ik twee uur wakker gelegen en van 0.30 tot 6.30 geslapen en ben zo fit en trots :) :) Vandaag dus de zelfde truc nog een keer. Voorlopig kom ik in deze thread dagelijks mijn afspraak met mezelf zwart op wit zetten en ff kort opschrijven hoe de avond en het slapen ging zonder drank. Tot morgen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, helaas heb ik maar één pc en jee, als ze eenmaal MSN hebben ontdekt is je computer niet meer veilig.
Het voordeel van 1 pc, die in de huiskamer staat, is dat ik haar toch een beetje in de gaten kan houden, geen gekke lui op MSN, niet op chatboxen enzo.

Erik, welkom! Dag 1 zit erop, gefeliciteerd! Ga zo door en de dagen rijgen zich aanéén. Karinneke, jij ook gefeliciteerd! Way to go girl!
Kiezen voor niet drinken= kiezen voor jezelf= houden van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke,
De kop is er af. Gefeliciteerd.
Vandaag gaat het je ook lukken.

Xienix,
Die van mij zijn al groot en zitten niet op chatboxen of zo, zij doen dingen voor school/universiteit op de computer en chatten alleen met vrienden en familie. Mijn zoon doet wel mee aan een online beursspel, gebaseerd op de echte koersen van de beurs. Mijn zoon is dol op economie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, doel ingevuld. Tot 28 augustus 2008 alcoholvrij. Hij staat!
Daarna zal ik er waarschijnlijk weer een jaar aanplakken.
Ik heb hier geleerd dat ik niet te licht mag gaan denken over 'sociaal drinken'.
De valkuil is dus dat je na een tijd gaat denken dat het nu wel weer kan...en vervolgens met sneltreinvaart naar beneden dondert.

Tis een mooie zonnige dag, geniet ervan mensen. Vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even als aanvulling van vanmorgen, begrijp best dat het voor iedereen anders is, lees de verhalen en ervaringen als die van jullie, soms herken ik wat soms niet.
Zelf denk ik gestopt te zijn op een moment dat te laat was, waar er wat gezondheid betreft klachten waren en een afhankelijkheid is ontstaan, maar voor ik mijn sociale leven de vernieling in geholpen heb, wat waarschijnlijk als ik zo door zou gaan en steeds meer zou drinken uiteindelijk wel het gevolg zou zijn geweest.

Groetjes Cal.

Zonnetje schijnt hier, zal voor degene waar die niet schijnt wat stralen naar jullie sturen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Zo ,hier en daar wat bijgelezen. Veel nieuwe gezichten erbij. Welkom! En allen gaan er nog steeds voor.

@Corinne, weer een andere baan zie ik. Hopenlijk is dit leuk werk voor je. Je haalt in elk geval je Frans weer op.Of sprak je het nog vloeibaar? Bij mij is het wel weer wat weggezakt.

@ Charlie , spannend hoor! Je 2e kleinkind.

@ Soothe gaat geweldig zie ik.

@ Iedereen die wat te vieren heeft gefeliciteerd, Maakt niet uit of het voor 1 dag is of voor maanden.
Voor iedereen even belangrijk.

@ Gisteren ging de discussie over af en toe wel drinken.Ik drink nog steeds door de week niks.
En in de weekenden wel. Moet wel erg alert blijven om dan niet na 3 drankjes door te gaan.
Zoals bij een ieder, is het het thuis onder normale omstandigheden het gemakkelijkst.
Morgenavond een feestje met collega,s. Maar dan ben ik de BOB.

@ Marion, sterkte met het afwikkelen van de rechtzaak.Hoe is het afgelopen met de oren van je
viervoeter?

@ Ga weer wat meer op het forum proberen mee te schrijven. Maar mag ook graag bridgen op de P.C
en dat kost ook veel tijd. Ga vanmiddag life bridgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

Cal, wat bedoel je hiermee? sta even met vraagtekens?



Dat ik alle berichten lees als ieders persoonlijke ervaring en ze serieus neem omdat ieders ervaring voor de persoon ik kwestie ook zo is. Wil niet de indruk wekken na mijn eerste reactie dat ik jullie ervaringen niet waardeer, wilde alleen ermee zeggen dat veralgemenisering zoals gisteren mi gebeurde en ik al een paar keer eerder heb gezien niet terecht is, je kan niet voor anderen invullen hoe is was en hoe je het nu moet beleven, dat is voor iedereen anders. Iedereen heeft namelijk een verschillende achtergrond, stopt op een verschillend moment en beleeft het anders.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Xienix,
Zo heb ik het ook ingevuld: voor een jaar. Dat is te overzien al wil ik gewoon niet meer drinken. Ik vond het nogal onrealistisch om 9 novemberl 2059 in te vullen. Wie weet haal ik de honderd niet eens. :D

@Karinneke,
Ça revient le français, mais il y a plus de vingt ans.

@Sammy,
Fijn te horen dat het nog steeds goed gaat met je.
Ik ben niet zo een serieuse kaartspeler en daarom waag ik mij niet aan bridge.

@Calimero,
Zo is het ook. Iedereen heeft zijn eigen redenen en werkt aan de voor hem/haar beste oplossing op zijn/haar manier.

Ondertussen is de bouwtechnische staat van ons huis opgenomen en heb ik de rest van de dag vrij om te wassen, strijken (moet wel deze keer) en boodschappen te doen. Zei ik vrij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal! Vandaag mijn 'vrije' dag. Dat houdt in: uitslapen, boodschappen doen, huis schoonmaken, wassen. Aardig gevuld dus.

Calimero, ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Ik heb ook vaak moeite gehad met de manier waarop sommige mensen hun hele leven toen ze nog dronken afdeden als waardeloos. Ik heb zeker fouten gemaakt onder invloed van drank, dat zal ik niet ontkennen, maar ik heb in al die jaren ook dingen goed gedaan! Ik heb me door moeilijke tijden heen geslagen, ik heb altijd voor mijn kinderen gezorgd, ben niet in grote schulden terecht gekomen ondanks dat ik al 12 jaar moet rondkomen van een (te) laag inkomen, en ik werk. Toen mijn kinderen nog klein waren dronk ik ook alleen 's avonds als ze op bed lagen, en nooit zoveel dat ik niet kon functioneren. Toen ze groter waren werd dat moeilijker, omdat ze net zo lang opblijven als ik, dus ben ik toen meer openlijk gaan drinken. Toen ging het helaas ook steeds erger uit de hand lopen.
Je hoeft jezelf niet volledig af te vallen omdat je een drankprobleem hebt, vind ik. Het is gebeurd, het was stom, maar soms ook wel begrijpelijk (waarmee ik het niet wil goedpraten). Sta jezelf toe blij te zijn met de dingen die je goed hebt gedaan, ondanks alles wat negatief was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Zo zie ik het ook. Ik wil mijn drankverleden niet wegschrappen, integendeel het maakt deel uit van mijn leven en heeft mede bepaald hoe ik nu in het leven sta. Alles is goed blijven gaan tot die terugval, maar die terugval heeft ook zijn nut gehad. Het knopje ging om bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies Anna, jij hebt het begrepen, vind het goed ook dat te zien, als je weet waarom je teveel dronk wat je er positief en negatief aan vond, helpt dat denk ik ook dat je niet weer dezelfde fout maakt.
Hou liever het totaal plaatje ingedachte dan een eenzijdig plaatje, heb veel ellende gezien van doorslaan of het nu naar de positieve kan of negatieve kant is.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...