Spring naar bijdragen

woensdag 19 september 2007


blacky

Aanbevolen berichten

Alles wat je doet doe je omdat het je iets oplevert.
Op het moment dat je het niks meer opleverd wil je ermee ophouden.

Blacky: ik heb vijf jaar niet gedronken. Vorig jaar maart ben ik plots begonnen. Er gebeurd teveel in mijn leven en zag het helemaal niet zitten. Ik was zo moe en zo verdrietig dat ik bewust een fles wijn kocht. Daarna kwam ik vooral in het cirquit van schuldgevoelens en ideeen dat ik nu wel weer helemaal fout zou lopen. Afgelopen maanden had ik weer een aantal zeer nare gebeurtenissen en toen dat voorbij was besloot ik dat het nu afgelopen moest zijn. De tijden dat ik dronk was vooral in de weekeinden en vakanties en schoot dan vaak door. Ik heb veel geleerd van die vijf jaar alcoholvrij. Ook hersteld je lichaam helemaal en ben daarna toch anders met die drank omgegaan.
Het lijkt me een ideaal om twee glazen per dag te drinken. Dezelfde tevredenheid zou ik hebben als ik maximaal 7 sigaretten per dag kan roken en daar ben ik ook mee bezig.
Ik geef mezelf nog een kans hier via internetbehandeling en het forum. Mijn laatste kans, zo zie ik het.


Erik en Karinneke, geweldig, dag 1 zit erop... hoe gaat het vandaag???

Xienix, mooi doel, over jaar weer verder zien. Ik denk dat het zeker noodzakelijk is om heeel lang niet te drinken om te kunnen herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Karinneke,
Goed om je voet schrap te zetten.
Een groep van 5, dat is nog te doen.
Je zou het nog eens een keer kunnen proberen bij je peettante.

@Delta,
:)

@Calimero,
Je bent een beste.

@Ferry,
Tja, toen die remmen het begaven, was de lol er bij mij vanaf.

@Marieke,
Mee eens.

@Anna,
Geen behoefte om je ramen te lappen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

an bedankt voor je antwoordje :present:
anna ik zeem heel graag ramen maar ik denk dat je een beetje te ver woont om dit te komen doen ;)
ik was zodanig moe dat ik geen siesta kunnen doen heb en ik wordt daar zo grgrgr van dat de gremlins weer door mijn hoofd spoken , ben een half uurtje met de hond wezen wandelen maar allemaal zijn ze niet verdwenen zal blij zijn als het morgen is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!
Ik moet helaas hier melden dat ik gisteravond 2 pilsjes heb gehad. Ik heb gisteren dan ook bewust niet geschreven.
Vandaag baal ik als een stekker, en het besef dat ik niet door heb gedronken (er stond anderhalve krat) maakt het er toch niet beter op.
Hè, al die schulgevoelens, het is het allemaal niet waard.
Nu ben ik weer helemaal van plan om voor NUL te gaan, maar wat is dit een waardeloze verslaving!
Sommigen van jullie komen zó sterk en positief over dat ik er jalours op wordt. Het sterkt me heel erg dat Corinne eens gezegd heeft dat haar aanloopperiode ook lang geduurd heeft

Bah, bah, bah!
Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tolie,
Nou dan ken je mijn aanlooptijd nog niet!

Stien, je bent een KANJER 9 maanden! :musicnote::heart::musicnote:
Kijk dat zijn onze grote voorbeelden.

Ik vond de berichten gisteren over matigen wel heel interessant, moeder ben ik niet. Niet dat ik de berichten over ouderschap dan niet interessant vind, en ik snap heel goed dat je van mening kunt verschillen en dat af en toe wilt uitpluizen. En het aan wilt geven als je vindt dat iemand over jouw grenzen gaat. Ik heb er nog wel een punt uitgehaald voor mezelf trouwens: zit er helemaal geen voordeel aan drinken?
Dat hangt ook samen met het onderwerp matigen.
Ik kom tot de ontdekking dat het me helemaal niet meer interesseert wat de voordelen van drinken of matigen zijn. Gevolg daarvan is dat is niet meer met mezelf in discussie hoef en dat is lekker rustig in de kop. Mijn chemie, mijn lichaamsgevoel is anders als ik helemaal niet drink en dat gevoel heb ik niet na 1 of 2 glazen. Ik heb dat ontdekt door heel opmerkzaam te worden, waarschijnlijk mede ontwikkeld door meditatie en yoga. En de tig keer dat ik nog gedronken heb vond ik het geen ramp maar ontdekte ook haarscherp wat het met mijn lichaam deed. En helemaal zonder vind ik fijner.
Zo hebben al die mislukte pogingen toch zin gehad en sta ik nu steviger in mijn besluit.

Ik vind het overigens prima en heel prettig voor de mensen zelf als ze hun drankgebruik wel in de hand kunnen houden. Sammy, fijn dat het je zo goed gaat. Zoals ik gisteren zei: dit forum is er ook voor matigers.
Maar ik voel gelukkig geen jaloezie meer dat iemand het wel bij 2 glazen kan houden. En ik heb geen behoefte aan een glaasje met oud en nieuw. Ik voel me veel beter zonder!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tolie, maar hoe komt er dan ook anderhalve krat bier in je huis. Die komt toch ook niet zomaar aanwaaien?
Je weet toch dat je er niet tegen kan als er drank in huis is?
En heus, dit is geen kritiek, echt niet, maar ik vraag me af hoe je wil stoppen als er toch steeds drank in huis is. Voor wie haal je die drank dan?
Maar goed, schouders er maar weer onder.
En nog eens wat, ik vind het ook verdraaid moeilijk, voel me allesbehalve de hele tijd sterk en positief.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Tolie, niet TE teleurgesteld zijn, je bent toch niet doorgeschoten, toch knap hoor.

Karinneke, de franse les zal je van de drank houden, heb ik destijds ook gedaan en het werkt om met iets nieuws te beginnen

Corinne, de laatste kans om te proberen om die ZOOI echt de baas te worden. Dat ik doe wat ik ECHT wil.

maar vandaag DRINK IK NIET!!! (en zag net dat er nog een fles van zondag in de ijskast ligt). Geen gremlin.... Voelt goed.

Degene die moeite hebben wens ik echt sterkte toe!!! Ik ben het forum al heel veel dank verschuldigd in ieder geval.

Dus voor het forum: jullie dus
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tolie,

Je hoeft echt niet niet te schrijven als je weer aan je verslaving hebt toegegeven, hoor Tolie. Dat is nergens voor nodig.. Ik zou alleen hopen dat je jezelf ook een eerlijke kans zou gunnen. Dat doe je niet door drank in huis te halen of te hebben... Dan heb je opeens weer gedronken, en voel je je weer schuldig. Je hoeft op niemand jaloers te zijn. Stoppen met drinken is - ook - een strijd.. Gun jezelf dat je die strijd echt aangaat en merk hoeveel kracht je kan putten uit het vasthouden aan de beloftes die jezelf doet. Dat gun ik je! Van harte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: :sun:
Ik heb mijn icoontje veranderd omdat we nog wel eens door elkaar gehaald werden. En verandering mag best een keer na zo'n tijd!

Zag trouwens Romanski op een ander draadje! Long time no see, zet 'm op!
Meteen maar een eigen draadje gemaakt? Haha, mag niet meer hoor, aparte draadjes opzetten, is onoverzichtelijk.
Ik hoop dat je succes hebt!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, van harte gefeliciteerd met je 9 maanden. Klasse!!:present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Tolie, jammer dat je weer hebt gedronken maar goed van je dat je er maar twee op hebt!
Gooi die drank het huis uit joh. Je helpt jezelf echt niet door drank in huis te hebben.
Ik zou het niet kunnen, als ik voortdurend een fles wijn in mijn koelkast zou hebben, had ik hem allang leeggelurkt.
Ik vind de dagelijkse verleidingen al meer dan genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie: ik heb hier gezegd dat er GEEN drank in huis komt totdat ik er weer tegen kan. Vanaf afgelopen zondag kan ik er pas weer tegen. Je gezin zal wel moeten, willen ze je straks naar het ziekenhuis brengen dan?

Kate: ik zou je haast niet herkennen!!!!! snik, snik, tweelingzusje weg.

Karinneke: heerlijk nieuwe plannen maken, houdt de geest fris en fit.

Femmy: hoe lang drink je nu niet? Het kunnen goed afkickverschijnselen zijn: grieperig gevoel en echt ziek voelen en bekaf!! Ik heb ook lang pijn gehad in de lever, maar nu nauwelijks nog. Was je al naar de dokter geweest? Ik weet het niet meer zo goed wat je erover schreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry: ik was jaren bij de AA en daar gelooft men dus niet in minderen of 'sociaal drinken', ze hebben me dat direct uit mijn hoofd gepraat. Ze vinden dat zelfs ongezonde praat, tenminste bij de AA bij ons.
(Lijkt me trouwens nog steeds, maar wie ben ik om te beweren dat DAT ook zo is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Karinneke,
Ga je Franse les geven of nemen?

@Tolie,
Vooruit. Dag een is bijna voorbij. Deze keer je record breken.
Ga je ervoor?
Kun je die kratten niet ergens ver weg zetten?
En jaloers hoef je op niemand te zijn.

@Kate,
Ik heb ook geen behoefte meer en daar kan ik goed mee leven.

@An,
:D

@Femmy,
Gelukkig voor jou en je kind dat het bij oma en opa is.
Kind amuseert zich en wordt verwend en jij kunt lekker uitzieken.
Afkickverschijnselen verdoezeld door de griep?
Als je denk dat die pijn van de lever komt, dan toch maar naar de huisarts.
Beterschap.
Pizza huren? In welke staat breng je die terug?
Ik heb lekker rucola met tomaat, olijven, uitje, komkommer en paprika gemaakt.
Dat zal smaken.

@Kate,
Gaat zo te lezen goed.

@RJB,
Ja en hun namen lijken ook een beetje op elkaar.

@Ferry,
Veel plezier straks bij de AA.

@Xienix,
Ik zou het ook niet gekund hebben.

@Marieke,
Ik zie al vooruit naar jullie nationale optredens.

@Soothe,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...