anjo Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Dat is dus erg. Ik bedoelde Daarbij steun ik je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Die vind ik ontzettend treffend Safi, sluitingstijd, het harde licht gaat aan, en jij wilde nog uren doorfeesten. maar blijkbaar ben je de enige want bijna iedereen is al naar huis. En daar sta je dan. Ontnuchterd, maar niet nuchter. Wat een blerk-gevoel was dat!Hoe dan ook Romanski, ik ben het ook niet met je eens. Het is natuurlijk maar een uitspraak van een cabaretier. Voorlopig vind ik het leven zonder drank voornamelijk interessanter. En ik hoop voor jou dat deze opmerking maar een grapje was, en dat je het niet echt zo voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Femmy.IOs geen zelfbeklag hoor. Geef het even tijd. Ik kan nu ook geen Antabus verdragen maar daarvoor wel.Het heeft even tijd nodig.Het komt wel goed.(x) Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Hoi Shoote,Je hebt gelijk, ik ben inderdaad, een niet drinkende alcoholist. En dat blijf ik, tot ik tussen de 6 planken lig. Maar dat duurt hoop ik nog heel lang.Ik hoop vor je, dat de uitslagen van de prikkerij, goed uitpakken.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 zo hier is ze terug .wat is het hier druk druk geweest benthe gij zijt een goeie je doet uitverkoop aan mij van gremlinkloppers en heb je er zelf geen meer , hier zie eentje terug , bedankt voor het lenen femmy ik hoor/lees wel meer van mensen die heel moe zijn/worden door de refusal/antabuse .persoonlijk heb ik een heel slechte ervarig met antabuse gehad en heb het dus ook nooit gewoon genomen ik neem niets en probeer tussen mijn twee oren adb te worden nu daar wordt je ook moe van hoor .tapas speciaal voor jou een knuffel allez voor iedereen die er eentje wil doe er een :present:bij ook .pippa gewoon schrijven sommige zaken zijn voor sommige pijnlijk maar heb dit gisteren al geschreven dat is omdat men andermans verdriet niet altijd kent .safi ikke wil mee op de boot , maar niet naar csa blanca zie dat je mij verkoopt voor een kameel :-))wie ik nu eventjes vergeet sorry ik ben met mijn klant haar in een ouderen tehuis geplaatste man gaan bezoeken quel miseria ;-((maar toch redelijk goede babbel gehad met de man, hij wil terug naar huis maar dat kan niet hij kan niet stappen(parkinson) en zij is half blind en alzheimer .voor de rest ikke nog een dagje werken en ikke blij , is veel geweest de laaste tijd dus een weekje weg zal mij goed doen lekker uitwaaien aan het mar del norte charliiiieeeeeee nog altijd niets bij je dochter ??corinne fijn gewerkt vandaag ??zo luitjes niet siesta vandaag eens 15 uur is het laat en nog een hoop werk hier thuis te verzetten tot strakkies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Hoi Femmie, als ik uit m'n nek klets, mag je het aangeven!Kan de moeheid niet voor een deel(of geheel) te wijten zijn aan het niet drinken.Je voert een persoonlijk gevecht. Je verliest een goede vriend(de alco)Dat put ook uit en niet zo'n beetje ook.Het is toch steeds weerstand bieden, dat maakt moe. Domme vraag? Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 FemmyIk denk dat Soothe echt wel gelijk kan hebben...doordat je refusal gebruikt en dus verder niet zo hard hoeft te vechten als wij ...die dat zonder hulpmiddel en op eigen kracht hebben gedaan...dat je misschien vergeet hoe ongelofelijk veel energie dat kost...griepgevoelens?...ja reken maar, ....beton in je benen?...ja reken maar,....belachelijk veel slapen....gelijk weer op de bank na het opstaan en de wandeling met de hond...na het boodschappen doen....na het eten.....onverzadigbare dufheid, concentratieverlies...noem nog eens een paar symptomen...kribbig...wisselende stemmingen en dit duurde toch echt wel een maand en dan komen deze gevoelens en emoties geregeld nog weer eens totaal onverwacht kijken.Misschien kan Corinne je vertellen of zij zich ook moe voelde en grieperig met Refusal.Ik heb nog nooit iets gebruikt maar herken veel van je symptomen van gelijk na het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Femmy,zoals je weet word ik er ook zo moe van, maar jij dronk nooit totdat je kind op bed lag, dus dat is jouw moeilijke moment.neem je toch een halve om de dag , zo tegen 8 's avonds?en wat soothe zei is ook waar, voorheen waren we ook doodop, alleen of je weet het aan de kater (dus streng voor jezelf, hup doorgaan) of je (ik dan) dronk je er tegen 5 's middags overheen.in elk geval voel ik me (nu al) 's ochtends veel beter dan voorheen,Aan alle anderen, worden jullie ook weleens boos en opstandig: zo van, weet je wat, ik ga gewoon weer lekker drinken, iedereen doet het en ik ga gewoon proberen een beetje maat te houdenben nu 3 dagen wijnloos (ivm refusal) en heb er een klein beetje de balen van.. heb zo'n zin in een lekker glaasje, flesje..stom he?ga nu bouillonnetje maken haha! nog light ook, pfff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Hoelang moet je trouwens wachten Soothe...op uitslag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Blacky, nog een dagje dan. Van het weekend schijnt het weer wat op te knappen, ik hoop voor jou dat het de komende week ook lekker wordt.Vanmiddag kreeg ik mijn handboog thuisgestuurd (ik ga op een cursus boogschieten) dus ik heb geweldig gerei in huis tegen allerlei soorten van gremlins. En hondje Max doet ook zijn best. ("Pak ze Max, pak ze!)Jij een wolkenloze, gremlinloze week toegewenst met veel ontspanning.Tjonge mensen, ik heb net mijn internet-therapie afgerond, da's toch even slikken. Wel heb ik me opgegeven voor een vinger-aan-de-pols-traject, dan is het einde toch niet zo abrupt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 quote: Originally posted by: Sootheals ik uit m'n nek klets, mag je het aangeven! Dat zou ik me geen twee keer laten zeggen;-)Femmy, ik heb 0,0 verstand van refusal, maar van griep word je ook behoorlijk moe hoor! 2 Dingen tegelijk, wat is nou de kip en wat is het ei.....ik zou het met de (huis)arts die het middel heeft voorgeschreven overleggen als het na een week niet beter is. En zoals voor meerdere stoppers hier geldt ben ik ook steeds erg moe, deze voormalige nachtbraakster wil nu het liefst nog voor 22 uur naar bed en knikkebolt in de nachtdienst, die ik voorheen op m'n sloffen volhield.Maar we zuipen niet Femmy!!! De wallen onder mijn ogen zijn nagenoeg verdwenen en ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik denk: "Dat moet ik opschrijven.....ohnee, ik ga dat wel onthouden nu!" Morgen een bruiloft van 1 van m'n liefste vriendinnetjes, er zit een heel klein schattig roze gremlinneke naar me te lonken: "Ah Kaia, je staat nu bijna 2 weken droog, op zoiets bijzonders als haar bruiloft mag je toch best wel 1 champagne om te klinken?". Kan ik het of kan ik het niet. Wil ik het of wil ik het niet. To drink or not to drink, that's da question;-) Ik heb mezelf als Bob opgegeven, voor de 2de keer in 2 weken...weten jullie hoevaak ik in de jaren hiervoor de Bob was? Ik geloof dat het nog minder was dan nooit;-) (de gremlin trekt nu een pruillip.....tja dan gaat ie maar alleen met de trein;-))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Hihi, dat krijg jij straks op je brood Safi, q"doordat je refusal gebruikt en dus verder niet zo hard hoeft te vechten als wij ...die dat zonder hulpmiddel en op eigen kracht hebben gedaan..."uqIemand trek in een lekker zelfgebakken appeltaartje, nog warm van de oven, met een schep vanille-ijs er op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 oeps bericht weg ??eigenlijk lees ik de berichten van soothie , safi en lianne als adb worden kost energie met of zonder refusal/antabuse benthe ik ben juist wezen wandelen met mijn hondje doet deugd .mogelijk begin ik na de vakantie aan het fietsen want ik denk dat lopen niet meer aan mij besteed is , heb link binnen gekregen ivm het opbouwen van een fietsprogamma .benthe wat is eigenlijk vinger aan de pols ??geniet van je boogschieten benthe , en zeg kom je met je harley eens naar zee ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Nou Blacky, na de internettherapie kun je er voor kiezen om voor een tjidje nog eenmaal in de week mailcontact met je hulpverlener te hebben. Je krijgt dan geen opdrachten meer, maar je houdt wel het alcoholschrift bij en je kunt vragen stellen en daar krijg je weer antwoord op. Dat is vinger-aan-de-pols.Hee, goed zeg, fietsen is natuurlijk ook een uitstekende sport. Wel jammer dat we nu net de winter in gaan.Als je volgende week iets voorbij hoort knallen en er zitten twee wapperende oren voorop in een mand, ben ik het, moet je wel even zwaaien anders weet ik niet dat jij het bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Blacky, ken je dit al, mij lukt dat hardlopen ook maar niet, maar ik ga het binnenkort proberen met mp3spelertje, moet erg leuk zijn, rennen op de maat van de muziek en je hoeft niet op je horloge te kijken: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Zeg mag ik me even opnieuw voorstellen? Het werd een beetje verwarrend met Lianne haar kopje, en deze heeft volgens mij nog niemand.Was ik maar zo lekker bruin.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Benthe, als ik jou zo lees ga jij heel goed zijn in vrijzwemmen;-))) Kan me wel voorstellen hoor, dat het toch even slikken is, zo niet meer aan de hand, maar je hebt het zelf zo goed gedaan weer een nieuwe mijlpaal in je leven en evengoed ben je niet alleen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Het heeft ook wel iets hoor Kaia, "kijk'es mama? Zonder handjes!", en inderdaad, ik ben nogal gek op nieuwe fases. Ben jij er ook zo eentje?En dat vind ik een van de prettige zaken aan niet meer drinken, hoe moeilijk, zwaar, vermoeiend, beangstigend en wat dan ook, het ook is: er gebeuren weer dingen. Met drank blijf je om de een of andere reden ergens in hangen. Dat beviel me niet, behalve dan dat mijn gezondheid niet goed was. Ik wilde weer door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 ik dacht wie is dat nu weer is het benthe benthe ik meen het als ik zeg dat ik op mijn icoontje gelijk , zal mijn leger muts klaar leggen en ganse dagen aan zee zo rondlopen;)kaia de link welke ik ontvangen heb is iets in die trant een zekere evy dacht ik , zij doet dat ook met lopen en fietsen mensen ik ga verder koken cordon bleu , pepersaus en aardappelnootjes yummi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 quote: Originally posted by: Benthe Ik wilde weer door. Ik ben er absoluut ook zo eentje! Het leven was inderdaad weinig enerverend in die jarenlange roes.....achja en dan probeerden we er dagelijks nog wat van te maken door het lekkere gevoel van aangeschoten zijn.....Ik lees hier veel mensen die geen spijt hebben, en het heeft ook geen zin daarin te blijven hangen want het gaat om NU en dingen gingen nu eenmaal zoals ze zijn gegaan, maar ik heb helemaal geen goed gevoel als ik denk aan al die verloren tijd en gemiste kansen...ik weet dat ik het niet terug kan draaien, dus alles wat ik nu heb is dankbaarheid, dat ik de kracht heb om mezelf de kans te geven om vanaf nu anders met m'n tijd om te gaan, en ik uit kan kijken naar nieuwe kansen, en ik hoop dat ik mezelf altijd zo zal kunnen blijven ontwikkelen! Ehm...amen, geloof ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Hihi, wilde ik net aan je vragen Blacky, zet die terroristenpet dan wel even op.Klinkt heerlijk wat je aan het brouwen bent in je heksenketel. Ehhh, brouwen, ik bedoel koken.Kaia ben je er nou al uit, met die champagne? Ik zou het niet doen als ik jou was. Ben er zelf een paar weken een beetje om neergesabeld (je drinkt wel of je doet het niet) maar bij een bruiloft onlangs heb ik me rivella in een champagneglas laten inschenken. Zo kon ik wel in stijl meeklinken, maar dronk ik toch geen alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ja, ik voel ook ergens dat ik het niet moet doen, maarja dat stiekeme stemmetje.....eigenlijk weet ik dat zo'n klein beetje alcohol voor mij al helemaal geen meerwaarde heeft, en dat het zeker niet opweegt tegen het goede "kick"gevoel wat ik nu over mezelf heb omdat ik kan zeggen dat ik 100% droog sta.....afijn, dank voor de tip, ik hoop dat ze daar rivella hebben;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Kaia,Nah jah, die rivella was gewoon omdat het een beetje een champagnekleur heeft, ik vind het niet eens erg lekker. Van een paar slokjes champagne ga je ook niet omver, maar inderdaad, dat lekkere nul-gevoel. En wat meerwaarde betreft zou ik het eerder over minderwaarde willen hebben.Wat dus niet wil zeggen (maar daar is de discussie al vaker over gegaan) dat drank of andere middelen nooit iets voor me hebben gedaan. Dat hebben ze wel, waarom zou het anders zo ver zijn gekomen? Niet omdat ik het meteen al zo ellendig vond. Onder invloed van drank heb ik niet alleen een clown van mezelf gemaakt, ik heb ook ontzettend veel leuk gefeest en gelachen en zelfs gesprekken gevoerd die me nu nog als positief bijstaan.Onder invloed van weed ben ik tot inzichten gekomen die ik misschien anders nooit had kunnen krijgen. Alleen ben ik daar nooit verslaafd aan geweest.Met speed heb ik gevoeld wat het is om op de top van de wereld te zitten, maar daar ben ik ook niet verslaafd aan geraakt.Het is gewoon mijn gevoel: zo, het is mooi geweest, nu weer even wat anders. En ja, drank werd zeker een probleem de laatste jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Goedemiddag, bijna avond al, allen!@ hé Blacky, bedankt dat je meetrekt! Kan ik best gebruiken!@An, ik doe met je mee: ik drink vandaag óók niet!@ Tapas, is je bui al wat beter? Fij dat het zo goed gaat met je ogen! Weet je of dat ook kan voor een leesafwijking? Ik word helemaal gestoord van al mijn leesbrilletjes; ik heb er wel 10, en nóg ben ik ze altijd kwijt!@ Soothie, wanneet krijg je uitslag? Enne...bedankt voor je steun!@Xienix, doen, praten met een psychologe! Je zal het er in het begin best moeite mee hebben, maar op langere termijn kan het alleen maar goeds opleveren!@Welkom Pippa, dat was ff schrikken, vanmorgen op het forum, hè? Het kan er weleens heftig aan toegaan hier, maar ga ervan uit dat iedereen het goed bedoelt!@Hé Safi, leuk dat je weer even langskomt! Ik heb dat ook, het gevoel dat je de hele dag kunt snacken! En, erger nog, ik doe het dus ook! Ga nog maar niet op de weegschaal staan...@ Femmyvervelend dat je zo'n moeite hebt met de refusal! Wel doorzetten hoor, want zonder vind ik het écht te moeilijk! Ik neem dan ook mijn petje af voor iedereen die zonder medicijnen stopt!@Marion, Corinne, Cal, Haddock, fijn dat jullie allemaal (met alle anderen) iedere dag maar weer klaarstaan omleuke, helpende en ondersteunende berichtjes te plaatsen! Mij helpen ze in ieder geval door menig moeilijk moment door!angepast omdat Tapas geen Yapas heet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Benthe...wat is er met je gebeurt...hihihih...ben je een professor geworden?Ja autsch.....dat klonk wel een beetje hard en betweterig quote: doordat je refusal gebruikt en dus verder niet zo hard hoeft te vechten als wij ...die dat zonder hulpmiddel en op eigen kracht hebben gedaan... sorry mensen...meende het niet zo recht voor zijn raap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden