Spring naar bijdragen

Donderdag 20 september


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,

Dat is een behoorlijk stomme opmerking want je hoeft geen roker te zijn om longkanker te krijgen.
En hoe zo jij het vinden als het je lukt om geen druppel meer te drinken vor meer dan 25 jaar en je krijgt DAN een leverziekte en je vrienden staan dan bij je graf en zeggen dat het door je drankgebruik kwam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd vond ik dat wel een tamelijk ironisch bericht Pippi, dat uitgerekend Carr (hoe triest ook) aan longkanker is overleden. Maar dat neemt niet weg dat hij best een paar goeie tips gaf.
Iemand kan zo gauw als een goeroe gezien worden, en dat is helemaal niet gezond.
Het leuke lijkt me dat je iets van een ander, of uit een boek kan leren, je pikt er gewoon uit op wat voor jou op dat moment nuttig is.

diebvaud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welnee Pippi, kom nou toch, echt, je zit hier met allemaal even zo gevoelige mensen op het forum die elkaar wel eens om de oren slaan.
Jouw stelling is jouw stelling, en een beetje polemiek, daar is niets verkeerds aan.

Ik zou Anjo, beste meid, wel willen verzoeken om je iets tactvoller uit te drukken, tenminste ten opzichte van iemand die hier nog maar pas mee schrijft. "Een behoorlijk stomme uitdrukking" kan hard aankomen, dat zou je zelf ook niet willen horen als je de achterliggende persoon verder niet kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, zoals ik zie ben je nog niet lek geprikt. Ik hoop voor je dat de uitslag goed is.

Stien met Mieke gaat het weer, ze heeft maar één keer gedronken en staat nu weer droog.

Je bent alcoholist voor de rest van je leven, helaas. Niet voor niets dat mensen na 10 en ik zelf na 16 jaar dachten weer te kunnen drinken. Nee, dus.

Water, je klinkt erg standvastig en positief. Fijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nu? Gaan we een dosis zelfbeklag ten tonele brengen?
Jouw mening wordt ook op prijs gesteld.
En een mens heeft wel eens iets beters te doen.
Wees niet ongerust ik kom wel weer!
Houdt het droog. Mischien moet je je draai nog vinden.
het is een volière met vogels van divers pluimage.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Ik heb heel het circuit doorlopen.

Een ieder die zich er mee bezig houdt, beaamt dat eens een alcoholist altijd een alcoholist is.

Hoe verklaren we hervatten na 1-5 10-15 jaar.

Dus niets geen generalisatie. DE FEITEN!




Hoi Soothe, lekker geprikt?

Ff stortvloeden: noem het hoe je het noemen wilt, what's in a name? Ik kom natuurlijk uit 'n wereld waar voor velen drinken de norm is, vele vakbroeders spugen er niet in. En ik ken vele voorbeelden van mensen die abrupt gestopt zijn, ook zo van : ik trek het niet meer. En daartussen zitten ook weer mensen die je toch nog wel eens in de kroeg treft, met 'n biertje. 'n Ouwe buurman van mij verderop in de straat was ook zo'n ouwe doorhaler, never enough. We zijn regelmatig brooddronken samen naar huis gestrompeld. Toen hij z'n kotter verkocht had ging het even van dik hout, dat ging thuis natuurlijk ook niet goed, gestopt. Nu zie je hem regelmatig met z'n vrouw(!!!!, uitroeptekens omdat dat vroeger onvoorstelbaar was) 'n paar biertjes drinken, op zon- en feestdagen. Ik ken z'n dochter ook vrij goed, en die vertelde me dat er bij haar ouders thuis normaal niets meer gedronken wordt, behalve op feestjes. Dat was vroeger wel anders. Het kan dus wel.
Nog ff wat: ik vertelde laatst eentje dat ik niet meer dronk (oke) en dat ik daar hulp bij gevraagd had (niet oke). Die blik! Ik was natuurlijk 'n mietje. Je zuipt, of je zuipt niet. Punt. Zo dacht ik er zelf eerder ook over, trouwens. Toen ik vertelde dat ik niet verblikte om hulp te vragen en ook niet verblikte om het gewoon te vertellen zag je 'm denken. En lachen. Hij snapte het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we ADB niet herdopen in villa Kakelbont?
(Wiedewiedewie wil van ons leeeeren...)

Haddock ik dacht dat jij allang een testrit aan het maken was in die Jag.
Ik ben een grote fan van de strips van T. van de Boogaart en W.T. Schippers (Sjef van Oekel) waarin Sjef een antieke gele Jag gaat uitproberen. Hij zegt na de rit tegen de eigenaar:
"U kunt die auto nu wel mooi hebben opgepoetst, maar volgens mij istie niet echt nieuw meer....
Voorts zijn mij tijdens de proefrit wat dingen opgevallen. Dit wiel zit te hoog zodat het de grond niet raakt, bovendien heb ik het ook helemaal niet zien meedraaien.
En volgens mij zit het stuur niet precies in het midden!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Haddock ik dacht dat jij allang een testrit aan het maken was in die Jag.




Nee, ik ga er vanmiddag 3 bekijken, 'n witte, 'n rooie en 'n groene. En nog niet proefrijden. Hoogstens ff proberen of ie spoort en goed schakelt. Haast is voor de koper 'n slechte zaak. Aaan het lijntje houden doet de vraagprijs zakken. Weg is pech. Er zijn er meer.

Jan Handelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik hoop dat je nog niet weg bent. Je mag hier echt wel een mening hebben,hoor. Daar is echt niets mis mee. Ik was het alleen niet met je eens. Dat Allen Carr is overleden aan longkanker is inderdaad ironisch.
Echter door het gebruik van het woord binnenlopen wat voor mij toch een negatieve lading heeft las ik het
misschien verkeerd. Ik ben inderdaad behoorlijk gevoelig op dit moment voor alles wat met longkanker te maken heeft. Kanker maar zeer beslist longkanker en huidkanker zijn afschuwelijke ziekten, meestal zonder waarschuwing te ver uitgezaaid om nog behandeld te kunnen worden. Leefstyle kan er mee te maken hebben maak VAAK ook niet. Ik noem in het bijzonder deze twee omdat die het meest aggressief zijn.

Misschien was het wel heel bot van mij om zo recht door zee te antwoorden maar ik kan niet de enige zijn op het forum die geliefden verliest aan deze ziekte. Benthe zegt dat ik rekening moet houden met het feit dat je nieuw bent. Dit is ten dele waar. Ik wil natuurlijk dat je je hier thuis voelt en ik zal je hierbij ook in steunen. Het is gebeurd dus gebeurd. Klaar, wat mij betreft. Echter wees voorzichtig in de echte wereld met dit soort stellingen. Of verwoord het anders.

Ik hoop je vaker te lezen, Pippi.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...