Spring naar bijdragen

Donderdag 20 september


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen an en adb'ers ,
was ook al met een draadje bezig maar ik dacht ik ga eerst eens piepen ;)
soothie sterkte vandaag bij het prikken :present:
tollie samen staan we sterk
benthe ik heb heerlijk geslapen in mijn snoopie pijama omringt door knuffel konijntjes
wens iedereen een fijne adb dag zo ik douchen , broek strijken en langere dag werken
en ik drink vandaag ook niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge!

Herfst... langer donker, koud en nat, melancholie slaat toe...
Het geeft allemaal niet, ik ben benieuwd hoe ik m'n eerste nuchtere winter sinds jaaaaren ga beleven.
Kom maar op! Ik sta steviger in m'n schoenen, laat me niet meer zo snel uit het lood slaan.
Wens dat van harte aan een ieder toe!
Hou vol... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen,

Het lijkt inderdaad wel herft, Water. Ik ben echt een zomermens maar ook deze tijd van het jaar kan zijn bekoringen hebben.Wie weet worden we nog verwend met een mooie nazomer.
Ik hoop ook op een droge herfst en winter, het gaat in ieder geval nu weer even goed.

Blacky,
Dat lijkt me een beestenbende in jouw bed. Is er nog wel ruimte voor je partner?

Ik wens iedereen een prettige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Als ik jullie berichtjes lees, schijnt het nogal koud te worden vandaag. Nou, hier ook een verschrikkelijke kou kleum. Want wat moet ik op koude dagen nog aan 's avonds als je nu al de kachel hoog opstookt en dik aangekleed bent?
Ik mis duidelijk de weerberichten van Twan, straks maar even het journaal kijken.

Voor wie werken gaat, een hele goede werkdag maak er wat gezelligs van!

Voor wie thuis blijft ook een fijne dag voor vandaag.

Ik ga er weer heerlijk tegenaan hier, h.h.werk pfffff, moet gewoon even gebeuren toch?
Enneeh laat die eerste staan dan is het grootste karwei gedaan! :rose:

Iemand iets van Mieke gehoord? Het voelt niet goed, vandaag was het háár datum.
Mieke mocht je mee lezen, laat wat van je horen? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weerbericht:
------------------------------------------
donderdag 20 september en vrijdag 21 september 2007
Meest bewolkt en vooral in het noordwestelijk helft regen.
Het is half tot zwaar bewolkt met vooral in de noordwestelijke helft van het land van tijd tot tijd wat regen of motregen. In de middag beperkt de neerslagkans zich meer tot het noordwesten en noorden en is het elders op de meeste plaatsen droog en vooral het zuidoosten maakt dan kans op wat zon. Er waait een matige tot vrij krachtige, en aan zee een krachtige tot harde, zuidwestenwind. De maxima liggen rond 17 graden. Zowel donderdag op vrijdagnacht als ook vrijdag overdag verandert er weinig aan het huidige weerbeeld. De noordwestelijke helft van het land blijft het meest gevoelig voor neerslag terwijl het zuidoosten de grootste kans op opklaringen heeft. Bij een matige, aan zee krachtige zuidwestenwind, wordt het 17 tot 20 graden. 's Nachts koelt het af naar een graad of 13.
----------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het weer schijnt van het weekend wel beter te worden....

man wat ben ik saggerijnig... oefoefoef.. echt zo'n bui van.. rot allemaal op, mijn leven en niemand heeft er wat over te zeggen, geef me commentaar en ik maak je af... dat is de binnenkant, aan de buitenkant zie je niet zoveel en merk je er ook niet veel van.. dat is wel weer handig!

Ik denk dat dit een weerslag is van het drukke weekend, dat is ook waarom ik er tegenop zag, niet voor het moment zelf want zo'n weekend kom ik meestal wel door, maar voor de terugslag daarna. In korte tijd teveel gemoeten van mezelf, teveel prikkels, teveel gesprekken, te veel indrukken... gaat meestal niet goed daarna, en het weer werkt ook niet echt mee, de bloeduitslagen van de hormonen moet ik nog achteraan, mijn hondenoppas wil vandaag een dagje vrij, ik moet de hele dag werken.. mopperdemopperdemopper van een stopper.. van een donderdagavond stopper.. uiteindelijk trekt het in de loop van de dag wel weer bij maar savonds kom ik nergens meer toe deze week. tv hangen en niksen. Donker, koud en grauw.

het komt vanzelf weer goed, het gaat ook weer over, gewoon maar ondergaan maar ik heb hier altijd weer een hekel aan. Ik weet gelukkig dat drinken nou net niet helpt om me beter te voelen.
nou, ik ga mijn lange oudedamesregenjas aantrekken en met de hond naar buiten, het regent hier aardig hard, arme hond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zware bewolking en flink regen en ook aardig wat wind als ik de fietsers voorbij zie komen.
Tapas dank je voor het weerbericht, wachten op die 20 graden heeft dus weinig zin vandaag.
Van mij geen commentaar.

Ik denk een échte STAMP-pot dag!
Lekker nat regenen en uitwaaien, goed voor de gedachten gang?

aanpassing; stond nat worden, maar we houden het droog toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen forummers!

Tis grijs en fris buiten maar het is in ieder geval nog droog hier. Het enige waar ik echt een hekel aan heb, is regen. En storm als ik een stuk moet fietsen.
Als het zonnetje zich vandaag nog laat zien, ben ik meteen buiten, energiestraaltjes opsnuiven.

Soothe, succes met prikken!

Water, klinkt erg goed. Ik hoop ook eens zo sterk in mijn schoenen te staan maar volgens mij komt dat wel goed.

Ik heb een tijdje geleden een psychologische test gedaan en een paar gesprekken met psychologe gehad. Ze wil me nu graag terug zien voor een aantal gesprekken. Volgens de test zit ik met onverwerkte jeugdtrauma's waardoor ik vaak op een destructieve manier op problemen reageer. Ook uiten spanningen zich bij mij in lichamelijke klachten zoals angsten en depressiviteit. Ik dacht dat ik de jeugdherinneringen inmiddels een plekje had gegeven, maar ik ontloop ze dus alleen. Typisch ik.
Heb eigenlijk helemaal geen zin om vroeger weer naar boven te halen, maar misschien zegt dat wel iets over mij. Niet verwerkt.
Ook heeft ze me gewaarschuwd voor mijn nieuwe baan van 32 uur. Ik moet alles in mijn eentje rooien met amper een sociaal netwerk om me heen. Ik moest opletten van haar dat ik nog genoeg tijd voor mezelf heb.
Tja... hoe ga ik dat doen?

Fijne droge dag iedereen! Ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

Goedemorgen allemaal,




Hier is het droog, wel grijs...heb niet fijn geslapen maar goed...er zitten mij wat veel dingen in mijn hoofd te spoken soms...




Karinneke



Tis ook lastig om in nuchtere toestand je problemen te zien.
Daarnaast slaap je minder goed door het stoppen met de alcohol.
Kun je niet iets vragen aan je huisarts om wat lekkerder te slapen? Voor tijdelijk dan he, want anders heb je binnen no time een andere verslaving te pakken.
Melatonine (verkrijgbaar bij apotheek) schijnt ook goed te helpen. En ik drink iedere avond een paar kopjes 'welterusten' thee van Kneipp.
Overigens heb ik wel iets om te slapen hoor. Het is een antidepressiva die ik 'savonds moet innemen en die slaperig maakt. Deze is niet verslavend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

Hoi Xienix,




Heb hier een doosje anti depr.. liggen maar wou die vanavond nemen..was bang te suf te worden...maar nu ben ik toch thuis...miss helpt dat wel...



Ligt er een beetje aan welke AD je hebt.
Van sommige AD word je alleen in het begin wat suffig maar later juist erg actief. Die is dus niet geschikt om 's avonds in te nemen.
Ik heb trazolan voor 's avonds en 'smorgens neem ik prozac.
Welke AD heb je als ik het vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh iedereen,

Figuurlijk is het droog geweest gisteren, nu even een paar uur studeren en dan aan het werk in de thuiszorg. Een hele lieve blinde meneer, mijn favoriete cliënt, heb er nu al zin in. Niet in schoonmaken hoor dat is bijzaak, dat hij bezoek heeft is veel belangrijker want dat is zelden. Voelt lekker er voor een ander te kunnen zijn, de afgelopen twee dagen ben ik wel heel erg met mezelf bezig en hoe ik me voel, over gefocused een beetje. Ben ook begonnen met een logboek in mijn voorstel thread. Een reeks cijfers met het aantal glazen per dag en hopelijk 0-0-0-0-0-0-.....maar hoe dan ook eerlijk mocht ik wel gedronken hebben. Vandaag spreek ik af dat ik niet drink, volgende 0 dus.

Op een destructieve manier met problemen omgaan, tja dat komt (te) bekend voor. Gelukkig voelt het bij mij als iets van vroeger, iets van voltooid verleden tijd.

En een klein vraagje, waar staat adb'ers voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
erik

Morguh iedereen,




Figuurlijk is het droog geweest gisteren, nu even een paar uur studeren en dan aan het werk in de thuiszorg. Een hele lieve blinde meneer, mijn favoriete cliënt, heb er nu al zin in. Niet in schoonmaken hoor dat is bijzaak, dat hij bezoek heeft is veel belangrijker want dat is zelden. Voelt lekker er voor een ander te kunnen zijn, de afgelopen twee dagen ben ik wel heel erg met mezelf bezig en hoe ik me voel, over gefocused een beetje. Ben ook begonnen met een logboek in mijn voorstel thread. Een reeks cijfers met het aantal glazen per dag en hopelijk 0-0-0-0-0-0-.....maar hoe dan ook eerlijk mocht ik wel gedronken hebben. Vandaag spreek ik af dat ik niet drink, volgende 0 dus.




Op een destructieve manier met problemen omgaan, tja dat komt (te) bekend voor. Gelukkig voelt het bij mij als iets van vroeger, iets van voltooid verleden tijd.




En een klein vraagje, waar staat adb'ers voor?



Goed zo Erik!

ADB= alcohol de baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh,
Erik dat staat voor Alcohol De Baas, zoals dit forum heet.
Prettige werkdag toegewenst.

Soothe, succes met het prikken. Je reageerde gisteren very charming op een posting van mij. Ik bedoelde het toch goed. Het staat zo generaliserend, "eens een alcoholist, altijd een alcoholist". Ik wilde er juist mee uitdrukken dat je op de eerste plaats en vooral Soothe bent, met toevallig jammergenoeg een nare bijkomstigheid met alcohol.
Enfin.

Heel gemeen klein gremlinnnetje loert onder de deur door. Zo'n geniepigje, met van die lokkende oogjes, die me smekend aankijken. Maar oh wat heeft hij een giftige staart.
Dus fluks aan het werk.

Een goede dag voor allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even dit.

Op mij is het zeker van toepassing.
Als een leven van vallen en opstaan nog geen bewijs is!

Om het AA handboek aan te halen. Ik zal nooit kunnen drinken als een gentleman.

Één van de life-cases: He thought he could drink like a gentleman, but this gentleman could not drink.

Aan het eind van de tunnel is licht wordt gezegd. Wat ik zie is een spaarlamp.
Ik voel mij verre van verheven.
IK praat er weinig over. Maar ook ik heb m'n struggle.

Maar dat begrijp je.

Groet:rose:

Letter vergeten. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, help ik (ver)zuip vond ik echt waar-de-loos. Ik vond de schrijfster een ongevoelige snob die alleen maar bezig is met zichzelf. Xienix heeft er een treffende review over geschreven, die had je op de boekendraad moeten zetten Xienix. Kun je die nog bovenhalen?
Maar je hebt het over een "leuk" boek. Ja, leuke boeken te over, of bedoel je een helpend boek?
Mij heeft "Denk je sterk" wel wat op weg gezet, een positief boek met oefeningen om te doen. Ook "De helende kracht van het kind in jezelf" was zeer herkenbaar. Niet te zware kost, erg op de praktijk en op het NU gericht, perfect voor ongeduldige typetjes.
Er is trouwens een boekendraad hier, wellicht vind je er wat van je gading, of had jij die allemaal al gelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop geen stortvloed over me te krijgen.
Maar bij de AA, zeg je voor dat je het woord neemt; Hoi ik ben Soothe, ik ben alcoholist!
Om dat de erkenning, genezing kan geven.

Ik heb heel het circuit doorlopen.
Een ieder die zich er mee bezig houdt, beaamt dat eens een alcoholist altijd een alcoholist is.

Hoe verklaren we hervatten na 1-5 10-15 jaar.
Dus niets geen generalisatie. DE FEITEN!

Geen AA man!!!!!! Groet!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt geen stortvloed over je Soothe, tenminste niet van mij.

En voor ieder die het lezen wil:
Voor mij is drinken een afgesloten weg. En voor iedereen is/voelt dat weer anders. Ik vind dat er nog zoveel, ontelbaar veel wegen open blijven staan. Eigenlijk veel meer dan eerst. Toen was het steeds maar die alcohol die mijn leven regeerde, nu blijken er keuzes te zijn. Moeilijk soms, spannend vaak.

Ik bedoel alleen, als ik iets over mezelf zou moeten vertellen, zou ik zeggen: Ik ben B., ik kan ontzettend lekker koken, ik kan in een dag een boek van 300 bladzijden lezen en het nog navertellen ook, ik leef met een knipoog, ik kan prachtig tekenen, mijn huis is het gezelligste huis van heel Rotterdam, ik hou van katten en honden en nog veel meer andere dieren, ik koester mijn vrienden zoveel als ik kan, ik schrijf teksten voor brood op de plank, ik heb de wat kinderachtige neiging om me te omringen met knuffelbeesten als ik me alleen voel, en blablabla.... en ik ben ook alcoholiste.
Het zijn facetten. Je bent zoveel, je bent niet alleen maar alcoholist.

Zeg, ik heb me vandaag opgegeven voor een cursus boogschieten. Dat is vast erg goed tegen gremlins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...