Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 september 2007

Mick

Aanbevolen berichten

Goed, Soothe gaat iets zinvols doen. Kennelijk zijn we op dit forum niet zinvol bezig.
Het is me opgevallen dat jij steeds van die dingen zegt zodra de discussie niet helemaal naar je zin is: "ik kan mijn tijd nuttiger besteden", etc. Nou, doe dat dan ook!
Snap je niet dat zulke nogal botte opmerkingen een ander onaangenaam kunnen treffen? Of interesseert je dat niet.

Xienix, dat weet ik natuurlijk ook niet of er bij jou zo'n praktijk in de buurt is, maar dat kan je gemakkelijk op internet uitvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nou ja, Safi, wel slim om eerst me je hond een rondje te gaan maken en te bedenken wat je strategie was en 3 is dan net zo'n grens dat je net aangeschoten kan raken maar eigenlijk meer wilt, dus dat vind ik wel weer knap van je. Zo heb je het toch in de hand gehouden. Het blijft lastig he, als alcohol alleen maar nadelen had was het makkelijker geweest om er gewoon mee te stoppen maar dan waren we er ook niet afhankelijk van geworden.

Ik heb vandaag een nepkater, hoofdpijn bah! zou dat komen door die halve fles Ame die ik uit een wijnglas heb gedronken? nee toch? Ik realiseer me nu pas dat ik gisteren met het eten met vriendin niet eens aan drank gedacht heb, normaal was de wijnfles leeggegaan (zij 2 glazen en ik de rest) en als ze weg was had ik nog bier bijgehaald om te ontspannen en bij te komen van het avondje gebep... kan dus ook zonder..

die hoofdpijn vandaag vind ik wat minder maar komt waarschijnlijk wel uit mijn nek en schouders dus ik ga ook maar eens yoga-oefeningen zoeken op internet of toch kijken of er nog een fysio of andere behandeling uit de verzekering te halen valt dit jaar.

Vorige keer toen ik stopte heb ik ontzettend veel last van spanningen gehad.. mijn drinken heeft altijd als functie gehad om te ontspannen, na een werkweek, na een zware dag, na een intensieve leuke dag.. na spanning dus! toen ik toen gestopt was ging alles vast zitten, mijn darmen, mijn onderrug, schouders, nek, kon op een gegeven moment bijna niet meer zitten of liggen van de pijn! dat viel dit keer mee tot vandaag dan, met 2 paracetamols op heb ik nog steeds een bonkend hoofd. auwauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik mis precies het zelfde, kwam ook in café's
Daarbij komt ik woon aleen, dus ben van ieder contact verstoken.
Dit is niet om pathetisch te doen.
Maar ze helpen mij niet vooruit.

Als ik deze weg blijf volgen (wat ik hoop) komt er misschien nog wat op mijn weg.
Maar geen type wat s'avonds aan een bar wil hangen. Geen goed idee.
Ben wel iets wijzer aan het worden, naar ik hoop.
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
waarom moeten we over je heen vallen? Jij bent degene die beslist. Aleen jouw verhaal zetten mij wel aan het denken. Wat vind ik ervan, wat zou ik zelf doen?
Ik denk dat je op een evenwichtsbalk balanceert. Je staat er op, maar je evenwicht is niet zozo.
Met anderen woorden je zou er af kunnen vallen, maar je zou er ook op kunnen blijven staan.
Aan jou de keus hoeveel risico je wilt nemen, want daar spreek je in mijn mening over.
Is het jou het risico waard op dit doen, vooral nemen dan.
Ik durf het met mijn voorgeschiedenis (nog) niet aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet jij mij steeds hebben, bemoeizuchtig type.
Dit heeft niets met Safi te maken.
Kan me niet veroorloven heel de dag aan de PC te zitten.
Ik heb ook de boel draaiend te houden!
Jij bent de enige die aan mijn hoofd zit te zeuren.
Reageer je frustraties, niet op mij af!

Jij hebt aangegeven dat je me niet moet . Klets dan niet tegen me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas...in mijn internet behandeling was het ook al naar voren gekomen dat mensen...in gezelschap zijn mijn grootste verleiding is en dat had ik heel erg vermeden in de laatste drie maanden.
Maar je kan jezelf niet blijven afzonderen en nu heb ik dus weer geleerd dat ik nog steeds te verleiden ben.
Nu kan ik daar een nieuwe strategie voor zoeken...het is en blijft vallen en opstaan...maar elke keer met meer inzicht.
Vroeger dacht ik er niet over na...nu gelukkig wel.

Voor alle mensen met rug/nek klachten.

Je handen op een eettafel leggen en dan met je kont zover mogelijk achteruit gaan en je armen dus zo goed mogelijk strekken zodat je een rechte rug krijgt.
Dit strekken van de spieren aan de zijkant van je bovenlichaam en je armen zullen er voor zorgen dat de pijn in je schouders/nek ge compenseer worden en dus de pijn weg gaat.
Een paar keer even ontspannen en herhalen zo'n 5 keer...dit een paar keer per dag en je pijn is weg.
zodra je weer eens die pijn op voelt komen ...gelijk weer strekken...werkt echt perfect.

Zen werking tegen hoofdpijn......de pijn omarmen hem opzoeken in je hoofd en hem omarmen ...dan gaat ie weg...geen idee of het helpt..maar zo staat het er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Soothe, dit had niets met Safi te maken. Ik neem tenminste aan dat je je antwoord aan mij adresseert? Dit had met een ergernis te maken die ik ten opzichte van jou heb.
Op je verdere gepikeerde opmerkingen zal ik maar niet ingaan, maar ik beloof je dat ik voortaan zal negeren. Zo goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Soothe, je oude leventje van cafe's of drinkmaatjes is moeilijk vol te houden als je niet meer drinkt. dan moet je alternatieven zoeken.
Voor mij misschien nog wel lastiger omdat ik alleen in mijn eentje thuis dronk zodat niemand er last van had (behalve ik dan en goed ook).

Zoek andere dingen, vrijwilligerswerk, cursussen, mensen die niet drinken hebben ook een sociaal leven! of als drinkmaatje van je vriend weer langskomt ga dan zelf op bezoek bij een niet drinker. Het is voor een deel heimwee naar iets van vroeger wat er niet meer is.. en als je realistisch kijkt is het eigenlijk maar raar om een avond door te halen en slap te ouwehoeren.. wat is daar nou eigenlijk zo leuk aan?

Soothe, je bent zo alleen als je je voelt, ik voel me in gezelschap vaak nog eenzamer dan alleen in mijn eentje thuis.. overdag zorg ik dat ik onder de mensen ben en dan geniet ik des te meer van het alleen zijn savonds. Ik loop bv elke middag samen met een vast clubje honden en baasjes, elke dag aansprak en ik kan weer weg als ik dat wil en verder doe ik dus vrijwilligerswerk 3 dagen in de week. Zo draai ik toch mee in een sociaal netwerk maar wel gedoseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvulling:
al moet ik zeggen dat ik vreselijk zin in drinken heb op het moment. Ik zit met mijn man al 2 dagen in een ruziestemming. Ik ben niet mezelf door al het gedoe op mijn werk.
Die ellendige collega heeft zoveel aan anderen verteld dat ik te boek sta bij anderen, als iemand die chaotisch werkt en van niets weet! Hoe ik dat weet? De collega die ik moet vervangen: ik heb inzage in haar email gekregen. Ook in de oude berichten. Dan lees je nogal eens iets.
Vervelend omdat die mensen mij niet eens kennen en niet eens met mij samenwerken! Kunnen daar dus niets over zeggen. Maar ondertussen is het kwaad geschiedt.
Ik voel mij daar dus heel alleen en niet gewaardeerd. Ik probeer daar thuis niet teveel over te vertellen, omdat het op mijn vorige werk niet lekker afliep. Dat had wel andere oorzaken maar toch. Ondertussen zit ik ermee en begint het zijn invloed op thuis te krijgen.
Vicieuze cirkel dus, waar ik even niet uitkom.
Ik drink niet, maar heb dus nu het gevoel te balanceren en uit evenwicht te raken. Angstig gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas
ik ben van plan iets van vrijwillig werk te gaan doen. Lijkt me wel goed!
En straks ga ik naar Haarlem, met de trein.
Dat vind ik zinvol. Moet toch iets met mijn dag.
Neem ik gelijk de boodschappen mee.
Maar er moeten bepaalde patronen uitslijten en dat gat niet 123.

We blijven per uur denken en tot nu toe lukt het.
Ga je goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem laat je door mijn aktie niet verleiden.
Het is jammer dat je de emails gelezen hebt over jezelf...het zijn vaak dingen die mensen gauw tegen een ander zeggen in een rancune bui in een email...dat is het makkelijkste maar nog nooit tegen jouw in je gezicht gezegd...dus niet voor jouw oren bestemt ...probeer het te vergeten.
ga de natuur in...hier in Groningen schijnt het zonnetje zalig en het is heel zacht buiten...maak er een weekendje Borkum van met je man.
Ha dje dat al gedaan een verwen weekend...dat was je toch van plan.

je vergelijking met de evenwichts balk was een goeie...zo voelde het gisteren ook elke keer als ik dat blikje aan mijn mond zette.

Nog even voor de verduidelijking.....mijn man had ook een dip...mistlampen van de bus eruit gehaald omdat er water in kwam...gerepareerd...en toen de lampen weer in de bus...deden het niet meer...5 uur later...kortsluiting nu doen alle lampen het niet meer...man in een rothumeur thuis....vriend belde....ja hij belde wel...komt ook eerst nog even binnen om te vragen of we willen drinken...ik heb niets gezegt...maar ben met de hond gaan wandelen....dus niet helemaal een rot vriend.
maar wel iemand die mijn man weer even opvrolijkte en waar hij even heerlijk Schots mee kon kletsen (zonder dat de ander zegt...wat zegt hij?) en oude koeien uit de sloot kon halen.

En je hebt gelijk Femmy...of er nu 1 of tien vrienden aan de deur komen...de beslissing ligt bij mezelf.
Ik heb nu bijna alles in de hand...taal niet meer om drank in de winkel...bij familie...in stress situaties...bij sommige vrienden...maar heb nog moeite met mijn oude drinkemaatjes...kan ze niet allemaal de deur uit gooien...en moet hier dus een nieuwe strategie voor bedenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, je laat me wel even schrikken zeg. Plak er alsjeblieft niet weer 11 jaar aan vast schiet er door me heen.
Het heeft natuurlijk met mezelf te maken. Een reactie zegt iets over jezelf. Ik ben zelf ook zo vaak voor de bijl gegaan met vrienden die drinken. Als ik mijn drinkende vrienden aan de kant zou zetten, dan zou ik geen vrienden meer hebben. En het zijn naast drinkers ook gewone lieve mensen met goeie kanten en vervelende kanten.
Gisteren was ik met drinkers op stap. Ik krijg dan heel af en toe even een raar gevoel in mijn buik als ik een koel glas witte wijn zie staan. En dat gevoel ging weer weg door te denken: ik bepaal zelf mijn leven en niemand anders. En het goede gevoel daarover versterkt mijn motivatie dan weer.
Laat anderen niet voor jou bepalen of en wanneer je drinkt. Daar moet je het in zoeken, over nadenken.
Denk ik, het is maar een goedbedoelde reactie van mij.
Ieder heeft zijn eigen proces, maar ik ben mijn eigen proces zat geworden en wil nu wel eens echt nuchter leven. Dat gun ik jou ook.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Gem wat vervelend, maar wat lost het op om er thuis niet over te praten? nu wordt het dubbel vervelend, rotgevoel over je werk en omdat je er niet over praat rotsfeer thuis. Wel over praten dus!! Is er niemand op je werk waar je je wel prettig bij voelt en waar je zoiets mee kunt bespreken? of een goeie vriendin die jou goed kent?

werk je in een vrouwencultuur? zo te lezen wel, ik heb er nooit in kunnen werken al die roddel en achterklap. Je zou ook het mailtje kunnen retourneren zodat collega weet dat je het gelezen hebt maar probeer het je niet persoonlijk aan te trekken, het is soms vrouweneigen om dit soort rotspelletjes te spelen.

sterkte en alsjeblieft praat er wel over thuis! Je kunt nu wel wat steun gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi,
Goed dat je al zover bent dat je selectief kunt drinken.
Drie biertjes is weinig, maar je moet het zoals je zelf al zegt in de gaten houden.
Als ik iets wil zeggen op het forum antwoord ik maar bij iemand op wie ik wil reageren.
Doe ik dat zo goed?
Gisteren niet gedronken voor het eerst sinds een heel lange tijd.
Voel me nu moe en landerig heb zeurende hoofdpijn.
Ik ga zo maar eens even een frisse neus halen met de hond.
Ben net als veel mensen hier een beestengek. Een hond en twee katten binnen en nog een kat buiten.
Verzinnen jullie die mooie spreuken zelf?

Het is beter het heft in eigen handen te nemen, dan alles zomaar te leten gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate

Ik ga zeker deze 11 jaar niet weer herhalen...ben al te ver op de berg...maar zal toch weer serieus naar mezelf en mijn motivatie moeten kijken.
Stoppen of minderen///misschien houd ik mezelf voor de gek als ik wil stoppen...
Fijn weekend...af en toe tussen het poetsen en studeren even de natuur opzoeken hoor...ook broodnodig voor de inspiratie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita

Je kan op elke 'antwoord' klikken om een berichtje te plaatsen en als je prive berichtjes naar mensen wil sturen kan dat door op het slotje te klikken rechts boven aan het berichtje van de betreffende persoon die je graag een PBtje wil sturen

quote:

Gisteren niet gedronken voor het eerst sinds een heel lange tijd.

Voel me nu moe en landerig heb zeurende hoofdpijn.

Dit gevoel zal je nog wel een tijdje houden je lichaam is aan het ontgiften...heel veel water drinken en veel vers fruit eten...bekijk het dag voor dag

Vandaag drink ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lieven mensen,

Ik ben al een tijdje niet geweest.. maar vandaag ben ik er weer. Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen maanden goed gefaald. Ernstig gefaald, maar niet iets om bij de pakken neer te gaan zitten. Ik heb mezelf aangemeld voor hulp, want ik weet, ik kan het niet alleen. Ik heb teveel terug vallen waardoor ik mij wel degelijk besef dat het zo niet langer meer kan. Mijn leven ziet er op dit moment wat rooskleuriger uit... maar het heeft mij niet doen veranderen in mijn drink gedrag helaas. Het ging er net zo hard in. De tweede week van oktober gaat dan ook de bijl erin. Ik ga dan een week in de Detox cursus om mijn lijfje te ontgiften om vervolgens elke week in groepstherapie te gaan.

Sorry, dat ik niet op mensen reageer, wel kom ik zo-af-en-toe kijken... ik trek het nog even niet om te schrijven omdat ik jullie zo moedig en dapper vind en zelf er de brui aan geef.
Wel heb ik een gedichtje over mij en wellicht herkenbaar voor anderen. Dat wilde ik graag even met jullie delen.

Levenslang

Met mezelf in eeuwige strijd
Waarvan ik weet ik raak het nooit meer kwijt
Ben ik me bewust ik kan niet zonder
Maar met ga ik kopje onder
Ik zie de mensen om me heen
Gezellig samen drinken en ik alleen
In die strijd met mezelf
Waardoor ik me er steeds meer onder bedelf
Ellenlange monologen
Steeds weer dat drankje geloven
Hopend dat het me rustig maken zal
Geen gedachten geen gemaal
Maar een eigenleven met verhaal
Een niet te verstaan mijn eigen taal
Ik moet wat doen, ik kan het niet alleen
Ik heb levenslang daar kan ik niet omheen

Kus,
Zooitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...