Spring naar bijdragen

Zondag 23 september 2007

ferry

Aanbevolen berichten

Ja water, dat klopt, het gaat weer voorbij. Meestal kan ik ook zo denken. Maar nu denk ik, zal ik toch meegaan, om 20.15 vertrekken ze en eigenlijk heb ik zo een behoefte aan gezelligheid en afleiding, maar ik ga NIET mee, zo erg is het. Dus de alcohol is mij momenteel harstikke de baas. Die zooi bepaald nu mijn avond, en daar baal ik nog het meeste van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Daar heb je gelijk in Water, ook dit gaat voorbij, al is het vervelend dat het wel even duurt. Ik ging gisteravond om twaalf uur naar bed, en heb met een kleine onderbreking tot 10.00 uur geslapen. Die tijd neem ik ook gewoon in het weekend, door de week kan ik niet uitslapen.
Kennelijk heb je het nodig, dus zou ik er maar gewoon aan toegeven. Als je je er zorgen over maakt dat je zo moe bent zou je er een keer met de huisarts over kunnen praten, eventueel wat bloedwaarden laten bepalen. Vermoeidheid is meestal een teken dat je iets onder de leden hebt, of herstellende bent van iets. Je lichaam geeft aan wat het nodig heeft, en dat is slaap. Wist je dat heel veel ziektes gewoon zonder behandeling over kunnen gaan, met heel, heel veel rust?

Wij gunnen ons die rust meestal niet, en de maatschappij is er ook niet op ingericht om mensen veel rust te gunnen. Als je je ziek meldt is je werkgever verplicht vanaf dag 1 alles in het werk te stellen om je zo snel mogelijk weer aan de slag te krijgen. Dus worden er de nodige pillen en voedingssupplementen tegenaan gegooid, en hoppakee, het moet maar weer kunnen. De helende kracht van een grondig herstel door rust krijgen we tegenwoordig niet meer, met als gevolg dat we vermoeider en vermoeider raken, en behoeftig aan vervangingsmiddelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte en kracht aan allen die dat behoeven.

An, niet mee, niet toegeven! Ze hebben het al eerder gezegd, nog maar 'n keer, Blackys wijsheid: knietjes afkuisen en weer opstaan.
Slaap zelf ook graag veel, Water, afgelopen dagen niet gelukt. Denk dat fysiek bezigzijn goed is, Cal's sportschool, bv..
De hele middag buiten geweest, er is nog genoeg kachelhout te doen, 'n BERG!!!!!
Had er echt zin in, geen record produktie gedaan, gewoon met de beugelzaag en de bijl, afkorten en kloven. Dit stook ik er in 'n paar dagen door, als het moet, maar wel heerlijk bezig geweest.
Had ik de kettingzaag gepakt was ik misschien halverwege de bult geweest, nu zie je nauwelijks verschil.
Maar ik voel me wel enorm veel beter, m'n prive sportschooltje zeg maar. Terwijl ik de afgelopen dagen nachtjes van gemiddeld 5 a 6 uurtjes heb gemaakt. Dat wordt vanavond wel anders, lekker vroeg. De Jag zit nog wat in m'n hoofd, zeg maar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Anna

Wij gunnen ons die rust meestal niet, en de maatschappij is er ook niet op ingericht om mensen veel rust te gunnen. Als je je ziek meldt is je werkgever verplicht vanaf dag 1 alles in het werk te stellen om je zo snel mogelijk weer aan de slag te krijgen. Dus worden er de nodige pillen en voedingssupplementen tegenaan gegooid, en hoppakee, het moet maar weer kunnen. De helende kracht van een grondig herstel door rust krijgen we tegenwoordig niet meer, met als gevolg dat we vermoeider en vermoeider raken, en behoeftig aan vervangingsmiddelen.

Zo heb ik het nog nooit bekeken, maar dit opent m'n ogen wel weer! Bedankt, Anna, voor deze wijsheid.

p.s. zit ik klaar voor Gooise Vrouwen beginnen er weer zo'n zootje halve zolen achter 'n balletje aan te rennen. Sjongejongejonge.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Haddock
Heel goed van je, niks helpt beter tegen innerlijke onrust als lichamelijk moe maar voldaan zijn denk ik en merk ik zelf ook. En er is niet veel werk meer inspannend als houd hakken en kloven. Jij gaat vast vroeg je bed in en als een blok hout bomen zagen (dat is snurken) :)

@Anna
Tijd voor rust zal de werkgever je niet geven maar dat moet je niet weerhouden te nemen wat hij je niet geven wil. En inderdaad de oplap paracetamollen die helpen niet, neem de tijd om uit te zieken. Ziek is ziek en dan komen ze maar controleren. Als je echt ziek bent lig je in bed en dan is er niks aan de hand bij controle. Verwacht niet van de werkgever dat hij tijd gaat uitdelen, je zal het zelf moeten nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock

Hout zagen...oh..wat heb ik daar een zin aan....kan niet wachten tot de verzekering ons eindelijk de polis geeft maar we wachten nu nog steeds op de offerte...heb al gebeld...snapten ook niet waarom het zo lang duurde(3 september) dus nu maar weer hopen dat de brief volgende week in de bus ligt.

Dan kan ik ook eindelijk weer hout zagen en een lekker voorraadje onder in de bus voor onder weg...aanmaak houtjes maken.

WRRRRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEMT ie lekker?
En heb je een bekijks?

Water dat klinkt wel een beetje vreemd dat je zoveel slaapt...ik doe het wel als ik last krijg van winterdepressie dan slaap ik enorm veel en doe het zelfde als jij...na de ochtendwandeling een tukkie en om 4 uur 's middags weer en dan om 7uur geheid weer in slaap vallen om dan 's ochtend na een slaap van 10 uur nog moe te zijn.
Misschien ook bloed laten prikken net als Soothe...volledig bloed onderzoek.
je bent ook moe van het stoppen maar jij zit over 7 dagen ook al opeen half jaar dus die ontwenningsverschijnselen zouden niet meer zo heftig moeten wezen.
Ga maar naar de doktor zoals Anna voorstelde...lijkt me een goed idee.

An
Baaaaaaaaaaaaaaaalen die PMS en die drankjank....maar je bent sterk en je kan het...ook al vind je er geen zak aan...je bent morgen ochtend toch een beetje blij en een heleboel blijer dan als je er aan toegegeven had.

Ik heb net een dikke Magnum White achterover zitten happen...normaal vind ik die dingen asociaal groot maar nu kon er zelf geen hapje af voor mijn lief...nee helemaal van mij.....ik wil slecht zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeminee, belt de buurvrouw aan met een fles. Een kado omdat ik laatst haar planten heb verzorgd toen ze naar Cabo Verde was. Het is iets zelfgebrouwens en moet geluk geven als je er elke dag een glaasje van drinkt.
Normaal gesproken zeg ik als mensen drank meenemen, dat ik het niet wil, maar dit was zo lief, kon ik niet weigeren. Nee ik heb er niets van gedronken, maar voel me er een beetje verlegen mee. Weggeven wil ik het ook niet, want deze buurvrouw komt nog al eens even aanlopen.
Zal ik dan maar elke dag een glaasje door de gootsteen gieten? Ik bedoel, dit is niet zomaar een fles drank, maar iets dat heel welgemeend en zelfgemaakt is en voor haar een speciale, spirituele betekenis heeft.
Enfin, maar gewoon sterk genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Erik: ik ben trots op je, gisteren het zaterdagavond-nulletje erbij en vandaag het bbq-nulletje met glans! Keep on going, i'll be watching you!!!

*An: foei! 1 moment van onbezonnenheid, kan maken dat je nu meer lijdt, dan je zou hoeven deze tijd, ik zeg dit niet uit verwijt, gelukkig heb je wel veel spijt, niet meer doen hoor lieve meid, het gaat beter nu geheid, wat een zooi: hormonenstrijd, strakjes ben je ze weer kwijt, ups en downs zijn wel een feit, toon jezelf maar weer bereid, dat je je er vast in bijt!

*Houtje: ik heb zoveel respect voor moeders!!! Kan me zo goed voorstellen dat je jezelf in al het geregel en verzorg kwijtraakt, maar drank gaat je ook jezelf niet brengen, het gaat je NIETS brengen van wat je denkt te kunnen verwachten, ook met drank blijven de dingen zoals ze zijn. Zo voelde ik me vandaag een poosje onbestemd, een soort verveeld gevoel (terwijl ik een duizenddingenmeisje ben, weet niet eens wat vervelen is!), dacht aan 1 groot glas wijn, 1tje maar.....toen dacht ik aan hoe ik me daarna zou voelen: op 1 been heb ik immers nooit goed kunnen staan, en hoe voel ik me een paar uur nadat ik heb gedronken? Dan ben ik blij dat ik nog steeds alcoholvrij ben, dat ene glas was het niet waard geweest, een avond zuipen is het ook niet waard.....en ja, we kunnen nu eenmaal niet altijd op de top staan, soms voelen we ons niet okay, soms door iets of door iemand of door hormonen, en soms ook wel eens helemaal nergens door, dan is het er gewoon, en dat zou er ook zijn als we nog zouden drinken. Het enige wat de drank aan zo'n situatie toevoegt is een -voor ons wel heel dubbelzinnige- kater, vergeet dat niet.....de bevrediging willen we op een moment, maar hij vervliegt gelijk een orgasme, en dan wil je toch ook niet dat je naast JP Balkenende wakker wordt....nahja ik sla een beetje door geloof ik, komt zeker door de groene thee ;-) Op naar de 2 jaar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, je loopt nog steeds voor op mij hoor. Trek je je die biertjes zo erg aan? Is jammer toch, maar weer een leermoment, zoals je zelf zegt.
Ik zie je al helemaal voor me, grommend met dat ijsje in je hand, dat er maar niemand een hapje van zou nemen. GRRRRRRRR, afblijven! Isse mij!

Xienix, nog een weekje vrij, fijn te horen dat het goed gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond mensen ,
als eerste aan charlie van harte met de geboorte van je kleindochter :present:
gem proficiaat met je vier maanden :present:
soothie hombre enhora buena met je maand:present:
hoop dat ik niemand vergeten ben ivm een mijlpaal hoe ieder die voor zich ziet :present:
kohtje sterkte en eigenlijk is het niet meer als "ik drink vandaag niet "
safi de la pafi enkel en alleen jij weet wat jij doen en laten mag, zoals ik het ook alleen voor mijn eigen kan doen en laten .
mensen ik geef eerlijk toe dat ik het draadje van gisteren overvlogen ben en het draadje van vandaag nog lezen mag .
maar wou jullie al komen vertellen dat ik weer even thuis ben tot dinsdag morgen
de twee dagen zijn al goed verlopen min een punt ik had het vrouwelijke probleem ineens mee :o
blijkbaar houden die ook van de zeelucht ikke minder want ze deden veel pijn
gisteren aan tapas moeten denken toen ik op een terras een kan koffie dronk , een koppel kwam eraan met twee prachige grote honden , een wit zwarte en een beige , ik ben normaal verlegen maar kon niet na laten te vragen of het podenco's waren antwoord was neen grey hound of zoiets uit spanje , na een beetje praten inderdaad podencos siete= zeven en santa =heilige
deze morgen via het strand van een plaats naar de andere gewandelt en wie kwam ik weer tegen inderdaad de podencos :-))
deze avond op tijd vertrokken want ja ik mis mijn andere diertjes wel , bij thuiskomst zaten ze allemaal te wachten schildpadden inbegrepen :)
er wordt veel gedronken als het prachtig weer is zoals de laatse dagen en ja het deed mij wel een beetje pijn dat het niet meer aan mij besteed is maar kijk jullie lezen mij dus ik heb dat overleeft en voel er mij gelukkig bij .
zo nu ga ik eerst de was ophangen en dan nog een beete hier lezen
ben wel blij dat ik terug internet heb zou ik nu internet verslaaft zijn ;)
ach ja en veel harley's gezien maar waren allemaal mannen met een baard zal benthe wel niet geweest zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Blacky, eigenlijk ben ik een man met een bierbuik en een baard tot op mijn navel. Fijn te horen dat je prettige dagen hebt gehad. Ga je na dinsdag wel weer even uitwaaien?
Wat drank betreft: Precaution. Piso mojado!

Trouwens aan allen dank voor de raadgevingen, maar ik heb zojuist de fles teruggebracht naar de buurvrouw. Gewoon maar gezegd dat ik eigenlijk geen alcohol drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

WRRRRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEMT ie lekker?

En heb je een bekijks?

Neehee, Pafi, hij komt pas na de avonddienst, op 'n ambulance, dikke anderhalve week, nog. Dan eerst alle sapjes verversen en de boel gangbaar maken, remmen enzo, staat al lang stil. Hoop er voor de winter ff in te rijen, dus moet er 'n APKtje op. Deze winter slijp ik alle plekken die maar naar roest ruiken er rucksichtlos uit (dus ook de ramen en het interieur eruit), dan moet alles weer ingelast, geschuurd, glad gemaakt en gespoten. Ik hoop dat het blok kan blijven zitten, maar dat weet ik nog niet. Houdt me lekker uit de kroeg, hoop ik. Als ie hier had gestaan was ik allang bezig geweest.
Nou, ik ga lekker naar de film op Beeb 2, en dan pitten, later.....

Mach's gut en hou het droog, allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...