Spring naar bijdragen

eindelijk de stap gewaagd


lidia

Aanbevolen berichten

laat ik het dan aanleidingen buiten jezelf noemen lidia

wat ik bedoel blijft hetzelfde; dat je iets of iemand buiten jezelf om

aanhaalt hier als reden om te drinken. Met hoe de buuf doet is niks mis,

het gaat om jou, jij kunt blijkbaar de verleiding niet weerstaan.

Idem met de herinneringen aan ex.
Net alsof je dus iets "zoekt" wat het weer drinken goedpraat, terwijl je juist

zo blij was met hoe het ging. Idem met roken, wat je nog erger vindt, schrijf je.

Gerrit zou zeggen; wat wordt je plan lidia?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel knap Lidia om de pc aan te zetten en een kroketje te nemen ^^ Kroketje is gezonder dan dat andere wat je in gedachten had.

Door deze ervaring weet je wat je kunt verwachten.

Beste zou denk ik wel zijn om de buuf te zeggen dat je niet meer wilt drinken, tenzij je haar geen vertrouwelijke dingen kunt vertellen natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel wat gesprekken , nou kleine dan, met haar gehad, en ze heeft ook wel door dat bij mij de fles leeg moet, maar zoals wel vast staat, iemand die niet verslaafd is, kan het niet begrijpen.

Wat dat betreft heeft Jane wel weer gelijk en ik ga ook wel vooruit.

Het probleem is dat ik geen stopper ben, mss word ik dat nog wel eens, maar voorlopig probeer ik een manier te vinden om als regel niet te drinken.

Maar als het dan steeds uit de hand loopt, zal ik een ander plan moeten trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik leef nog, dank dat jullie me missen. Schrijf binnenkort wel weer, moet eerst wennen aan deze nieuwe uitvoering, net als vorige keer. Toen zat er veel meer ruimte tussen de rgels, dat is nu helemaal verschrikkelijk, vooral als je, zoals ik de tik hebt eerst te willen bijlezen (alleen dagdraad gelukkig), dan blijf je scrollen. Begrijp niet waar al die veranderingen goed voor zijn.

O, ik zie dat als je op enter drukt om naar de vlg. regel te gaan, er gelijk een hele spatie komt, ja, dat schiet dan wel op.

Op het ogenblik heb ik, door stress vlg. fysio, heel erge pijn in mijn nek, hoofd en rug, morgen al een week.

Moet pijnstillerspiegel op peil houden, dat doe ik met tegenzin, maar is niet zonder te doen. Denk altijd aan mijn lever, behalve als ik toch weer eens drinken wil. Heb ook een middel tegen schimmelnagels en nu wil de HA dat ik bloed laat prikken omdat dat zo slecht voor je lever is en ik zo moe was en idioot veel sliep. Moet ineens denken aan wat ik net las van Bor. Dus ik zei dat er pas nog bloed was geprikt, maar zegt HA (telefonisch) dat dat al weer in juni was. Ik zei dat het toen allemaal perfect was, maar hij zegt dat ik moet stoppen met die pillen als leverwaarden niet goed zijn. Heb nog maar 1 mnd. erbij gekregen. Ik heb het idee dat hij mij, ondanks dat ik eigenlijk nooit bij hem kom, in de gaten houdt omdat het ZH toen zo leuk in het verslag had gezet "bekend met alcohol abuse". Maar ik heb dit liever dan mijn vorige HA, die zelfs niet reageerde toen ik eens tegen hem zei dat ik vond dat ik te veel drink. De tijden zijn natuurlijk ook veranderd en er is meer openheid over. Nou zie je, zit ik toch een heel verhaal te typen. Met als resultaat pijn in pols, want brace niet om gedaan want ging alleen even melden dat ik nog leef.

En nu naar bed want het is bijna 2 uur.. Vreselijk, die open regels, heeft geen enkel nut volgens mij dan hè? Want weet ik veel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeeej Lidia :D

Sterkte met je pols! 

Ja die witregels zijn stom. Op mobiel niets aan te doen. Op toetsenbord shift + Enter geloof ik.. Ik zou blij zijn met zo'n huisarts! Wat een vreemde vogel die vorige dat die niet eens reageerde zeg :S sterkte met alles!! :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vasja,

bedoel je met typen? Met lezen heb ik het geprobeerd, helpt niet. Het dagpact is zo toch ellenlang, wat is het nut hier van?

Het gekke is dat het hier niet is. Behalve nu dus als je op Enter drukt.

Er waren meerdere redenen om even niet aanwezig te zijn, niet bewust, het gebeurde gewoon. Er was heel veel "gedoe" om het netjes te zeggen en er zijn een paar personen waar ik me zo langzamerhand behoorlijk aan erger. Bovendien geloof ik niet wat ze hier allemaal melden. Las net op 1 febr. dat er weer 1 afscheid neemt. Ja, vast. Ook kostte het erg veel tijd en ik wil er niet te veel mee bezig zijn. En ik vind het steeds weer wennen aan nieuwe mensen ook niet makkelijk. "Vroeger" kende ik iedereen en kon onthouden wat er met hun leven aan de hand was, dat is niet meer en voelt alsof er minder binding is. Komt dan nog bij dat het nu al 2x veranderd is. De website en werking, bedoel ik. Ondanks dat ik best flexibel ben, hou ik toch niet van verandering. Fotografeer o.a. nog steeds met rolletjes en heb een videocamera met Hi8 bandjes. Die ben ik nu aan het digitaliseren. Een heidens karwei dat even on hold staat. Ben band dat de camera het begeeft, dat is uiteindelijk geen recorder. Daar wilde ik mijn oude camera voor gebruiken, maar bij het 1e bandje bleef "eject" steken. Klepje eraf gesloopt om bandje eruit te krijgen. Er is ook een mogelijkheid om het vanaf VHS banden te doen, maar dan heb je een kopie, dus wat kwaliteitsverschil. Aan de andere kant, voor wie doe ik het eigenlijk?

Moet ook nog foto's van mijn zeereis van vorig jaar inplakken, de digitale foto's heb ik al uitgezocht en af laten drukken, maar er zit nog een half rolletje in de camera. Ja, hoe maak ik het mijzelf moeilijk. :( ? Het houdt me wel v.d. drank, want je moet er wel nuchter voor zijn. Aan de andere kant ben ik best trots op mezelf dat ik het toch probeer, met hulp van het digicafé. Daar wordt alleen thee en koffie geserveerd.

Kijk, dit was ik dus helemaal niet van plan, toch weer een stuk geschreven, ondanks zere hand, nek en sinds gisteravond ook pols. De fysio is van mening dat ik ADHD heb en was stomverbaasd dat niemand me dat ooit verteld had. Of ik wel eens in de spiegel keek. "zo min mogelijk," zei ik.

Ik ga weer even bijlezen. Tegen 6 uur komt mijn hulp. Ja, heel laat, het is niet anders, maar in het uur dat ze hier is, ben ik helemaal opgefleurd, ze is net een zonnetje. Afrikaanse, vandaar.     Mijn koelkast is zo goed als leeg, maar ik heb besloten niet in de auto te stappen en met boodschappen te gaan slepen, zo kom ik ook niet in de verleiding verkeerde dingen te kopen. Zeker niet nu er vrijdag (dat is het plan) bloed geprikt wordt, meto.a. alle 4 leverwaarden, en dan ook nog pijnstillers.  Morgen komt er storm, zie je mij  niet op de weg, dus dat zit goed. Er staat weer eens boerenkool naast de kachel, braadworstje er bij. Beroerder is dat er nog maar 1 koekje is en ik gisteren als toetje het laatste ijsje heb opgegeten. Misschien kan ik van het restje melk nog een kleine pannekoek fabriceren. Ja, Lidia heeft de hongerwinter nog meegemaakt. Echt waar, alleen was ik een bolle baby, mijn vader was chef van het distributiekantoor ergens in de bijbelbelt.

Ik ben er nog niet aan toe weer op D&D te komen, maar dat heeft me wel de feestdagen doorgeholpen,. vooral de jaarwisseling was leuk met de moppen. Fijne sfeer was er toen. Nog bedankt.

Is na 2 jaar al ook de thermostaat van mijn kleine frituurpannetje kapot gegaan, kan dus die loempia, patat e.d. niet eten.

bewerkt door lidia
aanvulling en weet niet hoe een nieuw bericht te plaatsen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De uitslag was een veel te hoog ferritine gehalte (ijzer) en 1 v.d. klachten is moeheid en ook buikpijn. Dat waren dus ook klachten waarvoor ik toen ben onderzocht in het ZH, maar het vreemde is dat dit mij nooit door welke arts dan ook verteld is. Ik houd al meer dan een kwart eeuw mijn bloeduitslagen bij en wist daardoor dat ik nog nooit op ferritine was getest. Dacht ik. De HA ass. kan niet zo makkelijk bij de uitslagen vanuit het ZH, dus daar heb ik maar niet om gezeurd. Gelukkig heb ik toen wel die colonscopie gehad en ben bij de arts - ortho-manueel ther., die wonderen heeft gedaan, maar man o man, wat ben ik de laatste tijd weer dood en doodmoe en elke dag die rot drukkende soort van hoofdpijn maakt me ook niet vrolijk. Wat oerstom is en niet helpend, is dat ik dan soms toch maar weer naar de fles grijp. Voelt het even beter. Gelukkig gaat dat nu beter, ben meer gemotiveerd. 4 april afspraak bij dezelfde internist, ben niet blij, want in die 2 1/2 jaar kan er wel schade zijn ontstaan aan mijn organen, want ik roest van binnen, zo zie ik het dan maar. Als iemand mij iets wijzer kan maken, hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sita, dat is het mooie aan dit forum, het begrip en dus het eerlijk kunnen zijn, hoewel ik dat evengoed wel moeilijk blijf vinden.

Het is niet alleen het nieuwe forum, maar ook het feit dat de gebruikers meer delen op andere plekken dan D&D, wat het erg tijdrovend en onoverzichtelijk maakt. Verder ben ik hier al zo lang, dat het "nieuwe" er wel vanaf is. Dit bedoel ik niet naar, maar ik herinner me dat ik in het begin alles interessant vond en nu is het meer bekend.

Die streep hoort er niet, heb hem weggeklikt, maar komt weer terug. Daar heb ik wel vaker last van. Nou ja, er zijn ergere dingen, zoals een dag en avond bezig zijn een video te digitaliseren en dan blijkt het ergens fout te zijn gegaan. Steeds weer geprobeerd, zonder sukses, gelukkig komt iemand me helpen. Ik heb wel om hulp leren vragen doordat ik mijn pols gebroken had. Dit verslag van mijn reis in 1999 door Jemen is voor mij heel belangrijk, z'n mooi land, zulke prachtige architectuur en leuke, blije mensen en alles wordt kapot gemaakt en de kinderen verhonger en je hoort er zelden wat over. Daar zit ik soms bij te huilen.

Kijk nou wat je gedaan hebt, Sita, zit ik hier zo maar van alles te delen in het halfdonker en met strepen eronder.

Na bezoek aan het ZH meld ik me wel weer. Op internet word ik ook niet veel wijzer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia, ik heb wat gegoogled, wat opvalt is dat een te hoog ferretinine gehalte slecht is voor je lever. Ik begrijp dat je drinkt vanwege de stress maar ik begrijp ook uit je verslagen dat het je wel eens lukt om dagenlang niet te drinken. Want drinken en een te hoog F-gehalte zijn echt TE slecht voor je lever. Als je voor de aderlating gaat: misschien kun je het drinken uitstellen tot erna? (Beter om helemaal niet meer te drinken natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reacher,

bedankt voor de moeite die je hebt genomen en je hebt helemaal gelijk, ik wilde er hier niet te veel over uitweiden, maar het is idd vooral de lever die er door te lijden heeft want die slaat dat ijzer op. Dus heb ik idd al het besluit genomen minstens tot het bezoek aan de internist niets te drinken en dat gaat best goed.

Verder wil ik niet vooruit kijken, zoals hier vaak wordt aangeraden. Ook voor Lars: als ik terugkijk naar hoe ik eraan toe was toen ik hier alleen nog maar las en in het begin, dan heeft dit forum me zeker geholpen. Ik dronk eigenlijk elke dag en dat is juist zo slecht, tot ik van mijn vorige HA te horen kreeg dat ik minstens een maand niets mocht drinken omdat ik anders naar de internist moest. Dat heb ik toen 6 weken volgehouden en de leverwaarden waren dramatisch verbeterd.  Maar ja, toch ging het daarna nog lang niet goed. Nu leer ik steeds meer om emoties en verdriet en problemen zonder drank aan te kunnen. Maar dat lukt niet altijd. Als het mis gaat, duurt dat nu niet langer dan 2, hooguit 3 dagen, vooral ook vanwege mijn gezondheid.

De truc is niet in een winkel te komen, dat maakt het moeilijker. Gelukkig woon ik op een dorp met bijna geen winkels, die bovendien veel te duur zijn, dus moet ik echt een expeditie (voor mij gevoel dan) met de auto maken als er echt niets meer in huis is. Goed voor de lijn en de portemonnee. Eet nu de vriezer leeg, geeft ook een goed gevoel. Daar komt het mooie weer dan nog bij. Ben vandaag tenminste, na een betere nachtrust niet meer zo doodmoe. Dat kan ook komen na stoppen met alc., maar ook van dat ijzer. Waarschijnlijk van beide.

Koffie lust ik gelukkig niet, want dat is nu ook niet goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wat op de dagdraad gezet, wat ik hier niet ga herhalen, want wie geïnteresseerd is kan het daar lezen.

Morgen dus naar de internist. Het  mooie is dat Albert had aangeboden mee te gaan, hij woont daar dichtbij. Ik was daar heel blij mee, want sta overal altijd alleen voor. Helaas kwam er een heel belangrijke afspraak voor hem tussendoor, dus mss komt hij wat later. Het feit dat hij er zal zijn ben ik nog steeds blij mee. 

Wat drinken betreft moet ik eerlijkheidshalve melden dat dat niet helemaal gelukt is. Zondag was er een uitnodiging van de overburen voor een hapje en een drankje. We zitten dan met 7 min of meer bejaarden bij elkaar eensgezind wijn te drinken en verleden en heden door te nemen. Ik ben bang dat dat niet lang meer zal duren want er zijn al meerderen weg. Dood of in verpleegtehuizen. En dan met die afbrokkelende (thuis)zorg, waar moet dat heen? Maandag werd een buurvrouw 81 en daar ging ik natuurlijk ook heen met een cadeautje en dronk 2 glazen wijn.

Ja, ik weet het, het is nu nog slechter voor me dan eerst, maar ook moeilijker. Na morgen weet ik meer en hoop dat ik dan toch gemotiveerder word om het vol te houden.

Meld me morgen weer. Bedankt voor het meeleven, dat doet me echt goed, want van mijn familie hoef ik niets te verwachten.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist omdat je er alleen voor staat lidia, goed voor je gezond zijn zorgen;

ik hoop dat het meevalt morgen en een dikke kus voor Albert ook:lips::lips:

(lees je zondagavond pas weer, want vertrek op jaarlijkse verrassings3daagse met de volleymeiden), houd je taai meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...